Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gears of War

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Corca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gears of War

Act 1 takana, hieman kokemuksia:

Grafiikat, no, enpä muista edes PC:llä nähneeni tällaista. Vihollisten tekstuurit voisivat kuitenkin olla asteen tarkempia. Varmasti vielä hienompaa grafiikkaa on tulossa.

Ainoa, mikä oikeasti ottaa pannuun koko ajan, on sensitivityn huono säätömahdollisuus. Low on vielä hieman liian nopea minulle, ja se tatin kiihdytys tähdätessä ottaa pannuun. No, eipä räiskintöjen ohjaukset ole koskaan konsoleille minulle maistunut, liian kankeaa. Kyllä sitä osuu, mutta eipä osu silmänräpäyksessä. :-)

P.S. Oletteko huomanneet matalien taajuuksien olevan aika laadukas tässä? Itseltä tippui taulu toisesta huoneesta, kun Berserkki hyökkäili ovien läpi. Ei edes S(h)aving Private Ryanissa tippunut taulua seinältä ja äänenvoimakkuus korvatuntumalta oli sama. :-)

Toimiiko co-op netin kautta miten hyvin? Vai kannttaako vain tyytyä split screeniin?
 
Vastaus: Gears of War

Olisko kellään antaa hieman vinkkiä mr. raahiseen?

Spoil ->

Eli mie oon tunnin nyt hakkaillu tuota loppupahista, mutta joka kerta homma on kussut lähtöruutuun. Koneen ohjastama fiksu kaverini tuhoaa heti ensitöikseen itsensä liimautumalla tähän raahiseen kiinni ja siinä pitäisi sitten yksin ampua sekä sivulla lentäviä ölliäisiä sekä tätä läskiä. Kaiken lisäksi olin hölmöyksissäni jättänyt aseikseni moottorisaharynkyn ja snaipperin...

Ilmeisesti tossa pitää paukuttaa tota läskiä aina kun nuo lepakot leijailevat pois edestä? Noh.. ei siinä kovin pitkään ehdi paukutella ettei sivulla lentävät ölliäiset tapa tai itse pääjehu kävele päin..

Oiskos tuohon jotain vinkkejä/kikkoja siis? Vaikeustasona on casual. Kyllä, olen nössö!
 
Vastaus: Gears of War

Poro24 sanoi:
Olisko kellään antaa hieman vinkkiä mr. raahiseen?

Spoil ->

Eli mie oon tunnin nyt hakkaillu tuota loppupahista, mutta joka kerta homma on kussut lähtöruutuun. Koneen ohjastama fiksu kaverini tuhoaa heti ensitöikseen itsensä liimautumalla tähän raahiseen kiinni ja siinä pitäisi sitten yksin ampua sekä sivulla lentäviä ölliäisiä sekä tätä läskiä. Kaiken lisäksi olin hölmöyksissäni jättänyt aseikseni moottorisaharynkyn ja snaipperin...

Ilmeisesti tossa pitää paukuttaa tota läskiä aina kun nuo lepakot leijailevat pois edestä? Noh.. ei siinä kovin pitkään ehdi paukutella ettei sivulla lentävät ölliäiset tapa tai itse pääjehu kävele päin..

Oiskos tuohon jotain vinkkejä/kikkoja siis? Vaikeustasona on casual. Kyllä, olen nössö!

Pysyt vaan ensimmäisen suojan takana ja nakutat raamia kaukaa tarkkuuskiväärillä naamaan ja sitten ammut rynkyllä suojasta, kun se tulee siihen suojan eteen. Yleensä raami jää vähäksi aikaa palloilemaan siihen ja sitten siirtyy suojan taakse repiäkseen aataminomenasi peräreiän kautta ulos. Silloin juokset, pysyen mahdollisimman paljon valoissa, toiseen päähän ja rupeat taas nakuttelemaan tarkkuuskiväärillä. Rinse and repeat.
 
Vastaus: Gears of War

gurufinwe sanoi:
Pysyt vaan ensimmäisen suojan takana ja nakutat raamia kaukaa tarkkuuskiväärillä naamaan ja sitten ammut rynkyllä suojasta, kun se tulee siihen suojan eteen. Yleensä raami jää vähäksi aikaa palloilemaan siihen ja sitten siirtyy suojan taakse repiäkseen aataminomenasi peräreiän kautta ulos. Silloin juokset, pysyen mahdollisimman paljon valoissa, toiseen päähän ja rupeat taas nakuttelemaan tarkkuuskiväärillä. Rinse and repeat.

Juu siitä vaunusta, ennen Raamia, löytyy, rynkky, haleksi, rifle, kranuja ja paukkuja.

Itse otin rynkyn, riflen ja tietysti paukut ja kranut täyteen. Rifle käteen ja eikun menoks. Linnottaiduin heti ekan suojan taakse ja aloin napsimaan äijää hedarerilla. Raamin ollessa noin puolessa välissä (pitkä poikittainen suoja) nakkelin sille kranut lahjaksi. Kaveri kiittää ja alkaa osoittelemaan mua sormella, eikä tuu enää lähemmäksi, joten nasauttelen sen päähän lisää kuulia. Vähän ennen kuolemaansa Raam kuitenkin lähtee vielä puskemaan päälle. Annan rynkkyni puhua pari sarjaa ja saan pääpahiksen lopulta kellistymään :)

Tämä taktiikka toimi siis Casuallilla, jossa Raam pysähtyy osoittelemaan sua, kunhan saa tarpeeksi hittiä. Niin ja toi oli varmaan lähempänä kymmenettä, kuin viidettä yritystä, joten tuuriakin tarvitaan mukaan.

ps. alotin pelin uudelleen alusta hardcorena ja johan tunnelmakin nousi. Alkaa olemaan taisteluissa sitä fiilistä.
 
Vastaus: Gears of War

Orin sanoi:
Eilen kävi vietti liian suureksi ja nappasinkin pelin hyllyltä hetken mielijohteesta. Ei sillä, ettenkö meinannut ostaa peliä jo julkaisussa. Aikaa ei vain ollut ja rästissäkin oli usea peli. Kuitenkin, eilen tuli pelattua co-opilla, hmm, luultavasti neljä tuntia, ja aika tosiaankin kului vauhdilla. Viisi minuuttia ja oivalsin, että kyseessä on peli, joka jaksaa kiinnostaa usean läpipeluun verran.

Aivan mahtia ystävän kanssa tykittää pb-tyyliin suojien takaa, viskoa 'naatteja sakusirkkojen niskaan ja huutaa "DON'T FUCK WITH MY TESTOSTERONE!". Pelissä on älytön määrä munaa, mikä heijastuu esim. siihen, että toisin kuin yleensä, ylimiehekkäät päähahmot eivät häiritse yhtään. Ja taas nähdään, mitä pienikin neronleimaus voi saada aikaan; lataussysteemi yhdistettynä etenemistyyliin antavat niin paljon. Vaikea ymmärtää näiden tärkeyttä ennen kuin kokee GoWin. Loppuisi jo tämä duuni :rolleyes:

Hahmot ovat itse asiassa todella loistavia. Yllätyin!

Meidän on siis lyöttäydyttävä Liven kautta yhteen mahdollisimman pian, oi veli hopea! Homma on hoidettava verta sylkien Insane -tasolla, tai maailma kärventyy Locust-armeijan alle!

Ahoy silver, AWAY!
 
Vastaus: Gears of War

Menihän se Insanella läpi. RAAM osasi kyllä olla käsittämättömän raivostuttava, mutta kyllä hymyilytti kun kuoli :D

Palkinnoksi sai hienon pelaajakuvan :p
 
Vastaus: Gears of War

OmigauMee sanoi:
Menihän se Insanella läpi. RAAM osasi kyllä olla käsittämättömän raivostuttava, mutta kyllä hymyilytti kun kuoli :D

Palkinnoksi sai hienon pelaajakuvan :p

Yksin vai yhdessä?

Oliko verrattavissa Halo 2:sen Legendaryyn, muuten? :)
 
Vastaus: Gears of War

Artificial sanoi:
Yksin vai yhdessä?

Oliko verrattavissa Halo 2:sen Legendaryyn, muuten? :)


Yksin meni.


Ei ole verrattavissa (ainakaan omasta mielestäni), Halo 2 legendarylla en läpäissyt edes ensimmäistä kenttää :o :D

Ainoa hankala kohta Insanella oli tuo RAAM, muuten peli oli vielä helpompi kuin Hardcorella koska tiesi jo parhaat taktiikat ja osasi käyttää aseita paremmin.
 
Vastaus: Gears of War

Coopilla helpottuu aika paljon. Pari ekaa actia tuli kaverin kanssa tänään hakattua insanella ja helpommin se sujuu kuin yksin hardcorella. Se että kaverin voi herättää henkiin auttaa törkeän paljon ja tietenkin se, että ihmis-pelaaja saa hieman enemmän aikaan kuin tietokone. Tiukkaa settiä kaikenkaikkiaan.
 
Vastaus: Gears of War

Nyt on tarjolla ladattavana strategia oppaita Cliff B:n malliin. Hinta 100 pojoa per opas. Oppaat mm. Corpseriin, Berserkkeriin ja RAAMiin. Itselläni oli hieman erilaista ladattavaa toiveissa :confused:
 
Vastaus: Gears of War

OmigauMee sanoi:
Yksin meni.


Ei ole verrattavissa (ainakaan omasta mielestäni), Halo 2 legendarylla en läpäissyt edes ensimmäistä kenttää :o :D

Ainoa hankala kohta Insanella oli tuo RAAM, muuten peli oli vielä helpompi kuin Hardcorella koska tiesi jo parhaat taktiikat ja osasi käyttää aseita paremmin.

Ah, selvä homma. :)

Onnittelut silti!
 
Vastaus: Gears of War

Kiitti gurufinwelle ja mokulle!

Noin kolmannellakymmenellä yrittämällä nappasi. Homma hoitui parilla hedarilla ja se jälkeen neljällä päänvaihdoksella ja aina ennen juoksuunlähtöä pari lipasta rynkkyä tyhjäksi.
 
Vastaus: Gears of War

Lopparista:
Siellä vaunun toisessa päässä on Troika. Sillä hutasee muutaman sekunnin niin jo kaatuu RAAM...
 
Vastaus: Gears of War

RAAM on nyt vihdoin maan mullissa. Sai siihen useamman yrityksen tärvellä, mutta prkl kun oli hieno hetki nähdä piruparan kaatuvan :)

Parhaimpia pelikokemuksia koskaan. Tätä voi suositella varauksetta kaikille pelaajille. Saattaa hyvinkin olla eräänlainen merkkipaalu, aivan kuten James Bond: Goldeneye 007 on ollut tähän asti. Tässä on sen ensimmäinen potenttiaalinen manttelin perijä. Siis kokemus, joka nostatti välillä karvat pystyyn ja aiheutti lähes pakokauhua pelaajassa - kun kaikki ei mennytkään totutun kässärin mukaan. Pelaaja ei kiusata typeryyksillä, kuten kerää se ja se ja tee se helkutin nopeasti. Viihdettä, jota et kuitenkaan saa ilmaiseksi vaan ansaitset sen työllä.

Tarina oli ohkainen eikä säväyttänyt. Tekoäly olisi voinut olla vielä parempi ja loppupomot vaikeampia. Vaikeustaso olisi voinut olla koko matkan se, mikä oli valittukin eli hard. Musiikit eivät säväyttäneet eikä mitään mahtopontista teemaa jäänyt mieleen. Tiimikaverit eivät vastaa odotettua tasoa, vaikka heitä pääsee vaihtelevasti käskyttämään. Kentät voisivat olla laajempia ja ränniputkea vähemmän. Silti pelin ollessa muuten erittäin hyvä, antaa näille perinteisille miinustekijöille anteeksi. Harvinaista, erittäin harvinaista.

Ehdottomasti paras Xbox 360 peli joka tullut vastaan tähän mennessä, ainakin yksinpelinsä puolesta.

9
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gears of War

Kai se nyt saatana pitää sitten ostaa. Pientä rahamälliä odottelen tulevaksi. Olen pitänyt odotukseni aika neutraaleina tämän suhteen, mutta kaikki sitä nyt hehkuttavat minkä ehtivät, jopa entiset skeptikot. Kai se pitää sitten itse kokea. Muutenkin ilmestynyt tässä aika monta ostettavaa peliä ja eiköhän ennen joulua vielä pari napsahda lisää. Mahtaa räiskintä taas maistua monen viikon jalkapalloilun jälkeen nääs.
 
Vastaus: Gears of War

Nyt on peliä takana 14~ tuntia (heh, kertoo paljon pelitasostani kun jotku kuulema vetäneet 5 tuntiin tämän läpi) ja vasta nelosaktin loppu häämöttää. Likipitäen kaikki kehut tässä ketjussa tähän asti pitää kompata. Nisupulla sen hyvin totesi; tämä on eräs kaikkien aikojen parhaista pelikokemuksia vaikka vikoja pelistä löytyykin. Vieläkin lähtee henki turhan useasti kun ei vain mene päänuppiin, että (monesti) kuolo korjaa jos jää paikoilleen ja vihulaisest kiertävät taakse, tai ei tajua pitää ristitulessa sitä päätään piilossa kunnes locustit alkavat reloadaamaan. Edit: ja reloadaamaan itse nopeasti, sekä oikeaan aikaan :)
 
Ylös Bottom