Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran turismo 3 skaba

Logitech Wingman Formula Force GP on PC-ratti, joka toimii GT3:ssa oikein hyvin. Ratin kehällä on punaiset otekohdat. Se on ns. muoviratti, mutta ohjaustarkkuudeltaan kuitenkin MOMOn (Force) luokkaan. Polkimet ei ole ihan yhtä mukavat kuin MOMOssa.
 
Sain tuossa parannettua T2 aikaani. Nyt se on 40'685. Ei mikään huima parannus, mutta parannus kuitenkin.
 
Katos vain. Ajat ei kun paranee. ;)

Vagrant, pelaatko GT3:sta muuten padilla vai ratilla? Itse käytän rattia. Jos pelaat padilla, niin oletko nappi- tai tatti-pelaaja? Itse käytän tatteja, jos pelaan padilla (tosin harvemmin). Kuvakulmana käytän ns "pää puskurissa" eli en näe autoa. Miten sinä? Entä ajatko automaatilla vai käytäkö manuaalivaihteita?

Pahus, kun johtavan koneauton ohittaminen on silloin hankalaa, jos ennen viimeistä tunnelia olevassa vasemmassa mutkassa joutuu sellaiseen asemaan, että takasuoralla ei saa kelattua tarpeeksi nopeutta. Suoran päässä olevaan isoon vasempaan voi ajolinja tulla tällöin aika vaikeaksi, koska koneautot pysyttelevät radan oikealla reunalla.

Sitten, kun pääsen niistä vihdoin ohitse, niin saan kyllä pidettyä ne jotenkuten takanani.
 
No pelaan padilla ja molemmilla, ristiohjaimella ja tateilla yhtä paljon, koska riippuu autosta millä ajaa ainakin minulla kummalla pelaan. Rattiohjain olisi tarkoitus ostaa ehkä sitten kun GT4 tulee. Mutta pitää vielä miettiä.

Juuri tuo puskurikuvakulma on minunkin mieleeni sillä en jotenkin saa hahmotettua auton nopeutta jos pelaa siitä takakuvakulmasta.

Vaihteistona käytän automaattia, sillä eipä tuota jos padilla pelaa, manuaalivaihteiston käytöstä tule ainakaan minulla yhtikäs mitään.
 
Voi julmettu teitin kanssa! Hirmuinen hinku pelata pitkästä aikaa kun näitä juttuja lueskelee. Jostain kumman syystä en vaan ole saanut lupaa tuon rattipöytäni käyttöön, joten se lojuu täällä vanhempien luona tyhjän panttina. Vaikka on noin hieno sisustuselementti!

Ehdottoman kätevä tuo on, korkeus on just eikä melkein sopiva. Ja koska polkimet ovat tuon pohjalevyn päällä (naulat estämässä lipsumista eteen tai sivuille) niin jalat toimivat painona pöydälle. Ei kaadu tiukemmassakaan kaarrossa! :cool:
 
Meisseli, heavy stuff sanoisin. Varsinkin nuo jatkojalat ovat tosi upeat! :p

Mikset hommaa jotain tuon vasemmalla näkyvän jakkaran näköistä, kun korkeuskin näyttää lähes samalta? Ainoastaan poljinyksikkö vaatii jonkin pikku virityksen, joka estää niitä liukumasta jalkojen alta pois. Esim. poikittainen puutikku tms. jakkaran jalkoihin... tai sitten sijoitat sen epäsymmetrisesti kuten minulla on, joilloin pedaali on vasten yhtä jakkaran jalkaa. Saatat tarvita aiemmassa viestissäni kuvaaman puulevyn ja puristimet. Luulisi hallituksenkin suostuvan. :D
 
Tuo Meisselin pöytä näyttää aika hauskalta. Mutta jos kerran toimii ja on hyväksi havaittu niin mitäpä tuosta valittelemaan. Eipä tarvitse ostaa kalliita ajopenkkejä kun sellaisen voi tehdä itsekkin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Alavilla

Mikset hommaa jotain tuon vasemmalla näkyvän jakkaran näköistä, kun korkeuskin näyttää lähes samalta?

Ihan käypäinenhän sekin olisi varmaan muuten, mutta kuinka sen saisi tuettua tarpeeksi hyvin? Jos ei tue mitenkään niin jää inhottavan kiikkeräksi, en tykkää yhtään. Tuon kuvan virityksen tukevuus on testattu useiden kuljettajien ja joissain tapauksissa myös muutaman promillen toimesta, eikä ole valittamista löytynyt. :) Tuo pikkupöytä ei ole siis pelkästään nostettu noiden korokkeiden päälle, vaan kaikki on tiukasti "yhtä puuta".

Kaikki vaihtoehtoiset viritelmät on tähän asti ennenpitkää joko luisuneet eteen/sivuille ajon aikana tai pahimmassa tapauksessa kaatuneet.. :rolleyes:
 
Itselläni on VIX driving seat ja mielestäni todella hyvä ratkaisu tuohon ratin ja polkimien kiinnitysongelmaan. En kyllä ymmärrä miten jaksatte väsäillä noita kummallisia virityksiänne, kun kaupasta saa tuohon täydellisen ratkaisun eikä hintakaan ollut päätä huimaava. Saakohan noita muuten enää mistään? Tai no, käyhän noiden viritelmien väsääminen vaikka harrastuksesta jos ei muuta tekemistä keksi. :rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rudi
En kyllä ymmärrä miten jaksatte väsäillä noita kummallisia virityksiänne, kun kaupasta saa tuohon täydellisen ratkaisun eikä hintakaan ollut päätä huimaava.

No paljonkos sen hinta sitten on? Omani maksoi 0 ja vei aikaa noin puoli tuntia.
 
Meisseli, kyllä mä arvelinkin, että se on tarkoitettu kestämään. ;) Vastaavissa tilanteissa olemme käyttäneet pulpetteja. :D Keittiöjakkaraviritykseni ei kestä kovin kovaa käsittelyä tai ainakin se liikkuu hieman helpommin. Tosin maltillisemmalla ajotavalla se pysyy paikallaan ihan hyvin, eikä ajatkaan yleensä parane, jos rattia heiluttaa liikaa. :p

Rudi, niin varmaan, jos sille vain olisi tilaa. Keittöjakkaravirityksestä ei jää paljon mitään piilotettavaa, kun sen purkaa. Toinen kysymys on sopisinko minä VIX:iin ja kestäisikö sellainen meikäläisen painon ... Googlesta löytyi sivuja ja jonkinlainen kuva: VIX-kuva . Näyttää vähän pieneltä aikuiselle, mutta muuten ihan OK. Kädet jäävät kuvan hepulla aika suoriksi ja polvet ovat aika lähellä rattia. Itse pidän enemmän siitä, että ratti on lähempänä (ikuinen ajoasentokiista: formula / ralliauto).


-----

Taidan lopettaa tällä kertaa kisailun täällä tuohon torstaina päättyvään kisaan. Näyttää siltä, että sen deadline meni turhan pitkäksi, mutta en viitsi sitä enää muuttaakaan. Vagrantilta sain viestin ja oman ajonikin olen jo tehnyt, mutta muita siihen ei sitten ilmeisesti tulekaan, koska T2:iakaan ei ole näkynyt. Kirjoittelen tulokset loppuviikosta. Oli sinällään ihan mielenkiintoista katsella olisiko kellään kiinnostusta tällaiseen vähän vanhaan juttuun. Näyttää siltä, että muut pelit ovat jo ajaneet GT3:n ohitse ja aika kuluu GT4:sta odotellessa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
En jaksanu itsekään osallistua kun alkupään pariin rataan. Tosin kohta saan ratin, niin varmaan ajelen taas vähän enemmän.

Ja vois ottaa taas siihen tyyliin, että heitellään tänne vaan aikoja, mutta ei tietenkään montaa rataa yhtäaikaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Meisseli
No paljonkos sen hinta sitten on? Omani maksoi 0 ja vei aikaa noin puoli tuntia.

Ei tietenkään ollut tarkoitus arvostella kenenkään virityksiä, pääasia että itse on tyytyväinen. Itse vaan kyllästyin tuohon jatkuvaan säätämiseen tai sitten en vaan ikinä onnistunut tuotekehityksessä.. Eihän tuoli toki ilmainen ollut, maksoi siihen aikaan muistaakseni 249 mk.

Alavilla: Itseasiassa tuo tuoli menee mielestäni aika pieneen tilaan, ei sen myyntilaatikkokaan nimittäin kovin suuri ollut. En siis usko että vie sen enempää tilaa kuin jakkarakaan. Tuota pystytukea kääntämällä saa ratin kyllä tarvittaessa lähellekin, joten ei ole pakko ajaa kädet suorina ja kuten kuvasta näkyy niin myös polkimia pystyy säätämään aika laajalla skaalalla.

Mukava tuo tuoli ei missään nimessä ole, mutta eihän sitä ole kilpa-autotkaan :p Pidemmillä ajosessioilla täytyy ainakin tyyny laittaa ahterin alle.

Vai loppuu nämä kisat nyt :( olen jo vähän aikaa seuraillut tätä threadia ja tarkoitus oli pitää ens viikonloppuna poikien kanssa peli-ilta jossa sitten lyödään sen hetkiseen skabaan pohja-ajat ja nöyryytetään teitä kaikkia ;) no joo, eihän kukaan estä vaikka mua ylläpitämästä uutta skabaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rudi

Vai loppuu nämä kisat nyt :( olen jo vähän aikaa seuraillut tätä threadia ja tarkoitus oli pitää ens viikonloppuna poikien kanssa peli-ilta jossa sitten lyödään sen hetkiseen skabaan pohja-ajat ja nöyryytetään teitä kaikkia ;) no joo, eihän kukaan estä vaikka mua ylläpitämästä uutta skabaa.

Ei lopu ainakan mun osalta, mutta kilpailusysteemi taitaa hieman muuttua, jos Alavilla lopettaa kisailun.
Eli vois taas tänne alka suoraan ilmotteleen niitä aikoja.
 
Minulle passaa ihan minkälainen systeemi tahansa kunhan omia aikojaan voi tänne ilmoitella ja katsoa mihin on pystynyt.
 
Torstaina, kun loppuu tämänhetkinen kisa, vois sopia uuden. Tai vaikka heti... Mikähän ois hyvä yhdistelmä (rata/auto)?
 
Trial Mountain & RX-7 -kisassa on periaatteessa aikaa puolille öin, mutta en nyt jaksa valvoa niin pitkään, joten kävin jokunen minuutti sitten lukemassa viestini. Julkaisen tulokset, kun saan ne selvitettyä.

-------

OLR-kisoista tällä foorumilla: Eihän sota yhtä miestä kaipaa!? Jos täällä käyvillä riittää innostusta pelata, niin hyvä niin. Eikä kukaan kai kieltänyt aiemminkaan, etteikö meneillään voisi olla useampaankin kisaa. Ajatuksissani olen vain epäillyt kuinka he, jotka pelaavat montaa erilaista peliä, ehtivät vielä osallistua tällaisiin koitoksiin.
 
Ylös Bottom