Heh, aku313 on yksi aku vaan.

Olemme pelanneet yhdessä varmaankin 10 kertaa I-Linkillä (parhaimmillaan 6 kaveria yhtäaikaa samassa kisassa; onnistuu firewire-hubin avulla, mutta ei enää uusilla PS2:lla

). Hän on nopea. I-Linkeissä riippuen auto/rata-yhdistelmästä voitimme toisiamme noin 50/50. Todennäköisesti en kuitenkaan pysty samoihin aikoihin, joita hänellä R-L:ssa on. Viime vuonna pelasimme sellaisen joukkuesarjan (taisi olla 8 osakisaa), jossa oli I-Link-ryhmiä Australiasta, Uudesta Seelannista ja Suomesta. Muodostimme joukkueet siten, että samassa I-link-ryhmässä oli eri joukkueiden kuskit. Joukkuekaverit olivat siten toisissa I-Link-ryhmissä. Kuulostaa sekavalta, mutta oli tosi hauskaa.
Jos GT4:n fysiikkamoottori on samaa tasoa tai vielä parempi kuin GT3:ssa, niin autojen säätäminen ratakohtaisesti nettikisoissa on käytännössä tehtävä, jos aikoo pärjätä. Pelasin PC:llä verkossa viime keväänä muutaman kerran EA:n F1 2002:n päälle tehtyjä ns. modeja eikä minulla ollut siellä mitään jakoa. GT3 on vielä leikkipeli niiden rinnalla. Kavereilla oli autoihin valmiit asetukset tai ainakin perusasetus, jota he muuttivat eri radoille. Homma oli muuten ihan hauskaa, mutta verkkoviive oli joskus aika paha. Samoin peliajat ovat aika epäinhimilliset, koska muut pelurit olivat Englannissa ja USAssa. Kisat alkoivat helposti vasta puolen yön jälkeen.
Itse asiassa GT3:ssakin pitää käytännössä tehdä ratakohtaisesti joitakin säätöjä. Vaihteistoa on melkein aina muutettava ja alustan asetuksia myös. Ongelmana on, että harvoin löytää toista kaveria, jonka tyyli sopii itselle. Laina-asetukset ovat siis aika harvoin juuri oikeat.
Itse pehmennän jousia melkein poikkeuksetta ja iskunvaimennusta kovennan. GT3:n ruutuopasteet vain ovat hieman puutteelliset, että niiden perusteella ei oikein tiedä, mitä "Damper Bound" ja "Damper Rebound" säätö merkitsee (säädön suunta). Maavaraa en yleensä minimoi, vaan joskus (esim. eiliselle NSX:lle R246:lla) saatan jopa lisätä sitä vähän, jos radalla on ajettava korkeiden kanttareiden yli. Camberia lisään yleensä hieman. Toe on hauska, koska sillä saa auton yliohjautumaan tarvittaessa. Stabilizeria vähennän aika usein. Edellisen perusteella alusta on usein aika paljon pehmeämpi ja jotkut muut eivät pidä siitä ollenkaan. Jos tuon suuntaista säätöä liioittelee, niin siitä tulee ns vellova alusta, jossa tuntuma huononee liikaa. En pidä ylikovista säädöistä, joita jotkut harrastavat. Ne lienevät GT2:n perua, koska siinä oli jokin ohjelmointivirhe, jonka ansiosta ylikova ns. "full tilt" alusta oli hyvä.
Lukkoja vähennän yleensä hieman, koska auto kääntyy paremmin pienemmillä lukoilla. Downforcea lisään yleensä. ASM ja TCS on käytännössä aina pois, paitsi jos kisan säännöissä ne sallitaan ja kyseessä on yliviritetty katuauto, jolloin ainakin lievä TCS on tarpeen. Tappiin viritetty Tuscan ja T2:t alla on oiva esimerkki TCS:n "parantavasta" vaikutuksesta.
Edit
Tuosta turbotomista vielä. Hän sai tuon lisenssikisan jälkeen tarpeekseen GT3:sta eikä ole paljon pelaillut, ainakaan julkisesti. Tuossa ei nyt mitään, mutta kaiken huippu on, että hän pelaa DS2:lla ja käyttää ristiohjainta ja nappeja. Sama oli vanhoilla GT:lla, joita hän pelasi siis kokonaan digitaalisesti, eli ei käyttänyt tatteja!