Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grafiikka

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salmari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Grafiikka

Mordor sanoi:
En edelleenkään ymmärrä uusia pelaajia jotka vain murehtivat sitä helekutin grafiikkaa että sen pitää olla 100 % tavaraa ja sitten se pelattavuus on täyttä skeidaa.

Juuri tällaista mentaliteettia lähdinkin alunperin ihmettelemään: analogia tällaisissa väitteessä ei toimi. Hyvän näköinen ei automaattisesti tarkoita "skeidaa pelattavuutta", ja huonomman näköinen vispattimella varustettu peli ei automaattisesti ole "hauskempi" tai klassikkojen kermaa. ;)
 
Vastaus: Grafiikka

PaavoGold sanoi:
Juuri tällaista mentaliteettia lähdinkin alunperin ihmettelemään: analogia tällaisissa väitteessä ei toimi. Hyvän näköinen ei automaattisesti tarkoita "skeidaa pelattavuutta", ja huonomman näköinen vispattimella varustettu peli ei automaattisesti ole "hauskempi" tai klassikkojen kermaa. ;)

Ja vastaavasti "graafisesti köyhä" ja toteutuksellisesti omaperäinen ei ole automaattisesti huono, vanhentunut tai juosten kustu laite. Samaa virttä voisi veisata DS:tä, joka muutamia poikkeuksia lukuunottamatta on uinut audiovisuaalisesti GBA:n vanassa. Super Mario 64-remaken jälkeen ei ole juurikaan mitään 3D-tykityksiä julkaistu. Aika pitkälti 2D-linjalla ollaan menty, kosketusnäytön voimaan ja mahdollisuuksiin luottaen. Onko DS siis huono ostos, liian kallis ja jippomainen päivitys GBA:n nähden? No, myyntiluvut ja huippupelit puhuvat puolestaan; pelkkä GBA-ripoff olisi tuskin näihin lukuihin ja suosioon päässyt. Samanlaista suksessiota voimme povata Wiille, joka luultavasti valtaa markkinoilla yhtä suuren paikan. Edelleen on tietysti vain epämielekästä inttää siitä, että Wii on vanhaa rautaa uusissa kuoseissa, sillä moinen konsepti ei näytä ainakaan asiakkaita, pelaajia, haittaavan. Tämän kun katsos osoitti jo DS, kuten yllä mainitsin.
 
Vastaus: Grafiikka

Orin sanoi:
Edelleen on tietysti vain epämielekästä inttää siitä, että Wii on vanhaa rautaa uusissa kuoseissa, sillä moinen konsepti ei näytä ainakaan asiakkaita, pelaajia, haittaavan.
Sitä paitsi, vaikka Wii tehoissa jääkin muita uuden polven konsoleita jälkeen, niin eiköhän sen rauta kuitenkin silti ole suht' viimeistä huutoa, ihan jo laadun takaamiseksikin, kun ottaa huomioon, että Broadway ja Hollywood on suunniteltu juuri Wiitä varten (korjatkaa jos olen väärässä).
 
Vastaus: Grafiikka

Orin sanoi:
Ja vastaavasti "graafisesti köyhä" ja toteutuksellisesti omaperäinen ei ole automaattisesti huono

Totta turiset ja yhdyn edelliseen.


"Samanlaista suksessiota voimme povata Wiille, joka luultavasti valtaa markkinoilla yhtä suuren paikan."

&

"Tämän kun katsos osoitti jo DS, kuten yllä mainitsin. "

Tästä olen suuresti eri mieltä, sillä eipä Nintendon menestys käsikonsolimarkkinoilla ole paljoa heijastellut kotikonsolimarkkinoita viimeiseen kymmeneen vuoteen.

Muutta jätän tarkemman analyysin mielipiteestäni tuohon "PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?" rihmaan Konsolisota-alueella sitten, jos myöhemmin näen sen tarpeelliseksi. Ettei menisi ihan offtopikiksi täällä. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grafiikka

Zanis Dust sanoi:
Sitä paitsi, vaikka Wii tehoissa jääkin muita uuden polven konsoleita jälkeen, niin eiköhän sen rauta kuitenkin silti ole suht' viimeistä huutoa, ihan jo laadun takaamiseksikin, kun ottaa huomioon, että Broadway ja Hollywood on suunniteltu juuri Wiitä varten (korjatkaa jos olen väärässä).


Näin asian olen käsittänyt. Ja onhan ne piirejä 5 vuotta kuulemma kehitelleet joten tuskin wii tehoissa ihan mikään gamecube1.5 on. Sikäli turha inistä että olisi ollut parempi jos nintendo olisi ohjaimen laittanut cubeen lisälaitteena, sillä hekin arvioivat että lisää tehoa tarvitaan. Ja onhan se niin että me verrataan cuben kauneimpia pelejä wiin julkaisupeleihin ja huomataan että on sitä graafista parantumista tapahtunut. Cube oli tosin yllättävän tehokas vrt RE4 ja Zelda TP.
 
Vastaus: Grafiikka

Hex sanoi:
Oma pieni vaikutuksensa on taulutelevisiollakin. SD resoluutio näyttää reippaasti skaalattuna taulu-tv:llä vähän suttuiselta, vaikka kuva joiltain ominaisuuksiltaan myös paranee.
Tätäpä minä juuri tarkoitin. SD-telkuilla PS2/XB kuva näytti paremmalta.
 
Vastaus: Grafiikka

PaavoGold sanoi:
Tästä olen suuresti eri mieltä, sillä eipä Nintendon menestys käsikonsolimarkkinoilla ole paljoa heijastellut kotikonsolimarkkinoita viimeiseen kymmeneen vuoteen.:)

Totta, mutta toisaalta nyt ensimmäistä kertaa tilanne on siinä mielessä erityislaatuinen, että DS sekä Wii eivät myy jo tutuiksi tulleilla avuilla, vaan molemmissa on ollut oma jujunsa. Siis sen sijaan, että Nintendo tuplaisi tehot ja vetäisi Marion kuvalla varustetun ässän hihasta, yrittää se oikeasti muuttaa pelaamisen konseptia. Samoin yritti DS, ja vaikka myyntimenekki onkin osittain jatkumoa Nintendon käsikonsolimenestykselle, on oman kiinnostuksensa luonut kosketusnäyttö, joka on mahdollistanut esimerkiksi Nintendogsin tyyliset pelit. Oli Nintendogs enemmän tai vähemmän peli, on se saanut tavoitettua ihmiset, jotka eivät muuten konsoleista ole välittäneet.

Myös Wii pystyy ainutlaatuisesti tuomaan ihmisten iloksi sellaisia pelejä, jotka eivät vaadi aikaisempaa pelikokemusta tai edes mielenkiintoa pelaamista kohtaan. Wii-experience -videot näyttävät mainiosti, kuinka kuka tahansa Wiimoten käteensä ottava innostuu (ainakin hetkeksi) uudenlaisesta pelaamisesta. Massojen havittelusta huolimatta Wii sopii luonnollisesti myös harkkorepelaajille, vaikka tätä useat eivät suostu uskomaan. Ei nyt liittynyt hirveästi tredin aiheeseen, mutta mielestäni on tärkeää tuoda esille juuri se puoli konsolista, johon on eniten satsattu.
 
Vastaus: Grafiikka

tsinivuo sanoi:
Tätäpä minä juuri tarkoitin. SD-telkuilla PS2/XB kuva näytti paremmalta.
Wiistä kuitenkin pitäisi saada se 480p-resoluutio ulos, minkä johdosta kuva näyttää paremmalta hd-telkuissa kuin esim. x-boxin/ps2:n/cuben kohdalla - tämä tietenkin vaatii komponenttijohdon ostamista Wiille. Etenkin cuben kohdalla kuva on todella suttuinen hd-televisiossa, vaikka käytän Nintendon omaa rgb-kaapelia, etenkin Wind Waker näyttää karmealta. Harmillista.
 
Vastaus: Grafiikka

Zanis Dust sanoi:
Wiistä kuitenkin pitäisi saada se 480p-resoluutio ulos, minkä johdosta kuva näyttää paremmalta hd-telkuissa kuin esim. x-boxin/ps2:n/cuben kohdalla - tämä tietenkin vaatii komponenttijohdon ostamista Wiille. Etenkin cuben kohdalla kuva on todella suttuinen hd-televisiossa, vaikka käytän Nintendon omaa rgb-kaapelia, etenkin Wind Waker näyttää karmealta. Harmillista.
Noista kaikista wanhoista laitteista saa 480p:tä ulos.
Wind Waker näyttää progena ihan kivalta, vaikka ei sentään lähentelekään hd-tasoa.
 
Vastaus: Grafiikka

bf-man sanoi:
tuskin wii tehoissa ihan mikään gamecube1.5 on.
Se vähän riippuu, että mitä 1.5 tarkoittaa... Jos esim 2.0 tarkoittaisi sitä, että laite olisi samantehoinen esim PS3:n kanssa niin silloin Wii ei olisi edes lähellekkään tuota 1.5:ttä vaan jotain 1.1.

Wii ei ole tehoiltaan mitenkään vertailukelpoinen näiden kahden muun koneen kanssa, se nyt vaan pitää hyväksyä.
 
Vastaus: Grafiikka

Orin sanoi:
Massojen havittelusta huolimatta Wii sopii luonnollisesti myös harkkorepelaajille, vaikka tätä useat eivät suostu uskomaan. Ei nyt liittynyt hirveästi tredin aiheeseen, mutta mielestäni on tärkeää tuoda esille juuri se puoli konsolista, johon on eniten satsattu.

Miksi ei sopisi? Onhan se uusi ohjaustapa vaikeampi hallita täydellisesti kuin padi.Näin siis kirjoitti ign tony hawkin kontrolleista. Tuleepahan haastetta lisää. Mutta siis jossain wii sportissa pelaamisen aloittaminen on varmasti helpompaa ihmiselle joka ei ole pelannut paljoa kuin että padilla rupeaisi vääntämään.
 
Vastaus: Grafiikka

Paolo sanoi:
Noista kaikista wanhoista laitteista saa 480p:tä ulos.
Arvasin, että joku tarttuu tähän. Niin saakin, mutta kaikki pelit eivät kuitenkaan noilla laitteilla tue tuota resoluutiota. Sitä paitsi komponenttipiuhan hankkiminen cubelle ei ole tätä nykyä enää kovinkaan helppo juttu.
 
Vastaus: Grafiikka

Dr Evil sanoi:
Se vähän riippuu, että mitä 1.5 tarkoittaa... Jos esim 2.0 tarkoittaisi sitä, että laite olisi samantehoinen esim PS3:n kanssa niin silloin Wii ei olisi edes lähellekkään tuota 1.5:ttä vaan jotain 1.1.

Wii ei ole tehoiltaan mitenkään vertailukelpoinen näiden kahden muun koneen kanssa, se nyt vaan pitää hyväksyä.


Mutta eipä ole vertailukelpoinen ps2/GC/xboxin kanssa myöskään.


Toisaalta paha mennä sanomaan kun ei ole speksejä ja valmiita pelejä nähnyt yhtään..?? Saattaa vaikka yllättää.
 
Vastaus: Grafiikka

bf-man sanoi:
Miksi ei sopisi? Onhan se uusi ohjaustapa vaikeampi hallita täydellisesti kuin padi.Näin siis kirjoitti ign tony hawkin kontrolleista. Tuleepahan haastetta lisää.
Tässäkin asiassa kannattaa muistaa se, että Nintendo itse on todennäköisesti tutuin laitteen ohjausmekaniikan kanssa. Se, että pelissä on huono ohjattavuus, ei välttämättä johdu ohjaimesta vaan pelin tekijöistä. Jokaiselle konsolille kuitenkin löytyy kasapäin pelejä, joiden ohjaus on ala-arvoinen, oli sitten kädessä minkälainen ohjain tahansa. Wiin ohjaus varmasti vaatii totuttelua niin pelaajilta kuin pelin tekijöiltäkin, niin kuin kaikki uusi yleensäkin.
 
Vastaus: Grafiikka

Zanis Dust sanoi:
Arvasin, että joku tarttuu tähän. Niin saakin, mutta kaikki pelit eivät kuitenkaan noilla laitteilla tue tuota resoluutiota. Sitä paitsi komponenttipiuhan hankkiminen cubelle ei ole tätä nykyä enää kovinkaan helppo juttu.
Minä en ole muistaakseni törmännyt yhteenkään peliin cubella joka ei pukkaisi progea, ei siinä ole yhtään mitään eksoottista.
 
Vastaus: Grafiikka

Orin sanoi:
Myös Wii pystyy ainutlaatuisesti tuomaan ihmisten iloksi sellaisia pelejä, jotka eivät vaadi aikaisempaa pelikokemusta tai edes mielenkiintoa pelaamista kohtaan. Wii-experience -videot näyttävät mainiosti, kuinka kuka tahansa Wiimoten käteensä ottava innostuu (ainakin hetkeksi) uudenlaisesta pelaamisesta. Massojen havittelusta huolimatta Wii sopii luonnollisesti myös harkkorepelaajille, vaikka tätä useat eivät suostu uskomaan.

Replysin tänne: http://www.konsolifin.net/bbs/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=403857
 
Vastaus: Grafiikka

Paolo sanoi:
Minä en ole muistaakseni törmännyt yhteenkään peliin cubella joka ei pukkaisi progea, ei siinä ole yhtään mitään eksoottista.
Enpä ole kaikkien pelieni takakansia niin tarkasti tutkinut, mutta vaikka kaikki sitä ulos pukkaisivatkin, asia ei auta minua ja rgb-piuhaani yhtään. X-boxin peleistäni ainoastaan Halo 2 tukee 480p-resoa ja siitä pääsee nauttimaan XO:n kautta.
 
Vastaus: Grafiikka

Paolo sanoi:
Minä en ole muistaakseni törmännyt yhteenkään peliin cubella joka ei pukkaisi progea, ei siinä ole yhtään mitään eksoottista.
NTSC-landiassahan käytännössä kaikki Cube ja Xbox-pelit pyörivät progena.

Kun kerran Cubella itse laitteella ei ollut mitään tekemistä progerajoitteiden kanssa (toisin kuin Xboxilla), luulisi, että se oltaisiin voitu ottaa käyttöön täälläkin yksinkerttaisella päätöksellä. Sen sijaanhan Nintendo hylkäsi progen jenkkilässäkin, kun se jätti tarvittavan portin pois päivitetystä laitteesta.
 
Vastaus: Grafiikka

Zanis Dust sanoi:
Enpä ole kaikkien pelieni takakansia niin tarkasti tutkinut, mutta vaikka kaikki sitä ulos pukkaisivatkin, asia ei auta minua ja rgb-piuhaani yhtään. X-boxin peleistäni ainoastaan Halo 2 tukee 480p-resoa ja siitä pääsee nauttimaan XO:n kautta.
Eurooppalaiselle Xboxilla mikään peli ei käyttänyt progea, ei edes Halo 2. Progen käyttö oli estetty koneelta, tarvittava koodi kyllä löytyi itse peleistä. Simppelillä softamodilla tai täysmittaisella rautamodilla koneen pysty kytkemään NTSC-tilaan, jolloin komponenttijohdon kanssa melkein kaikki europelit toimivat progena.
 
Vastaus: Grafiikka

Zanis Dust sanoi:
Tässäkin asiassa kannattaa muistaa se, että Nintendo itse on todennäköisesti tutuin laitteen ohjausmekaniikan kanssa. Se, että pelissä on huono ohjattavuus, ei välttämättä johdu ohjaimesta vaan pelin tekijöistä. Jokaiselle konsolille kuitenkin löytyy kasapäin pelejä, joiden ohjaus on ala-arvoinen, oli sitten kädessä minkälainen ohjain tahansa. Wiin ohjaus varmasti vaatii totuttelua niin pelaajilta kuin pelin tekijöiltäkin, niin kuin kaikki uusi yleensäkin.


Ymmärsit/kirjoitin väärin. Siis ign:llä luki että he pääsivät nopeasti sinuiksi ohjaustavan kanssa mutta sen täydellisesti osaaminen oli hankalaa sen syvyyden ja monipuolisuuden takia... :) Tarkoittaa että pelin pelaaminen on enemmän taitopohjaista, aivan kuten COD3:sessakin kun sitä verrattiin pädi-ohjaukseen gamespotissa.
 
Ylös Bottom