Yleensä käytän aina kaasua ja jarrua erikseen, kuten voit Data Loggerista nähdä. Tietysti jarrutuksen alkaessa kaasu voi olla vielä vähän painettuna. Jarrun ja kaasun toiminta on GT3:ssa sellainen, että ON/OFF-käyttö ei aina ole paras tapa.
Jos sinulla on ratti, niin sitä kyllä kannattaisi kokeilla.
Minulla on erikoinen viritys ratin kiinnitykseen. Käytän sitä, kun istun sohvalla: 3-portainen keittiöjakkara, kaksi liimauspuristinta (perinteistä Anttila-mallia) ja noin 30 x 50 cm puulevy. Viritys toimii näin:
- jakkara on normaalisti pystyssä, mutta siten, että porraspuoli on telkkariin päin ja se toinen puoli tietysti sohvaan päin
- puulevy on kiinnitetty jakkaran ylinpään tasoon puristimilla siten, että puulevyn reuna tulee sohvan puolella tasosta yli
- ratti on kiinnitetty puulevyyn, jolloin se tulee kauemmas jakkarasta
- pedaali on puoliksi jakkaran alla
- oikean jalkani työnnän jakkaran alle ja vasen on ulkopuolella
Kuulostaa naurettavalta ja näyttää myös siltä, mutta toimii kohtuullisesti. Sohvan tai muun istuimen istuinorkeus ja jakkaran korkeus voi olla ongelma, koska ainakin meillä sohva on liian matalla muille (olen 193 cm). Tukeva tuoli toiminee myös istuimena.
Edellä kuvattu systeemi on hyvä siinä mielessä, että keittiöjakkara löytyy aika monesta huushollista ja pari liimauspuristinta sekä joku levyn pala ei paljon maksa. Lisäksi sen voi purkaa ja piilottaa muut osat kuin jakkaran, jos hallitus alkaa kommentoida, että voisit sinä purkaa tuon kun 'minun (= hänen) vanhempani tulevat käymään'.
Edit (jokseenkin paljon myöhemmin)
Siitä Ghostin käytöstä Free Runissa: itse käytän sitä hyvin vähän. Lähinnä tarkistan ajolinjat ja jarrutuspaikat ja nekin ehkä mieluummin Data Loggerin ruudulla vertaillen, koska siinä näkee myös kuinka kovaa jarrua/kaasua painetaan. Ghostia en käytä itse ajon aikana siksi, koska ainakin minua se häiritsee enemmän kuin siitä on hyötyä. Monesti ghost peittää radan ja tarvitsen joitakin näkyviä maamerkkejä radalla, jotta voin päätellä ohjausliikkeet/jarrutuspaikat. Katselen yleensä radan pinnalta tai sen vierestä näitä merkkejä, enkä niinkään kauempaa. Tämä toisaalta tekee pelaamisen AI-autoja vastaan vaikeammaksi, jos ne peittävät radan.