Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

God Of War: Ragnarök

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt kun saanut lisää peliä alle niin melko samoil fiiliksil, tarinasta olen kyl tykännyt ja taistelut on edelleen täyttä rautaa kuhan ei ala sählää itse ja paniikoimaan, se miten tässä avataan mappia ja miten ei pääse kaikkialle heti samantien ovat pelissä kun pelissä minusta hyvä plussa ja palataan alueille minne ei aikasemmin päässyt. Pelissä on siis kaikki elementit kunnossa mutta edelleen odotan sitä suurta WOW/Ahaa elämystä.

Sekä en tiedä kuvittelenko mä liikaa mut onks täs jengin mielestä liikaa puzzlei? Tuntuu et joka nurkas saa ratkoa jotain pienemmästä isompaan, sit mennää huoneeseen, piestää porukkaa, ratkotaa taas puzzle ja sit taas etiäpäin. Eikä siinä mitää mä tykkään puzzleista mut jotenki haluis välillä sitä god of waria eikä mitään puzzle ratkontaa ainakaa näin tiuhaan tahtiin. Veikkaan että olen edelleen melko alussa, tai noh toiseen realmiin pääsiin ja olin välissä kai kolmannessa tai jotain.

Tämä kaikki siis kuulostaa siltä että mä vaan valitan, en suinkaan peli siis ei missään nimeessä ole huono, erittäin hyvä sellainen mutta en nyt lähtis mitään 10/10 metacritic 94 linjalle. Nämä siis ovat näitä väliraportteja eikä lopullinen tuomio mut jos koko peli on tämmöstä laahamista loppuun asti niin... Noh toivottavasti ei, eikä tarvii kertoa et "tulee eeppistä". Sen näkee sitten.

Bayonetta 3 joka toki ihan eri peli mut pieksentä sekin puzzleilla ym niin on tehnyt kyllä muhun suuremman vaikutuksen toistaseks.

:p
 
En kyllä hoksaa mitä porukka on tältä odottanut, kun tuntuu, että suurin osa on jopa pettyneitä siihen mitä saatiin? Itse ainakin odotin pirun laadukasta jatko-osaa loistavalle pelille ja ei kyllä ole tarvinnut pettyä! Noin 8h takana ei vain malttaisi lopettaa pelaamista! Upean näköinen, kuuloinen ja pelattavuudeltaan hioo aikalailla täydellisyyttä. Onko tämä samankaltainen edeltävän osan kanssa? On toki mutta jatko-osahan tämä onkin, en minä ainakaan mitään muuta osannut odottaakaan. Todennäköisesti tämä tulee olemaan meikäläiselle vuoden peli jos ei ihmeitä tapahdu (sori Elden Ring), sen verran laadukasta ja omaan makuhermoon osuvaa pelattavaa tämä vain on.
 
No en tiie, samoja fiiliksiä oli horizon forbidden westis jengil et mitä uutta tämä nyt sit muka toi, mutta siinä oli mun mielestä paljon enemmän niitä jatko-osan uusia elementtejä kun mitä tähää mennes ragnarokk joka oikeesti tuntuu siltä samalta peliltä mitä 2018 mitä nyt BOY on kasvanu isommaks. Ollaan jopa niissä samoissa mestoissa mitä ykköses ehkä eri osioissa vaan, tätä nyt painotan edelleen että varmasti olen vielä melko alussa ja toivottavasti tulisi joku käännös ja peli lähtis lentoon.

En mä nyt odota peleiltä että ne pitäs muuttaa maailmaa ja tarjota jotain mitä ihminen ei ole ennen koskaan nähnyt, mutta ne ennakko-odotukset ja hypeet mihin törmäsi olivat ehkä pikkasen liioteltuja. Vaikka tässäki on näitä salaisuuksia ja lootteja ja mestoja jotenkin ne on ollut tähää mennes niin ennalta arvattavissa ihan jo sen takia että ne on niin täysin kopiotu 2018 gowista, muutettu ehkä pari asiaa.

Ainoa mikä teki vaikutuksen oli eräs salainen saari ekassa realmissa:

Kun veden alta nousi valas joka piti sit vapauttaa kahleista, siinä kohti se oli eka semmonen "ok wow" tämmösii lisää.

Jos nyt lähetään vertaa vanhoihin goweihin niin niissä aikoinaan oli pieksentää, sit oli eeppisiä bossitaisteluja että pulssi nousi 200, sit oli et wow ja sit vähä puzzlee ja sit taas mennään, sit lyödään eteen entistä eeppsempiä taisteluja ja puzzleja, tässä tähää mennes ollut melkolailla laahustelua sen eeppisen alkutaistelun jälkeen.

2018 oli reboot ja silloin ymmärsi että tässä nyt otetaan alkuun ehkä hieman rauhallisemmin eikä lyödä eteen talon kokoisia eeppisiä bosseja jokapuolelta, joten ite ehkä odotin sen puoleen suurta harppausta ragnarokissa joka on toivottavasti vielä edessä.

Gowit mun mielestä ovat kuitenkin niitä isoja eeppisiä taisteluja, tai näin minä asian näen, 2018 oli reboot ja "fresh air" kun kratos ja kreikka vaihtui north mythologiks, se tuntui uudelta, ei haittaa että ragnarokk jatkaa north mythologilla mutta mä haluun että gow on iso ja että tunnet maailmassa itsesi pieneksi. Mitä edelleen toivon pelin vielä tarjoavan.
 
On ne ps5 grafiikat kehittyneitä ;) Peruna moodi ja konsolin kaatuminen kun "resume activity" toimintoa käytin (peli oli sammuksissa ennen tuota)
1846b3d4aa052-screenshotUrl.jpg
1846b3d9da127-screenshotUrl.jpg
 
Ei tosiaan ole tuo 120hz mode ihan niin hyvä kuin voisi toivoa, ainakaan ilman VRR. Omasa TVssä sitä ei ole, ja kun 120hz tila on rajoitettu 1080p resolle(HDMI 2.0) niin näyttääkin selkeästi huonommalle. Onneksi 60fps toimii hyvin, hieman tahmea oli vain alkuun kun on pelannut 120fps peliä tässä viime kuukaudet.

Muuten on kyllä maistunut, 8h takana ja isoin ongelma on omat taidot jotka on ruostuneet ja taistelu on hieman kankeaa. Parryt ei vaan luonnistu ja vihdoinkin siihen kilpeen millä ei ilmeisesti voi edes parrya käyttää, toimii ehkä itselle paremmin. Samoin aseita ei meinaa muistaa vaihdella eikä käyttää eri skillejä tilanteen mukaan, mutta ehkä pikkuhiljaa alkaa taas rullaamaan luontevammin.

Kumman tyylin kilpeä muut suosii muuten, vai molempia tilanteen mukaan?
 
Viimeksi muokattu:
Ei tosiaan ole tuo 120hz mode ihan niin hyvä kuin voisi toivoa, ainakaan ilman VRR. Omasa TVssä sitä ei ole, ja kun 120hz tila on rajoitettu 1080p resolle(HDMI 2.0) niin näyttääkin selkeästi huonommalle. Onneksi 60fps toimii hyvin, hieman tahmea oli vain alkuun kun on pelannut 120fps peliä tässä viime kuukaudet.

Muuten on kyllä maistunut, 8h takana ja isoin ongelma on omat taidot jotka on ruostuneet ja taistelu on hieman kankeaa. Parryt ei vaan luonnistu ja vihdoinkin siihen kilpeen millä ei ilmeisesti voi edes parrya käyttää, toimii ehkä itselle paremmin. Samoin aseita ei meinaa muistaa vaihdella eikä käyttää eri skillejä tilanteen mukaan, mutta ehkä pikkuhiljaa alkaa taas rullaamaan luontevammin.

Kumman tyylin kilpeä muut suosii muuten, vai molempia tilanteen mukaan?

Ite käytän sitä pientä parry kilpeä, isoa en ole vielä kokeillut. Muuten taisteluihin kun alan liikaa kehittää jotain omia kombokikkoja ja haluan taisteluista näyttäviä menee mönkään kun vaihtaa lennosta kirveeseen ja miekkoihin ja ties mitä. Pyrin nyt kuitenkin saamaan lihasmuistiin ne peruskikat ensin ennenku alkaa yhdistää kaikkea mahollista.

Parry on ehkä hankalampi kun se iso kilpi mutta sit ku sen edes jotenki oppii nii tiedän että siitä on enemmän hyötyä joten lähin sillä. Vielä en ole täysin kyl perehtynyt mitä ne siniset ja punaset ja keltaiset on, tai tiedän et punasii ei voi torjua, sininen voi katkasta "stunnata" vihun, keltainen kai et voi torjua vaan mut jää haavoittuvaiseksi. Tai nii olen ymmärtänyt mut taisteluissa sitä ei ihan aivot vielä registeröi et mitä mihinki väriin pitää tehää.

Hakuses vielä mutta perusmättö onnistuu mut välil sit taas tulee turpaan hyvinki helposti jos ei keskity, Give me balance vaikeustasolla menen ja tuntuu että siinä ainakin toistaseks on ihan tarpeeks haastetta.

Peli muuten nyt alkanut ehkä avautuu ja saanut sitä lihaa luiden ympärille.
 
Vielä en ole täysin kyl perehtynyt mitä ne siniset ja punaset ja keltaiset on, tai tiedän et punasii ei voi torjua, sininen voi katkasta "stunnata" vihun, keltainen kai et voi torjua vaan mut jää haavoittuvaiseksi. Tai nii olen ymmärtänyt mut taisteluissa sitä ei ihan aivot vielä registeröi et mitä mihinki väriin pitää tehää.
Punainen pitää väistää, keltainen pitää väistää tai painaa parryä just ennen osumaa (iso kilpi torjuu ainakin osan keltaisista) ja siniset pitää kilpilyönnillä katkaista (kaksoisnäpäyttää L1:stä).

En ole vuosiin näin hyvää peliä pelannut, menee helposti ER:n ohi.
 
Nyt on 13 tai 14h takana ja alkaa sitä imua löytyä. Tarina on kyllä pitänyt otteessaan on se vaan törkeän hyvä. Pelaaminen on edelleen sitä samaa tuttua GoW mutta jotenkin tuntuu molipuolistuneen paljon mitä pidemmälle pääsee ja kaikka maailmat tuntuu hyvin erilaisilta. Kyllähän tää ihan top tier tasoa alkaa olemaan tälle vuodelle mutta en tiedä onko ihan vielä GotY materiaalia. Top 3 nyt ainakin.

Tarinasta sen verran että juuri pääsin Vanaheimin päätarinan läpi ja Freyan ääninäyttelijä veti aika vahvan suorituksen siinä Nidhogg taistelussa ja Kratoksen kanssa jutellessa. Pistänyt kyllä koko sielunsa siihen mukaan.

Nyt vielä täytyy vielä tehdä sivutehtäviä ja sitten tarina jatkuu kohti seuraavaa maailmaa. Eikä voi kyllä liikaa kehua pelin grafiikoita, leukansa saa kerätä aina lattialta kun lopettaa. Aivan jäätävän upeaa työtä tehty Santa Monicalla.
 
Nyt on 13 tai 14h takana ja alkaa sitä imua löytyä. Tarina on kyllä pitänyt otteessaan on se vaan törkeän hyvä. Pelaaminen on edelleen sitä samaa tuttua GoW mutta jotenkin tuntuu molipuolistuneen paljon mitä pidemmälle pääsee ja kaikka maailmat tuntuu hyvin erilaisilta. Kyllähän tää ihan top tier tasoa alkaa olemaan tälle vuodelle mutta en tiedä onko ihan vielä GotY materiaalia. Top 3 nyt ainakin.

Tarinasta sen verran että juuri pääsin Vanaheimin päätarinan läpi ja Freyan ääninäyttelijä veti aika vahvan suorituksen siinä Nidhogg taistelussa ja Kratoksen kanssa jutellessa. Pistänyt kyllä koko sielunsa siihen mukaan.

Nyt vielä täytyy vielä tehdä sivutehtäviä ja sitten tarina jatkuu kohti seuraavaa maailmaa. Eikä voi kyllä liikaa kehua pelin grafiikoita, leukansa saa kerätä aina lattialta kun lopettaa. Aivan jäätävän upeaa työtä tehty Santa Monicalla.

Joo siis en tiie mut jotenki tosi pitkään peli jotenkin laahas, nyt alkoi mullaki aukee hieman paremmin. Kuten arvelinki, hiottu kokonaisuus ja pinnan alta koko ajan avataan lisää nannaa, ehkä se oli tarkoituski. Ei se kyl edelleen semmosia suuria tunteita ole herättänyt, tarina kyllä onneksi kantaa ja se miten sitä maailmaa avataan pikkuhiljaa eikä että koko mappi heti auki ja meet minne haluut, vaikka eihän tämä varsinaisesti edes ole openworld. Mutta aina tässä on pieniä murusia tähää asti tiputeltu ettei iske epätoivo. Ja ne taistelut, siinä on vaan sitä munnaa!
 
Edelleen on ollut hypen arvoinen tämä tekele. Ympäristöt ovat erittäin nättejä ja tässä tuntee monin paikoin itsensä pieneksi, vaikka nyt sodan jumalan lannevaatteissa heilutaankin. Tästä tekisi mieli ottaa paljon kuvia, mutta onneksi valokuvaustoiminto on vielä vaiheessa. Pelin yksi suurimpia iloja on uudelle alueelle saapuminen ja maisemien ihailu. Tietenkin ennen kuin näyttävä veribaletti alkaa.

Jos nyt jotain rutistavaa täytyy muuten melko hiotusta paketista löytää, niin osa varsinkin pojan suusta tulevasta dialogista kuulostaa enemmän oman maailmamme, modernin teinin kieleltä. Näitä tulee esiin lähinnä näissä pelin lomassa tulevissa keskusteluissa, ei välinäytöksissä. Ehkä niihin on hyödynnetty näitä vähän kehnompia käsikirjoittajia. Pääsääntöisesti on kyllä tosi hyvin kirjoitettua tarinaa ja hahmot ovat mielenkiintoisia.
 
No nyt pääsi polkasemaan tämänkin käyntiin ja perus hyvä pelihän sieltä alkoi. Näyttää suht samalle hitusen parempina yksityiskohtina kuin nykyinen ps4 versio 2018 pelistä jota juuri pelasin tätä ennen. Ymmärrän nyt täälläkin käydyt puheet jossa jää polkemaan horizonin varjoon. Goty pelinä tuskin omalla listalla pääsee edes top3 mutta ymmärrän gow fanit joille tämä iskee niinkuin muhun iskee esim Death stranding joka taas ei läheskään kaikkia miellytä, jos siitä DS2 tulee niin lähellä jo gotya listoillani :D

Elden ringi on mulla top1 ja siinä söhäsin genrea (soulssia) jota en pelaile mutta sai aikaan karseen onnistumisen ja wau tunteen johon tää ragna ei vaan jotenkin yllä. Hiton hyvää settiä mutta.
 
Eikö ketään muuten ärsytä tässä pojan ja Mimirin jatkua neuvonta? Muistan, että Horizonin kanssa monet kommentoivat sitä, että Aloyn turhan pikainen ääneen pohdinta pilasi monet puzzlet, mutta mielestäni tässä tuo on vielä potenssiin 10.
 
Eikö ketään muuten ärsytä tässä pojan ja Mimirin jatkua neuvonta? Muistan, että Horizonin kanssa monet kommentoivat sitä, että Aloyn turhan pikainen ääneen pohdinta pilasi monet puzzlet, mutta mielestäni tässä tuo on vielä potenssiin 10.
Joo häiritsee ainaki täällä. Koetin löytää asetuksista jotain tuohon mutta ei taida olla sellaista. Ainut asia tällä hetkellä mikä vähä isommin ärsyttää tässä.
 
Eikö ketään muuten ärsytä tässä pojan ja Mimirin jatkua neuvonta? Muistan, että Horizonin kanssa monet kommentoivat sitä, että Aloyn turhan pikainen ääneen pohdinta pilasi monet puzzlet, mutta mielestäni tässä tuo on vielä potenssiin 10.

Itseä ei koska ei huvita olla jossain puzzlessa jumissa kauaa. Toki ymmärrän jos ne haittaa ja olisi hyvä jos olisi vaihtoehto, mutta ei ongelmaa omalla kohdalla.
 
Eikö ketään muuten ärsytä tässä pojan ja Mimirin jatkua neuvonta? Muistan, että Horizonin kanssa monet kommentoivat sitä, että Aloyn turhan pikainen ääneen pohdinta pilasi monet puzzlet, mutta mielestäni tässä tuo on vielä potenssiin 10.

Tässä ärsyttää erityisesti se, miten nopeasti se neuvo tulee. Monesti ole edes ehtiny tajuta, että tässä olisi joku puzzle ratkottavana kun jo kaverit huutelee vastauksia. Ei tuo nyt peliä pilaa, mutta asia voisi olla paremmin.
 
Ylös Bottom