Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Jos hinta todellakin on pompsahtanut 20€ niin miksi ihmeessä siitä ei ilmoiteta asiakkaalle? Itse varasin Hardenedin ja myyjä ilmoitti 79,90€, maksoin 10€ varausmaksun ja sain kuitin. Lähin GS sijaitsee n. 60km päässä, joten hieman hämärää touhua. Ei todellakaan huvita mennä sinne ja huomata kassalla, että on varattuna tietty summa rahaa mukaan ja sitten peli maksaakin 20€uroa enemmän.

Mielestäni näinkin rajussa hinnan muutoksessa tulisi asiakkaalle ilmoittaa. Pitää alkuviikosta soitella ja kysellä hieman tätä "puskissa" nostettua hintaa.

Minäku kysyin mw3 hardenedin hintaa GS myyjältä sanoi silloin että alustava hinta on 79,90e, mutta se saatta vielä nousta 10-20e. Voithan sä mennä hakemaan sun 10e takaisin, vaikka varasit sen silloin kun myyjä sanoi alustavaksi hinnaksi 80e, niin et maksanu sitä kokonaan vaan pelkän varausmaksun, jos makso kokonaan voi olla et saa siihen hintaan. Aina ollu toi 99,90e hardenedin perushinta.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Mulle ei kerrottu mistään "alustavasta" hinnasta.

Olisin jättänyt koko hemmetin pelin ostamatta Gamestopista kun k.o pelin normaaliversiota saa 43€ muualta.
Rahaa ei tarjottu takasinpäin vaan lahjakorttina olisin omani takaisin saanut.
Harmi vaan kun kun olen kaikki syksyn kiinnostavat pelit jo maksanut ja varannut muualta kolmasosan halvemmalla hinnalla,eli heidän lahjakortillaan en mitään tee,korkeintaan pyyhin persettä.

Tiedän että jos ottaisin kuluttaja-asiamieheen yhteyttä saisin sen pelin siihen 79€oon mutta en tiedä jaksanko vaivautua.
Paska pulju,näinköhän on enää kovin kauaa pystyssä kun kusee omiin eli asiakkaidensa muroihin.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Mulle ei kerrottu mistään "alustavasta" hinnasta.

Olisin jättänyt koko hemmetin pelin ostamatta Gamestopista kun k.o pelin normaaliversiota saa 43€ muualta.
Rahaa ei tarjottu takasinpäin vaan lahjakorttina olisin omani takaisin saanut.
Harmi vaan kun kun olen kaikki syksyn kiinnostavat pelit jo maksanut ja varannut muualta kolmasosan halvemmalla hinnalla,eli heidän lahjakortillaan en mitään tee,korkeintaan pyyhin persettä.

Tiedän että jos ottaisin kuluttaja-asiamieheen yhteyttä saisin sen pelin siihen 79€oon mutta en tiedä jaksanko vaivautua.
Paska pulju,näinköhän on enää kovin kauaa pystyssä kun kusee omiin eli asiakkaidensa muroihin.

Kävitkö Sellon gamestopis? Saitko siis ne pelien vaihtoarvot lahjakortille, mut ne käteiset rahat jota maksoit niin sait käteen?, koska on muuten oikeesti paska kauppa jos et saanu sitä summaa käteistä jota maksoit silloin, vaan lahjakortille kaikki!
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Minäku kysyin mw3 hardenedin hintaa GS myyjältä sanoi silloin että alustava hinta on 79,90e, mutta se saatta vielä nousta 10-20e. Voithan sä mennä hakemaan sun 10e takaisin, vaikka varasit sen silloin kun myyjä sanoi alustavaksi hinnaksi 80e, niin et maksanu sitä kokonaan vaan pelkän varausmaksun, jos makso kokonaan voi olla et saa siihen hintaan. Aina ollu toi 99,90e hardenedin perushinta.

Juu kyllä myyjä inffos, että varausmaksun saa takaisin. Mutta hinnaksi kerrottiin 79,90€, eikä puhuttu mistään alustavista hinnoista. No pitää katsella saadaanko tänne selvyyttä Akimanilta ja mennä sitten käymään henk.koht. kertomaan oma mielipide ja vetää eurot pois puljusta.

Edelleen olen sitämieltä, että tälläisestä hinnan noususta tulisi ilmoittaa asiakkaalle puhelimitse tai muulla keinoin. Hienoa olisi tosiaan mennä tiskille julkkarina, varattuna vain se 80€ ja sitten myyjä tokaiseekin että "Et sä tätä näillä saa, lyö parikymppiä lisää ja saat pelin kantoon".

Ei hjuva... ei hjuva..
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Virhe on niin pieni että kyllä sinun täytyy tuo peli saada ilmoitettuun hintaan. Jos olisivat ilmoittaneet hinnaksi vaikka 5 euroa, olisi pitänyt ymmärtää virhe. Kuluttajaviraston kanta oli muistaakseni jotain että "jos kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää hinnan olevan väärä" ei ilmoitettu hinta sido. Tässä ei todellakaan ole näin.

Tosin tietäen Gamestopin myyjien toimintatavat ja asenteet, tuskinpa pääset asian kanssa yhtään eteenpäin riitauttamatta asiaa. Helpoin ratkaisu yleensä on asioida jossain ihan muualla...
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Eipä itellekkään mistään alustavasta hinnasta puhuttu. Monta kertaa vielä kysyin myyjältä, että onko hinta nyt varmasti tämä 79.90, kun aiemmin on ollut Hardened kalliimpi. Selitti, tarkasti ja vannotti, että pitää paikkansa, koska nyt ei julkaista prestige editionia niin hinta on tuo.
Näin sanottiin ja annoin pelin ennakkomaksuun, en siis maksanu koko summaa.

Tämähän on huijausta. Saadaan myytyä enemmän, kun luvataan ensin halvalla. Ja silti moni sen varatun ostaa tuosta hinnan noususta huolimatta, itse myös. Mutta jos varatessa oisin tiennyt hinnan olevan 99e niin en olisi varannut.
Nyt jo makustellut Elite:llä ja muilla Hardenedin lisillä niin ei enää kiinnosta normi versio.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ihan yleisestihån tälläsissä alasta riippumatta on myytävä siihen hintaan mihi myyjä on luvannut. Esim puhelinmyynnissä jos myyjä sanoo virheellisesti esim hinnan ja sopimusehtoja luettaes käy ilmi oikea hinta, niin hinnan on oltava myyjän sanoma, tai mahdollisuus perua kauppa kokonaisuudessaan. Eikä siinä kelpaa mikään "laitan sul kortille sen summan et voit meille käyttää", vaan rahat on saatava kokoanisuudessaan takaisin. Jos vaihtopelejä on antanut niin myös ne, mikäli niitä on hyllyssä käytettynä, tai niiden arvosta rahaa.

Miten ihmiset jaksaa tota gamestopin kusetusta kattoo kerrasta toiseen? Miksei kukaan valita siit kuluttaja-asiamiehelle..itse ainakin tekisin tollases tilantees..
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Jaa a, peliä ei oo ees julkastu, niin ei varmaa tiennyt vielä lopullista hintaa, mutta mun mielestä ei sais millään tavoin lupailla hintoja ennenkun tulee varmuus siihen asiaan. Toistan vielä kerran sellon GS sanottiin että alustava hinta on 80e, mutta hinta voi vielä muuttua ylöspäin.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Tuossa vähän ylempänä mainitussa tapauksessa myyjähän itse ehdotti, että kannattaa ostaa tuo Hardened Edition, koska on vain 10e kalliimpi. Tällöinhän kaiken järjen mukaan hintaa ei voi lähteä enää muuttamaan, kuluttajavirastoon vaan yhteyttä.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

tietääkö että onko GS myynissä Bleach Soul Resurrecion peliä
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Itsekin varasin ton hardenedin ku sanottiin, et kannattaa siihen vaihtaa ku maksaa vaan 10€ enemmän. Eipä mullekaan sanottu et toi on vaan alustava hinta.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Joku osaava vois vääntää jonku joukkokanteen kuluttaja-asiamiehen kautta, niin ennakkoon varanneet saisi pelin siihen hintaan mitä on luvattu.
Ei tuo talous nyt luultavasti siihen pariinkymppiin kaadu, mutta eihän tämä oikein voi olla.
Suullinenkin lupaus on käsittääkseni tarpeeksi pitävä ja vielä kun ennakkomaksut on maksettu tai jopa koko peli, niin ei hintaa voi enää nostaa.
 
Niin ja kun ei kyse ole yksistään tästä, vaan jos maksat rahaa sinne niin peruutuksen yhteydessä raha on saatava takaisin muutenkin kuin lahjakortilla samaan liikkeeseen.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Niin ja kun ei kyse ole yksistään tästä, vaan jos maksat rahaa sinne niin peruutuksen yhteydessä raha on saatava takaisin muutenkin kuin lahjakortilla samaan liikkeeseen.

Siis jos nyt menen perumaan tilaukseni niin en saa sitä 10€uroa käteen vaan jollekkin lahjakortille? Myyjä kyllä kertoi että rahan saa takaisin, mutta ei kyllä puhunut mistään lahjakortti viritelmästä.. Tässähän alkaa ihan oikeasti sapettamaan tämä touhu..

Akiman taisi painua puskiin kun ei ole mieheltä minkäänlaista kommenttia tullut?
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Siis jos nyt menen perumaan tilaukseni niin en saa sitä 10€uroa käteen vaan jollekkin lahjakortille? Myyjä kyllä kertoi että rahan saa takaisin, mutta ei kyllä puhunut mistään lahjakortti viritelmästä.. Tässähän alkaa ihan oikeasti sapettamaan tämä touhu..

Akiman taisi painua puskiin kun ei ole mieheltä minkäänlaista kommenttia tullut?

Jos olet maksanut minkä tahansa summan käteistä rahaa ja perut saat sen käteisenä takasin, mutta jos olet vienyt sinne pelejä vaihossa et saa pelejä takaisin, vaan niistä peleistä saadut vaihtoarvot tulee sitten sille lahjakortille.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Varsin mielenkiintoinen jupakka MW3 HE kanssa. Olen itse varanut ja ostanut noin kuukausi sitten Jyväskylän GameStopista kyseisen pelin hintaan 79,90€. Muistan, kuinka hehkutin myyjälle, että GameStopissa on Suomen halvin hinta ja itseasiassa ennen ostoa kysyin myyjältä pitääkö hinta paikkaansa, vastaus oli myönteinen. Kuitissa ei lue pystyykö GameStop määrittelemään ennakkopelin hinnan uusiksi, eikä myyjä varoittanut minua siitä. Koska asiakkaana minua ei oltu tiedotettu suullisesti, eikä kirjallisesti, eikä annettu luettavaksi ja hyväksyttäväksi yhtään GameStopin säädöksiä, mielestäni liikkeen on julkaisupäivänä luovutettava minulle peli hintaan, jonka olen maksanut.

Pyytäisin Akimania selvittämään jupakka, sillä mielestäni tämä on silkkaa kusetusta. Kuten joku tässä ketjussa aikaisemmin mainitsi, ei auton hintaakaan voi liike nostaa, sen jälkeen kun auto on varattu ja maksettu.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

^
Sama liike ja samat lupaukset. Kysyin vielä usemman kerran hintaa ja myyjä vakuutti sen olevan 79.90e. Sillä mennään, että peli siihen hintaan on myös noudettavissa.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Oulussa myös myyjä lupasi hintaan 79,90. Kysyin vielä, että onko tämä varmasti oikea hinta ja kyseessä hardened edition. Myyjä vakuutteli version ja hinnan olevan oikeita. Mitään ei mainittu mistään hinnan mahdollisesta nousemisesta.
 
Vastaus: GAMESTOP - Yleinen keskustelu (Lue aina aloitusviesti ennen kysymistä!)

Gamestopin facebook otetaan tänään kysymyksiä vastaan, joten kannattaa siellä käydä kyselemässä.
 
Ylös Bottom