Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]
Kokeilin tuossa ajaa Mercedeksen CLK-GRT Race Carilla Gran Turismo World Cuppia läpi, mutta ei tullut mitään. Vaikka laitoin meseen hevosia yli tuhat tuli ja voitan kaksi ensimmäistä kisaa päätin lopettaa mestaruuskisan, sillä se osoittautui liian vaikeaksi.
Sitten tuota GameFAQ.comin palkintoautojen listaa selaillessa osui silmiin Formula joka oli kolmos GT:ssä aivan ylivoimainen auto. Sen vaan saa pirullisesti Nürburgin 24h kisasta, jonka varmasti moni on jo täälläkin pelannut läpi.
Haluaisinkin kaikilta hieman kommentteja miten mennä tuo 24h kisa läpi? En siis missään nimessä ikinä aijo itse sitä ajaa vaan toimin tallipäällikkönä. Minulla ei ole juurikaan kokemusta B-spec -tilasta, mutta kaipa siinä saa samat palkinnot kuin A-spec -tilassakin?
Testailin tuossa tuota kisaa ja päädyin seuraavanlaiseen taktiikkaan:
Ajan kaksi ensimmäistä kierrosta itse tuolla jo mainitsemallani CLK-GTR mesellä, edessä hard ja takana super-hard renkaat. Toisella kierroksella varikolle, uudet renkaat alle ja B-spec päälle. Sitten vain kaveri baanalle vaikka Increased pace päällä ja kokoajan overtake päällä. Ilmeisesti kuitenkin joudun aina kaverin ajoa seuraamaan, eli en voi tuota kisaa jättää yöksi päälle, sillä silloin kuskiraukkani ei osaisi ajaa koskaan varikolle renkaita vaihtamaan tai tankkia täyttämään? Kuitenkin huomasin, että menemällä R1:llä Race Monitor tilaan voin nopeuttaa ajan kulkua kolminkertaiseen nopeuteen, eli tämän pitäisi auttaa hieman. Tosin silloinkin pitäisi olla jatkuvasti vahtimassa, ettei kierroksia tule ilman varikkostoppia yli kahta.
Helvetilliseksi tuosta kisasta vaan tekee senkin, että täällä maaseudulla on kesällä hyvätkin mahdollisuudet sähkökatkokseen. Hieman voisi kirosanoja ilmaan lennellä jos kisa tämän vuoksi sitten katkeaa kesken. Heti torstaina onkin jo ilmoitettu sähkön katkeamisesta huoltotoimenpiteiden vuoksi. Ennen tuota 24h kisan aloittamista ajattelin laittaa koneen yöksi päälle B-spec tilaan kuskia treenaamaan, sillä ilmeisesti tästä kuskille sitten kertyykin kokemusta ja ulosajojen määrä vähenee.
Onko mitään huomauttamisen arvoista tuosta kisasta?