Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gears of War

Vastaus: Gears of War

hmm, joo....Nyt on Gowi tulilla ja puolisen tuntia peliakaa takana. En nyt tietty tässä vaiheessa mitään kovin lopullista pysty sanomaan. Ihan mehevältä rymistelyltähän tuo vaikuttaa ja graffat ovat parhaat mitä olen ikinä nähnyt, mutta noin peliteknisesti en ole vielä mihinkään erityisen ovelaan tai mullistavaan juttuun törmännyt. Etene, suojaudu, räiski ja toista tämä kuvio. Laatu peliltähän tuo vaikuttaa mutta tuo ennakko hypeyksen ja odotuksen taso ( mikä oli kerrassaan taivaita hipova ) aiheuttaa ehkä pienen pettymyksen....

No, pitää tästä mennä pelaamaan lisää :D
 
Vastaus: Gears of War

xevious sanoi:
hmm, joo....Nyt on Gowi tulilla ja puolisen tuntia peliakaa takana. En nyt tietty tässä vaiheessa mitään kovin lopullista pysty sanomaan. Ihan mehevältä rymistelyltähän tuo vaikuttaa ja graffat ovat parhaat mitä olen ikinä nähnyt, mutta noin peliteknisesti en ole vielä mihinkään erityisen ovelaan tai mullistavaan juttuun törmännyt. Etene, suojaudu, räiski ja toista tämä kuvio. Laatu peliltähän tuo vaikuttaa mutta tuo ennakko hypeyksen ja odotuksen taso ( mikä oli kerrassaan taivaita hipova ) aiheuttaa ehkä pienen pettymyksen....

No, pitää tästä mennä pelaamaan lisää :D


Pelataan vaan ihan rauhassa lisää, niin kuin tuosa itse jo mainitsitkin:). Kyllä se alkaa vaan paremmalle tuntua mitä pidemmälle pääsee, tai näin siis ainakin omalta osalta. Itsekkään en tosin kovin pitkälle ole vielä kerennyt pelaamaan. Eka acti läpi ja vähän päälle, joten en tietysti itsekkään lopullista tuomiota pysty antamaan. Se täytyy kyllä vielä sanoa, että on Epicin porukka saanut todella upean tunnelman luotua peliin sen audiovisuaalisen annin avulla. Pelattavuuskin alkaa olla jo aika hyvin tässä vaiheessa hallussa, joten silläkään puolella ei mitään valitettavaa. Ainiin, varsinkin moottorisahalla on todellinen ilo pilkkoa porukkaa, vaikka se homma omaa tietenkin riskinsä:).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gears of War

Kerkesin tässä vihdoin irrottautumaan tunniksi Final Fantasysta, joten pistin GoW:n testiin :D

On kyllä parasta räiskintää, mitä olen vähään aikaan pelannut. Itselle on ammuskeluissa tärkeää grafiikat, ja sitä puoltahan tästä löytyy. Ohjaustuntumakin on minun mieleen, eikä selän takana killuva kamera ole yhtään hullumpi. Jos jotain pahaa haluaa sanoa, niin vaihtelun puute voi iskeä. Tosin, jos peli kestää sen 10 tuntia, niin eipä tässä kait kyllästyminen pääse iskemään ;)
 
Vastaus: Gears of War

Nyt on sitten pelattu ekan kerran co-opilla läpi ja hardcore tasolla heti aluksi. Erittäin kivaa! :D Vähän olisin ehkä lisää pituutta kaivannut, mutta tuo kyllä riittää. :) Suosittelen kaikkille räiskinnästä pitäville.

P.S. Livessä tuo vasta mukaavaa onkin. Tänään suomalaisten kanssa pelatessa oli erittäin hauskaa, eikä omasta mielestäni yhtään liian vaikeaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gears of War

Läpi meni jotta kosahti, ja suurimmaksi osaksi co-opilla Cubasen kanssa. Suoraan Hardcorella totta kai. Yllättävän hyvä pelihän tämä oli. Tunnelma parani loppua kohti, eikä varsinaista turhaa täytettä ollut ängetty sekaan. Välinäytöksiä oli aika paljon odotuksiini nähden, mutta silti tarinaa olisi voinut raottaa itse pelissäkin enemmän, eikä jättää sitä vain oheiskrääsän vastuulle. Vaikkapa trailerin näyttäminen introna olisi ollut paikallaan. Miksi muuten peleissä on nykyään niin vähän introja, jotka lävähtävät ruudulle pelin käynnistyessä? Niitä on ikävä :(
 
Vastaus: Gears of War

Jatketaan sitten samaa sarjaa, eli tänään lopetin myös itse pelin. Pelasimme co-opilla 2 actistä eteenpäin ja alusta loppuun hardcorella.

Ja mitä pelin pituuteen tulee, niin mielummin lyhyempi ja alusta loppuun täyttä laatua kun pitkä ja huonosti tehty. Tästä pelistä vaan huokuu alusta loppuun laatu sekä ulkoasussa että kenttäsuunnittelussa ja peli oli koko matkan nautinnollinen kokemus.

Nykyään on aivan liikaa pelejä joiden pituutta on keinotekoisesti lisätty yli sen, minne ideat sen jaksavat kantaa lisäämällä kaiken maailman turhaa täytettä, joka tekee pelistä vaan yksitoikkoisen ja pitkästyttävän. Tämä peli oli ainakin täyttä menoa ja pauketta alusta loppuun, eikä missään vaiheessa ollut tylsää eikä ympäristöt toistanut itseään.

Varsinkin viimeinen junaosuus oli henkeäsalpaavan komea ja moninpeliä tullaan varmasti pelaamaan vielä pitkään.
 
Vastaus: Gears of War

ZedNut sanoi:
Eilen ostin Gigantista heräteostoksena ja reilu pari tuntia nyt pelailtu... Enpä tiedä missä vika, mutta mielestäni tässä ei ole mitään kovin erikoista. Liikkuminen tässä tuntuu erityisen kankealta, mutta toivottavasti on tottumiskysymys.
Pleikkarilla Black säväytti vuosi sitten paljon enemmän grafiikoillaan, tunnelmallaan ja pelattavuudella!
Pakko kai tahkota lisää jos alkaisi kiinnostamaan ja tulisi imua lopulta :)

Näin on - helkkari, eihän tässä ole todellakaan mitään erikoista, parin tunnin jälkeen alkoi tulemaan "hohhoijaa tässäkö se nyt sitten olikin" -fiilis. Tämä siis yksinpelistä. Livessä tämä on varmasti nannaa. Vaihtoon menee, vaikka jaksaisikin pelata loppuun asti.
 
Vastaus: Gears of War

Jeps. Tuli eilen kaverin kanssa kokeiltua co-oppia samalla koneella. Kuvasta tulee surullisen pieni kuva jaettuna, varsinkin kun oma töllö on vain 28" laajis. Täytyy perehtyä rakemmin jahka kaveri saa boksinsa. Muuten vaikutti hyvältä, tosin co-op helpottaa liiaksi peliä. Pitäisi kompensoida sitä lisäämällä vihollisten määrä vaikka 1.5-kertaiseksi.
 
Vastaus: Gears of War

Kukaan muu saanut boksia jumiin tällä? Itse
olin juuri houkuttelemassa Berserkeriä ulos
sydän pamppaillen, ja sitten jämähti kuva paikoilleen, ja ohjain jäi tärinätilaan. Sitten sydän pamppaili vielä enemmän, kun odotin, että tyrkkääkö boksi punaista valoa bootin jälkeen :D Hyvin tuo tuntui toimivan, kun pelasin velä tovin...tuskin siis ainakaan kuumuudesta johtui.

Vissiin aika testi DVD-asemalle, kun levyä luetaan äänistä päätellen lähes koko ajan.
 
Vastaus: Gears of War

Legge sanoi:
Kukaan muu saanut boksia jumiin tällä? Itse
olin juuri houkuttelemassa Berserkeriä ulos
sydän pamppaillen, ja sitten jämähti kuva paikoilleen, ja ohjain jäi tärinätilaan. Sitten sydän pamppaili vielä enemmän, kun odotin, että tyrkkääkö boksi punaista valoa bootin jälkeen :D Hyvin tuo tuntui toimivan, kun pelasin velä tovin...tuskin siis ainakaan kuumuudesta johtui.

Vissiin aika testi DVD-asemalle, kun levyä luetaan äänistä päätellen lähes koko ajan.

Itse kyllä veikkaisin hetkellistä ylikuumenemista. Kai boksi ja virtalähde saavat ilmaa?
 
Vastaus: Gears of War

nothing sanoi:
Itse kyllä veikkaisin hetkellistä ylikuumenemista. Kai boksi ja virtalähde saavat ilmaa?

Tuskin...molemmat ovat ilmavassa paikassa, ja olin pelannut vasta viitisentoista minuuttia. Eikä boksi sen kuumemmalta tuntunut. Esim. Team Xboxin foorumeilla näyttää olevan lukemattomia disk read erroreita sekä jumiutumisia. Itse jaksaisin myös uskoa jonkinmoiseen ongelmaan levyn lukemisessa, vaikka mitään erroria ei pukannutkaan.

Tjaa, täytyy katsella...eihän se olisi eka kerta, vaikka boksi laukeaisi lopullisesti lähiaikoina :D
 
Vastaus: Gears of War

Toisessa Berserkissä ollaan. Kokeilin 3-4 kertaa mutta en saanut Hammerilla kuin kerran lämästyä tota. Toista yrittäessä kusi aina :| No kirjoitan nyt äidinkielen aineen ja yritän sitten uudelleen. Mahtava peli kyseessä kuitenkin :) 10/10
 
Vastaus: Gears of War

Outoa, ettei kukaan ole juurikaan huomannut pelin teeman ja Raamatun ilmestyskirjan välistä yhteyttä. Peliä pelaamattomana en osaa paljon sanoa, mutta Raamattu mainitsee ilmestyskirjassa nämä heinäsirkät. Englanniksi tekstistä saa enemmän irti, ja on huomion arvoista, että sanaa "Locust" käytetään kuvaamaan näitä olentoja. Mitä nyt olen pelin trailerit katsonut ja lukenut tiivistelmät, niin kieltämättä kyllä ovat Epicillä luoneet mielenkiintoisen skenaarion. En tiedä, ehkä vain oma visioni on huikea, koska on tullut asiaa tutkittua enemmänkin. Silti mielestäni siisti yksityiskohta. Nyt vielä kun saisi kiireet alta pois ja pääsisi co-opittamaan miehekkästi T^T
 
Vastaus: Gears of War

Orin sanoi:
Outoa, ettei kukaan ole juurikaan huomannut pelin teeman ja Raamatun ilmestyskirjan välistä yhteyttä. Peliä pelaamattomana en osaa paljon sanoa, mutta Raamattu mainitsee ilmestyskirjassa nämä heinäsirkät. Englanniksi tekstistä saa enemmän irti, ja on huomion arvoista, että sanaa "Locust" käytetään kuvaamaan näitä olentoja. Mitä nyt olen pelin trailerit katsonut ja lukenut tiivistelmät, niin kieltämättä kyllä ovat Epicillä luoneet mielenkiintoisen skenaarion. En tiedä, ehkä vain oma visioni on huikea, koska on tullut asiaa tutkittua enemmänkin. Silti mielestäni siisti yksityiskohta. Nyt vielä kun saisi kiireet alta pois ja pääsisi co-opittamaan miehekkästi T^T

Kiitos tästä viestistä. Pelastit sunnuntai-illan täysin. :)

Tässä muuten muutama kuva uskomattomasta(heh) Collector's Edition sälästä. Itse peli on alkanut nyt pitemmälle sitä pelattua tuntua entistä paremmalta, jopa varsin hauskalta. Ihmeen tylsä on pelin alku verrattuna myöhempään mättöön. Jep jep...

http://i7.photobucket.com/albums/y251/xcouze/GearsofWar005.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y251/xcouze/GearsofWar004.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y251/xcouze/GearsofWar003.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y251/xcouze/GearsofWar002.jpg

http://i7.photobucket.com/albums/y251/xcouze/GearsofWar.jpg

ps. jos haluaa koko kirjan lukea, niin joku neropatti on jo nettiin laittanut kuvina koko kirjan :)

http://www.gamesarefun.com/gamesdb/media.php?id=973
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gears of War

Pistetääs nyt sitten se pakollinen hehkutus:

Viikonloppu hakattu GoW:ia hardcorella, sunnuntaina co-oppina, ja tällä kokemuksella en voi
juurikaan muuta sanoa kuin että huh huh! Aivan mielettömän hienosti toteutettu räiskintä, kaikki
vähäinen kritiikinaihe on niin pientä ettei kehtaa edes ääneen sanoa.

Jokainen kenttä tuo jotain uutta tvistiä pelimekaniikkaan, puutumista ei helpolla koe. Aseissa
on munaa ja tekoäly on mielestäni onnistunut. Ne perhanat osaa oikeasti kiertää taakse!
Meininki menee välillä sopivan 'epätoivoiseksi'; panokset lopumassa ja ölliäiset etenevät
kohti omaa suojaa - pakko perääntyä!

Ja vielä itsestäänselvyys: grafiikat ja äänimaisema lyövät jalat alta. Hahmojen animaatioissa
on paljon hienoja yksityiskohtia, esim. jouduin co-op -toverini kanssa perääntymään pieneen
huoneeseen pakoon laumaa kohtisyöksyviä pikkuölliäisiä, meno oli melko hektinen ja aseet
lauloivat hoosiannaa. Oma hahmoni käänsi kesken tulituksen päänsä toveria kohden ja huusi
"There are too many of them!". Tuollaiset pienet detskut tuovat leffamaista fiilistä ja lisäävät
paniiikkia... :D

Ei malttaisi istua töissä, olis parempaakin tekemistä... :mad:
 
Vastaus: Gears of War

Paolo sanoi:
Ei malttaisi istua töissä, olis parempaakin tekemistä... :mad:

Kyllä, samoin täällä! Kun kontrollit ja pelimekaniikkan oli sisäistänyt, alkoi peli maistua aivan eri tavalla. Hieno kokemus ollut tähän asti (act-3:n hämähäkki-pahikseen jumahdettu). Vaikeustason vaihtelu hieman häiritsee, vaikka hardilla olettaisi vastuksen olevan jatkuvasti kovaa luokkaa, jota se onneksi useimmiten onkin. Pelimusiikki ei ainakaan vielä ole säväyttänyt, vaikka se vahvasti tilanteessa elääkin. Tarttuvaa teemaa ei ehkä ole laisinkaan tai se on muuten intensiivisen esityksen takia mennyt toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos :)

Jotenkin tästä tulee mieleen Alien -elokuvat. Hmmm..
 
Ylös Bottom