Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran turismo 3 skaba

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sepa^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Millaisia aikoja te olette saaneet niistä time trialeista?

Tässä on joitain minun aikoja:

T1. 1.21.707
T2. 1.45.944
T3. 2.03.484
T4. 1.27.562
T5. 1.22.794

Melkein vuoden paussin jälkeen olen taas alkanut pelaamaan GT3:sta ja nyt kun olen ratinkin saanut vihdoin ostettua niin kyllä taas ajaminen maistuu :D

Kohta viikon olen Driving Force Prolla ajanut ja alan vähitellen päästä samaan vauhtiin kuin padilla ajaessa. Sen verran tosiaan alkoi GT3 kiinnostamaan että päätin aloittaa koko pelin alusta.
Eilen sain Time Trialseista palkinnoksi Esperanten ja testailin sitä Midfieldillä.Parhaaksi ajaksi sain free run tilassa 1'05.620 ja autosta sen verran että muuta en vaihtanut siihen kuin öljyt eli autossa on 618 hp:tä. Renkaita en myöskään vaihtanut eli T5:lla ajoin. Erilaisia asetuksia kyllä koitin joten niitä saa muutella mielensä mukaan.

Miten voitte saada tuollasia aikoja. Sellasen vuoden tauon jälkeen aloin taas pelaamaan gran turismoa ja täältä tuloksia luettuani itekin yritin tuota Time Attack 1:stä. Sain tuskan ja hammasten kiristyksen jälkeen ajaksi 24.3xx. Ajatteko manuaaleilla vai automaticilla. Itse olen yrittänyt opetella manuaaleilla, mutta ei siitä oikein mitään tule ja pelaan sitten automaatilla. Ja rattia ja polkimiakaan en omista. Onko ajaminen paljonkin helpompaa niillä?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lloope
Ja rattia ja polkimiakaan en omista. Onko ajaminen paljonkin helpompaa niillä?

Aikoinaan kun ton GT3:n omistin niin tuli vedeltyä formulalla midfieldiä aika paljon ja vedin padilla itselleni lähes täydellisen kierroksen. Kaverilla kokeilin samoilla säädöillä ym. mutta ratin kanssa niin vetäsin melkein pari sekuntia nopeemmin, vissiin 5 tai 6 kierroksella. Eli mun mielestä ratilla tuli kovempia kierroksia. Muistaakseni myös jollain toisella kierroksella tein paremman ajan ratilla kun padilla.

Ratti parantaa aikoja reippaasti, sillä tatilla ja varsinkin napeilla eturenkaat alkavat "sortaa" helposti, mikä vähentää auton nopeutta. Muutenkin ylimääräiset ohjausliikkeet hidastavat menoa.

Varsinkin vähempitehoisilla autoilla myös luistonesto ja muut ajoavut tuntuvat lähinnä hidastavan menoa ja kyllä sen huomaa kierrosajoissakin.

Ratti on parempi vähätehoisille kärryille.

Tehohirmuille ratin paremmuus ei ole selviö, ratti on vähän hidas. Osa maailman parhaista ajaa tateilla paremmin kuin ratilla tai ratilla ilman forceja ja aivan minimaalisella kääntökulmalla.

Ylös Bottom