Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gears 5

Joo olin aikaisemmin laittanut jo ohjeet mutta ne on hautautunut useamman sivun taakse, eipä sitä tarvitse tehdä muuta kuin pelata peliä 15.9-28.10 välillä.
 
Olisi kiva saada se kampanja joskus läpäistyä. Varmaan +10h koitettu pelata ja ollaan act 3 ihan alussa. Tänään vedettiin uusi ennätys. Peli kerkesi rullata maximissaan 30s kunnes heitti servulta pihalle. Huikeeta.

District on moninpelin puolella ehkä ainoa hyvä mappi. Toki nelosen mapeissa osa jees, mutta ne on ne nelosen mappeja ne. Niitä ei edes pyöri ilmeisesti public rotaatiossa, joten meillä on peräti 7 mappia. Joista 5 on suoraan paskoja. Jääkenttä on ok. Sekin oli kategoriassa hyvä, ennenkuin tänään hoksasin että sieltä keskikopista voi hyppiä alas o_O Ihme Judgment meininkiä.

Mapeista vielä sen verran, että kehittäjät varmaan itsekkin tajusivat kuinka kauheita torttuja nämä uudet pääsääntöisesti ovat. Sen takia piti laittaa nelosen toimivimmat mapit privateen, että saadaan se Esport skene käyntiin. En usko että tullaan näkemään juurikaan sen districtin lisäksi muita mappeja turnauksissa.
Siis onko tuo kampanjasta tippuminen joku yleisempikin ongelma, vai onko nyt sinulle ja kavereillesi tullut joku erityinen yhteyksiin ja kyseiseen peliin liittyvä ongelma? Itse kun en ole tuollaiseen lainkaan vielä törmännyt. Kuulostaa myös oudolta, että jos on laajempikin ongelma, ettei olisi kuitenkin jo patchilla korjattu.
 
Siis onko tuo kampanjasta tippuminen joku yleisempikin ongelma, vai onko nyt sinulle ja kavereillesi tullut joku erityinen yhteyksiin ja kyseiseen peliin liittyvä ongelma? Itse kun en ole tuollaiseen lainkaan vielä törmännyt. Kuulostaa myös oudolta, että jos on laajempikin ongelma, ettei olisi kuitenkin jo patchilla korjattu.

Sitä on korjattu tai ainakin yritetty korjata useammalla patchilla.

Mutta myönnettäköön että pelin serveripuoli on täysin sekaisin, liekö sit ”ilmainen” peli houkutellu niin paljon väkeä että se aiheuttaa tämän vai jokin muu. Suurinosa collectibleistä yhä rekisteröitymättä ja trophyjä puuttuu, ei se meikäläiseen vaikuttanut kampanjaa pelatessa mutta online puolta ei edes tee mieli hirveästi pelata jos on pelko että matsit menee hukkaan niin sanotusti.
 
Viimeksi muokattu:
Siis onko tuo kampanjasta tippuminen joku yleisempikin ongelma, vai onko nyt sinulle ja kavereillesi tullut joku erityinen yhteyksiin ja kyseiseen peliin liittyvä ongelma? Itse kun en ole tuollaiseen lainkaan vielä törmännyt. Kuulostaa myös oudolta, että jos on laajempikin ongelma, ettei olisi kuitenkin jo patchilla korjattu.
Ainakin viime viikonloppuna myös meidän peliporukassa kolmen pelaajan coopilla kampanjassa joku tippu koko ajan pois pelistä. Eikä ollut takeita että pääsi enää völjyyn. Ihan yleinen ongelma käsittääkseni, en tiiä ovatko jo korjanneet serveripäässä. Myös saavutukset bugaa ja versuksessa yhteys pelin servereihin tippuu aika usein. Ja jäätävät latausajat.

Hieno peli, mutta on siinä kyllä paljon vielä pientä korjailtavaa.
 
Kertokaapas kampanjasta sen verran, että onko tuolla Jackilla pelaaminen millään lailla lähellä oikeaa pelaamista vai pelkästään täysin joku tyttöystävä- tai kaljanjuonti-moodi? Olisi kolme pelaajaa ja mietittiin että onko tuossa mieltä yhden pelata sillä vai pelaisiko yksi mieluummin sitten vain randomin kanssa tai jotain. Tietenkin aina mukavampi tutussa porukassa kokea peliä tuoreeltaan mutta saako tuolla robolla leijuessa samaa kokemusta? Onko tuolla kukaan täällä edes pelannut enempää kuin testin verran?
 
Kertokaapas kampanjasta sen verran, että onko tuolla Jackilla pelaaminen millään lailla lähellä oikeaa pelaamista vai pelkästään täysin joku tyttöystävä- tai kaljanjuonti-moodi? Olisi kolme pelaajaa ja mietittiin että onko tuossa mieltä yhden pelata sillä vai pelaisiko yksi mieluummin sitten vain randomin kanssa tai jotain. Tietenkin aina mukavampi tutussa porukassa kokea peliä tuoreeltaan mutta saako tuolla robolla leijuessa samaa kokemusta? Onko tuolla kukaan täällä edes pelannut enempää kuin testin verran?

Jackilla pelaaminen ei vastaa millään tavalla sitä mitä ne 2 muuta kokevat. Mutta hänellä pelaava on kuitenkin avain roolissa kun pitää nappeja painella ja ammuksia sekä aseita noutaa kamuille. Myöskään vaikeemmilla tasoilla pysty yhtään sen enempää sooloilemaan kun pelaajatkaan vaan kuolo korjaa nopeasti, joten hereillä pitää olla. Myöskin se on tärkeää että käyttää oikeita buffeja kamuille oikeaan aikaan ja tässä on kommunikaatio hyvin tärkeää. Sanoisin että randomien kanssa pelatessa tästä syyst on varmasti huonompi kokemus kuin yksin jolloin voit määrätä mitä Jackin kykyä käyttää milloinkin, randomin kanssa on vaarana ettei toisella ole mitään tietotaitoa asiasta ja liitelee lähinnä rasitteena.
 
Hieno peli, mutta on siinä kyllä paljon vielä pientä korjailtavaa.

Joo vähän on lastentautia, mutta itse kovin vähän niistä kärsin ja joka päivä tässä muutaman pelin rankkua olen voinut ottaa ihan normaalisti, aivan kuten nelosta pelaisi. Moni vinkuu että ei toimi, mutta ei oikein tunnu koskevan ainakaan muo versuksessa. Syy saattaa olla se että alla on Elisa 4G yhteys joka tukee IPv6 protokollaa joka on enemmän tätä päivää. Se ei mm. tunnista sellaista asiaa ollenkaan kuin wanha ystäväämme NAT. Aina kun näissä on peleissä on vikaa lähes poikkeuksetta NAT syyllinen näihin lastentauteihin ja verkko-ongelmiin. Maailmalla on niin miljoona erilaista verkko-konfiguraatiota että vaikea ne on testata jokainen erilainen ristiin missään labrassa, näkee sitten vasta kun peli on tuotannossa että toimiiko. Tällä kertaa ihan kaikki mahdolliset variaatiot ei nähtävästi toimi. Sama juttu mm. COD on rikki melkee joka vuosi enempi tai vähempi julkaisussa. Kyllä ne sen korjaa siten että toimii millä tahansa NAT konfiguraatiollakin, mutta on siinä hommaa pitää saada virhe toistumaan, ottaa paljon verkkoliikenne logeja, analysoida vikaa, korjata bugit sekä sen jälkeen testata että auttaako ja että mikään muu ei hajonnut prosessissa. Tähän ketjuun voi mennä hetki.

Jos ja kun on IPv4 yhteys alla, kuten suurimmalla osalla on niin wanha kunnon konsti luultavasti vähentää ongelmia - Laittaa yhteyden sillattuun tilaan siten että se saa IP:n suoraan operaattorin DHCP serveriltä.

Mutta jos aiheeseen, olikohan tämä video vielä tässä, ei tainnut olla. Mulla on nyt tehtävänä että "Escape past hive" & "Escape past 5 hives"

Mitähän tuo tarkoittaa?

 
Viimeksi muokattu:
Siis onko tuo kampanjasta tippuminen joku yleisempikin ongelma, vai onko nyt sinulle ja kavereillesi tullut joku erityinen yhteyksiin ja kyseiseen peliin liittyvä ongelma? Itse kun en ole tuollaiseen lainkaan vielä törmännyt. Kuulostaa myös oudolta, että jos on laajempikin ongelma, ettei olisi kuitenkin jo patchilla korjattu.
Mullakaan ei ole ollut mitään ongelmaa vaikka melkein joka päivä vähän pelannut campaign
 
Eilen loppui itsellä kampanjasta tippumiset ja tänään tuli vedettyä läpi. Heitetääs tähän joku +/- listaus kampajasta ja mahdollinen spoileriosio loppuun, jos on vielä siinä vaiheessa fiilistä kirjoittaa sitä..

Plussat:

+ Grafiikat

+ Juoni

+ ajoneuvolla pystyi kantamaan aseita mukana (relic aseet !)

+
Kait trippailut

Miinukset:

- Juoni

- Avoimet alueet. Tylsää. Kruisailu oli siistiä ekat 10min. Sen jälkeen se tuntui lähinnä tarpeettomalle pitkitykselle. Kauhean pitkiä matkoja joutuu välillä tarpomaan jalan, vailla seinin seinää. Pitää oikeasti juosta. Eikä luistella seinissä. Not cool.

- Sivutehtävät. Tyl-sää. Tehtävänä hakea joku turhaakin turhempi locustin vasen keuhkorakkula paikasta X. Aja ensiksi 2-3min tyhjässä maailmassa. Vailla dialogia tai mitään tapahtumia. Tai edes vaaraa lentää lepikkoon niin täysiä että lähtee henki. Pysäköi ajoneuvo. juokse joku käsittämättön pitkä matka. Kohtaa vihollinen/vihollisia. Saattavat spawnailla vähän lokaatiosta riippuen vaikka metrin päähän pelaajasta, jos olet kikkuloinut liian syvälle "behind the enemy lines", ennenkuin kaikki edelliset öllit oli nitistetty. Nojoo. Sitten ajetaan taas tylsästi seuraavaan paikkaan. Sinne ei kuitenkaan päästä, ennen kuin ollaan käyty kolmannessa paikassa eli lisää turhaa ja tylsää ja ikävää ajelua luvassa. Jee.

- vihollisten tekoäly. Tai sen puute. Missään muussa Gearissa ei vastustajat seiso luotisieninä niin paljon keskellä peltoa kuin tässä pelissä. Suojaan meneminen ihan vieras ajatus osalla tyypeistä

- Health mittari näkyy vihollisilla. Nojoo, saa sen pois asetuksista, mutta sitten vituttaa aina ampua power weaponeilla kun ei tiedä paljonko on healthia jäljellä. Olin onnellisempi kun en tiennyt.

- Uudet viholliset. Tai niiden puute. Oliko tässä jotain uusia? Maailmanhistorian tylsin lentävä luotisieni? Aina teki mieli quitata pelistä kun sellainen tuli vastaan.

- Uudet aseet. Argh. Niiiiiiiiiin tylsiä. Buu. (multissa op af)

- Jack. Aivan liian hyvä. Tekee pelaamisesta tylsää. Voi mennä stun lockkaamaan jo valmiiksi niitä suojia kammoksuvia öttiäisiä.

- Kaikki kohdat missä oli mahdollisuus sneakata. About yhtä kivaa mitä Gears2 DLC:ssä.

- Se eräs tietty ajotehtävä. About yhtä hauskaa mitä Gears1 lepakkoralli insanella. Nyt vain mausteena RNG.

- Liian ennaltamäärätyt tylsät "horde paikat". Gears ykkösessä vaikka puolustettiin jotain Marcuksen kartanoa kun jack avaa ovea. Ei siellä ollut mitään punaisia räjähde tynnyreitä asennettu jokaisen kirjahyllyn päälle, eikä ollut shokkimiinoja, eikä troikkaa, eikä jotenkin niin ennaltamäärättyä että nöpötä tässä 2min ampumanappi pohjassa ja *music settles*. Piti oikeasti miettiä että missä me ollaan, mihin me vetäydytään jos ja kun ne pääsee portaat ylös yms.

Joo, siinähän se aikalailla. Kuten ehkä huomaa, niin en hirveästi pitänyt kokemastani.
Joo, juoni oli ihan ok, Gearssiksi jopa ehkä yllättävän hyvä. Ainoa asia mikä siinä hiersi vastakarvaan ja pahasti, oli locust/swarm örkkien alkuperän synnyn selvittäminen. Onko mitään niin tylsää kuin se että ihmisethän ne perkeleet menivät alunperin kehittelemään superaseiksi. Tuntui jotenki tosi päälle liimatulle että nyt siellä Gears2:n new hope(?) tutkimuskeskuksessa olikin jotain lapsikokeita tehty. Vähän sellaista shokkiarvon hakemisen makua. Tai ehkä siitä oli jo puhetta kakkosessa ja olen vain täysin unohtanut. Hivemind meininki ja Kaitin trippailut tosiaan olivat sitä pelin jees osastoa. Myös lopun valinta oli oikein mukava, vaikkakin peli loppuu about 10 minuuttia sen jälkeen, joten mitään oikeita seuraksia tälle ei vielä keretty näkemään.

Gearssien kampanjat absoluuttisen oikeassa paremuusjärjestyksessä:

1. Gears 2
2. Gears 1
3. Gears.. 3?
4. Gears... 5?
5. Gears 4


Täytyy vielä yrittää vähän tuota nettipeliä makustella. Mutta kyllä tän hetkinen fiilis on se, että Gears5 on vuoden lässähdys.
 
Ohops! Hauska muuten sen kannalta että Fortnite on aiempien Gearsien tekijän teos ja vitonen on nyt uudelta studiolta, joka oli vähintään Judgmentista asti mukana. Oppilas siis ylitti opettajansa, niin sanotusti - ainakin hetkellisesti. Tuskin Gears tulee ikinä olemaan mikään koko kansan peli kuten Fortnite ja eiköhän siellä alle vuodessa ole taas pelaajamäärät merkittävästi vähentyneet. Olikohan muuten kolmosessa eniten pelaajia pisimpään? Ihan pelkällä mutulla heitän, on ehkä vieläkin se paras Gears itselleni. Vitosta en ole vielä aloittanut mutta huomenna olisi tarkoitus pistää peli tulille kampanjan osilta.
 
Ohops! Hauska muuten sen kannalta että Fortnite on aiempien Gearsien tekijän teos ja vitonen on nyt uudelta studiolta, joka oli vähintään Judgmentista asti mukana. Oppilas siis ylitti opettajansa, niin sanotusti - ainakin hetkellisesti. Tuskin Gears tulee ikinä olemaan mikään koko kansan peli kuten Fortnite ja eiköhän siellä alle vuodessa ole taas pelaajamäärät merkittävästi vähentyneet. Olikohan muuten kolmosessa eniten pelaajia pisimpään? Ihan pelkällä mutulla heitän, on ehkä vieläkin se paras Gears itselleni. Vitosta en ole vielä aloittanut mutta huomenna olisi tarkoitus pistää peli tulille kampanjan osilta.

Judgementin teki People Can Fly ja Epic Games yhdessä, vasta Gears ultimate oli The Coalitionin käsialaa.
 
Tuli 300 M päivitys tuossa yksi päivä, en ole jaksanut selvittää edes sisältöä mutta jostain on vissiin tehty nettikoodille toimii ihan uskomattoman hyvin joka on tärkeää tämän tyyppisessa "hitaassa, mutta nopeassa" pelissä. Alkupäivinä heitti jostain syystä USA servulle välillä ja Ping saattoi olla 130 luokkaa. Se tuntuu jo, myös EU serverissä näytti Ping olevan 70 luokkaa, nyt päivityksen jälkeen aika normi että omalla yhteydellä on 4 alkava Ping. Erittäin hieno homma, moninpeli ainakin omasta mielestä ihan ehdottomasti suuri parannus nelkkuun tai mihinkä tahansa muuhun Gearssiin. Teknisesti toimii (varsinkin nyt päivityksen jälkeen) vaan niin paljon paremmin. Uudet mapitkin on hienoja ja niissä on vaihtelua. Peli tukee nelosen mappeja eli eiköhän sieltä tule kiertoon niitäkin ajan mittaan. Toivottavasti kuitenkin myös ihan uusiakin kehitään post launch koska eihän tuo uusien mappien määrä mikään tajunnan räjäyttävä ollut.
 
Hetkinen nyt se on siellä, onkos se ollut pitkään siellä huomasin tsägällä. Eikun työstöön! o_O

On se nyt muutaman päivän ollut jo siellä. 5 partylla ei löydä peliä ollenkaan. Duonakin odotusajat 5min luokkaa. Tosi autenttinen Gears2 kokemus taas, hohhoijaa.

Herää kysymys missä tämän xboxin pelatuimman pelin kaikki pelaajat oikein lymyävät...
 
Herää kysymys missä tämän xboxin pelatuimman pelin kaikki pelaajat oikein lymyävät...

Pikemminkin herää kysymys, että onko matchmaking ihan täysin kunnossa. Kyllä siellä pelaajia on ja yksin pelatessa löytänyt aina todella nopeasti pelin. Olisiko jotain feelua, jos yrittää useamman hengen partylla?
 
3 miljoonaa on pelannut Gears of War 5:sta


Tähän lasketaan sekä PC että Xbox versiot ja Gamepass lataukset
 
Ylös Bottom