Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gears of War: E-Day

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    xsx
Pelinkehittäjät odottavat pelin julkaisua hieman harmaammissa tunnelmissa. Siellä pelätään nyt, että kenkää tulee julkaisun jälkeen ja mahdolliset arvostelumenestyslisät jäävät saamatta. Muutama sai lähteä vähin äänin jo aiemmin.
On toi kyllä taas aika haitarista. Teet hyvän työn ja annat panoksen johonkin ja sitten palkinnoksi saat pelätä että voitko tuoda leipää pöytään huomenna.

Hyvät arviot. Näyttää sinne 85 paremmalle puolelle sijoittuvan. Nämä kun on varmaan pelkästä kampanjasta niin kova paketti tulossa.

Tekniikka niilojen katsaus

Suorituskyky on hyvä Series X:llä suljetuissa tiloissa mutta avoimemmat alueet aiheuttavat ongelmia ja VRR+120hz on suotavaa jotta saa pahimmat dropit pienemmiksi.

Series S versiota eivät voi täysin suositella.

Viimeksi muokattu:
10 min arvosteluihin.

90 pistettä tällä hetkellä opencritic. 89 metacritic huh huh mitä sieltä oikein tulee.....2 tuntia sit mennään pelaan

Mä pidin tästä yllättävän paljon. Monta kertaa oli hienot nostalgiavibat Xbox 360 -aikoihin, kun opiskelukaverin kanssa haettiin ekat konsolit ja Gears tahkottavaksi Gamestopista. Ehkä hitusen liian pitkä ja muutamat kohdat turhia, mutta vahva 4/5 tähteä ja suositus, jos on vähänkään sarjan fani.

Täydensin edellistä viestiä uusilla videoilla. Pelin tekninen puoli on hyvä Series X konsolilla mutta ei täydellinen kampanjan aikana. 85+ arvosana on kampanjalle paljon parempi kuin odotin jotin kyllä tästä pitää alkaa lämmitellä kunnon Gears putkea. Pelipassilla varmaan pääsee pelaamaan kaikkia pelejä joten parin kympin sijoitus niin voi vetäistä koko saagan ja sitten kokeilla horde/mp puolta uudessa pelissä. Katsotaan miten pelit maistuu näin 2026.

Joskus pikkutyttönä paiskottiin kavereiden ja työkollegoiden kanssa ihan tosissaan livessä. Jotain parikyt vuotta sitten? milloin toi GoW online oli kuumaa shittiä?

Sitä on vähän ikävä. Mutta ko enää oikein onnistu ko on hidas ja ole edes mitään sosiaalista ympäristöä harjoittaa moista ni en tiiä. Mutta joo, kultaiset muistot :) Ja kampanjahan tietysti pitää pelata :)

10minuuttia sit aukeaa. 30 euroa meni mut on sitä huonompiinki asioihin tullut hassattua ;) . Kyllä itse lähden heti moninpelin pariin. Varmaan siegee ja hordeekin tulee pelattua. No kuitenkin nyt se odotus on ohi ja uusi gears on pelauksessa.
olkoot, vittu. mä liityn sekoilemaan.

Ps, näköjään joku muukin lataa.. gigasella kaistalla saa kun puolet

Viimeksi muokattu:
Näköjään pienokaisellakin ihan ok suorituskyky ja saattaa näyttää vähän paremmalta kuin Beta. Ei kuitenkaan ihan vakaankallion 60 fps, joten telkkarin Freesync toiminnolle saattaa tulla käyttöä. Isoveljen analyysenä odotamme vielä, mutta ehkä se yltää paremmin sinne 60 targettiin, syytä olisi!

No niin ensi puraisu otettu ja maistu oikein hyvälle. Moninpeliä yksi matsi olin kyllä viimeinen omalla puolen, mutta sain sentään pari kaatoo :D olihan sitä yksinpeliäkin pakko mennä kattoon ja oli suomi tekstit. Grafiikka näyttä todella hyvälle ja varsinkin tarkalle mitä ei yleensä UE5 pelit ole konsoleilla. Jotekin tuntu helpommalle tässä tuo ukon ohjailu kuin aiemmissa osissa. MP pääsi ohjauksen kanssa heti sinuiksi.

Mä ihan nyt taas ymmärrä mitään mistään.

On ultimate tilaus MSlle, mutten pääse silti pelaamaan?

Ei sen väliksi, aikaikkuna on vähännniinko ohi omalta osalta mutta uteliaisuuttani kyselen.

Onko niin että olen vähän hönö, vai että pitää laittaa dollareita tiskiin ultimatesta huolimatta?

Mä ihan nyt taas ymmärrä mitään mistään.

On ultimate tilaus MSlle, mutten pääse silti pelaamaan?

Ei sen väliksi, aikaikkuna on vähännniinko ohi omalta osalta mutta uteliaisuuttani kyselen.

Onko niin että olen vähän hönö, vai että pitää laittaa dollareita tiskiin ultimatesta huolimatta?
Ultimatella pääsee pelaamaan virallisena julkaisupäivänä, eli 5.10.. Jos on kiire, niin deluxe upgrade 30€.

Ultimatella pääsee pelaamaan virallisena julkaisupäivänä, eli 5.10.. Jos on kiire, niin deluxe upgrade 30€.
Ja koodikaupasta saa tuon Premium Edition upgraden tällä hetkellä hintaan 24 euroa. Jos siis haluaa edes pienen säästön tuohon. Instant Gaming ja Eneba ainakin tuota settiä myyvät nyt tuohon 24 euron paikkeille.

Itselläni ei nyt ole niin kiire päästä uutta Gearsia pelaaman, kuin oli kesällä Halo Campaign Evolvedin kanssa. Silloin oli kiire päästä pelaamaan co-oppina viimeisinä lomapäivinä poikani kanssa, ennen kuin hän meni äitinä luo pidemmäksi ajaksi. Poikani ei ole vielä Gears of War-pelejä löytänyt (taitavat ollakin K18-pelejä, joten lienee hyvä niin tällä erää), eikä itselläni ole niin kova kiire päästä peliä pelaamaan ennen virallista julkaisupäivää. Toki yksi loppuvuoden odotetuimpia pelejä itselleni. Siitä huolimatta jaksan malttaa muutaman päivän.

Ei se mielestäni väärin silti ole, jos joku haluaa jotain siitä maksaa, että pääsee aikaisemmin pelaamaan. Tulee siinä jotain asesettejä sekä 1000 krediittiä pelin sisäistä valuuttaa. Jos tuon haluaa ostaa tuon premium editionin päivityksen, niin ehkä kannattaa se kuutisen euroa halvemmalla ostaa koodikaupasta.

No, ainakaan ilman konsoliyksinoikeuksia Xbox ei tule myymään rutkasti enempää tai "käännyttämään" ketään tai edes saamaan ketään hankkimaan Xboxia kakkoskonsoliksi. Ihan sama onko se Gears vai joku muu peli. Tai vaikka monien pelien ja ominaisuuksien yhteisvaikutus, mutta ilman että tätä yritetään, niin asiaa ei voida tietää.

---

Xbox + Windows + Steam on hirveä määrä pelaajia. Jos se ei riitä, niin sitten ei riitä, mutta jos tämän nyt laittavat Playstationille kaikkien "paluu yksinoikeuksiin" -puheiden jälkeen, niin siitä on Xboxin vaikea nousta.
Ongelma ehkä onkin ettei Xboxilla ole ollut kauhean yhtenäistä linjaa monessakaan asiassa. Riittäisi että toteaisivat että "moninpelit useammalle alustalle ja muut pyritään pitämään yksinoikeuksina" ja ainakin itse pitäisi järkilinjana monestakin suunnasta tarkasteltuna.

Ja onhan Xbox + PC (miksei eritellä Windows ja Steam? Eikö riitä "PC"?) toki paljon pelaajia mutta pelaako pc-pelaajat paljonkin Gearsia kun siellä tuntuu olevan ihan eri nimikkeet listojen kärjessä (eli ne ikuisuuspelit: CS, Codit, yms. Mitä näitä nyt on). En tietysti tiedä löytyisikö pleikkariltakaan sen isompaa määrää Gears-pelaajia mutta jotenkin Gears on itselle nimenomaan konsolipeli, minkä kautta jotenkin kokee että pleikkarilla se olisi enemmän oikeassa paikassa kuin pc:llä.

Mutta oli miten oli, tuskin mahdollisimman laaja pelaajamäärä moninpelissä haitaksi on, joten yhä kyllä itse kokisin että moninpelit kaikille alustoille jääkaapeista taskulaskimiin.

Ylös Bottom