Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 4 -kokemuksia

Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Noh, nyt on Nyrren 24h takana. Toki B-specillä, vielä tänään Sarthe I ja illalla menemään Sarthe II Endurance kisoista, sitten olisi kaikki Endurancet läpi. Hyvin toi 1100 heppanen Minolta Toyota pysyy tuon B-specin hanskassa. :D
Toi B-spec siitä veikeä kaveri, että jos sen laittaa hankamaan jotain ritsa-kisoja suhteettoman ylivoimaisella autolla, niin ei se raukka saa ohitettua sitä johtajaa niiden parin kierroksen aikana, vaikka ylivoima on suhteellisesti huomattavampi kuin noissa kestävyysskaboissa.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Paina se ohitusnappi päälle ni voi auttaa asiaan ;) menee vissiin kolmiosta... se overtake
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

xboxrulez! sanoi:
Vai että lujaa ajoivat?=) Mitä mieltä muuten olette Forzasta?

Klikkaa mua. :cool:
Xboxrulezille tiedoksi, ketjun aihe on: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]. Muut keskustelut käydään niiden omilla keskustelualueilla.

Jatkossa nämä tarkoitushakuiset flametuspostauksesi poistetaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

GaZe_GT4 sanoi:
Paina se ohitusnappi päälle ni voi auttaa asiaan ;) menee vissiin kolmiosta... se overtake
Luulitko etten tuota tietäisi. :rolleyes: Ei, kun se B-spec on niin ujo ajamaan, ettei se ehdi parin kierroksen kisoissa ohittaa sitä joukon kovinta. Ottaisi oppia A-specistä, silloin kun on tilaisuus tulla mutkaan kylki kyljessä, niin silloin tullaan. :D
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

tsinivuo sanoi:
Luulitko etten tuota tietäisi. :rolleyes: Ei, kun se B-spec on niin ujo ajamaan, ettei se ehdi parin kierroksen kisoissa ohittaa sitä joukon kovinta. Ottaisi oppia A-specistä, silloin kun on tilaisuus tulla mutkaan kylki kyljessä, niin silloin tullaan. :D

Kouluta sitä kuskia: ajata mahdollisimman erilaisia ratoja eri autoilla, niin johan oppii! Shelby Cobrakin pysyy hanskassa, kunhan vaan riittävästi kertyy taitoa. Ja hönkii ohi mutkissa että suhina käy. :cool:
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Eilen tipahti uusin Evon numero laatikkoon. Lehdessä oli numero tai pari aikaisemmin olleen GT4 kisan tulokset. Kaikista osanotaneista parhaan ajan Nordschleifella oli ilahduttavasti ajanut suomalainen Matti Petteri, 4min 58,448s formulalla.

Näkipähän taas muu maailma mistä ne rattimiehet tulee ;)
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

MItäs iloa on a- ja b-spec pisteistä? b-specillä taitaa aueta jotain ratoja ainakin. Tänään ajelin beginner - light weight kisaa b-spec moodissa pari kisaa jonka jälkeen aukesi joku rata.. voittanut olin kyllä aiemmin ajamalla.. british light weight kisat meni mukavasti b-specillä, itse kun en osaa ajaa :)
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

juhuri sanoi:
MItäs iloa on a- ja b-spec pisteistä? b-specillä taitaa aueta jotain ratoja ainakin. Tänään ajelin beginner - light weight kisaa b-spec moodissa pari kisaa jonka jälkeen aukesi joku rata.. voittanut olin kyllä aiemmin ajamalla.. british light weight kisat meni mukavasti b-specillä, itse kun en osaa ajaa :)
radat aukee ihan päivien mukaan, b-speciä ajaessa se b-spec kuski ainakin kehittyy.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Huh.. tänään napsahti talliin Formula Gran Turismo. Ja eikun testille Suzukaan.. on muuten yllättävän osuvasti mallinnettu toi ajaminen. Kun ajoavut ottaa veks (kuten oikeastikin tietysti), löytyy kurvailemisesta mukavasti haastetta. Spinnaus ja sutiminen onnistuu helpommin kun luulisi (kaasun käytön kanssa sopii olla melko tarkkana), kanttarit tuntuu olevan vähän riskipaikkoja liukkaudessaan ja mutkien täydellisesti ajaminen tuntuu vaativan vähän skilliä... koskaan ajanu vaikeempaa mutkaa GT:ssä ku 130R tolla formulalla
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

No nyt meni meikäläisen voittoputki piloille mistä juuri eilen kehuin Grandille :)
Oli 304 ajettua kisaa ja 304 voitettua kisaa, nyt on 305 ajettua ja 304 voitettua.
Lähdin kato GT World Championshippiä ajamaan Jaguar XJR-9:llä (myönnän että on kyllä joskus ollu parempiaki ideoita...). Hong Kongissa tuli sitte turpaan R92CP:ltä 14 sekunnilla :eek:
On muuten mukava ajaa tuo Jagge verrattuna moneen muuhun C-ryhmäläiseen. Yliohjaus pysyy helposti hallussa ja turbokaan ei pääse yllättämään potkaisulla ku vehkeessä on vapari V12.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Lastsoul sanoi:
Kaikista osanotaneista parhaan ajan Nordschleifella oli ilahduttavasti ajanut suomalainen Matti Petteri, 4min 58,448s formulalla.

:eek: TUULETTAA!!!! :eek:

jos sulta löytyis digikamera nii laitapa mulle kuva siitä sähköpostii nii pääsee elvistelee kylän naisille ;) matti-petteri@suomi24.fi
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Onneksi olkoon vaan. Kiva jos olis itekki tienny ton että saa Formulalla ajaa. Itelle jäi sellanen kuva tosta että piti ajaa vakiolla R92CP:llä. Noh, pääasia että tuli voitto kuitenki Suomeen.

PS. Toivottavasti ne ei nyt ajattele maailmalla ettei sulla oo muuta tekemistä ku ajaa porolla ja pelata GT4... ;) . Muiden ku hyeenan turha yrittääkkää ymmärtää tota.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Olipa tässä yks parhaita AI:n kanssa otettuja kisakokemuksia GT World Championship skabassa :)

Autona Zonda Race Car (vähän upgradee uuen sonnan kunniaks ---> 780hp, 1150kg) ja vastassa tämmösiä jamppoja ku Sauber C9, Nissan R92CP, Mazda 787B ja Audi R8 (se Vertigo siinä lisäks ny on heittopussi). Rengasvalintana eessä RM, takana RH, koska kulutus näyttäs menevän melko tasan siinä tilanteessa. Kisat muualla ku Super Speedwayllä (jolla on ihan mahotonta voittaa) on osottautunu erittäin mielenkiintosiks.

Kylmien renkaiden kanssa säheltäminen tuottaa mielenkiintosia tilanteita, mutkien ulostuloissa ja jarrtutuksissa oltava aika tarkkana. Aika-ajon voitto hämää usein, sillä AI-autot ovat ihan erilaisessa liekissä itse kisassa. Noitten parhaitten C-ryhmäläisen kyydissä pysyminen vaatii jokseenki virheetöntä ajoa (multa ainakin, joku ihme nopeushirmuhan ne saattaa piestäkin) ja kierrosaikojen on parannuttava samaan tahtiin kun renkaiden suorituskyky, sillä AI-autot nopeutuvat selvästi stintin loppupuolella, jolloin saa kyllä ajaa tosissaan niiden takana pitämiseksi. Loppujen lopuksi nuo kisat onnistuu keskittymisellä voittamaan, mutta äärimmäisen tiukaksi se usein menee. Ohitukset ja jarrutukset on vähän jänskiä esim. Tokyo R246 -radalla. Suosittelen lämpimästi :)

Autona siis Pagani Zonda LM Race Car '01, Stage 3 turbo kitillä varustettuna.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Olen kyllä täysin samaa mieltä ku Grandi. GT World Championshipis tuli ekan kerran häviö, mutta oli kyllä mahtava sarja. Super Speedwayn voitin itse ku laitoin sekä eteen että taakse RH:t. Säästelin renkaita vähä mutkis ku muut paineli täysillä, mutta mä olin ainoa jonka ei tarvinnu käydä varikolla koko kisan aikana siinä, missä muut kävi kaks kertaa. Siinä sitte nousin ykköseksi ku muut kävi varikolla.

Tuo GTWC oli kyllä niin mahtavaa viihdettä tähän mennessä olleista kisoista, että sen vois huvikseen ajaa jollain pilipali-autolla uudestaankin. Siinä saa nimittäin heikolla autolla päästellä ihan tosissaan menemään jos vaikka R92CP päättää ottaa kunnon kaulan suhun. Vielä ku siihen lisätään joka kisassa melkein kaksi pakollista varikkokäyntiä, niin pakkaa saa vielä hieman seattua, jos ei ymmärrä missä vaiheessa pitää mennä varikolle, ja koska ajaa niitä ennätyskierroksia.

Tuo Formula GT on kyllä julmettu sarja. 15 endurance mittasta kisaa putkeen :eek:
Siinä isompiki mies nöyrtyy jos ei ala b-specin kans leikkiä.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

tattikset vikalle sielulle photosta :)

kumma kun laittoivat ton mun F1 ajan eikä R92 aikaani... ehkä siks että se oli alle 5min

oletteko kiinnittänyt huomiota vaihteiston toimintaan, vaihtamis nopeuteen lähinnä...

verratkaas vaikka pösö 905 ja skyline concept racecaria :)
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

hyeena sanoi:
verratkaas vaikka pösö 905 ja skyline concept racecaria :)

Joo oha siinä :D kauhia ero rpm:ssä tolla pösöllä... skylinessä taas 7 spiidiä ja pienet kierroserot... toinen semmonen ongelmalapsiha 905:n lisäks on toi Cien.
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Onko muut huomannu Peugeot 206 Cupis mitään outoa?
Eilen päätin sellasenki ajella ja ostin sen tehokkaimman 206:sen katumallin, eli RC:n. Mietin siinä sitte ettei varmaan tartte paljoa viritellä niin irtoaa kivat A-spec pisteet ja voitto. No kisa päälle Suzukan East Courseen ja kierroksen jälkeen huomasin että oon jääny niille huonommille S16:llekki jo aika reilusti. Hieman sitte mietin että missä nyt kusee. No ei muuta ku Pösöä virittämään.

Laitoin siihen seuraavat osat
- kisaputki
- kisajarrut
- chippi
- kisalaatikko
- kevein vauhtipyörä
- täysin säädettävä tasauspyörästön lukko
- stage 3 turbo
- racing hard -renkaat
- stage 2 kevennys

Myhäilin siinä sitte että "katotaan kuka ottaa nyt turpaan" :)
Noilla virityksillä ja muutenki tehokkain auto niin arvelin ettei A-spec pojoja tuu korkeintaan ku jotain 1-10. Noilla virityksillä ja autolla se antoi kuitenki 169 A-spec-pistettä siitä kisasta?!?!? :confused:
Muutenkaa voitto ei irronnu tosta ihan silmät kiinni ajelulla.
Tuli vaan mieleen että olisko taas jotain PD:n kokeiluja niinku se Shelby Series 1:n camber-kulmat.
Tsekatkaapa muutkin tuo jos ette oo vielä ajanu niin. Ne jotka on jo ajanu niin jäikö mieleen mitää tollasta siitä?
 
Vastaus: Gran Turismo 4 kokemuksia [PAL]

Tulikettu sanoi:
Tsekatkaapa muutkin tuo jos ette oo vielä ajanu niin. Ne jotka on jo ajanu niin jäikö mieleen mitää tollasta siitä?

joo jäi mieleen... samoten opeli kisa oli aika hauska :) sais olla enemmä tommosta nii ois nappuloilla itkemistä

200pst tuli molemmista
 
Ylös Bottom