Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gears of War

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Corca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gears of War

Hehkutanpa hieman...

Kolmas acti oli kaikessa kauneudessaan hienointa mitä olen peleissä nähnyt. En nyt sen enempää spoilaile, mutta kun siellä syvyyksissä katteli ja ihaili mestoja ja tunnelmaa niin oli sellanen :O~~ fiilis päällä koko actin ajan. Hui-ke-aa.

Kolmas acti siis takana ja tämä on tähän mennessä ehdottomasti ollut hienoin ja tunnelmallisin pelikokemus itselleni. Lähelle ovat päässeet ainoastaan Max Paynet ja ensimmäinen Call of Duty jotka ovat vieläkin ainoita räiskintäpelejä jotka olen jaksanut pelata läpi.

Hienoa myös, ettei tähän ole sotkettu mitään turhia visaisuuksia tyyliin etsi kolme suklaapalleroa seitsemässä sekunnissa jotta saat oven auki.

Peli on tähän mennessä ollut pelkästään taistelupaikasta toiseen siirtymistä, mutta voi luoja että on homma tehty kantamaan hyvin.
 
Vastaus: Gears of War

Legge sanoi:
Tuskin...molemmat ovat ilmavassa paikassa, ja olin pelannut vasta viitisentoista minuuttia. Eikä boksi sen kuumemmalta tuntunut. Esim. Team Xboxin foorumeilla näyttää olevan lukemattomia disk read erroreita sekä jumiutumisia. Itse jaksaisin myös uskoa jonkinmoiseen ongelmaan levyn lukemisessa, vaikka mitään erroria ei pukannutkaan.

Tjaa, täytyy katsella...eihän se olisi eka kerta, vaikka boksi laukeaisi lopullisesti lähiaikoina :D

Heh,

Tuota noin, miten olisi ihan perinteinen softa-kaatuminen? Pelit ja ohjelmat ihan oikeasti vieläkin vain kaatuvat jonkun bugin tai muun vastaavana force majuren ansiosta. Aina ei ole vika laitteistossa ;)
 
Vastaus: Gears of War

Karvapallo sanoi:
Heh,

Tuota noin, miten olisi ihan perinteinen softa-kaatuminen? Pelit ja ohjelmat ihan oikeasti vieläkin vain kaatuvat jonkun bugin tai muun vastaavana force majuren ansiosta. Aina ei ole vika laitteistossa ;)

No sitähän minä tässä toivonkin ja kyselen, josko muillakin olisi vetänyt tilbat :D Johan nuo pelit vetelivät useita tilboja PS1-aikana, mutta eipä silloin tosiaan ekana iskenyt rautavika mieleen. 360:llä pelatessa se ajatus nyt vaan tietyistä syistä kääntyy heti itse konsoliin...

Jotta ei mene ihan OT:ksi:

Oli kyllä tuossa ekassa Berserkerissä hienoa, kun olin viimeisen oven luona ja houkuttelin jampan ensin hajottamaan sen. Jäin sitten seisoskelemaan muutaman metrin päähän houkutellakseni Berserkerin pois oviaukosta...pirulainen ei lähtenytkään juoksemaan vaan teki valtavan loikan minua kohti. Viime hetkessä kierähdin syrjään samalla, kun minun sijasta murskaantuneen pylvään palaset ropisivat niskaan. Meinas jo jännäkakka mennä housuun :D Hieno peli
 
Vastaus: Gears of War

Legge sanoi:
Tuskin...molemmat ovat ilmavassa paikassa, ja olin pelannut vasta viitisentoista minuuttia. Eikä boksi sen kuumemmalta tuntunut. Esim. Team Xboxin foorumeilla näyttää olevan lukemattomia disk read erroreita sekä jumiutumisia. Itse jaksaisin myös uskoa jonkinmoiseen ongelmaan levyn lukemisessa, vaikka mitään erroria ei pukannutkaan.

Tjaa, täytyy katsella...eihän se olisi eka kerta, vaikka boksi laukeaisi lopullisesti lähiaikoina :D

Itellä on peli kaatunut jo jotain neljä kertaa, yleensä 10 minuutin sisään pelin aloittamisesta ennen välidemoa (tai sen aikana) tai ennen checkpointia.
 
Vastaus: Gears of War

Nyt kun kontrollit ovat jo hanskassa tuntuu pelikin sujuvammalta sekä paremmalta. Ei kannata siis alkukankeudesta säikähtää. :)

Co-oppi on todella säväyttävää jaetulta ruudultakin. HD-kuvan ja ison ruudun ansiosta pelaaminen on todella nautinnollista. Kaikkein eniten yllätti se, että ainakaan äkkiseltään splitscreenillä ei huomannut grafiikan riisumista eikä varsinkaan ruudunpäivityksen hidastelua. Uskomatonta! ...joko tässä laitteessa on VOIMAA tai sitten koodarit on todella osanneet hommansa. Ehkä kumpaakin? Esimerkiksi Halo2:ssa oli splitscreenillä selkeästi heikennetty grafiikkaa ja silti peli tökki. ISO plussa!

Ja mitä tulee vielä pelimaailmaan, niin täytyy vielä antaa erityiskiitos siitäkin. Hienoa, että tulevaisuuteen sijoittuvassa "örkkiräiskinnässä" käytetään välillä muutakin miljöötä kuin avaruusaluksia ja kummallisia planeettia sekä kamalia ja munattomia sädeaseita. Tällainen on paljon tunnelmallisempaa ja mukaansa tempaavampaa!

Kyllä tämä sittenkin kallistuu selkeästi yli 90/100 pisteen peliksi.
 
Vastaus: Gears of War

Juu nyt on jo monen monta pelituntia selän takana ja livessäkin tullut mätettyä peliä jo useampi tunti, mutta fiilikset ovat pysyneet melko samassa kuin alussakin.

Ensiksi täytyy kyllä sanoa että peli on erinomainen. Kerrassaan viilattu, tunnelmallinen ja toimiva paketti. Grafiikat ovat huimat ( ihan noin normaali töllöstäkin katsottuna ), tunnelma on tiivis ja rytinää piisaa.
En silti mahda mitään seikalle että peli oli pienoinen pettymys. Toki ennakko hypetys asettaa pelille niin huimat odotukset että niitä on vaikea lunastaa, mutta vaikkakin peli on hieno ja toimiva kokonaisuus, en törmännyt pelissä mihinkään kovin mullistavaan. Mitä pelimekaniikkaan tulee, peli on hyvin yksinkertainen ja suoraviivainen. Pelaaminen koostuu simppelistä eteenpäin pyrkimisestä ja räiskimisestä. Kenttäsuunnittelukaan ei mitenkään erityisesti säväyttänyt..
Kontrollit eivät ole täydelliset myöskään. Tuo että joudut painamaan nappia pari sekuntia ennenkuin hahmo toimii ( suojautuminen yms.) ei toimi. Varsinkin live moninpelissä tuo aika on monesti jo liian pitkä. Satunnaisesti hahmo ei myöskään tajua suojautua esineen taakse vaikka a nappi olisikin ollut pohjassa jo tovin. Kontrolleja ollaan pyritty ilmeisesti yksinkertaistamaan pistämällä yseammat toiminot A napille, mutta sia minut ainakin toivomaan että toimintoja olisi jaoteltu muiillekkin napeille. Esim. moottorisahan käynnistäminen voisi tapahtua toisesta bumper napista jättäen varaa vielä samanaikaiselle strafeamiselle ja kranaattien heitto olisi voinut ansaita oman nappinsa myös...
Myös pomotaistelut olivat pettymys. Odotin tältä peliltä massiivisia monta kymmentä minuuttia kestäviä pomotaisteluita ( tyyliin metroid prime ) mutta ne jäivät monesti hivenen vaisuiksi. Lisäksi olisin toivonut tilanteita missä locusteja vyöryisi päälle kymmenia samaan aikaan pelaajan joutuen puollustamaan itseään konaripesäkkeestä tms. ( starship troopers tyyliin ).
Meininki noin yleisestikkin oli melko tasapaksua ja mitään kovin erillaisia skenarioita tai kenttiä tullut vastaan.

Kuten sanoin, niin peli on vioistaan huolimatta laatupaketti, ihan vaan noin uloasun, toimivuuden ja tunnelmallisuuden takia ja varsinkin livepeluu on erittäin maittavaa, mutta oil vaan pakko korostaa vähän noita heikkouksia pelin saaman hehkutuksen ja hypetyksen takia. Mistään merkkiteoksestahan ei ole kyse IMO vaan ihan all round laatu räiskinnästä. Omalla kohdallani noin räiskintä puolella esim. RE4 oli melkolailla intensiivisempi pelikokemus.

92/100
 
Vastaus: Gears of War

Nyt oltais sitte pelin päätöstaistelussa. Loistava peli todellakin ja eiköhän se ole edelleen tuon taistelunkin jälkee. Tuossa yllämainittiin Resident Evil 4. Gears Of Warissa on vähän samanlainen tunnelma. Vähäse ne Berserkit jänskätti :rolleyes:
 
Vastaus: Gears of War

Läpi meni ja mikä fiilis jäi. Ehdin jo tuomita pelin, mutta kun viimeinen luoti napsahti niin aijjai:cool: Loistava peli ja ehdottomasti vuoden paras.
 
Vastaus: Gears of War

Tää peli on vaikea. :) Tai sitten en vaan osaa pelata fps-pelejä. :) Hyvä homma että haastetta riittää.
 
Vastaus: Gears of War

Lezlie sanoi:
Tää peli on vaikea. :) Tai sitten en vaan osaa pelata fps-pelejä. :) Hyvä homma että haastetta riittää.

Ei tää peli kyllä fps ole, mutta haastetta piisaa tolla Hard Corella kyllä ihan mukavasti. :p
 
Vastaus: Gears of War

Aika moni hosti vetää quitit ranked matcheissa jos meinaa hävitä. Tuossa pelattiin 4vs4 first to reach 5 ja oli tasan 4 molemmilla. Vikassa roundissa pistin torque bowlla vastustajaa silmään joka sattui olemaan hosti niin pari sekuntia ja menussa oltiin koko porukka ja hosti dashboardissa (veti siis paniikissa guide ja y). MURRR
 
Vastaus: Gears of War

Hups heijaa! GoWi sujahti läpi niin että soi. Olihan tuo kiva kokemus kyllä. Enemmän videon muodossa olevaa tarinan kuljetusta olisin halunnut nähdä. Varsinkin se kohta jossa kaksi hekoa lensi neljännen aktin alussa oli hieno. Tuli mieleen joku Isku Mokandishuun tai vastaava.

Huilasin vähän aikaa ja sitten goldit koneeseen ja livettämään, mutta kuinkas kävikään. Rankedissa ei saa yhteyksiä. Kerran pääsin player mastissa lobbyyn asti kunnes läjähti connect failure tai jotain. Suolaa. Tahtoa peli netti... Huomenna perehdytään tarkemmin, nyt tutimaan.
 
Vastaus: Gears of War

Joergen sanoi:
Aika moni hosti vetää quitit ranked matcheissa jos meinaa hävitä. Tuossa pelattiin 4vs4 first to reach 5 ja oli tasan 4 molemmilla. Vikassa roundissa pistin torque bowlla vastustajaa silmään joka sattui olemaan hosti niin pari sekuntia ja menussa oltiin koko porukka ja hosti dashboardissa (veti siis paniikissa guide ja y). MURRR

Kai ne guittaa, ku se jouskari on Veemäinen ase. Ärsyttää ku kaikki käyttää sitä!. Ite en käytä netissä muuta, ku shotgunia ja konaria. Vakio aseet:cool:
 
Vastaus: Gears of War

Taikuri sanoi:
Kai ne guittaa, ku se jouskari on Veemäinen ase. Ärsyttää ku kaikki käyttää sitä!. Ite en käytä netissä muuta, ku shotgunia ja konaria. Vakio aseet:cool:

Yhtään mikään ei ole kyllä hyvä syy lopettaa kesken matsin. Todella ärsyttävää kun porukka metsästää 10 voittoa peräkkäin ja ties mitä, niin sitten kun häviö meinaa tulla, niin häivytään kesken. Todella lapsellista.
 
Vastaus: Gears of War

nothing sanoi:
Yhtään mikään ei ole kyllä hyvä syy lopettaa kesken matsin. Todella ärsyttävää kun porukka metsästää 10 voittoa peräkkäin ja ties mitä, niin sitten kun häviö meinaa tulla, niin häivytään kesken. Todella lapsellista.

Juurikin näin, MIKÄÄN ei ole spedempää kuin tuollainen äpäröinti.

Ja kyllähän siellä suomalaisia on, ite en pelaa muiden ku suomalaisten kanssa ja aina saadaan se 4on4 kasaan parissa minuutissa.

Ranked-servuilla oon vissi kerran käyny, muute aina privaservut pystyssä.
 
Vastaus: Gears of War

Lezlie sanoi:
Tää peli on vaikea. :) Tai sitten en vaan osaa pelata fps-pelejä. :) Hyvä homma että haastetta riittää.

Sama täällä. Olen kyllä huomannut monen pelin kohdalla, että jos arvostelu sanoo pelin olevan helppo, nopeasti läpi menevä (8-10 tuntia), niin voin itse kertoa ajan vähintään kahdella ja odottaa tuskastuttavan piinallisia tilanteita. Tosin välillä kuolen vain siksi kun jään ihastelemaan liian pitkäksi aikaa jotain yksityiskohtaa.. :)
 
Vastaus: Gears of War

Scatterbrain XO sanoi:
Tosin välillä kuolen vain siksi kun jään ihastelemaan liian pitkäksi aikaa jotain yksityiskohtaa.. :)
Joo, toi on pirullista kun koko ajan on pakko jäädä ihmettelemään niitä ihan s*akelin tarkkoja
tekstuureja ja hienoja detaileja...! Ja välillä on pakko jäädä katselemaan kun omat körmyt pieksevät
ölliäisiä, ja toisinpäin... :D
 
Vastaus: Gears of War

Nyt on peli pelattu Casual -vaikeusasteella läpi. Nysverömäistä valintaani puolustelen sillä väitteellä, että aion pelata pelin kampanjan nyt seuraavaksi Insane:lla, vaikka siinä menisi järki. Ja täytynee tähän perään todeta, että kampanjan uusiksi aloittaminen ei tunnu ollenkaan mahdottomalta ajatukselta - päinvastoin. Peli tarjosi sen verran näyttävää ja selkäpiitä värisyttävää kamaa, että sen uudelleen kokeminen tuntuu jo nyt kutkuttavalta. Aivan kuin hyvää elokuvaa katsoisi uudestaan. ;)

Pelin visuaalinen presentaatio on jotain niin upeaa, että sitä on vaikea pukea sanoiksi. Pelimaailman ja vihollisten design, äänitehosteet ja musiikki luovat niin hienon tunnelman, että sitä harvoin kohtaa video-peleissä. Kampanja oli pituudeltaan suhteellisen lyhyt, mutta kun ottaa huomioon, että jokainen peli-minuutti oli täyttä laatua, ei läpipeluun jälkeen ole löydettävissä huonoa jälkimakua. Kuten jo aiemmin mainitsin, en malta odottaa kampanjan uudelleen aloittamista - ja SE on harvinaista minun peli-taustaani ajatellen [ en yleensä edes läpäise pelejäni -___-; ].

GoW on ehdottomasti Xbox 360:n paras peli ( Dead Rising ja Oblivion pääsevät lähelle, mutta eivät saa sikaria ), ja yksi kaikkien aikojen värisyttävimpiä pelikokemuksia näin ylipäätään. Nettipeliä olen tahkonnut muutaman tunnin suomalaisten seurassa, ja se on varsin hauskaa ajan-vietettä. :)

Orinin viestiin vielä vastatakseni: kyllä, pelissä viitataan todella hienosti Raamatulliseen maailmanloppuun. Tunnelma on epätoivoinen; ihmiskunta on tuhoon tuomittu. Ja kuinka ollakkaan, Gears of War tulee taatusti saamaan jatko-osan ( mutta eipä tästä sen enempää ). ;)
 
Vastaus: Gears of War

Tähän olisi muuten kiva saada vaikka joku maksullinen lisä act (tai vaikka pari) jossain vaiheessa. Jatkoa odotellessa...
 
Ylös Bottom