Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gears of War

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Corca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gears of War

Kyllä nyt viimeistään rupeaa tökkimään tämä yksinpeli. Toista kertaa pelaan läpi, nyt hardcore tasolla ja Act 4 menossa. Ei kyllä enään ole sitä samaa fiilistä, mitä ekalla kerralla, pakkopuurtamista tuo on nyt.

Livessä peli ei maistu minulle lainkaan, aivan yksitoikkoista "kyttään tässä, juokse mun moottorisahaan" pelaamista. On tietenkin parit muut variaatiot olemassa, mutta tylsää. Mielestäni nuo aseet ovat aivan liian mitäänsanomattomia liveräiskintään.

No, ehkäpä pitää Rainbow Six Vegas hankkia, ja kokeilla sitä Livessä. Toistaiseksi en ole yhteenkään kunnon Live-peliin törmännyt, joka jaksaisi kunnolla viihdyttää Livessä. Ehkäpä suurin syy on ainainen lagi, jota en voi sietää pätkääkään. Tietokoneella on sitten ihan eri juttu, kun servereitä (riippuu pelistä) voi valita oman halun mukaan.
 
Vastaus: Gears of War

kloever sanoi:
Ehkäpä suurin syy on ainainen lagi, jota en voi sietää pätkääkään. Tietokoneella on sitten ihan eri juttu, kun servereitä (riippuu pelistä) voi valita oman halun mukaan.

hmm... menee vähän offtopicksi, mutta aika ihmeellistä jos pelit lagaa livessä. Itsellä ei kyllä lagaa ollenkaan.
 
Vastaus: Gears of War

Airback sanoi:
hmm... menee vähän offtopicksi, mutta aika ihmeellistä jos pelit lagaa livessä. Itsellä ei kyllä lagaa ollenkaan.

Täysin pelikohtainen. PGR en pahemmin lagia tavannut, mutta GoW:ssa tätä esiintyy ehkä 50% servereistä, NHL 07 (toistaiseksi 2 hyvää online-matsia, muut lagannut sietämättömästi), Fight Night Round 3 parit hyvät ottelut, lagaa kuitenkin useimmiten.

Itselle riittää muutama lagikohtaus, niin luokittelen sen lagiseksi. Tiedän 100% varmuudella, että omissa linjoissa ei vikaa ole, pingaukset Jenkkeihin, Eurooppaan ja Aasiaan ovat normaalit.

Ehkä hieman paisutin asiaa, mutta kyllä sitä lagia turhan paljon esiintyy. Ja pelikohtaistahan se on. Näen itse lagin niin, kun peli ei vastaa heti komentoihini.
 
Vastaus: Gears of War

kloever sanoi:
Täysin pelikohtainen. PGR en pahemmin lagia tavannut, mutta GoW:ssa tätä esiintyy ehkä 50% servereistä, NHL 07 (toistaiseksi 2 hyvää online-matsia, muut lagannut sietämättömästi), Fight Night Round 3 parit hyvät ottelut, lagaa kuitenkin useimmiten.

Itselle riittää muutama lagikohtaus, niin luokittelen sen lagiseksi. Tiedän 100% varmuudella, että omissa linjoissa ei vikaa ole, pingaukset Jenkkeihin, Eurooppaan ja Aasiaan ovat normaalit.

Ehkä hieman paisutin asiaa, mutta kyllä sitä lagia turhan paljon esiintyy. Ja pelikohtaistahan se on. Näen itse lagin niin, kun peli ei vastaa heti komentoihini.

No huh huh. Yhdessä Fight Night ottelussa minulla on lagia esiintynyt (noin 15 ottelua olen pelannut). GoW:issa myös vain on kerran lagia esiintynyt. Internet yhteys 8/1. Joten oma analyysini on, että asut täysin hornanpyllyssä tai yhteydessäsi jokin mättää.

E: Ai katos... Turkuhan tossa lukee :o .
 
Vastaus: Gears of War

Jugger1 sanoi:
No huh huh. Yhdessä Fight Night ottelussa minulla on lagia esiintynyt (noin 15 ottelua olen pelannut). GoW:issa myös vain on kerran lagia esiintynyt. Internet yhteys 8/1. Joten oma analyysini on, että asut täysin hornanpyllyssä tai yhteydessäsi jokin mättää.

E: Ai katos... Turkuhan tossa lukee :o .

Juu, no silloin kun tuon FN:n ostin, niin miltei kaikki vastustajat olivat Jenkkejä. Joten se selittää aika paljon. Toisaalta en olettanutkaan, että Jenkkilään saisi alle 140ms yhteyksiä, mutta lagien määrä yllätti. Skandinaavipelaajia en löytänyt vajaan viikon aikana kun pelasin. Itsellä myös 8/1 yhteys. Olen myös yhteydet tarkistanut Aurian puolelta, joka vahvisti tracerttien olevan normaaleja. Ehkäpä olen liian tarkka näistä? :)
 
Vastaus: Gears of War

kloever sanoi:
Ehkäpä olen liian tarkka näistä? :)

Luultavasti sitten niin :) . Outoa kyllä tuo GoW:in lagi, sillä itse on tullut pääasiallisesti pelattua juuri jenkkien kanssa. Tosin tietokone ei kyllä ole samanaikaisesti verkkoa kuormittanut juuri ollenkaan.
 
Vastaus: Gears of War

kloever sanoi:
"Livessä peli ei maistu minulle lainkaan, aivan yksitoikkoista "kyttään tässä, juokse mun moottorisahaan" pelaamista. On tietenkin parit muut variaatiot olemassa, mutta tylsää. Mielestäni nuo aseet ovat aivan liian mitäänsanomattomia liveräiskintään."

Itse en aluksi pitänyt Gearsin nettipelistä, nyt en ole edes ajatellut Rainbown tai COD3n hankkimista. Jonkin aikaa meni ennenkuin peli alkoi luistamaan, mutta yksi yhtä vastaan tilanteissa tuolla moottorisahalla ei saa kyllä ketään hengiltä kun pelin taso paranee. Ellei sitten pääse ihan selän takaa yllättämään ylivoimatilanteessa mutta siinä se sitten onkin. Samoin on huvittavaa katsella kun porukat juoksee pää edellä pitkän matkaa granaatti kädessä kohti ja juuri ennen "tagia" pää napsahtaa irti... :D Muut ase achievementit on kasassa paitsi Hammer ja Pistol,mutta eiköhän nekin kohta sieltä napsahda.
 
Vastaus: Gears of War

Tarttuipa tuo eilen matkaan ja yöunet jäivät vähäisiksi kun piti "vielä vähän" pelata ennen nukkumaan menoa. Hyvältähän tuo näyttää ja tuntuukin mutta ärsyttämään jäi saavutusten Live painotteisuus. Eiköhän tuo tule yksinpelinä läpi tahkottua kahdella vaikeustasolla mutta liven puolelle tuskin jaksan lähteä.
 
Vastaus: Gears of War

Kannattaa kyllä mennä liven puolelle. Itse hankin goldin gowia varten "puskista" ja aluksi olin ihmeissäni kun sahaa tuli joka ilmansuunnasta ennen kuin kerkisi kissaa sanoa.. mutta kun sen oppii (ja hakee esim euro hosteja filtteröimällä roundien määrällä listan lyhyeksi = kolme harmaata palkkia) ettei lagi haittaa niin on kyllä parasta konsolimoninpeliä vuosiin.

Live sopii juuri tuollaiseen intensiiviseen mutta vähäjäseniseen peliin missä dedicated servereitä ei tarvita eikä silti tarvitse hävetä alkukantaista quakettamista vuodelta 96.

Nyt löytyy jo achievementit 100 curbstomppia, 100 chainsaw, 100 frag-tag, 100 executions ja kohtapuoleen 100 pistol kills sekä tietysti ne helpommin saatavat.

VINKKI: Laginsa gowissa voi tarkistaa ampumalla roundin aluss esim haulikolla seinään, mitä enemmän viivettä reikien ilmestymisessä sen suurempi lagi. Scandinavia-hosteilla pelatess reijät tulevat välittömästi (kuten itse hostatessa), euro-hosteilla hienoisella viiveellä ja west-coast usa hosteilla jopa sekunnin viiveellä! Tähän ei auta vaikka olisi suora metrin levyinen reikä australiaan, SÄHKÖ EI KULJE SEN NOPEAMPAA reitittimissä ja piuhoissa.

Toinen vinkki: perfect reload lisää aseen tehoa patruunakohtaisesti, eli tyhjäksi ammuttu haulikko perfect reloadilla (missä se KAPEIN viiva on perfect) on erittäin tehokas kunhan vain osut sillä johonkin.
 
Vastaus: Gears of War

Eilen tuli pelattua kyseinen teos läpi. Hardcore vaikeustasolla väänsin ja tulihan niitä kuolemia ihan lukematon määrä. Yksinpelikokemus oli aivan riittävä ja enempää ei välttämättä olisi edes enää jaksanut pelata. Livepuoli vaikuttaa aika mielenkiinnottomalta pikaisen vilkaisun perusteella, liikaa moottorisahaa ja liian vähän mitään taktiikkaa :(
 
Vastaus: Gears of War

Mitenkäs muuten on, jos pelaa suoraan hardcorella läpi niin saako casualin achievementit? :D
 
Vastaus: Gears of War

Nyt on menty Act 1 Hardcorella ja livessä pelattu muutama matsi.

Pelin grafiikka on loistavaa ja yksinpeli on maittavaa, vaikkakin myönnän että tuli pari todela ärsyttävää kohtaa, kun en ollu perillä näppäimistä.
Bersekterin kohtaaminen nosti sykettä mukavasti:p
Moottorisahan käyttökin välillä takkuilee:rolleyes:

Livessä pelaaminen on ihan hauskaa, vaikkakin suomalaista seuraa kaipaakin.
Huomaa, että jengi lopettaa pelaamisen aikaisin, jos tiimi on tappiolla, yhdessä matsissa huomasin olevani pian yksin..
 
Vastaus: Gears of War

Taidettu tätä jo joskus aiemmin ketjussa kysyäkin, mutta vastausta en tähän ainakaan löytänyt:
Eli millä ihmeellä saan kaverin eli ns. "Guestin" mukaan Live-matseihin? Monesti näkee Livessä pelatessa kaksi samaa gamertagia, joista toisella lukee "(1)" tagin perässä. GRAW:ssahan tämä onnistui helposti, mutta GoW:ssa olen mielestäni kaikkea kokeillut eikä vaan toimi.
 
Vastaus: Gears of War

Wile sanoi:
Taidettu tätä jo joskus aiemmin ketjussa kysyäkin, mutta vastausta en tähän ainakaan löytänyt:
Eli millä ihmeellä saan kaverin eli ns. "Guestin" mukaan Live-matseihin? Monesti näkee Livessä pelatessa kaksi samaa gamertagia, joista toisella lukee "(1)" tagin perässä. GRAW:ssahan tämä onnistui helposti, mutta GoW:ssa olen mielestäni kaikkea kokeillut eikä vaan toimi.

Versus -> Xbox Live Player Match -> alhaalla pitäisi lukea (Y) - Guest Sign In (tjsp.), joten paina toisella ohjaimella Y:tä ja signaudu sisään guestina.
 
Vastaus: Gears of War

Loistava ominaisuus tämä mahdollisuus tulla jeesaamaan liven kautta, yksinpelinsä kanssa jumissa olevaa. Kävin veljeä auttamassa ja kahdestaan Kenraali RAAM kaatui alle minuutissa. Onneksi näitä yksinpelin ja moninpelin erimuotoisia sekoituksia tulemme vastaisuudessakin näkemään. Test Drive Unlimitedissä oli hauska tunne, kun oikeasti luuli aluksi pelaavansa yksin ja vain huomatakseen ettei ihan näin ollutkaan :)

Valvelta näyttäisi tulevan tätä trendiä seuraava: The Crossing [YouTube-video]
 
Vastaus: Gears of War

Nisupulla sanoi:
Loistava ominaisuus tämä mahdollisuus tulla jeesaamaan liven kautta, yksinpelinsä kanssa jumissa olevaa. Kävin veljeä auttamassa ja kahdestaan Kenraali RAAM kaatui alle minuutissa. Onneksi näitä yksinpelin ja moninpelin erimuotoisia sekoituksia tulemme vastaisuudessakin näkemään. Test Drive Unlimitedissä oli hauska tunne, kun oikeasti luuli aluksi pelaavansa yksin ja vain huomatakseen ettei ihan näin ollutkaan :)

Valvelta näyttäisi tulevan tätä trendiä seuraava: The Crossing [YouTube-video]

Näinhän se on, itsekkin jouduin insanella kaveria ruinaan apuihin kun en yksin jaksanut RAAMia tiputella. Vastaavia ominaisuuksia odotan / toivon tästä lähin tulevan muihinkin peleihin. Kysymys kuitenkin erittäin hauskasta ja miellyttävästä ominaisuudesta.

Tuo Valven projekti voisi vaikka viedä koko coop idean täysin uudelle tasolle, mikäli lafkan vanhat projektit antavat mitään osviittaa asioiden kululle.
 
Vastaus: Gears of War

tiong sanoi:
Versus -> Xbox Live Player Match -> alhaalla pitäisi lukea (Y) - Guest Sign In (tjsp.), joten paina toisella ohjaimella Y:tä ja signaudu sisään guestina.

Suuret kiitokset, ongelma ratkaistu! Jotain tollasta yritin aluksi itsekin kokeilla, mutta toi Guest Sign-In ilmestyykin vasta siinä viimeisessä valikossa enkä sinne asti älynnyt katsella.
 
Vastaus: Gears of War

Mitä nyt kaverilla co-oppia testasin, niin ei kyllä ollut mitään tajunnanräjäyttävää. Mielestäni suurin osa oli tylsää juoksemista ja ampumista. Eikä se "suojaan, juokse, ammu" - taktiikka ollut mitään kummoista. Ja maastotkin olivat aika tylsiä, vaikka graaffisesti peli onkin huippuluokkaa. Pitäisi ehkä päästä testaamaan yksin kokonaiselta ruudulta, ennen kuin aivan lopullisen mielipiteeni sanon.
 
Vastaus: Gears of War

Pelailin tuon sillä helpoimalla tasolla läpi pari päivää sitten. Erittäin laadukas maku jäi pelistä, ei oltu turhaan yritetty pitkittää, aina tuli vastaan jotain uutta ja yllättävää. Itse pidän enemmän hieman rauhallisemmista peleistä, mutta kun tässä ei mikään tökkinyt vastaan, niin oli erittäin nautinnollista pelata.

Tuo vaikein vaikeustaso tuntuu aika itsemurhalta, puoleen väliin ekaa actia hakkasin, ja tuli melko monta kertaa kaaduttua. :)
 
Ylös Bottom