Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grafiikka

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salmari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Grafiikka

Hex sanoi:
Eurooppalaiselle Xboxilla mikään peli ei käyttänyt progea.

Tuo oli muuten harvinaisen anaalimainen ratkaisu Microsoftilta...
Jenkkikoneen omistajana tuo ei päässyt häiritsemään henkilökohtaisesti, mutta silti täysin käsittämätön päätös leikata tuo ominaisuus pois.
 
Vastaus: Grafiikka

Hex sanoi:
Eurooppalaiselle Xboxilla mikään peli ei käyttänyt progea, ei edes Halo 2. Progen käyttö oli estetty koneelta, tarvittava koodi kyllä löytyi itse peleistä. Simppelillä softamodilla tai täysmittaisella rautamodilla koneen pysty kytkemään NTSC-tilaan, jolloin komponenttijohdon kanssa melkein kaikki europelit toimivat progena.
Kyllä tuo minun Halo 2 ainakin pyörii XO:n kautta 480p-tilassa vga-piuhalla ja se onkin ainoa vanhan boxin peleistä, joka tuolla vga-piuhalla suostuu toimimaan. Ja ihan Suomesta ostettu peli kyseessä. Tässä varmaan on sitten kyse siitä, ettei XO:ssa ole samaa rajoitusta kuin vanhassa boxissa.
 
Vastaus: Grafiikka

Zanis Dust sanoi:
Kyllä tuo minun Halo 2 ainakin pyörii XO:n kautta 480p-tilassa vga-piuhalla ja se onkin ainoa vanhan boxin peleistä, joka tuolla vga-piuhalla suostuu toimimaan. Ja ihan Suomesta ostettu peli kyseessä. Tässä varmaan on sitten kyse siitä, ettei XO:ssa ole samaa rajoitusta kuin vanhassa boxissa.

Juu kyllä peleissä oli tuo tuki, mutta euro-boxista ei löydy vakiona valintaa progressiiviselle
ntsc-formaatille, joka löytyy jenkkimallista. Jotkut pelit tukevat jopa HD-resoja.
 
Vastaus: Grafiikka

Zanis Dust sanoi:
Wiistä kuitenkin pitäisi saada se 480p-resoluutio ulos, minkä johdosta kuva näyttää paremmalta hd-telkuissa kuin esim. x-boxin/ps2:n/cuben kohdalla - tämä tietenkin vaatii komponenttijohdon ostamista Wiille. Etenkin cuben kohdalla kuva on todella suttuinen hd-televisiossa, vaikka käytän Nintendon omaa rgb-kaapelia, etenkin Wind Waker näyttää karmealta. Harmillista.
Luuletko ettei minulla jo ole. XB sylkee 480p:tä ulos ihan kiltisti. Mutta 720p:llä noi uudet töllöt pääsee vasta oikeuksiin. Myös kunnon AA parantaa pelikokemusta. :)
 
Vastaus: Grafiikka

tsinivuo sanoi:
Luuletko ettei minulla jo ole. XB sylkee 480p:tä ulos ihan kiltisti. Mutta 720p:llä noi uudet töllöt pääsee vasta oikeuksiin. Myös kunnon AA parantaa pelikokemusta. :)
Vielä hieman offtopic: Selvennykseksi voisin tähän laittaa (mikä olisi pitänyt laittaa jo ensimmäiseen viestiin), ettei tv:ssäni ole kuin vga-liitäntä, joten ainoa vanhan boxin peli on Halo 2, joka suostuu toimimaan vga-piuhan kautta 480p-resolla. Muut pelit tarvitsevat sen komponenttijohdon, mutta minulla ei ole ko. liitäntää tv:ssä. Olen toki ostanut vga/komponenttiadapterin, mutta sen toimivuudesta en tiedä, sillä XO lähti eilen huoltoon. 720p-resosta olen XO:n kohdalla nauttinut jo heti alusta lähtien, mutta halutessani pelata jotakin vanhempaa peliä, kuten vaikka ensimmäistä Haloa, joudun turvautumaan XO:n scart-johtoon.
Cubella rgb-johto ei anna ulos progressiivista kuvaa tai sitten minulta on jäänyt jotakin todella tärkeää huomaamatta. Suurin harmittelun aihe tässä onkin juuri se, että cuben pelit näyttävät tv:ssäni suttuisilta, koska minulla ei ole sille sitä komponentti- tai vga-piuhaa, ja sen myötä niitä ei oikein huvita pelata. En tiedä onko vika cuben rgb-piuhassa vai missä, mutta nyt kun joudun käyttämään vanhaa boksiani, jossa liitäntäjohtona on advanced scart, kuva näyttää paljon paremmalta kuin cuben rgb-johdon kanssa.
Joka tapauksessa, minulle kyllä riittänee Wiin 480p-resoluutio ihan hyvin, kunhan tuo ensin ilmestyy.
 
Vastaus: Grafiikka

Zanis Dust sanoi:
Wiistä kuitenkin pitäisi saada se 480p-resoluutio ulos, minkä johdosta kuva näyttää paremmalta hd-telkuissa kuin esim. x-boxin/ps2:n/cuben kohdalla - tämä tietenkin vaatii komponenttijohdon ostamista Wiille. Etenkin cuben kohdalla kuva on todella suttuinen hd-televisiossa, vaikka käytän Nintendon omaa rgb-kaapelia, etenkin Wind Waker näyttää karmealta. Harmillista.

Wind Wakerin grafiikka on jotenkin oudosti pehmennetty.. Kuuluu varmaan tarkoituksellisesti pelin graafiseen ilmeeseen. Isolla näytöllä varmaan aika suttua tosiaan.
 
Vastaus: Grafiikka

Nike91 sanoi:

Neljä kertaa sama kuva?

Joka tapauksessa tuokin on bullshotti, ei se peli näytä tuolta oikesti. On Red Steel silti hienoin Wiin julkaisupeli.
 
Vastaus: Grafiikka

Salmari sanoi:
Neljä kertaa sama kuva?

Joka tapauksessa tuokin on bullshotti, ei se peli näytä tuolta oikesti. On Red Steel silti hienoin Wiin julkaisupeli.
Oho! siinä piti olla 4 eri kuvaa, mutta se oliki näköjään sama linkki kaikissa. No näyttääkö se peli sitten paremmalta vai huonommalta?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grafiikka

Kikke sanoi:
Kova väite. Oletkos nähnyt uusintaa Zeldaa?
IGN:kin sanoo Red Steelin olevan Wiin julkaisupeleistä parhaimman näköinen, joten taitaa TP jäädä jälkeen. Tosin sehän on GC-peli, joten ei voi parempaa odottaakaan.
 
Vastaus: Grafiikka

Noseblunt sanoi:
IGN:kin sanoo Red Steelin olevan Wiin julkaisupeleistä parhaimman näköinen, joten taitaa TP jäädä jälkeen. Tosin sehän on GC-peli, joten ei voi parempaa odottaakaan.
IGN jos sanoisi maan olevan litteä, niin olisiko tämä samantien faktaa kanssa? Jos nyt vaan odotetaan kiltisti se 1,5kk ja katsotaan sitten ihan omin silmin. Tuskimpa kumpikaan kuitenkaan on toteutettu huonolla grafiikalla.
 
Vastaus: Grafiikka

Nike91 sanoi:
eiks se oo yleensä niin, et kuvissa näyttää huonommalta ku todellisuudessa. Itse uskon, että pelissä on hyvä grafiikka.
Kyllä, jos kyseessä on oikeasti pelistä suoraan otettu kuva, eikä Red Steelin tapaan devkitiltä otettu isommalla resolla kuin mitä siinä sitten tulee Wiillä olemaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grafiikka

Nike91 sanoi:
eiks se oo yleensä niin, et kuvissa näyttää huonommalta ku todellisuudessa. Itse uskon, että pelissä on hyvä grafiikka.
Noh, kyseistä kuvaahan on käsitelty.Ok? Huonommaksi vai paremmaksi? Luonnolisesti paremmaksi. Kuka nyt huonommaksi kuvaa muuttaisi, kun kuvan on tarkoitus hypettää pelin grafiikkaa.
 
Vastaus: Grafiikka

Kikke sanoi:
Noh, kyseistä kuvaahan on käsitelty.Ok? Huonommaksi vai paremmaksi? Luonnolisesti paremmaksi. Kuka nyt huonommaksi kuvaa muuttaisi, kun kuvan on tarkoitus hypettää pelin grafiikkaa.
ok. en tiennyt, että kuvaa oli muokattu. en kyllä ymmärrä mistä tekään sen voitte tietää, mutta ihan sama. sen näkee sitten kun itse pelaa, että, mimmoinen graffa siinä on.
 
Vastaus: Grafiikka

Nike91 sanoi:
ok. en tiennyt, että kuvaa oli muokattu. en kyllä ymmärrä mistä tekään sen voitte tietää, mutta ihan sama. sen näkee sitten kun itse pelaa, että, mimmoinen graffa siinä on.
Ihan vaikka ensinnäkin siitä sen tietää, että kuvan resoluutio oli paljon isompi kuin mitä Wii pystyy puskemaan ulos. Tietysti Wiin tuottaman resoluution kuvankin voisi vain suurentaa isokokoiseksi ja laittaa näytille, mutta siinä ei olisi mitään järkeä ja sitä paitsi kuvasta tulisi melkoista pikselimössöä ja yhtä sahalaitaa (ellei sitä siis jotenkin muokata).
 
Vastaus: Grafiikka

Straawberry sanoi:
IGN jos sanoisi maan olevan litteä, niin olisiko tämä samantien faktaa kanssa? Jos nyt vaan odotetaan kiltisti se 1,5kk ja katsotaan sitten ihan omin silmin. Tuskimpa kumpikaan kuitenkaan on toteutettu huonolla grafiikalla.

Aika IGN-vastainen olet. Se on kuitenkin pelannut sekä Zeldaa että Red Steeliä, joten onko mitään syytä epäillä etteikö Red Steel voisi olla Zeldaa hienompi? Vieläpä kun Zelda on grafiikaltaan Gamecuben peli. Huolestuttavaa, jos se on Wiin hienoin julkaisupeli.

Siis molemmathan noista ovat todella upeita grafiikaltaan ja todistavat, ettei Wiin kanssa tarvitse mistään paskagrafiikoista kärsiä.
 
Ylös Bottom