Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Bisnesmaailmassa on vain niin, että asiakas ostaa sieltä mistä halvimmalla saa. Sääliostoksia ei tunneta, sellaisia että "kiittää" esim. Gamestoppia ja ostaa sieltä 70e uuden pelin. Sellaista on ihan turha odottaa.

Itse ainakin ostan sieltä, missä on minulle paras tarjous/hinta. Uskollisuus rahaa tekeviä liikkeitä kohtaan on mielestäni typerää, uskollisuus kuuluu jonnekin muualle.

Kyllä kauppias saa päättää mitä tekee, mutta se ei asiakasvirran kannalta ole aina se paras vaihtoehto.

Gamestop on ollut hyvä liike, mutta jotkut perusasiat, kuten lupaukset ja niiden pitäminen, asiakastyytyväisyys ovat ihan retuperällä. Minulla ei ainakaan tätä firmaa tule ikävä.

Olen täysin sama mieltä.
Gamestopin ongelma on se, että jotkut tarjoukset ovat niin hyviä, kun taas juuri ilmestynet pelit maksavat yleensä 70 € tai 65 €? Siis vähän rajaaaaa. Itse ostankin pelit sieltä mistä saa kaikista halvimmalla;) Onko täällä joku joka ostaa pelejä gamestopissa tolla hinnalla?
Kuten juuri todettiin, että asiakas ostaa sieltä mistä halvimmalla saa:D, teki sitten kauppiais mitä teki
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Kerrataas hieman, kattelin tossa pelikokoelmat läpi ja taitaa melkein kaikkien kannesta löytyä tuo PEGI mutta itse pelilevyistä en löydä yhdestäkään. :confused:

Joku neliö siellä on, jossa on saksaksi kirjoitusta. Mikä näiden kohtalo nyt sitten oli, ja tarviko joku ihme merkintä löytyä levystäkin että ne tuonne kelpaa? Myöskään Suomesta ostetuissa peleissä ei ainoassakaan levyssä ole mitään PEGI logoa, kannet on kyllä ehdalla suomen kielellä.

Riittikö se pelkkä kannen merkintä siis?
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Kerrataas hieman, kattelin tossa pelikokoelmat läpi ja taitaa melkein kaikkien kannesta löytyä tuo PEGI mutta itse pelilevyistä en löydä yhdestäkään. :confused:

Joku neliö siellä on, jossa on saksaksi kirjoitusta. Mikä näiden kohtalo nyt sitten oli, ja tarviko joku ihme merkintä löytyä levystäkin että ne tuonne kelpaa? Myöskään Suomesta ostetuissa peleissä ei ainoassakaan levyssä ole mitään PEGI logoa, kannet on kyllä ehdalla suomen kielellä.

Riittikö se pelkkä kannen merkintä siis?

PEGI logoa ei taida edes olla levyllä tai se on vähän käytetty. Brittien punalätkä peleissä yleensä löytyy sama merkki myös itse levystä.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Kerrataas hieman, kattelin tossa pelikokoelmat läpi ja taitaa melkein kaikkien kannesta löytyä tuo PEGI mutta itse pelilevyistä en löydä yhdestäkään. :confused:

Joku neliö siellä on, jossa on saksaksi kirjoitusta. Mikä näiden kohtalo nyt sitten oli, ja tarviko joku ihme merkintä löytyä levystäkin että ne tuonne kelpaa? Myöskään Suomesta ostetuissa peleissä ei ainoassakaan levyssä ole mitään PEGI logoa, kannet on kyllä ehdalla suomen kielellä.

Riittikö se pelkkä kannen merkintä siis?

Ainakin tänään riitti (Jumbon GS) kannessa lukeva pegi-merkintä. Ei niitä levyn merkinnät kiinnostanut.
Eiköhän nyt kuitenkin niellä se, että tällä hetkellä GS:lle ei kelpaa nuo punapylpyräiset pelit.
Tilatkaa sellaisia pelejä missä on PEGI-merkintä, ei pitäisi olla mitään ongelmia.
Eiköhän viikon /parin sisään GS keksi jotain muuta minkä takia pelit ei kelpaa.
Esim. käytetyt pelit täytyy olla avaamattomissa pakkauksissa? + tietysti ostokuitti mukana.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Eiköhän viikon /parin sisään GS keksi jotain muuta minkä takia pelit ei kelpaa.
Esim. käytetyt pelit täytyy olla avaamattomissa pakkauksissa? + tietysti ostokuitti mukana.

Ihme dissausta. Eikö kukaan vaan usko siihen mahdollisuuteen, että VET vai mikä näitä hoitaakin, on tarkastanut Gamestopin ja tullut siihen päätökseen, ettei punapallopelien myynti ole sallittua.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Eikö kukaan vaan usko siihen mahdollisuuteen, että VET vai mikä näitä hoitaakin, on tarkastanut Gamestopin ja tullut siihen päätökseen, ettei punapallopelien myynti ole sallittua.
Ja silti niitä siellä myydään. :rolleyes:

Jooh, tätä hiirenkehää voidaan pyöriä loppuun asti.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Ja silti niitä siellä myydään. :rolleyes:

Jooh, tätä hiirenkehää voidaan pyöriä loppuun asti.

Jos niille on sanottu, että hyllyt tyhjäksi näistä mutta uusia ette ota vastaan. Tai jos mitään päätöstä ei ole tehty, mutta GS pelaa varman päälle eikä ota enää uusia hyllyyn jos tuleekin päätös, että pelit on vedettävä pois myynnistä.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Jooh, tätä hiirenkehää voidaan pyöriä loppuun asti.
Juu näinpä. Siksipä kannattaakin tovereiden vetää välillä happea ja odotella rauhassa Gamestopperin seuraavaa tiedonantoa tähän ikärajamerkintätapaukseen. Aki siis jubaili eilen näin:
IKÄRAJAMERKINNÖISTÄ
Tähän asiaan ei ole vielä tullut ratkaisua, mutta kuten annoin ennen viikonloppua ymmärtää, asia on tutkinnan ja harkinnan alla. Tällä hetkellä edetään kuitenkin niin, että vain PEGI- ja VET-ikärajamerkinnöillä varustetut pelit kelpaavat vaihdossa kaikissa eri yhteyksissä. Voi olla että tälle kaikelle keksitään vielä järkevämpi ratkaisu tai sitten linja pitää, minkä seurauksena myös käytettyjen pelien hyllyissä voi näkyä muutoksia. Tapahtuipa tämän suhteen mitä tahansa, yritän saada perustellut vastaukset ylhäältä päin kaikkeen tähän liittyvään. Näin asia ei ainakaan jää vaivaamaan ketään ihan älyttömästi, vaikka ratkaisu ei olisikaan mieluinen. Ennen lisätietojen ilmaantumista kehotan edelleen kärsivällisyyteen ja totean, etteivät spekuloinnit auta oikeastaan mitään.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Hapenvetoon ei vaan kovin kauaa ole aikaa kun pitäis kaks peliä keksiä vaimokkeen matkaan huomisaamuksi...No eiköhän noi kannen merkinnät tosiaan kelpaa sitten.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Jos niille on sanottu, että hyllyt tyhjäksi näistä mutta uusia ette ota vastaan. Tai jos mitään päätöstä ei ole tehty, mutta GS pelaa varman päälle eikä ota enää uusia hyllyyn jos tuleekin päätös, että pelit on vedettävä pois myynnistä.
Kuten tossa aiemmin sanottiin, niin tätä kehää voidaan kiertää antaumuksella mutta ei asia siitä miksikään muutu. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että mikäli kyse olisi vain VETistä me jo tietäisimme siitä. Oletetaanpa tilanne jossa valtiovalta pakottaa tekemään päätöksen, joka suututtaa asiakkaat. Kertoisitko tässä kohtaa "valtiovalta pakottaa meidät tähän, sori pojat" vai kiertelisitkö ja kaartelisitko kuten nyt tehdään?

Minäkin ostan pelini netistä, enkä jaksa potea huonoa omatuntoa. Maksan "Suomilisää" jo riittävän monesta asiasta, joten säästetään siellä missä voidaan.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Näkeekö tuota Deal Of The Week -tarjousta mistään muualta kuin täältä tai itse liikkeestä? En taaskaan löytänyt kotisivuilta mitään infoa. Tänäänhän piti ilmeisesti/ehkä tulla uusi, joten jos joku joka sattuu tietämään mikä se on ja voisi ilmoittaa muillekin, niin olisi hieno homma.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Kuten tossa aiemmin sanottiin, niin tätä kehää voidaan kiertää antaumuksella mutta ei asia siitä miksikään muutu. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että mikäli kyse olisi vain VETistä me jo tietäisimme siitä. Oletetaanpa tilanne jossa valtiovalta pakottaa tekemään päätöksen, joka suututtaa asiakkaat. Kertoisitko tässä kohtaa "valtiovalta pakottaa meidät tähän, sori pojat" vai kiertelisitkö ja kaartelisitko kuten nyt tehdään?

Eihän ne mitään ole kierrelleet, sanovat vaan että nämä ei enää kelpaa vaihtoon ja that's it. Kuka tahansa juristi neuvoisi kertomaan samalla mahdollisimman vähän.

Edit: pointti siis ettei GS:lla ole päätöksensä syistä avautumisessa mitään voitettavaa, ja itseäni kiinnostaa vain alkavatko tarroittamaan vaihdokkeja vai eivät. Veikkaan että eivät. Life goes on.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Eihän ne mitään ole kierrelleet, sanovat vaan että nämä ei enää kelpaa vaihtoon ja that's it. Kuka tahansa juristi neuvoisi kertomaan samalla mahdollisimman vähän.
Jep, jep. VETin päätökset ovat huippusalaisia, niistä ei saa puhua tai voi joutua tappamaan kuulijan. Mutta ihan oikeasti mulle riitti, jatketaan sitten joskus kun syy tulee julkiseksi.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Sellon Gs:ssä kun kävin niin myyjä mainitsi ja että tänään oli tullu varmistus että eivät enää voi ottaa jatkossa näitä import ikäraja levyi (eli pelkkä Pegi ja Suomi). Kyselin myyjältä syytä ja sain odotetun diplomaattisen vastauksen, että syitä on monia. Perään sit totesin että lähteekö kaikki
hyllystä olevat ei pegi merkinällä pelit pois, Vastaus oli aika selkee eli Kaikki lähtee pois, kuhan kerkeävät ne ottamaan.

Elikkä tällekkin sopalle tuli nyt sitten päätös.

Varmasti saamme myöhemmin kuulla mikä tähän näin nopeesti tulleeseen päätökseen oli sitten loppujen lopuksi takana,
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Tuohon ikärajajuttuun sen verran, että vaikka asiassa luultavasti onkin ainakin osittain VET takana, niin luulenpa, että GS itsekin alkaa kypsyä niihin surkeisiin halpispeleihin. Kyllä heidän tietoonsa varmaan on tullut, että netissä huudellaan ihan avoimesti, mistä saa vitosella kappale halpoja pelejä ja aika monihan ilmeisesti käyttää tätä hyödykseen ihan avoimesti tiskilläkin, niin että myyjä arvaa helposti, millaista "vedätystä" asiakas harrastaa.

Taisinkin jo tuossa aikaisemmin, kun tämä halpispeliruljanssi alkoi ulkomailta, mainita, että miettikää nyt vähän, tarjoukset voi loppua/huonontua tuon takia, mutta aika harva otti kuuleviin korviinsa ja tässä sitä nyt ollaan. Sanon edelleenkin, että GS:n tarjoukset ovat hyviä ja on hienoa, että vanhat pelit saa kiertoo hyvityksen kanssa, mutta ei tuokaan firma hyvää hyvyyttään tuota tee, kyllä siellä kannattavuuslaskijat taulukkoa väsäävät, kuinka paljon tulee takkiin hoitten halpispelien takia, kun ei niitä "kukaan" käytettynä osta, kun hyllyt on täynnä Beowulfia.

Tässä nyt avautumista taas :D Itse en enää juuri GS:a käytä, kun on peliliikkeitä lähempänäkin ja vaikka pelit kalliita ovatkin, niin ei ole tarvinnut alentua tuollaiseen kikkailuun. Johan tuossa kuluu aikaa ja matkakuluja, kun moneen kertaan ajelee pitkin ja poikin. Ja jos see pelin ostaminen on rahasta kiinni, tuleeko pelille hintaa 40 € vai 60 €, niin jättäkää baari-iltana pari tuoppia ottamatta, niin on rahaa ostaa niitä pelejäkin kikkailematta, eikä tarvitse sitten netissä itkeä, kun kikkailu kielletään...
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Tuohon ikärajajuttuun sen verran, että vaikka asiassa luultavasti onkin ainakin osittain VET takana, niin luulenpa, että GS itsekin alkaa kypsyä niihin surkeisiin halpispeleihin. Kyllä heidän tietoonsa varmaan on tullut, että netissä huudellaan ihan avoimesti, mistä saa vitosella kappale halpoja pelejä ja aika monihan ilmeisesti käyttää tätä hyödykseen ihan avoimesti tiskilläkin, niin että myyjä arvaa helposti, millaista "vedätystä" asiakas harrastaa.

En edelleenkään ymmärrä tätä "Minähän sanoin, että te pilaatte tämän tarjouksen halvoilla Britti-vaihtopeleillä" -mussutusta. Pelin hinta ei ole minkäänlaisessa yhteydessä siihen mikä ikärajamerkintä siinä on. Play.comista löytyy pelejä muutamaan euroon PEGI-merkinnällä ja 52 eurolla punapallollisia.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Kesällä Jyväskylän Gamestopissa minulle kävi seuraavanlainen tilanne:

Olin kysymässä kahteen vaihtopeliini, että mitä näistä saa hyvityksenä, kun halusin uuden tilalle. Hyvitystä ei tullut paljoa, mutta myyjä osoitti minulle jotain halpispeliä, oli kympin luokkaa ja muoveissa, että osta tämä niin voit hyödyntää tätä 3 peliä + (jotain muuta)... tarjousta. En kuitenkaan tarttunut sillä ennakkovarauksessa ei ollut hyviä pelejä.

Siis Gamestop itse tyrkytti minulle jotain halpispeliä jota voisin käyttää vaihtotarjouksessa. Väistämättä herää epäilys, että Gamestop vaan haluaa saada aikaan niitä vaihtodiilejä, peleillä ei ole aiemmin ollut merkitystä, sen kuvan olen ainakin itse saanut. Siis GS on antanut kuvan, että sinne voi sitää kuraakin viedä, niin sitten sitä viedään.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Taisinkin jo tuossa aikaisemmin, kun tämä halpispeliruljanssi alkoi ulkomailta, mainita, että miettikää nyt vähän, tarjoukset voi loppua/huonontua tuon takia, mutta aika harva otti kuuleviin korviinsa ja tässä sitä nyt ollaan. Sanon edelleenkin, että GS:n tarjoukset ovat hyviä ja on hienoa, että vanhat pelit saa kiertoo hyvityksen kanssa, mutta ei tuokaan firma hyvää hyvyyttään tuota tee, kyllä siellä kannattavuuslaskijat taulukkoa väsäävät, kuinka paljon tulee takkiin hoitten halpispelien takia, kun ei niitä "kukaan" käytettynä osta, kun hyllyt on täynnä Beowulfia.

Miks aina tää Beowulf otetaan esille, c'mon. Itse olen huomannut sen, että vielä hirveämpää roskaa GS saa näitten cittarin ja muiden markettien alelaareista. Joku jo taisikin mainita tästä, että mielummin GS varmaan ottaa vaidossa esim. "punapalloisen" Mass Effectin tai Resident Evil 5(eikä nämä pelit lopu tähän, huippukamaa löytyy noin kympillä todella paljon briteistä), kun nämä menevät varmemmin kaupaksi. Ja näin tuo kaikkien niin rakastama Beowulf(ja muut vähemmän mestarilliset teokset) jää GS:n hyllyihin pölyyntymään ja viemään sitä hyllypalstaa.
Itse olen viimeksi vienyt esim.Rainbow Six Vegas 2, Mass Effect, Assasins Creed, Burnout: Paradise, ei niinkään roskaa vai? Ja kaikki from UK. Olisi ihme jos näitä löytyisi kasoittain GS:n hyllyistä. Mielestäni tässä jää sekä itse että GS voitolle. Niinkuin aikaisemmin mainittiin tilanne olisi(tai siis oli) win-win.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Kovalchuk, pitäisikö noihin vaihtaritarjouksiin saada viedä vain metacriticissä yli 80 saaneet pelit, joiden hinta ostaessa on vähintään vaikka 30 euroa, jotta Gamestop ei vain jää tappiolle? Aivan varmasti siellä Gamestopinkin päässä tiedetään näistä halpapeleistä - siitä ei ole eipäilystäkään. Tuskin noita vaihtotarjouksia enää tulisi jos oltaisiin huomattu, että homma ei kannata. Miksihän monet muutkin liikkeet ovat kokeilleet vaihtokamppiksia? Siksi, että haluavat tehdä tappiota?

Kohta ei ole näistä Britti-ikärajoista huolta, kun hekin siirtyvät käyttämään PEGI:ä.
 
Vastaus: GAMESTOP - Info, tiedotteet ja keskustelu (Lue aloitusviesti! Tuore Newsletter sivulla 28!)

Kovalchuk, pitäisikö noihin vaihtaritarjouksiin saada viedä vain metacriticissä yli 80 saaneet pelit, joiden hinta ostaessa on vähintään vaikka 30 euroa, jotta Gamestop ei vain jää tappiolle?

Ei toki, mutta sinne voisi viedä vaikka niitä pelejä, joita on esim GS:a ostanut aikaisemmin ;) Onhan tuo Brittikikkailu ihan hyvä tapa säästää kymppi-pari rahaa, jos viitsii nähdä sen vaivan, mutta itse en ainakaan viitsi ja minusta on suoraan sanottuna oksettavaa lukea täältä foorumilta "vein pelit X ja Y GS:iin ja varasin pelin Z ja se jäi maksamaan jotain euroa yhteensä". En osaa sanoa miksi, mutta tuleepa vaan.
Minulle on herttaisen yhdentekevää, mitä pelejä viette ja mitä ette ja miten kikkailette, mutta minua ei huvittaisi sitten lukea täältä itkua, kun jotkut hyvitysehdot huononevat, oli sitten syy suoraan tuo halpiskikkailu tai epäsuoraan siitä johtuva syy.
 
Ylös Bottom