Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

En oikein ymmärrä tätä napinaa Gamestoppia vastaan, kun itselläni ei ole koskaan ollut mitään ongelmia kyseisen liikkeen kanssa, vaikka tuolta on tullut vajaa 20 peliä hommattua näillä erilaisilla vaihtokampanjoilla. Tähän asti olen aina saanut sen mitä on luvattu ja pelit ovat olleet ajoissa noudettavissa. En tosin ole ollut kovin kiinnostunut noista lisäeduista, joten eipä tuo olisi haitannut, vaikka jokin lisähahmo tms. olisi jäänyt saamattakin.

Mitä taas tulee näihin exclusion-listoihin, niin eihän nyt kauppiaankaan kannata olla idiootti. Yleensä siitä listasta löytyy juuri ne pelit, jotka eivät kuitenkaan menisi kaupaksi tuolla vaihtotiskissä, joten miksi niitä otettaisiin vastaan? Varsinkaan noita alle 10 € arvoisia pelejä ei kannata oikein ottaa vastaan vaihtotarjouksissa, kun eihän kaupalla ole mitään toivoa päästä niiden kanssa omilleen.

Asiakkaan kannattaa äänestää jaloillaan, mikäli kaupan palvelu ei kelpaa.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

En oikein ymmärrä tätä napinaa Gamestoppia vastaan, kun itselläni ei ole koskaan ollut mitään ongelmia kyseisen liikkeen kanssa, vaikka tuolta on tullut vajaa 20 peliä hommattua näillä erilaisilla vaihtokampanjoilla. Tähän asti olen aina saanut sen mitä on luvattu ja pelit ovat olleet ajoissa noudettavissa. En tosin ole ollut kovin kiinnostunut noista lisäeduista, joten eipä tuo olisi haitannut, vaikka jokin lisähahmo tms. olisi jäänyt saamattakin.

Mitä taas tulee näihin exclusion-listoihin, niin eihän nyt kauppiaankaan kannata olla idiootti. Yleensä siitä listasta löytyy juuri ne pelit, jotka eivät kuitenkaan menisi kaupaksi tuolla vaihtotiskissä, joten miksi niitä otettaisiin vastaan? Varsinkaan noita alle 10 € arvoisia pelejä ei kannata oikein ottaa vastaan vaihtotarjouksissa, kun eihän kaupalla ole mitään toivoa päästä niiden kanssa omilleen.

Asiakkaan kannattaa äänestää jaloillaan, mikäli kaupan palvelu ei kelpaa.

Joitakin nuo mainoksissa luvatut lisäedut kiinnostavat. Tai vaikka ei kiinnostaisikaan kuin se pelkkä peli, niin kyllä se lisäetu silti kuuluu mukaan jos näin on luvattu kauppaa tehdessä.

Vähän sama homma tuon exclusion-listan kanssa. Jos listassa lukee että tammikuu ja seuraavan kerran kauppaan mennessä myöhemmin samana kuukautena on uusi uusiutunut, niin ei siitä voi Gamestopin toimintaa kiitellä ja ajatella että kävipä hassusti. Tämä asia on nyt korjattu tuon päivätyn listan myötä.

Palvelusta sen verran, että jos asiakas noudattaa liikkeen sanelemia ehtoja, niin luulisi palvelun olevan edes normaalilla tasolla. Yksittäinen myyjä on toiminnallaan ainakin itselle aiheuttanut sen, että tulee välteltyä tätä jos Gamestopissa vierailen. Eikä tapaus ole ainoa, kuten tässä ketjussa on aiemmin tullut ilmi muiden kokemuksista. Jos peli ei ole exclusion-listalla, niin miksi siitä pitää avautua asiakkaalle kuin tämä tekisi jotain väärin.

Rahan hukalta se vaan tuntuisi jos maksaisi pelistään ennemmin enemmän, kuin että käy Gamestopissa ja ottaa turhanpäiväisen vittuilun vastaan ja saa pelin halvemmalla vaihtotarjouksesta.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Ite kävin tänää asematunnelissa ennakkotilaamassa Fifa WC:n eikä palvelussa kauheasti valittelemista ollut. Myyjä otti asiakkaat nopeasti, joka oli ymmärrettävää kun oli myymälässä porukkaa ja jonoa olisi tullut :)
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Tällainen vastaus tuli tuohon Battlefieldin Limited-jupakkaan liittyen :)

Ilmoititte Kuluttajavirastolle siitä, ettei Gamestop:n markkinoinnissa annettu tieto pitänyt paikkaansa tai se oli muuten tietojensa puolesta puutteellinen. Kiitos viestistänne. Kuluttajien ilmoitukset ovat tärkeitä kuluttaja-asiamiehen valvontatyössä.



Olemme lähettäneet yritykselle kirjeen, jossa sitä muistutettiin markkinoinnin peruspelisäännöistä ja kuluttajaoikeuden linjauksesta Markkinoinnin virhetilanteet. Linjaus löytyy kokonaisuudessaan verkko-sivuiltamme www.kuluttajavirasto.fi/linjaukset.



Linjauksen perusviesti on se, että kuluttajalla on nykykaupankäynnissä oikeus odottaa mainoksen tietojen pitävän paikkansa. Kuluttajalla on oikeus luottaa siihen, että mainostettua tuotetta on saatavilla, se myydään mainostettuun hintaan ja tarjoustuotteiden saatavuuden tärkeät rajoitukset ja ehdot kerrotaan jo mainoksessa. Jos mainoksessa on puolestaan painovirhe, asia pitää oikaista selkeästi.



Kuluttajalla on oikeus vaatia tarjoustuotteen saamista. Tarjouksen rajoitukset, esim. alkamis- ja päättymisaika, pitää kertoa selkeästi. Jos ketjun joissakin liikkeissä ei tarjoustuotetta myydä, siitäkin täytyy kertoa selvästi. Jos tuote on loppunut kesken kampanjan, nyrkkisääntö on se, että asiakkaalle pitää antaa mahdollisuus ostaa tarjoustuote myöhemmin tarjoushintaan tai antaa vastaava tuote tilalle.


Eli ehkä jatkossa ilmoitetaan järkevämmin nuo asiat kampanjoissa :p
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Tällainen vastaus tuli tuohon Battlefieldin Limited-jupakkaan liittyen :)

Ilmoititte Kuluttajavirastolle siitä, ettei Gamestop:n markkinoinnissa annettu tieto pitänyt paikkaansa tai se oli muuten tietojensa puolesta puutteellinen. Kiitos viestistänne. Kuluttajien ilmoitukset ovat tärkeitä kuluttaja-asiamiehen valvontatyössä.



Olemme lähettäneet yritykselle kirjeen, jossa sitä muistutettiin markkinoinnin peruspelisäännöistä ja kuluttajaoikeuden linjauksesta Markkinoinnin virhetilanteet. Linjaus löytyy kokonaisuudessaan verkko-sivuiltamme www.kuluttajavirasto.fi/linjaukset.



Linjauksen perusviesti on se, että kuluttajalla on nykykaupankäynnissä oikeus odottaa mainoksen tietojen pitävän paikkansa. Kuluttajalla on oikeus luottaa siihen, että mainostettua tuotetta on saatavilla, se myydään mainostettuun hintaan ja tarjoustuotteiden saatavuuden tärkeät rajoitukset ja ehdot kerrotaan jo mainoksessa. Jos mainoksessa on puolestaan painovirhe, asia pitää oikaista selkeästi.



Kuluttajalla on oikeus vaatia tarjoustuotteen saamista. Tarjouksen rajoitukset, esim. alkamis- ja päättymisaika, pitää kertoa selkeästi. Jos ketjun joissakin liikkeissä ei tarjoustuotetta myydä, siitäkin täytyy kertoa selvästi. Jos tuote on loppunut kesken kampanjan, nyrkkisääntö on se, että asiakkaalle pitää antaa mahdollisuus ostaa tarjoustuote myöhemmin tarjoushintaan tai antaa vastaava tuote tilalle.

Eli ehkä jatkossa ilmoitetaan järkevämmin nuo asiat kampanjoissa :p

Hyvä juttu että vastasivat sähköpostilla että aihe on otettu käsittelyyn vaikka tämä onkin vasta huomautus. Mutta en usko että ihan heti GS korjaa kaikki virheensä jonka vuoksi tästä saadaan hianoa viihdettä tulevaisuudessa.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Onko tuosta 2 peliä + 1€ Skate 3 vaihtokampanjasta tullut vahvistusta?
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Onko kukaan hankkinut Gamestopista käytettynä konsoleita? PS3:n hommaus edessä ja mietin että mihinhän hintaan sieltä on PS3 käytettynä lähtenyt. Vai onkohan sama katsella suoraan täältä tahi huuto.netistä käytettyä. :)
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Uskon että kannattaa katsella käytetty täältä tai huuto.netistä. Toisaalta jos GameStopista ostaa niin taitaa saada sille vielä muutaman kuukauden takuun, mutta jos siitä takuusta oikeasti välittää niin silloin voisi olla järkevämpää ostaa uusi..

Onkos kukaan onnistunut varaamaan Alan Wakea Jyväskylän GameStopista tuolla 1€:n kampanjalla? Pitäisi oma (väkisin vaihdettu) Lost Planetin ennakko vaihtaa tuohon. Tällaisista kampanjoista mitkä pitäisi olla voimassa, mutta mistä ei ole kirjoitettu netissä eikä liikkeessä kissankokoisilla kirjaimilla niin ei ole Jyväskylän GS:ssä yleensä hyviä kokemuksia..
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Onkos kukaan onnistunut varaamaan Alan Wakea Jyväskylän GameStopista tuolla 1€:n kampanjalla?

Varasin ja yllättyin kun onnistui niin hyvin. Olikin se M myyjä poissa tiskiltä laittelemassa jotain juttuja.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Tuossa on kieltämättä pointtia. Yksi mahdollinen osoite on lähettää rakentavaa ja asiallista palautetta Suomen toimintojen käynnistäjälle (johan.malmgren (ät) gamestop.com), mutta kenties vielä parempi osoite olisi ketjun pohjoismainen organisaatio, jossa monet Suomeakin koskevat päätökset tehdään. Maaorganisaatiosta voisi kuitenkin aloittaa.
Johan ei ole ollut GameStopilla duunissa enää kuukausiin, joten tuonne suunnalle on minkäänlaista palautetta turhaa laittaa. Muutenkin nämä firman henkilökohtaiset mailiosoitteet on tarkoitettu ainoastaan firman sisäiseen viestintään ja nämä mailimäärät tuntien ulkopuoliset yhteydenotot eivät ainakaan helpota asioiden kulkua jos mailiosoitetta ei erityisesti ole johonkin käyttöön annettu.

-Aki / GameStop Asematunneli
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Johan ei ole ollut GameStopilla duunissa enää kuukausiin, joten tuonne suunnalle on minkäänlaista palautetta turhaa laittaa.

No mikähän mahtaisi olla sitten oikea osoite antaa palautetta? Myyjiä ei tunnu kiinnostavan ainakaan Tampereella ja vaikka joku vahingossa jaksaisi kuunnella ei tietoa tasan tarkkaan välitetä eteenpäin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Liekkä uutta tämä.. kävin eilen joensuun gamestopissa ja kyselin vähän vaihtopelisysteemistä. Tuli ilmi että nykyään kieltolista voi päivittyä joka päivä ja eivät huoli vaihtoarvoltaan 0.5€ pelejä ennakkovaraus tarjouksiin ollenkaan. :rolleyes:

Tämä täytyy olla taas niitä yksittäisen myymälän tai todennäköisemmin myyjän aivopieruja. Miten ihmeessä kukaan voisi tietää mikä on "0.5e" hyvitysarvon peli, arvailla toki voi. Eiköhän se ole oikeasti kuitenkin niin että exclusion list ja vain se määrää, nyt kun sitä kerran päivitetään jatkuvasti eikä vain kerran kuussa.

Akiman voinee vahvistaa tuon policyn todenperäisyyden, eli onko tuollainen päiväkäsky tullut?
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Soittelin Gamestoppiin ja käytetty PS3 oli 249,99 € joka oli vanha 60GB malli. Eli pitänee suunnata katse tosiaan huuto.nettiin ja tämän palstan käytettyihin. :D
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

No mikähän mahtaisi olla sitten oikea osoite antaa palautetta? Myyjiä ei tunnu kiinnostavan ainakaan Tampereella ja vaikka joku vahingossa jaksaisi kuunnella ei tietoa tasan tarkkaan välitetä eteenpäin.

Koska tämä kyseinen yritys ei ainakaan toistaiseksi ole halunnut yleistä palautekanavaa asiakkaittensa käyttöön tarjota, niin tällöin eri myymälöiden myyjät ovat tasan se ainoa palautekanava, mitä olemassa on. Eli palautetta voi joko yrittää sitä kautta heille tarjota tai sitten antaa koko asian olla. It´s as simple as that.

Itse olen pari kertaa käynyt kyseisen yrityksen myymälöissä katselemassa, mutta koskaan en ole mitään ostanut. Ja aika varmaa on, että en koskaan mitään tule heiltä ostamaankaan. Saisihan tuolta kikkailemalla jotain säästöjä pelihankinnoista ehkä tehtyä, mutta tuen hankinnoillani mieluummin pientä ja yksityistä paikallista pelikauppaa, jossa asiakas sentään on kuningas ja annetut lupaukset on tähän mennessä pidetty, aina ja poikkeuksetta.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Urheilupelejä Gamestopissa on ainakin helppo kierrättää, vie aina tuoreimman FIFA / PES / NHL 2010:n vaihdossa siihen seuraavaan versioon ja kyytipojaks joku jämäpeli. Pääsee vanhasta arvottomasta tekeleestä eroon ja saa uusimman version tilalle. Vähän kun pesis pimeetä rahaa.:cool: Urheilupelien arvohan romahtaa vuodessa ja uutta kuitenkin kaupitellaan täyteen hintaan, koska EA:n rahanhimo on pohjaton. Muitten pelien kohdalla en jaksa enää säätää.

Viime syksynä: FIFA 09 ja NHL 09 -> PES 10

Nyt: PES 10 + jämäpeli -> FIFA WC 2010.

Ja sitten syksyllä: FIFA WC 2010 + jämäpeli -> FIFA 11 / PES 11
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Urheilupelejä Gamestopissa on ainakin helppo kierrättää, vie aina tuoreimman FIFA / PES / NHL 2010:n vaihdossa siihen seuraavaan versioon ja kyytipojaks joku jämäpeli. Pääsee vanhasta arvottomasta tekeleestä eroon ja saa uusimman version tilalle. Vähän kun pesis pimeetä rahaa.:cool:

Tiiätkö onko änäristä tulossa samanlaista?
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Kannattaiskohan viedä alle puoli vuotta käytetty Xbox360 Elite + pelit vaihtoon, ja tilalle PS3? Saako hyvä vaihtohinnan?
 
Ylös Bottom