Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Tällainen vastaus tuli tuohon Battlefieldin Limited-jupakkaan liittyen
Ilmoititte Kuluttajavirastolle siitä, ettei Gamestop:n markkinoinnissa annettu tieto pitänyt paikkaansa tai se oli muuten tietojensa puolesta puutteellinen. Kiitos viestistänne. Kuluttajien ilmoitukset ovat tärkeitä kuluttaja-asiamiehen valvontatyössä.
Olemme lähettäneet yritykselle kirjeen, jossa sitä muistutettiin markkinoinnin peruspelisäännöistä ja kuluttajaoikeuden linjauksesta Markkinoinnin virhetilanteet. Linjaus löytyy kokonaisuudessaan verkko-sivuiltamme www.kuluttajavirasto.fi/linjaukset.
Linjauksen perusviesti on se, että kuluttajalla on nykykaupankäynnissä oikeus odottaa mainoksen tietojen pitävän paikkansa. Kuluttajalla on oikeus luottaa siihen, että mainostettua tuotetta on saatavilla, se myydään mainostettuun hintaan ja tarjoustuotteiden saatavuuden tärkeät rajoitukset ja ehdot kerrotaan jo mainoksessa. Jos mainoksessa on puolestaan painovirhe, asia pitää oikaista selkeästi.
Kuluttajalla on oikeus vaatia tarjoustuotteen saamista. Tarjouksen rajoitukset, esim. alkamis- ja päättymisaika, pitää kertoa selkeästi. Jos ketjun joissakin liikkeissä ei tarjoustuotetta myydä, siitäkin täytyy kertoa selvästi. Jos tuote on loppunut kesken kampanjan, nyrkkisääntö on se, että asiakkaalle pitää antaa mahdollisuus ostaa tarjoustuote myöhemmin tarjoushintaan tai antaa vastaava tuote tilalle.
Eli ehkä jatkossa ilmoitetaan järkevämmin nuo asiat kampanjoissa![]()
Onkos kukaan onnistunut varaamaan Alan Wakea Jyväskylän GameStopista tuolla 1€:n kampanjalla?
Johan ei ole ollut GameStopilla duunissa enää kuukausiin, joten tuonne suunnalle on minkäänlaista palautetta turhaa laittaa. Muutenkin nämä firman henkilökohtaiset mailiosoitteet on tarkoitettu ainoastaan firman sisäiseen viestintään ja nämä mailimäärät tuntien ulkopuoliset yhteydenotot eivät ainakaan helpota asioiden kulkua jos mailiosoitetta ei erityisesti ole johonkin käyttöön annettu.Tuossa on kieltämättä pointtia. Yksi mahdollinen osoite on lähettää rakentavaa ja asiallista palautetta Suomen toimintojen käynnistäjälle (johan.malmgren (ät) gamestop.com), mutta kenties vielä parempi osoite olisi ketjun pohjoismainen organisaatio, jossa monet Suomeakin koskevat päätökset tehdään. Maaorganisaatiosta voisi kuitenkin aloittaa.
Johan ei ole ollut GameStopilla duunissa enää kuukausiin, joten tuonne suunnalle on minkäänlaista palautetta turhaa laittaa.
Liekkä uutta tämä.. kävin eilen joensuun gamestopissa ja kyselin vähän vaihtopelisysteemistä. Tuli ilmi että nykyään kieltolista voi päivittyä joka päivä ja eivät huoli vaihtoarvoltaan 0.5€ pelejä ennakkovaraus tarjouksiin ollenkaan.![]()
No mikähän mahtaisi olla sitten oikea osoite antaa palautetta? Myyjiä ei tunnu kiinnostavan ainakaan Tampereella ja vaikka joku vahingossa jaksaisi kuunnella ei tietoa tasan tarkkaan välitetä eteenpäin.
Urheilupelejä Gamestopissa on ainakin helppo kierrättää, vie aina tuoreimman FIFA / PES / NHL 2010:n vaihdossa siihen seuraavaan versioon ja kyytipojaks joku jämäpeli. Pääsee vanhasta arvottomasta tekeleestä eroon ja saa uusimman version tilalle. Vähän kun pesis pimeetä rahaa.![]()
Kannattaiskohan viedä alle puoli vuotta käytetty Xbox360 Elite + pelit vaihtoon, ja tilalle PS3? Saako hyvä vaihtohinnan?
Onko Alan Wake siirtynyt ihan virallisesti 2+1 vaihtotarjouksen piiriin?
Kannattaiskohan viedä alle puoli vuotta käytetty Xbox360 Elite + pelit vaihtoon, ja tilalle PS3? Saako hyvä vaihtohinnan?