Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

God of War III [PS3]

Vastaus: God of War III [PS3]

Itse en allekirjoita asiaa koskien hyppyongelmaa. Ainoa miettimisen paikka oli aivan pelin alussa (paikka spoilereissa ihan periaatteesta)
Realm of Hades -paikassa.
Siellä on eräs hyppy, johon olen luultavasti kuollut ensimmäisellä yrityksellä joka läpipeluukerralla (4). Tuossakin vika tuntuu olevan näkymättömässä seinässä, kun yrittää vähän oikoa ilmateitse.
Muuten hyppely on toiminut lähes kuolemavapaasti, eikä muutakaan valittamisen aihetta asiasta ole.
Homma toimii mielestäni samalla lailla, kuin edellisissäkin osissa eli mallikkaasti.

EDIT: Ettekö käytä Icaroksen siipiä hypyissä vai mikä tässä mättää? En vain ymmärrä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: God of War III [PS3]

Piinallisen odottelun jälkeen God Of War 3 -merkkinen lätty saapui tähänkin talouteen. Alkaa se eräs e-sana olla niin loppuunkulutettu, että pitäisi keksiä jo jotain ihan uutta tätä varten.

Muutamalla sanalla sanottuna ensifiliikset voi tiivistää tähän: ihan HELE-VETIN siistiä meininkiä. Ainakin tähän asti peli on ollut juuri sitä, mitä toivoinkin; todella nättiä ja todella brutaalia Kratos-äijjäilyä oikein kahdella j:llä, koska yksi ei olisi riittänyt. Äänimaailma on myös aivan fantastinen, etenkin surroundina. GOW3 jopa tarjosi suoraan 7.1-ääniraitaa...

<lievähköä spoileria pelin parilta ensimmäiseltä tunnilta>
... ja Hadeksen valtakunnassa kuolleiden itku ja valitus oli todella vaikuttavaa. Ja anteeksi vain naapurit, jos Gaian selässä roikkuessa subbari mörisi ylikovaa. :)
Harmittavasti täytyy verenvuodatus tältä illalta lopettaa, koska aamulla on aikainen herätys.

PS. Olen monien kanssa samaa mieltä kaksoishyppyjen "epätarkkuudesta". Tähän asti nirri on lähtenyt ainakin sen puolen tusinan verran hypyn jäätyä vajaaksi. Se on aika iso kontrasti etenkin verrattuna siihen, että varsinaisissa tappelukohtauksissa kuolin vain kerran, ja sekin ihan omaa huolimattomuutta.
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Mulla ei ollut minkäänlaisia ongelmia tuon hyppelyn kanssa. En tiedä sitten onko se ollut jotenkin vielä sulavempaa GoW2:ssa tai jotain kun en ole sitä toistaiseksi pelannut. Käyttäkää niitä Icaruksen siipiä?

Ongelmia ei myöskään ole ollut kuvakulmien kanssa, nekin on parasta mitä tommosilla ei-ohjailtavilla kameroilla on tarjota!

Ainoat ongelmat liittyy oikeastaan siihen
Daedaluksen labyrintti/kuutio
kohtaan pelissä, siis olenko ainoa josta tuntuu että se oli melkoista täytettä? Siellä oli myös pelin rasittavin taistelu niinkuin täällä on pariin kertaan todettu. Ja sitten
"Upper Gardens" kohdassa peliä kun ollaan menossa Aphroditen luo
niin, no... siinä on ehkä pelin ainoa kuvakulma/puzzle -ongelma. Peli näyttää sitä Pandoran (?) patsasta ja sen vihreää silmää ja siinä saa väkisinkin sellaisen käsityksen että sinne pitäis jotenkin hyppäämällä päästä. Oli sitten pakko käydä netistä kattomaan miten kohdasta pääsee eteenpäin :eek:

Jotkut ovat myös nipottaneet siitä että Kratos ei aina suostu avaamaan arkkuja R1:llä jos ei seiso tismalleen sen edessä, eikä välttämättä sittenkään, mutta itse en tuohon kiinnittänyt huomiota.
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Peli näyttää sitä Pandoran (?) patsasta ja sen vihreää silmää ja siinä saa väkisinkin sellaisen käsityksen että sinne pitäis jotenkin hyppäämällä päästä. Oli sitten pakko käydä netistä kattomaan miten kohdasta pääsee eteenpäin :eek:

Itsellä ei kyllä kertaakaan käynyt kiipeäminen mielessä. :p Eikä kyllä muutenkaan tullut vastaan edellämainittuja ongelmia, paitsi välillä oli vaikeuksia päästä tallentamaan kun ei millään suostunut aktivoimaan sitä tallennuspistettä...
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Jotkut ovat myös nipottaneet siitä että Kratos ei aina suostu avaamaan arkkuja R1:llä jos ei seiso tismalleen sen edessä, eikä välttämättä sittenkään, mutta itse en tuohon kiinnittänyt huomiota.
Eikä se ole edes täysin totta. Olin kerran melkein arkun mitan verran sivulla, ja R1:tä painaessa Kratos tekikin kunnon moonwalkit ja liukui sivusuunnassa arkkua avaamaan.

(Joo, piti mennä nukkumaan, mutta ei pystynytkään...)
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Siitä asti kun GoW 2 päättyi kaikkien aikojen cliffhangeriin, on kolmososa ollut minun kirjoissani odotetuin peli tässä sukupolvessa. Eikä se petä.

Alku on silkassa mittakaavassaan aivan järjetön ja peli on ylikierroksilla alusta loppuun. Rivimonsujen kuritus on jo itsessään hienoa, mutta pomotaisteluista irtoaa fiiliksiä joihin mikään muu peli ei ole sitten kakkososan pystynyt. Puzzleihinkin on panostettu ilahduttavasti ja aiemmissa viesteissä mainittu optiseen illuusioon perustuva kohta oli suorastaan nerokas.

Pikkunillitettävää olisi vaikka kuinka: Väistely on Bayonettan jälkeen kömpelöä, animaatio voisi olla paljon parempaakin, hyppiminen bugaa ja muutama kohtaus on täysin irrallinen (pahimpina hölmö panokohtaus ja Guitar Hero: GoW). Periaatteessa peli on vain lisää sitä samaa kuin aiemmissa osissa. Kummasti vain kaikki viat unohtuvat sillä hetkellä kun Kratos syoksyy ketjua pitkin helvettiin tai takoo nyrkkiä naamaan kunnes lyö enää pelkkää maata.

Viimeistään nyt voidaan myös lopettaa keskustelut siitä kuka on kovin pelisankari. Siinä missä nössö-Shepard tai Master Chef tuntuvat olevan epätoivoisessa tilanteessa, Kratoksen tapauksessa vihollisparoilla tai pikkujumalilla ei ole toivon häivääkään sankaria vastaan. Hykerryttäväksi tilanne kääntyy viimeistään siinä vaiheessa kun Kratosta vastaan veikanneet tajuavat lopullisesti virheensä suuruuden.

Vielä pelin lopusta:
Olin ensin aika pettynyt Kratoksen itsemurhaan ja olisin toivonut että äijä olisi jäänyt hallitsemaan ja valvomaan ihmiskuntaa. Jälkikäteen mietittynä pelin ratkaisu oli ainoa oikea. Trippailuista huolimatta Kratos on pelin lopussa tyystin irtautunut ja välinpitämätön ihmiskunnasta ja ihmisyydestä. Saatuaan kostonsa ei hänellä ole mitään minkä vuoksi elää eivätkä menneisyyden haamut anna armoa.
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Vielä pelin lopusta:
Olin ensin aika pettynyt Kratoksen itsemurhaan ja olisin toivonut että äijä olisi jäänyt hallitsemaan ja valvomaan ihmiskuntaa. Saatuaan kostonsa ei hänellä ole mitään minkä vuoksi elää eivätkä menneisyyden haamut anna armoa.

Olihan se.. .

itsemurha pienoinen ylläri pylläri. Käsitin kuitenkin, että ennen isänsä kallon tomuksi jauhamista, Kratos sai jonkinasteisen anteeksiannon. Siispä sitä sitten jaksoi kyykyttää senioria oikein olan takaa ja vieläpä hukkua kevein mielin omaan miekkaansa.:D

Tämä peli pitäisi olla viimeinen osa sarjassa, mutta minkä ihmeen takia lopputekstien jälkeen näytetään, että Kratoksen ruumis on kadonnut? Tuollaisesta lopustahan voi vetää jokainen ihan sellaisen johtopäätöksen kuin itse haluaa. Jos kerran tekijät lähtökohtaisesti alleviivaavat, että tämä peli on Kratoksen tarinan loppu, niin miksi pitää antaa ihmisille kiistelyn aihetta vuosiksi eteenpäin?

Noista arkuista ja hypyistä monet ovat valitelleet siellä, täällä ja tuolla. Itse en löydä niistä mitään vikaa. Ainoa rehellinen kauneusvirhe jonka pelistä bongasin, oli jonkin sortin äänibugi. Siis joissakin kohdissa eri kenttiä, kun tapahtui jokin massiivisempi maisemanvaihdos, niin taustaäänet/musiikit nykivät hetken aikaa. Tarkemmin ajateltuna, tuo "massiivisempi" voi olla aika hämäävä ilmaisu. Siis tässä pelissähän kaikki on 90% ajasta massiivista ja TT-2k:n kieltämän e-sanan mukaista temmellystä.:D
 
Vastaus: God of War III [PS3]

...
Tämä peli pitäisi olla viimeinen osa sarjassa, mutta minkä ihmeen takia lopputekstien jälkeen näytetään, että Kratoksen ruumis on kadonnut? Tuollaisesta lopustahan voi vetää jokainen ihan sellaisen johtopäätöksen kuin itse haluaa. Jos kerran tekijät lähtökohtaisesti alleviivaavat, että tämä peli on Kratoksen tarinan loppu, niin miksi pitää antaa ihmisille kiistelyn aihetta vuosiksi eteenpäin?
Tuota ruumiin katoamista mietin myös. Sitten katsoin Making Of GOW3-dokkarin, jossa Stig mielestäni lipsautti jotain "Kratos on ollut maisemissa jo niin kauan että on aika antaa miehen huilia hieman" (vapaa käännös). Toivossa on hyvä elää. PSP:lle mielellään näkisi vielä yhden GOW:in.
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Itse en allekirjoita asiaa koskien hyppyongelmaa. Ainoa miettimisen paikka oli aivan pelin alussa (paikka spoilereissa ihan periaatteesta)
Realm of Hades -paikassa.
Siellä on eräs hyppy, johon olen luultavasti kuollut ensimmäisellä yrityksellä joka läpipeluukerralla (4). Tuossakin vika tuntuu olevan näkymättömässä seinässä, kun yrittää vähän oikoa ilmateitse.
Muuten hyppely on toiminut lähes kuolemavapaasti, eikä muutakaan valittamisen aihetta asiasta ole.
Homma toimii mielestäni samalla lailla, kuin edellisissäkin osissa eli mallikkaasti.

EDIT: Ettekö käytä Icaroksen siipiä hypyissä vai mikä tässä mättää? En vain ymmärrä.

Se on bugi, ei mikään pelimekaniikka ongelma. Luulin aluksi että tippuvat ruumiit olivat tiellä, kun Kratos vaan loikkasi kerran ja näytti pysähtyvän kesken hypyn kuin seinään, näin kävi USEITA kertoja koko pelin ajan. Siinä ei VOINUT käyttää Icaros siipiä, koska peli ei antanut. Ainakin olen tätä ongelmaa huomannu ihmisten valittavan myös muillakin foorumeilla. God of War 1 & 2 ei näitä ongelmia ollut.

Voin vain sanoa että, joskus Kratos hyppää ihan hyvin, joskus ei. Ja silloin kun ei, se on ollut pelin vika. Valitettavasti.
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Itselläni oli toi arkun avaaminen hyvinkin vaivalloista Kratoksella... täris ja vapis vaan siinä arkun edessä mutta tähän auttoi se että pisti PS3lle reboottia. Tallennuksen uudelleen lataaminen auttoi yhden kerran muttei toiminut kolmen muun arkun kohdalla eli peli tavallaan kaatui oman käden tahdosta 4 kertaa läpipeluun aikana että ei tämäkään niin hiottua kamaa ollut.

Tuota hyppyongelmaa en havainnut vaikkakin pari kertaa tuli loikattua rotkonsyövereihin.
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Se on bugi, ei mikään pelimekaniikka ongelma.

Kummasti olen onnistunut tässä tapauksessa välttämään nämä mainitut ongelmat, vaikka pelitunteja on kertynyt hyvin runsaasti. Omalla kohdallani putoamiskuolemat, lukuunottamatta tuota mainitsemaani kohtaa, ovat laskettavissa kummankin käden sormilla, ja näistäkin merkittävä osa on tullut R1-napin painamista vaativissa heiluttelukohdissa. Mistään pelien maanantaikappaleista tuskin on kyse. No, olenpa joka tapauksessa kiitollinen, että näinkin yksinkertaisen asian takia minun ei tarvitse tuskailla.

Arkkujen avaamisessa tämä peli on kyllä pikkutarkempi, kuin edelliset osat. Pitää asetella itsensä melko tarkasti siihen arkun eteen, unohtamatta katsoa sitä kohti. Edellisissä osissa taisi jo riittävän lähellä seisominen mahdollistaa R1-napin painamisen.

E: Vai tarkoititko juurikin tuota edellä mainitsemaani kohtaa?
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Kummasti olen onnistunut tässä tapauksessa välttämään nämä mainitut ongelmat, vaikka pelitunteja on kertynyt hyvin runsaasti. Omalla kohdallani putoamiskuolemat, lukuunottamatta tuota mainitsemaani kohtaa, ovat laskettavissa kummankin käden sormilla, ja näistäkin merkittävä osa on tullut R1-napin painamista vaativissa heiluttelukohdissa. Mistään pelien maanantaikappaleista tuskin on kyse. No, olenpa joka tapauksessa kiitollinen, että näinkin yksinkertaisen asian takia minun ei tarvitse tuskailla.

Arkkujen avaamisessa tämä peli on kyllä pikkutarkempi, kuin edelliset osat. Pitää asetella itsensä melko tarkasti siihen arkun eteen, unohtamatta katsoa sitä kohti. Edellisissä osissa taisi jo riittävän lähellä seisominen mahdollistaa R1-napin painamisen.

E: Vai tarkoititko juurikin tuota edellä mainitsemaani kohtaa?

En, koko pelin ajan on tullut kohtia jossa Kratos vaan loikkaa kerran, vaikka painan kaksi kertaa ja pistän napin pohjaan. Ainakin tämä toimi ihan hyvin GoW2:sessa. :confused:

Tässä on vähän muiltakin foorumeilta napinaa samasta asiasta, jos siis et usko että joillain on ongelmia tämän kanssa:

GameSpot Forums - God of War III - Fix For Jumping Error And Chest Error

Trouble jumping - God of War III Message Board for PlayStation 3 - GameFAQs

Onkohan se kopio-kohtainen sitten? En tiedä... Mutta tätä sattuu ainakin minulle. Saa aina pidätellä hengitystä että loikaakohan se Kratos nyt oikein vai ei. XD
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Onkohan se kopio-kohtainen sitten? En tiedä... Mutta tätä sattuu ainakin minulle.
Luulen sen olevan jossain määrin tietoinen design-päätös, koska mulla oli jo demossa vaikeuksia ajoittaa tuplahyppyjä. Sen sijaan GOW2:ssa homma toimi loistavasti, joten sitä taustaa vasten tuo muutos tuntuu ihan turhalta. Onneksi tuo on kuitenkin sen sortin ongelma, että se lienee suht. helppoa korjata päivityksellä.
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Nyt kaipailtas hieman apuja:

Edit: Ja hommahan selvis taas kun vähän käytti aivojaan, jahka ton nimimerkin B:n muuttais P:ksi ni oltas varmaan aika lähellä. Sorry. :D
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Nyt kaipailtas hieman apuja:

Katso maastoa patsaan silmästä ja tämän kautta näkyvä illuusioharha tekee portaista yhteneväiset. Maassa oleva ympyränmuotoinen painonappi käynnistää tämän laserkatseen.
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Luulen sen olevan jossain määrin tietoinen design-päätös, koska mulla oli jo demossa vaikeuksia ajoittaa tuplahyppyjä. Sen sijaan GOW2:ssa homma toimi loistavasti, joten sitä taustaa vasten tuo muutos tuntuu ihan turhalta. Onneksi tuo on kuitenkin sen sortin ongelma, että se lienee suht. helppoa korjata päivityksellä.

Näinhän se on. Loistava peli se kuitenkin on. On vain tottunut siihen että GoWissa kaikki sujuu suht. hyvin ja ohjaukset on mietitty loppuun asti. Eipä tästä nyt sen enempää. :)
 
Vastaus: God of War III [PS3]

hyppäämistähän voi reenata ihan tasasellakin maalla, et ei se mitään kuiluja vaadi. jos se siin tasasel sujuu normaalisti ja rotkoissa kusee, niin voi olla et pelaajalla ei vaan pää kestä:D
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Huhhuh, tuli tänään postiin (mikä on siinä mielessä huono asia, että pitäis lukee yhteiskuntaopin kokeeseenki) ja härre gud ku on jees peli. :D Varmaan viikonloppuna tulee tahkottua läpi. :p
 
Vastaus: God of War III [PS3]

Osaisko joku antaa vinkkiä kohtaan joka tulee kun labyrintistä on hypätty ketjun vartta alas ja sen jälkeen tulee se kolmipäinen mönkki ja aina kun yhden pään vetää pois tulee niitä keppi/miekka hemmoja. Vaikeustasona normal ja peli on jäänyt julkaisupäivästä asti tähän kohtaan jumiin. Oon varmaan 50 kertaa koittanu mutta en saa niitä hengiltä.
 
Ylös Bottom