Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gears of War 2

Vastaus: Gears of War 2

Mulla on kans sama homma siellä yhessä luolassa se muuttuu sinertäväksi. Ihme kyllä ku tota ei tapahu muissa peleissä eikä muussa kohtaa tuota peliä. Mutta on kyllä aika ärsyttävä tapahtuma ihmettelin tota itsekin silloin ku ekaa kertaa siellä olin et onko telkkari menossa rikki.

Niin ja ainahan sitä vähä scoren perässä ollaan. Mutta vasta viime viikolla oikeestaan ekaa kertaa gearssia pelasin ja vetelin normalilla ton läpi. Nyt olen hinkannu itseni yksin insanella act 4 puoleen väliin :)
 
Vastaus: Gears of War 2

Ootteko huomannut että pelin asentaminen kovolle hidastais sitä miten nopeeta peli lataa tekstuurit? En ole testannut asentamatta mutta kovin hitaasti peli lataa tekstuurit ainakin nyt. Aloitin ensimmäisenä sen moninpelin harjoitusosion ja siinä kesti noin 10 sekunttia että kentät oli "valmiit"..
 
Vastaus: Gears of War 2

Tuohon rankki systeemiin palaan vielä.

Pelasin suomalaisen tiimin kanssa Eliminationia netissä. Nooh siinä vietiin vastustajatiimiä ja porukkaa alkoi tippua yksi kerrallaan. Lopulta hostikin lähti ja tipuimme kaikki Main Menuihimme. Kokosimme partyn takaisin ja kappas kaikilla oli laskenut rankki yhdellä, paitsi huonointen pelanneella suomalaisella.

Tuon jälkeen en ole paljoa rankki systeemiä enää kunnioittanut.
 
Vastaus: Gears of War 2

Ootteko huomannut että pelin asentaminen kovolle hidastais sitä miten nopeeta peli lataa tekstuurit? En ole testannut asentamatta mutta kovin hitaasti peli lataa tekstuurit ainakin nyt. Aloitin ensimmäisenä sen moninpelin harjoitusosion ja siinä kesti noin 10 sekunttia että kentät oli "valmiit"..

En ole kokeillu suoraan levyltä pelata, mutta se pistää kyllä silmään että ehtii juoksennella vähän aikaa ennen kun maailma ''valmistuu'' :eek:
 
Vastaus: Gears of War 2

En ole kokeillu suoraan levyltä pelata, mutta se pistää kyllä silmään että ehtii juoksennella vähän aikaa ennen kun maailma ''valmistuu'' :eek:

Tämä kyseinen vika taitaa olla melkeimpä jokaisessa UE3- enginellä pyörivässä pelissä. Mass Effectissä ongelma/ominaisuus oli vieläkin silmiinpistävämpi. Gearssi latailee tuohon verrattuna tekstuurit suhteellisen nopsaan. Toki tässäkin tuo hieman häiritsee. Mitään merkittävää eroa en ainakaan itse ole huomannut asentamattoman ja asennetun pelin pelaamisen välillä.
 
Vastaus: Gears of War 2

Tekstuurien feidaus tuntuu olevan Gears 2:ssa vielä pahempi kuin edeltäjässä (muita UE3-moottorin pelejä en ole juuri pelannut). Kakkosessa jokainen kenttä alkaa sumeana, siinä missä ykkösen tekstuuribugit ovat summittaisia, joskin melko yleisiä. Ykkösessä sumeat tekstuurit tarkentuvat yllättäen, ja kakkosessa ne feidaavat sulavasti tarkemmiksi. En tiedä, vaikuttaako pelin asentaminen lataamiseen mitenkään, mutta olen sitä mieltä, että peli toimii jouhevammin suoraan levyltä pelattuna. Asentamisen jälkeen alkoi ainakin minun boksillani ilmetä aika rankkaa pätkimistä. Ärsyttäviä nuo bugit.
 
Vastaus: Gears of War 2

Tämä kyseinen vika taitaa olla melkeimpä jokaisessa UE3- enginellä pyörivässä pelissä. Mass Effectissä ongelma/ominaisuus oli vieläkin silmiinpistävämpi. Gearssi latailee tuohon verrattuna tekstuurit suhteellisen nopsaan. Toki tässäkin tuo hieman häiritsee. Mitään merkittävää eroa en ainakaan itse ole huomannut asentamattoman ja asennetun pelin pelaamisen välillä.

Yksinpelissä ei, mutta moninpelissä selkeä ero/etu kovalevyltä pelattuna. Levyltä pelattaessa ehdit joskus kuollakkin ennenkuin kaikki tekstuurit on latautuneet, mutta kovalevyltä pelattaessa kentät latautuu sen alun "odottelu taulukon" aikana.

Ps. Moninpeli olisi jälleen teoriassa konsolien eliittiä ellei se olisi vielä bugisempi paska kuin edeltäjänsä. Itseasiassa siirrytty kaveriporukassa välillä pelaamaan ykkös Gearssin moninpeliä, koska toinen on välillä niin pelikelvoton. Epicin arvostus on tietyssä mielessä laskenut niin paljon tämän keskeneräisen julkaisun myötä.

Korjasivat jo matchmakingin. Joo, niin tekivät. Pelejä/pelaajia löytyy, mutta ilman minkäänlaista aluejakoa. Parhaalla kerralla oli japanilaisia, ausseja ja jenkkejä samalla servulla. Kansainvälistä meininkiä joo, mutta lagikin oli sen mukaista.

Kaikkiin muihin itse pelillisiin glitcheinin Epic ei suostu foorumeillaan edes ottamaan kantaa.

Siinä päivän avautuminen! :D
 
Vastaus: Gears of War 2

Tänään sain hinkattua yksin tän insanella läpi ja ei loppupeleissä ollu kovin vaikea. Pomo tappelut oli suhteellisen helppoja ei sen vaikeampia. Eniten tuskaa tuotti ihan jotku normi kohdat, missä vaan jengiä puski päälle.

Viel ku jaksais alotella kaverin kans ja pelata co-oppina insanella ja kerätä loput kuusi collectablesia mitä ei sattunu silmiin näiden kahden pelikerran aikana. Muuten kyllä erittäin viihdyttävä peli ja ku on ton kerran viel vetäny läpi niin sit voi panostaa tohon moninpeliin jos siihen tulis vähä patchia.

Alussa toi peli bugitti vissiin noiden chapeterien kans ku se kohta, missä mennään niiden autojen kyytiin ja taivaalta sataa niitä locustien lentäviä juttuja en muista niiden nimiä. Niin sitä kohtaa en päässy läpi en ikinä saanu sitä reaveria siitä vierestä tapettua ja lopuksi kyllästyin ja lopetin ja ku alotin uudestaan, niin näytti et oli sen kohan menny insanella läpi.
 
Vastaus: Gears of War 2

On kyllä hyvä peli. Todella messevää menoa koko ajan. Hyvää vaihtelua Fallout 3 vähän rauhallisempaan tahtiin :) Pelin eeppisyydestä kyllä tähän mennessä paras esimerkki on ollut "heartbroken" tehtävä :)
 
Vastaus: Gears of War 2

Tänään sain hinkattua yksin tän insanella läpi ja ei loppupeleissä ollu kovin vaikea. Pomo tappelut oli suhteellisen helppoja ei sen vaikeampia. Eniten tuskaa tuotti ihan jotku normi kohdat, missä vaan jengiä puski päälle.

Viel ku jaksais alotella kaverin kans ja pelata co-oppina insanella ja kerätä loput kuusi collectablesia mitä ei sattunu silmiin näiden kahden pelikerran aikana. Muuten kyllä erittäin viihdyttävä peli ja ku on ton kerran viel vetäny läpi niin sit voi panostaa tohon moninpeliin jos siihen tulis vähä patchia.

Alussa toi peli bugitti vissiin noiden chapeterien kans ku se kohta, missä mennään niiden autojen kyytiin ja taivaalta sataa niitä locustien lentäviä juttuja en muista niiden nimiä. Niin sitä kohtaa en päässy läpi en ikinä saanu sitä reaveria siitä vierestä tapettua ja lopuksi kyllästyin ja lopetin ja ku alotin uudestaan, niin näytti et oli sen kohan menny insanella läpi.

Joo sama kohta, se reaveri siitä vierestä ei tipahda vaikka kuinka tykittää..Mutta kumminkin luin jostakin että jos pelaa insanella ja checkpointin jälkeen kun lopettaa ja vaihtaa vaikeustason alemmaksi ja palaa peliin ja pelaa tehtävän loppuun niin se näyttäis että insane asteella tehtävä menty..Huijaustahan tuo mutta ei sattumoisin tällä tavalla olisi vahingossa käynyt? :D
 
Vastaus: Gears of War 2

Joo vahingossa kävi. Aluksi ajattelin et olen sen kaverin kans saanu ku olin eka kertaa normalilla pelaamassa läpi ja kaveri tului co oppina peliin mukaan insanella vähäksi aikaa. Ajattelin et toi olis vaikuttanu asiaan mutta ei kais se ole.

Nyt kaverin kans plataan co oppina mä insanella kaveri hardilla, niin se reaveri tippu muutamassa sekunnissa ku ammuin sillä minigunilla, mutta yksin ku taas kokeilin insanella samaa kohtaa niin en saa sitä tapettua vaikka kuinka sitä ampuu. Kummallista kyllä, mutta onneksi bugitti tolleen muuten olis hajonnu pää
 
Vastaus: Gears of War 2

Eeppiset Pelit -firman Rod Ferguson kertoopi, että studio on haksaillut servereitään matchmakingin parantamiseksi. Tänään kokeilin pari matsia pelata, ja yksinkin tuntui peliseuraa löytyvän mukavan nopeasti.

http://news.teamxbox.com/xbox/18384/Gears-of-War-2-Gets-More-Matchmaking-Improvements/

Joo löytyy huomasin itsekin ton kun kävin taas parin viikon tauon jälkeen kokeilemas, hieman kyllä ihmetyttää ja harmittaa että minne vanhat kunnon server lobbyt ja tollaset on jäänyt? :eek: Vajaa kuukausi siitä on kun boxini ostin ja jokaisessa pelissä mitä nyt omistan on toi automaattinen pelaaja haku...ajattelin ton call of dutyn hankkia, onko siinä sama systeemi? sori hieman OT:ksi meni :eek:
 
Vastaus: Gears of War 2

Joo löytyy huomasin itsekin ton kun kävin taas parin viikon tauon jälkeen kokeilemas, hieman kyllä ihmetyttää ja harmittaa että minne vanhat kunnon server lobbyt ja tollaset on jäänyt? :eek: Vajaa kuukausi siitä on kun boxini ostin ja jokaisessa pelissä mitä nyt omistan on toi automaattinen pelaaja haku...ajattelin ton call of dutyn hankkia, onko siinä sama systeemi? sori hieman OT:ksi meni :eek:

Call of Dutyssa on samanlainen systeemi, mutta hieman ehkä vapaammin toteutettuna, joten matseihin voi liittyä kesken kaiken lisää porukkaa.
 
Vastaus: Gears of War 2

Eilen tuli väännettyä peli co-oppina kaverin kanssa liven välityksellä läpitte. Hyvät fiilikset jäi ja täytyypi varmaan aloitella tuossa jossain vaiheessa Insanella uudestaan. Muutamaan kertaan jotui kyllä Hardcorellakin ottamaan joitan kohtia uudestaan.

Peli on tosiaan vaihtelevampi kuin edeltäjänsä ja taistelut on tämän lisäksi vielä huomattavasti massiivisempia. Tässä alkaa olla jo sitä kunnon lopunajan sodan tuntua mukana. Muutamaan otteeseen meno äityi jopa varsin eeppikseksi. Grafiikkaakin täytyy vielä kertaalleen kehua, koska sen verran upeita maisemia piirtyi välillä verkkokalvojen eteen. Välillä tuli jopa Lotorit mieleen:).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gears of War 2

Ilmenipä veemäinen bugi. Meinasin juuri pelata siskon kanssa pelin co-opina loppuun, mutta lobby väittää, että peli pitäisi aloittaa alusta ja että en voi valita vaikeustasokseni insanea (olen läpäissyt hardcorella). Itse tallennuksen mukaan oltaisiin kuitenkin Act 4: Hivessa. Eilisiltana pelattiin viimeksi. Kun avasin tallennuksen yksinpelissä, peli alkoi oikeasta paikasta. Olisiko asiaan mitenkään voinut vaikuttaa se, että tänään tilini aleni hopeiseksi? :confused:
 
Vastaus: Gears of War 2

harmittaa että minne vanhat kunnon server lobbyt ja tollaset on jäänyt? :eek:

Socomiin ne on jääny. Ei niitä oo apinoitu mihinkään muuhun peliin. No ok, on UT3:ssa ja joissain muissa karvalakkimalleja, mutta suurin osa peleistä toimii pelihakuna automaattisesti, niin kuin GeoW1&2, Resistance 1&2, CoDit ja niin edelleen. Harmittavaa mutta totta.

Perhana joululomalla pitää varmaan yrittää hakkaa cyruksen kanssa toi co-op insanella läpi. :)
 
Vastaus: Gears of War 2

Ilmenipä veemäinen bugi. Meinasin juuri pelata siskon kanssa pelin co-opina loppuun, mutta lobby väittää, että peli pitäisi aloittaa alusta ja että en voi valita vaikeustasokseni insanea (olen läpäissyt hardcorella). Itse tallennuksen mukaan oltaisiin kuitenkin Act 4: Hivessa. Eilisiltana pelattiin viimeksi. Kun avasin tallennuksen yksinpelissä, peli alkoi oikeasta paikasta. Olisiko asiaan mitenkään voinut vaikuttaa se, että tänään tilini aleni hopeiseksi? :confused:

Pelillä ei näy mitään merkintää siitä, että olisin koskaan sitä edes pelannut. Kaikki collectiblet ovat poissa, achievement-laskuri nollassa ja insane-taso lukittu.

E:
A: We've seen people reporting this problem and are looking into it further. A couple of notes for everyone playing Gears of War 2:

1. Please do not shut down your console or launch the Dash in the middle of a game. Quit to the main menu. All save data is stored in the profile, and quitting prematurely can corrupt the Gears 2 data in the profile and therefore effectively reset it. There are several times that a game saves a significant amount of data. This happens after you cancel matchmaking ("Updating: Network settings are being updated") and when you hit a checkpoint in the campaign "Saving: Please do not shut down your console"). But there are also several quick saves that happen in SP and MP, such as when you pick up a collectable or earn progress towards an achievement. Quitting out or shutting off the console prematurely is bad. The safest way to exit Gears of War is to quit to the main menu first.

Siis tiedoksi kaikille: lopettakaa peli aina valikon kautta älkääkä sammuttako konsolia kesken pelin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gears of War 2

Näin "pleikkaripoikanakin" täytyy sanoa, että kiinnostavan oloinen peli on kyseessä, täytynee sitten kokeilla jonkun kaverin masiinalla pelailla.
 
Vastaus: Gears of War 2

Siis tiedoksi kaikille: lopettakaa peli aina valikon kautta älkääkä sammuttako konsolia kesken pelin.

Pleikkarilla tuota jaksetaan mainostaa varmaan jokaisessa pelissä. Ihan hyvä niin, kaikki eivät tiedä ettei kannata sulkea konsolia kesken pelin. Itse olen aina tottunut palaamaan Dashboardiin päävalikon kautta.
 
Ylös Bottom