Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grafiikka

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salmari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Grafiikka

Salmari sanoi:
Aika IGN-vastainen olet. Se on kuitenkin pelannut sekä Zeldaa että Red Steeliä, joten onko mitään syytä epäillä etteikö Red Steel voisi olla Zeldaa hienompi? Vieläpä kun Zelda on grafiikaltaan Gamecuben peli. Huolestuttavaa, jos se on Wiin hienoin julkaisupeli.

Siis molemmathan noista ovat todella upeita grafiikaltaan ja todistavat, ettei Wiin kanssa tarvitse mistään paskagrafiikoista kärsiä.


Juuh kyllä näin. Itse olen yllättynyt tuosta cuben tehoista. En arvannut että miten pieni on boxin ja cuben välinen tehoero mutta kait se on uskottava että ei se iso ole :)
 
Vastaus: Grafiikka

Rahastukselta tuo Wii minusta ainakin tuntuu, ja on muuten suhteessa kaikkein kallein näistä uusista koneista. Eli on vain pakko julkaista jotain uutta, kun kerran muutkin kilpailijat näin tekivät.
Ai mitä, parempi uudenlaiset pelit kun 650 grafiikkapäivitys aka PS3
 
Vastaus: Grafiikka

nakkihuuli sanoi:
Oli kyllä ihan näppärän näköistä menoa verrattuna vanhoihin ruutukaappauksiin. COD3, odotan siirtoasi.

Ohoh näyttää jo aika siedettävältä

Rahastukselta tuo Wii minusta ainakin tuntuu, ja on muuten suhteessa kaikkein kallein näistä uusista koneista. Eli on vain pakko julkaista jotain uutta, kun kerran muutkin kilpailijat näin tekivät.

Jos wii maksaisi saman verran kuin ps3, ottaisin valintatilanteessa wii:n

Pakko julkaista jotain uutta? WEETEEÄF? Kyseessä ei ole rutiinipäivitys vaan suurin edistysaskel konsolipelaamisessa yli vuosikymmeneen pahvi. (ps. olin pleikkari fanboy ennen, kuin kokeilin wii:tä omin käsin. Olen myös kokeillut ps3:sta.)
 
Vastaus: Grafiikka

Siis niinhän se on, että ei Wiin grafiikat niin pahoja ole mitä annetaan olettaa. Se nyt vain on noille Sony et MS fanipojille hyvä mollauksen aihe ku kumminkin jäädään aika kauas PS3:sesta.
 
Vastaus: Grafiikka

tebboo sanoi:
Salmari on oikees noi jotkut pelit näyttää aika huono graffaisilta :(

Jaha, toinen kiiltokuvien ystävä.
Itsekin olen tätä ehtinyt muutamaan otteeseen urputtaa, mutta niin vain kävi, että jokunen vuosi sitten huntilla vaimolle lahjaksi ostettu Cuben Zelda Pack on minutkin koukuttanut. Sisältöä, syvyyttä ja pituutta pelissä riittää yksinkertaisesta graafisesta ilmeestä huolimatta todella pitkälle.

Alkujaan ennakkotilasin Wiin Zelda Packin nimenomaan lahjaksi vaimolleni, mutta nyt odotan itsekin hävyttömän toiveikkaana nimenomaan erilaisia, sisällystä omaavia hauskoja pelejä. Tässä olennaisinta ei ole grafiikka tai uusi ohjaustapa, vaan sisältö.

Edit:
Neuvoisin vielä todella kokeilemaan kaikkia pelejä. Kauniita ja niitä "rumia". Pelin voi nähdä kovin toisella tavoin riippuen tarkastelutilanteesta. Sisältöyhteydestään irroitetut kuvat kun usein imartelevat tai vähättelevät peliä. Ero on oikeastaan vähän samankaltainen kuin autokyydissä: ajaessa kokemus on kovasti erilainen kuin pelkääjän penkiltä katsoen kuvittelisi. Vain itse kokeilemalla ymmärrät pelin sisällön yltäkylläisyyden (tai puutteen).
 
Vastaus: Grafiikka

kettunen sanoi:
Jaha, toinen kiiltokuvien ystävä.
Itsekin olen tätä ehtinyt muutamaan otteeseen urputtaa, mutta niin vain kävi, että jokunen vuosi sitten huntilla vaimolle lahjaksi ostettu Cuben Zelda Pack on minutkin koukuttanut. Sisältöä, syvyyttä ja pituutta pelissä riittää yksinkertaisesta graafisesta ilmeestä huolimatta todella pitkälle.

Alkujaan ennakkotilasin Wiin Zelda Packin nimenomaan lahjaksi vaimolleni, mutta nyt odotan itsekin hävyttömän toiveikkaana nimenomaan erilaisia, sisällystä omaavia hauskoja pelejä. Tässä olennaisinta ei ole grafiikka tai uusi ohjaustapa, vaan sisältö.

Onhan se loistava grafiikka aina plussaa, muttei todellakaan pääasia, ei ainakaan minun kohdallani. Itselläni on ollut FF VI SNESille aikoinaan, pelasin sitä monta vuotta senkin jälkeen kun next gen konsolit tulivat markkinoille. Eipä se juuri grafiikoilla juhlinut silloin, eikä varsinkaan nyt, mutta yksi parhaista peleistä mitä olen koskaan pelannut siitä huolimatta (kaikki tosin eivät tykkää roolipeleistä, mutta ei se grafiikkakaan ole niin olennainen kaikille).

Eli kaikki tietää jo, että Wii ei kykene grafiikaltaan HDTV-materiaaliin, samoin, että muukaan teho ei yllä muiden next gen konsoleiden tasolle. So not! Turha siitä on valittaa, jos kiinnostaa grafiiakt niin ostaa sitten XO:n tai PS3:n. Itselleni juuri Wii kolahtaa tulevien pelien takia, vaikka tähtipelejä ei olekkaan montaa, niin sisällöltään ne ovat sitäkin kovempia, esimerkkinä tästä Zelda (ei, en ole pelannut peliä, on vain semmonen kutina, ettei tarvitse vieläkään pettyä). Itsekkin tulen todennäköisesti hankkimaan PS3:n, mutta tällä hetkellä hinta on suurin kriteeri asiaan ja vaikka sen grafiikat ovatkin todella huikeat kuulemani perusteella, niin se ei ole syy miksi harkitsen sen ostoa.

Onhan se grafiikka tietysti niille tärkeä, jotka eivät juuri muusta ymmärrä kuin näkemästään ;)
 
Vastaus: Grafiikka

Call Of Duty 3 Wiillä pelanneena on mainittava, että pelko Wiin grafiikoiden huonoudesta on turhaa. Peli on nätti kuin mikä! Selvä harppaus aikaisemmasta sukupolvesta.
 
Vastaus: Grafiikka

Turhaa niistä grafiikoista on enää vinkua. TP:ssäkin on GC-tason grafiikoista huolimatta aivan uskomattoman hyvä tunnelma ja peli itsessään on yksi kaikkien aikojen parhaista, joten mulle kyllä riittää hyvin Wiin grafiikat kunhan itse pelaaminen toimii ja ennen kaikkea ohjaus toimii.
 
Vastaus: Grafiikka

kodor sanoi:
Call Of Duty 3 Wiillä pelanneena on mainittava, että pelko Wiin grafiikoiden huonoudesta on turhaa. Peli on nätti kuin mikä! Selvä harppaus aikaisemmasta sukupolvesta.
Itkuhan siinä meinasi kurkkuun tulla kun cod3 lähti pyörimään.
 
Vastaus: Grafiikka

fDiamond sanoi:
Itkuhan siinä meinasi kurkkuun tulla kun cod3 lähti pyörimään.

ei itselläni ainakaan ole valittamista..tosin ite pelaisin goldeneyetäkin vielä ihan innoissani eikä grafiikasta olis mitään murhetta..ja sonicia tulee päivittäin tahkottua ja grafiikka riittää mainiosti.

sama juttu COD:ssa erittäin riittävän hienoa tänäpäivänä on grafiikka tollasenaan..pelattavuus tärkeintä
 
Vastaus: Grafiikka

Oikeastaan suurin hyppäys realismia kohti olisi tällä hetkellä koko näkökentän peittävä kuva. Oli grafiikat kuinka hienot tahansa, ne ovat ihan eri asia jollain 40" televisiolla kuin koko näkökentän peittävällä systeemillä. Kuvitellaan vaikkapa sotapeli: televisiolla tarkan näön alue peittää miltei koko television, näin ollen pelaaja näkee asioita, joita ei näkisi oikeasti. Jos taas kuva yltäisi näön reunoille asti, tällöin ei näkisi esim. sitä puskassa kyykkivää natsia siellä silmäkulmassa, eikä tarkasti ketkä ihmiset siinä ympärillä juoksee, tämä loisi sitä realismin tuntua. Eikä kyse ole vain realismista vaan ihan tunnepuolesta, no tämä menee vähän vaikeammin selitettäväksi mutta kun ihminen ei näe reunoille tarkasti, tämä luo eräänlaista hässäkän tuntua mutta kun se puuttuu peleistä ne saattavat tuntua varsin monotomisille. Tai no, en osaa selittää, tietänette mitä tarkoitan.
 
Vastaus: Grafiikka

Jonkun aikaa nyt wiitä pelanneena, olen kyllä pettynyt koneen grafiikkaan. Sitä ihmettelen eniten, että GC pelit ovat paremman näköisiä kuin wiin omat pelit. Onko tulevaisuudesta tietoa, paraneeko grafiikka uusissa peleissä? Toivottavasti... ei mulle ainakaan pelkka hyvä ohjaus riitä, pitää pelistä silmienki nauttia.
 
Vastaus: Grafiikka

Van_Aksu sanoi:
Jonkun aikaa nyt wiitä pelanneena, olen kyllä pettynyt koneen grafiikkaan. Sitä ihmettelen eniten, että GC pelit ovat paremman näköisiä kuin wiin omat pelit. Onko tulevaisuudesta tietoa, paraneeko grafiikka uusissa peleissä? Toivottavasti... ei mulle ainakaan pelkka hyvä ohjaus riitä, pitää pelistä silmienki nauttia.

Koska Wiissä on tehoa reilusti Cubea enemmän, se toki pystyy myös tuottamaan näyttävämpää grafiikkaa. Kaikki on kiinni pelintekijöistä. Esim. Super Mario Galaxy näyttää hienolta. Ja kun miettii miten hieno jo RE4 oli Kuutiolla niin eiköhän Wiillä vielä näyttäviä pelejä tulla näkemään.
 
Vastaus: Grafiikka

Van_Aksu sanoi:
Jonkun aikaa nyt wiitä pelanneena, olen kyllä pettynyt koneen grafiikkaan. Sitä ihmettelen eniten, että GC pelit ovat paremman näköisiä kuin wiin omat pelit. Onko tulevaisuudesta tietoa, paraneeko grafiikka uusissa peleissä? Toivottavasti... ei mulle ainakaan pelkka hyvä ohjaus riitä, pitää pelistä silmienki nauttia.

Ja Wii on vielä alkutaipaleellaan, että kyllä niitä nättejä pelejä alkaa varmasti kohta tulemaan :)
 
Vastaus: Grafiikka

kaba sanoi:
Varmasti myös aivan helvetin rumia, kun jotkut pelinkehittäjät eivät tunnu edes yrittävän: http://www.seganerds.com/2007/03/21/psp-vs-wii-an-alien-syndrome-graphics-battle/

Ihan helvetin ruma on. Jää minulta kauppaan pelkästään grafiikoiden takia. Yritystä pitäisi olla. Kehittäjien pitäisi panostaa enemmän grafiikoihin wiin peleissä, potentiaalia kumminkin on.
Toivottavasti Blazing Angels näytäisi hyvälle. Sen jälkeen nousisi hiukan kynnys tuoda paskan näköisiä 3 rd party-pelejä markkinoille.
 
Ylös Bottom