Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 4 hype

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dj Vuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan potsku
Tarkottaa sitä, että kaksi ja puoli kertaa menee ratti ympäri, jos sitä ihmettelit :D

Sitä juuri ihmettelin ja missä pelissä siitä hyötyä on?
Taitaa olla enemmän haittaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi28
Sitä juuri ihmettelin ja missä pelissä siitä hyötyä on?
Taitaa olla enemmän haittaa.

No kyllä se oikeassakin autossa yli 360 astetta kääntyy, joten realismiahan tuo vaan tuo. Toki formulat poikkeuksena...

Suurempi kääntösäde tuo tietysti tarkkuutta ohjaukseen, mutta huono puoli on ohjauksen hitaus. Yleensähän urheiluautoissa on nopeampi ohjaus kuin kauppakasseissa.

Ehkä pelissä voi virittää myös ohjauksen nopeutta? Ostat parempia osia ohjaukseen ja ohjauksesta tulee entistä nopeampi? Tämä tosin vaatisi rattiin jotain kääntösäteen säätöä, eli se pienentäisi sitä 900° aina johonkin 360° asti. Varmaan moinen rakennelma on tehtävissä, mutta kestääkö käyttöä on sitten eri juttu. No eiköhän ne pojat PD:llä (ja Logitechilla, nehän sen ratin tekee) tiedä miten homma hoidetaan :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lastsoul
Suurempi kääntösäde tuo tietysti tarkkuutta ohjaukseen, mutta huono puoli on ohjauksen hitaus.

Tuota minäkin tarkoitin mutta eipä siitä sen enempää.
 
Tiedättekö muuten tuleeko tuo gt4 ratti USB:llä vai tavallisella ohjainliitännällä sisälle? Ja voiko sitä käyttää kuinka monen muunkin pelin kanssa? Ja millonkahan koko peli on tulossa myyntiin?

EDIT: IGN:ään on näköjään tullut "muutama" gt4 videoa lisää! Äkkiä latailemaan
 
Alko jo Ferrareiden osalta toivo nousta kun sanoivat olleet Italiassa pari päivää, mutta taisivat vaan käydä nappasemassa parit kuvat Alfasta ja jostain vanhemmista kärryistä, en pety vaikka ei Porcheja ja Ferrareita oliskaan, mutta kyllä hetken saattaisin hyppiä tasajalkaa jos näin kävisi.
 
Odotellaan innolla =)
Toivon että vaurionmallinnusta saataisiin edes johonkin..
Myös ralli voisi tulla hieman realisisemmaksi..
Odottavan aika on pitkä-->
 
IGN:n GT4 Q&A

-Vauriomallinnusta ei ilmeisesti tule (hyvä).
-AI on 'paranettu', vastustajat eivät enää jää kauas taakse (kuminauha AI? Huono?), vastustajat eivät enää törmää sinuun niin helposti (hyvä!)
-Yli 500 autoa, myös vanhoja historiamalleja mukana (Hyvä!)
-Fysiikkamallia parannettu huomattavasti (Hyvä)
-Dynaaminen sää ja vuorokaudenaikojen vaihtelu ????

E3 messuilla ollut GT4 peli on vielä 'pre alpha' vaiheessa, joten uskon että ainakin säävaihtelut voisivat vielä tulla peliin, jos ei dynaamisina niin ainakin valittavina.
 
Ohjauksesta..

Ei ole kyllä kovinkaan järkevää tehdä 900-asteista ohjausta. Normaali rataauton ohjaus 1-1,5 kierrosta. WRC-ralliauton ohjaus n. 1,5 kierrosta. Oman A-ryhmän suzukini ohjaus on n. 2kierrosta. Kun autolla ajetaan kovaa ja tarkasti, on tuollainen kauppakassiohjaus liian hidas..

On se tietty nopeampi kuin esim opel astra, jonka ratti kääntyy n. 3,5 kierrosta..

sellasia...
 
Muistelen lukeneeni että ohjausaste vaihtelisi ratissa ajettavan auton mukaan.
En vaan tiedä miten tämä on toteutettu, force feedbackilläkö?
 
Aika hassua kuinka lähellä tuo peli tulee olemaan simulaattoria mutta kuitenkin niin kaukana. Saisivat vauriomallinnuksen tuohon niin olisi tosi jees. Saisi vähän lisää meininkiä ajamiseen. Ei sen realismin niin väliä ole mutta jotain uutta se toisi :|
 
'Real Driving Simulator' ei 'Real Crash Test Simulator'
Jos peliin ympättäisi vauriomallinnus, pitäisi senkin olla muitten ominaisuuksien tasalla.

Esim jos pelissä on uusi Volvo, ja ajat sillä päin seinää, ei vaurio saisi olla läheskään yhtä paha kuin ajettaessa kolari jollain vanhemmalla autolla jossa ei ole kiinnitetty yhtäpaljon huomiota turvallisuuteen.

'Puoliksi' tehty vauriomallinnus jossa peltiä menee miten sattuu ei mielestäni sopisi ollenkaan GT peliin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juupajaapa
'Real Driving Simulator' ei 'Real Crash Test Simulator'
Jos peliin ympättäisi vauriomallinnus, pitäisi senkin olla muitten ominaisuuksien tasalla.

Esim jos pelissä on uusi Volvo, ja ajat sillä päin seinää, ei vaurio saisi olla läheskään yhtä paha kuin ajettaessa kolari jollain vanhemmalla autolla jossa ei ole kiinnitetty yhtäpaljon huomiota turvallisuuteen.

'Puoliksi' tehty vauriomallinnus jossa peltiä menee miten sattuu ei mielestäni sopisi ollenkaan GT peliin.

Totta tosiaan, enpä miettinyt noin pitkälle. Sanotaan siis että siinä pitäisi olla vielä kunnon vauriomallinnus niin pelikokemus paranisi huomattavasti. En sitten tiedä kuinka paljon tuo AI ja ajomallinnus repii PS2n tehoja, voihan olla että vauriomallinukseen ei enää riitä potkua.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Totta tosiaan, enpä miettinyt noin pitkälle. Sanotaan siis että siinä pitäisi olla vielä kunnon vauriomallinnus niin pelikokemus paranisi huomattavasti. En sitten tiedä kuinka paljon tuo AI ja ajomallinnus repii PS2n tehoja, voihan olla että vauriomallinukseen ei enää riitä potkua.

Että se vaurionmallinnus sopisi tuon "real driving simulator" iskulauseen kanssa yksiin, sen pitäisi olla aika realistinen :rolleyes:

Esim. jollain formula-autoilla (jos nyt gt4:ään mitään polyphonyä vastaavia tulee) pitäisi melkeinpä ajokelvottoman kuntoon mennä jos kohtalaisen pienestä törmäyksestä. Ja jos törmään siinä sadan kilometrin tuntivauhdissa vastustajan auton perään, niin kuuluisi mennä jo auto kuin auto kelvottomaan kuntoon.

Asiasta toiseen: kun tuo gt4 nyt kuulemma ensi talvella ilmestyy (ei kesäpeliksi :mad: ) niin tulee ajatus, että jos nettipeliä ei olisi alettu härveltämään, voisiko gt4 tulla jo kesällä? Huoh... eikö nettipelit voisi jättää pc:lle... Moninpelissä jaettu ruutu rulaa aina!
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jessev
Eikös tuo ole halvempikin kuin suomessa? Täällä luultavasti vähintään 59! Ja toi hintahan on "delivered" eli saako sen kotiinkin tuolla hinnalla :D ei ehkä kuitenkaan Suomeen...

Tossakin lukee 21.11.2003, mutta saapa nähdä!

Kyllähän se edesmennyt Gameplay tms. (no sama firma oli nimelllä WebDirect, GamesMix ja jotain muita?) myi MGS2:ta ja FFX:ää jo PS2:n julkaisun aikoihin käytettynä. :cool:

Tuskin pitää tuo 21.11 paikkaansa, ainakaan tänä vuonna.
Toivotaan kuitenkin parasta.

Edit: pari kirjoitusvirhettä
 
Jumalaare kun ainoa autopeli maailmassa mitä varmaankin pelaisin tulee silloin kun en ole suomessa. Ja PS2ta en opiskelu- enkä työmatkoilla raahaa mukana varsinkaan aasiaan niin sittenpä odotan rankasti :P Olisivat nyt saaneet sylkeä sen ulos kesäksi ilman nettipelejä niin kivaa olisi.

Lueskelin muuten vähän juttua tuosta autopelien vääntämisestä ja se vauriomallinnus tosiaan veisi koneelta tehoa turhankin rankasti että sitä voitaisiin enää GT4n kaltaiseen peliin toteuttaa karsimatta jotain muuta. Ehkä sitten seuraavan sukupolven kautta saadaan se vauriomallinnuskin kun tehoa taas on sopivasti. No, pääasia että peli on hyvä, realismia tai ei :|
 
Ei kyse ole välttämättä tehoista, vaan myös siitä miten suuren työn realistinen ja autokohtainen vauriomallinnus vaatisi.

Voi vaan kuvitella miten ison loven se Polyphonyn budjettiin tekisi, jos he alkaisivat testailemaan joka automallin kolarikäyttäytymistä ;)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom