Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ghost of Yōtei

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja R2zapiN
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps5
Noniin, sitte alkais live, kahtellaas miltä näyttää!

Edit: Sellanen, oikeestaan muuttanu mielipidettä mihinkään suuntaan, pelattuahan tuo tulee jossain kohti.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan kiinnostavalta näytti. Toki, aika samanlaista menoa kuin edellisessä osassa. Ainakin liikkuminen ja combat näytti aika samanlaiselta. Se oli toki odotettavissa ja eiköhän peli tule olemaan ihan hyvä.

Itse en vain juuri nyt jaksa avoimen maailman pelejä, joten tuskin tuo tulee pelattua ainakaan heti.
 
Joo, ihan hyvältä näytti. Ei vaan tällä hetkellä oikein kiinnosta. Selkeästi oli kuitenkin uudistuksia myös mukana. Pystyy entistä paremmin vielä fiilistelemään pelimaailmassa ja eri aseet mahdollisesti tuo lisää syvyyttä. Hahmon asusteiden kustomointi myös aika laajaa.

Harmi, että hiipiminen on edelleen tuota arcade helppoa. Olisivat sitä hieman muuttaneet. Päiväs aikaan kävellään katolla ja vihollisten toiminta aivan samaa kuin jossain Black Flagissa 15 vuotta sitten. Puusilmät vetää raiteilla ja sitten niitä poimitaan sieltä pois. Onhan se toki hauskaa puuhaa, mutta liian moni peli vetää hiipimiset aivan samalla yksinkertaisella tavalla.
 
Joo, ihan hyvältä näytti. Ei vaan tällä hetkellä oikein kiinnosta. Selkeästi oli kuitenkin uudistuksia myös mukana. Pystyy entistä paremmin vielä fiilistelemään pelimaailmassa ja eri aseet mahdollisesti tuo lisää syvyyttä. Hahmon asusteiden kustomointi myös aika laajaa.

Harmi, että hiipiminen on edelleen tuota arcade helppoa. Olisivat sitä hieman muuttaneet. Päiväs aikaan kävellään katolla ja vihollisten toiminta aivan samaa kuin jossain Black Flagissa 15 vuotta sitten. Puusilmät vetää raiteilla ja sitten niitä poimitaan sieltä pois. Onhan se toki hauskaa puuhaa, mutta liian moni peli vetää hiipimiset aivan samalla yksinkertaisella tavalla.
Kyllä, hiipiminen saisi olla jotenkin.. haastavampaa ja monipuolisempaa. Tuollainen AC meno on vähän käynyt tylsäksi kieltämättä.

Varsinkin nyt asia korostuu, kun olen pelannut ihan tuota ekaa MGS:sää ensimmäistä kertaa, ja niinkin vanhassa pelissä tuo Stealth on tehty jotenkin tosi hyvin. Toki eihän pelit ole suoraan verrattavissa, mutta jotenkin olen alkanut nauttimaan hiiviskelystä, kun se on jotenkin monipuolisempaa.
 
Samaa mieltä edellisten kanssa: näyttää todella hyvältä, mutta kuitenkin todella tutulta. Nuo pienetkin uudistukset tosin piristävät kivasti. Ja edelleen samoilla linjoilla ketjun aiemman kommenttini kanssa, että tää studio kyllä osaa tuon artsupuolen - kaikki näyttää vain niin upealta. Jopa nuo ”keräilykortit”, mitä vilautettiin. Tykkäsin myös siitä miten kamera siirtyy nyt kauemmas, kun ratsastat upeissa maisemissa (tosin taisi tämä olla mahdollista säätää ykkösessäkin).

Ja hei, kulttiohjaaja Takashi Miiken oma visumoodi mukana, eli lisää verta :D

Meinasin ostaa tästä sen Collector’s-version, mutta siinähän ei tule enää edes fyysistä pelilevyä tai taidekirjaa mukana. Eli maksat käytännössä siitä rihkama-maskista 200 euroa, eli eipä kannata.
 
Harmi, että hiipiminen on edelleen tuota arcade helppoa. Olisivat sitä hieman muuttaneet. Päiväs aikaan kävellään katolla ja vihollisten toiminta aivan samaa kuin jossain Black Flagissa 15 vuotta sitten. Puusilmät vetää raiteilla ja sitten niitä poimitaan sieltä pois. Onhan se toki hauskaa puuhaa, mutta liian moni peli vetää hiipimiset aivan samalla yksinkertaisella tavalla.

Kyllä, hiipiminen saisi olla jotenkin.. haastavampaa ja monipuolisempaa. Tuollainen AC meno on vähän käynyt tylsäksi kieltämättä.

Varsinkin nyt asia korostuu, kun olen pelannut ihan tuota ekaa MGS:sää ensimmäistä kertaa, ja niinkin vanhassa pelissä tuo Stealth on tehty jotenkin tosi hyvin. Toki eihän pelit ole suoraan verrattavissa, mutta jotenkin olen alkanut nauttimaan hiiviskelystä, kun se on jotenkin monipuolisempaa.

Enpä tiedä, pelaajat usein muutenkin valittaa että hiippailu on muka liian vaikeaa peleissä. Ja mielestäni hiippailuun kuuluu peleissä se, ettei kukaan ikinä näe katolle jos ei itse ole siellä. Se on itselleni jo sama kuin muutkin pelien yleissäännöt, jotka tekee pelaamisesta ennakoitavaa.

Aika vähällä koko hiippailun saa pilattua peleissä kun ei niissä pysty tosielämän tavoin havannoimaan joka suuntaan että tuleeko nähdyksi. Siksipä onkin parempi että on tuollainen "stealth-armor", eli katolle ei kukaan katso/näe.

Pelkkä hahmojen havannointikyvyn yleinen säätö voisi toki olla useissa peleissä kohdallaan kun eivät ne ikinä tajua mitään. Kingdom Come 2:ssa eilen pyörähdin hahmon ympäri eikä tämä pysynyt mukana ja ihmetteli vain että mikä ääni kuuluu. Toki ei kyse mistään hiippailupelistä mutta kun näitä elementtejä on joka toisessa pelissä niin arvostaisihan sitä jos se olisi hyvin tehty. Tosin KCD2:ssa nautin tuostakin tosi paljon.

Ehkä kaipaisin jotain Last of Us 2:n tapaista, jossa vihuja ei voi täysin huijata yksinkertaisilla kivien heitoilla aina ja loputtomiin. Tosin myöskin ärsyttää samalla jos vihulaiset ei ole yhtään ennakoitavissa ja vaikka kääntyvätkin kesken partioimisen ympäri tms. Pelaamisessa kun pitää olla tietty tasapaino realismin ja pelimäisyyden kanssa että pelaamisessa pysyy hauskuus/haaste tasapainossa. Menee äkkiä turhauttavaksi jos hahmot havainnoisi edes suunnilleen yhtä hyvin kuin oikeassa elämässä.
 
Jos ei nyt mitään pahaa sanottavaa tuosta esittelystä jäänyt, niin ei nyt kyllä ihan hirveästi hehkutusta tai hypetystäkään nouse. Peli näyttää siis todella paljon edeltäjältään, suorastaan häiritsevän paljon. Myönnän että katselin tuon esittelyn vähän skippaillen, mutta oikeastaan ihan jokainen pätkä näytti sille, kuin olisi voinut olla suoraan Ghost of Tsushiman gameplayta. Olihan siellä varmasti uusia aseita, pikkuisen erilaisia ympäristöjä yms. pientä. Mutta yleisesti, vähän liiankin turvallisesti edeltäjänsä viitoittamalla tiellä tuntuu jatko-osa olevan.

En nyt tiedä mitä varsinaisesti odotin. Ehkä toivoin esim ympäristöissä olevan enemmän eroa edelliseen peliin, nyt kaikki biomit näytti enemmän tai vähemmän tutulle. Taistelu oli ekassa osassa hyvää, mutta ei mielestäni mitenkään erityistä, tässä sekin näyttää hyvin hyvin samalle. Yksi suurimpia Tsushiman heikkouksia oli mielestäni se, miten paperinohuita ja geneerisiä lähes kaikki maailmassa kohdatut hahmot olivat, tarkoitan nyt siis mm. niitä hahmoja jotka antoivat sivutehtäviä, kansoittivat kyliä jne. Tässä esittelyssä ei nyt varsinaisesti näkynyt olisiko niihin tuotu lisää syvyyttä ja luonnetta, toivoisi ainakin, muuten tuntuu vähän liian tutulta.

Itsellä on nyt nelisen vuotta siitä kun pelasin viimeksi Tsushiman, ja sen jäljiltä on edelleen vähän sellainen fiilis, että nuo maisemat mitä peli tarjosi, on jo aika nähtyjä, vaikka toki upeita ensikertaa kokiessa olivatkin. Tykkäsin pelistä paljon, mutta ei se ihan niihin suosikkipelien joukkoon noussut, niin paljon siinä oli vielä parantamisen varaa; Se Ubisoftmainen maailmankartan tyhjentely copy-paste aktiviteeteista viihdytti näteissä historiallisissa maisemissa melko pitkään, mutta itselle ainakin jo Tsushima tuntui, että siitä olisi saanut jättää vaikka sen viimeisen alueen kokonaan pois, niin kokemus olisi ollut parempi ja vähemmän pitkittämisen tuntua.

Yotei näyttää ainakin näillä näkymin olevan aika pitkälti edeltäjänsä jalanjäljissä kulkeva. Minun makuuni, ehkä vähän liikaakin.
 
Ei minulla ole mitään järkevää lisättävää aiempiin viesteihin. Näytti tosiaan aika tututulta, todella upean näköinen ja laatu kaikinpuolin huokui tuosta 20 minuuttisesta, mutta onko riittävästi kantamaan toista peliä? Eri aseet on hyvä lisä, mutta korvaavatko vain ensimmäisen osan eri stancet? Nuo eri pelimodet ovat ihan mukavia lisiä, mutta tuleeko paria minuuttia kauempaa kokeiltua? NPC:t kenelle itsellä olisi jotain asiaa tulevat vierailemaan omassa leirissä vaikuttaa hyvältä QoL mekaniikka.

Aika maltilliset odotukset tähän edelleen, toivon että open world ja tarina ovat edellistä mielenkiintoisempia.
 
Enpä tiedä, pelaajat usein muutenkin valittaa että hiippailu on muka liian vaikeaa peleissä. Ja mielestäni hiippailuun kuuluu peleissä se, ettei kukaan ikinä näe katolle jos ei itse ole siellä. Se on itselleni jo sama kuin muutkin pelien yleissäännöt, jotka tekee pelaamisesta ennakoitavaa.

Aika vähällä koko hiippailun saa pilattua peleissä kun ei niissä pysty tosielämän tavoin havannoimaan joka suuntaan että tuleeko nähdyksi. Siksipä onkin parempi että on tuollainen "stealth-armor", eli katolle ei kukaan katso/näe.

Pelkkä hahmojen havannointikyvyn yleinen säätö voisi toki olla useissa peleissä kohdallaan kun eivät ne ikinä tajua mitään. Kingdom Come 2:ssa eilen pyörähdin hahmon ympäri eikä tämä pysynyt mukana ja ihmetteli vain että mikä ääni kuuluu. Toki ei kyse mistään hiippailupelistä mutta kun näitä elementtejä on joka toisessa pelissä niin arvostaisihan sitä jos se olisi hyvin tehty. Tosin KCD2:ssa nautin tuostakin tosi paljon.

Ehkä kaipaisin jotain Last of Us 2:n tapaista, jossa vihuja ei voi täysin huijata yksinkertaisilla kivien heitoilla aina ja loputtomiin. Tosin myöskin ärsyttää samalla jos vihulaiset ei ole yhtään ennakoitavissa ja vaikka kääntyvätkin kesken partioimisen ympäri tms. Pelaamisessa kun pitää olla tietty tasapaino realismin ja pelimäisyyden kanssa että pelaamisessa pysyy hauskuus/haaste tasapainossa. Menee äkkiä turhauttavaksi jos hahmot havainnoisi edes suunnilleen yhtä hyvin kuin oikeassa elämässä.
Joo kyllähän tuo hyvän hiippailupelin peruselementti on, että vihut ovat tiettyyn pisteeseen asti sokeita ja tyhmiä ja tosiaan tuo tietynlainen ennakoitavuus on todella tärkeää. Hiippailun saa peleissä todella helposti todella turhauttavaksi, jos siitä lähtee tekemään liian realistista ja vihujen aisteista todenmukaisia.
 
miten paperinohuita ja geneerisiä lähes kaikki maailmassa kohdatut hahmot olivat, tarkoitan nyt siis mm. niitä hahmoja jotka antoivat sivutehtäviä, kansoittivat kyliä jne. Tässä esittelyssä ei nyt varsinaisesti näkynyt olisiko niihin tuotu lisää syvyyttä ja luonnetta, toivoisi ainakin, muuten tuntuu vähän liian tutulta.

Olisihan se hienoa, jos joku tekisi joskus vaikka Baldur’s Gate 3 -tasoisen oikean roolipelin feodaali-Japanissa. Sellaista ei olla minusta koskaan edes yritetty :)
 
Enpä tiedä, pelaajat usein muutenkin valittaa että hiippailu on muka liian vaikeaa peleissä. Ja mielestäni hiippailuun kuuluu peleissä se, ettei kukaan ikinä näe katolle jos ei itse ole siellä. Se on itselleni jo sama kuin muutkin pelien yleissäännöt, jotka tekee pelaamisesta ennakoitavaa.

Aika vähällä koko hiippailun saa pilattua peleissä kun ei niissä pysty tosielämän tavoin havannoimaan joka suuntaan että tuleeko nähdyksi. Siksipä onkin parempi että on tuollainen "stealth-armor", eli katolle ei kukaan katso/näe.

Pelkkä hahmojen havannointikyvyn yleinen säätö voisi toki olla useissa peleissä kohdallaan kun eivät ne ikinä tajua mitään. Kingdom Come 2:ssa eilen pyörähdin hahmon ympäri eikä tämä pysynyt mukana ja ihmetteli vain että mikä ääni kuuluu. Toki ei kyse mistään hiippailupelistä mutta kun näitä elementtejä on joka toisessa pelissä niin arvostaisihan sitä jos se olisi hyvin tehty. Tosin KCD2:ssa nautin tuostakin tosi paljon.

Ehkä kaipaisin jotain Last of Us 2:n tapaista, jossa vihuja ei voi täysin huijata yksinkertaisilla kivien heitoilla aina ja loputtomiin. Tosin myöskin ärsyttää samalla jos vihulaiset ei ole yhtään ennakoitavissa ja vaikka kääntyvätkin kesken partioimisen ympäri tms. Pelaamisessa kun pitää olla tietty tasapaino realismin ja pelimäisyyden kanssa että pelaamisessa pysyy hauskuus/haaste tasapainossa. Menee äkkiä turhauttavaksi jos hahmot havainnoisi edes suunnilleen yhtä hyvin kuin oikeassa elämässä.
Niin ja minusta ekan osan hiippailu oli juuri hyvin tasapainossa ja se oli hauskaa puuhaa. Eiköhän se ole sitä tässäkin. Ja tämä kaverilta joka ei pitänyt ekaa osaa mitenkään kauhean erikoisena ainakaan sen erittäin perinteisten open world tropejen(mikä lie suomeksi) takia.
 
Itsellä oli ensimmäisenä mielessä trailerin jälkeen, että uusia mielenkiintoisia uudistuksia ei juurikaan ollut mikä herättäisi suurta innostusta peliä kohtaan vielä tässä kohtaa kun julkaisuun on vielä useampi kuukausi.



Mutta näin jälkeenpäin mietin tämän silmään osuneen twiitin myötä, että jos maailma on tällä kertaa suunniteltu siten, että sieltä tulisi sitä Elden Ringista ja uusista Zeldoista tuttua seikkailuntuntua, niin tuo jo itsessään olisi aika iso gamechanger itselleni.

Ensimmäinen osa tuota tunnetta jo hieman sivusi lintuja ja kettuja jahdatessa, mutta päällimmäisenä siellä kumminkin open world design oli tekemiseltään hyvin ontto ja varsinaisesti vaikeasti löydettäviä paikkoja hienoilla aarteilla oli hyvin vähän mikä söi sitä tutkimisen iloa ja loppupeleissä sitä teki lähinnä platinatrophyn ja hienojen vistojen takia.

Toivottavasti tällä kertaa pelimaailma on yritetty rakentaa ikään kuin Elden Ringissä jossa peli teki kaikkensa piilottaakseen isoimmat salaisuutensa. Tuo itsessään olisi itselleni huomattavasti mieluisampi muutos kuin kehnon kiipeilyn tai stealth-gameplayn korjaaminen.
 
Kiinnostaa tämä enemmän siinä tapauksessa, jos juuri tuo avoimen maailman toteutus on enemmän Elden Ringin ja Zeldojen suuntaan. Jätettäisi jo taakse ne perinteiset avoimet maailmat, jossa juostaan karttamerkkien perässä ja pidetään pelaajaa kokoajan kädestä kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Kiinnostaa tämä enemmän siinä tapauksessa, jos juuri tuo avoimen maailman toteutus on enemmän Elden Ringin ja Zeldojen suuntaan. Jätettäisi jo taakse ne perinteiset avoimet maailmat, jossa juostaan karttamerkkien perässä ja pidetään pelaajaa kokoajan kädestä kiinni.
Samaa mieltä. Tämä jatko-osa ei rehellisesti kiinnosta tällä hetken. Vaikuttaa liian samalta. Tsushima oli hyvä peli, mutta se maailma kävi lopulta niiiiiiin tylsäksi kun se oli vain niitä samoja karttamerkkejä. Jeeeeee tuhannes kuuma lähde tai kettu..
 
Esteettömyysasetukset ovat vielä mysteeri. Aika hankalia näppäinkomboja näköjään on, niin toivottavasti niitä voi muuttaa/muokata. Edellisestä en älyttömästi tykännyt, mut hyvä suunta on se ER ja RDR2 tyylinen avoin maailma.

Onkohan tässä muuten japaninkielinen huulisynkka (toivottavasti)?
 
Onkohan tässä muuten japaninkielinen huulisynkka (toivottavasti)?
Mun mielestä tossa state of playssa sanottiin että täysi huulisynkka heti julkasussa japsiks.
Vähän edellisiin yhdyttävä että ei oikee kiinnosta jos tuo samantyylinen maailma ku se eka, tuli toki platinoitua se mutta toista samaa kierrosta ei kyllä kestä jossei tule vaihtelua. Varmasti pelattua tulee mutta ei ehkä heti julkasussa.
 
Ykkösen maailma oli kaunis ku mikä, ne ekat linnut ja ketut oli tosi jännä ne ekat 5 kertaa, sen jälkee niitä seuraamalla tiesi aina et joko ne johtaa porealtaaseen tai johonkin muuhun tylsään mitä ne olikaan, pelimaailma oli kaunis mutta tyhjä ja tylsä ku mikä eikä mitään jännää löydettävää. Peli meni nii tylsäksi että jäi yli vuodeks tauolle, sit vasta ps5 versio+dlc tuli pelattua loppuun varmaan sen takia ku ei ollut mitään pelattavaa. Joten sen takia ei vielä ole kauheesti suurta hypeä tätä kohtaan ellei se maailma ole oikeesti rakennettu mielenkiintoiseksi.

Tarina ja taistelut onneksi kantoi tätä peliä. Sit sellainenki pieni ärsytyksen aihe aina ku alkoi taistelu tuli se samurai "wild west" kohtaamiset mitä ei voinut skipata, hienoa niitäki oli katsoo 3 kertaa mut niitäki oli sit pelissä miljoonaa nii alkoi sekin tympii. Mut katotaa nyt, ehkä näistä kaikista on otettu opiksi, tai sit ei.
 
Ylös Bottom