Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 [Hype & hankintahekumointi | 24.11.]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Itse olen ymmärtänyt ton niin ettei tossa edes 'itse' pääse rakentamaan rataa vaan kun itse antaa sille perustiedot, tausta/maasto, pituus (max.10km), väliaika pisteet, sää?, rata vai pätkä, mutkaisuus>määrä? yms. ja painetaan vaan 'Tee rata' nappia niin se tekee noilla tiedoilla random radan?

Toivottavasti se ei ole noin vaan pääsisi ihan itse määräämään jokaisen mutkan paikan ja jyrkkyyden eli kuin legopalikoista rakentamalla?

Itse olen ymmärtänyt ton niin ettei tossa edes 'itse' pääse rakentamaan rataa vaan kun itse antaa sille perustiedot, tausta/maasto, pituus (max.10km), väliaika pisteet, sää?, rata vai pätkä, mutkaisuus>määrä? yms. ja painetaan vaan 'Tee rata' nappia niin se tekee noilla tiedoilla random radan?

Toivottavasti se ei ole noin vaan pääsisi ihan itse määräämään jokaisen mutkan paikan ja jyrkkyyden eli kuin legopalikoista rakentamalla?

Se on juurikin noin kuten sanoit, eli parametrejä säädetään ja AI generoi loput. Eli ratareplikoita ei pysty tekemään kun teoriassa uskomattomalla tuurilla..

Tarkemmin se menee niin, että rata koostuu neljästä sektorista joille jokaiselle valitaan oma luonne. Yksi sektori voi esimerkiksi koostua pelkästä suorasta, toinen sektori voi olla täynnä 90 asteen mutkia ja yksi koostua nopeista mutkista. Peli sitten generoi radan randomisti pelaajan valitsemien asetusten mukaan, mutta generoi nappia voi painella niin monta kertaa kunnes rata miellyttää itseään. Lisäksi radalle voi valita päivänajan, sään, taustaympäristön ja pinnan (asfaltti tai sora). Rata voi olla perinteinen moottorirata, jota kierretään tai sitten ralli EK, jolloin lähtö ja maali ovat eripaikassa. Maksimipituus on 10 kilometriä. Ja näitä ratoja voi nimenomaan sitten jakaa verkossa.

Eli ei saa katurataa erikseen? Eli esim radan töyssyjä, korkeuseroja tms?

...Lisäksi radalle voi valita päivänajan, sään, taustaympäristön ja pinnan (asfaltti tai sora). Rata voi olla perinteinen moottorirata, jota kierretään tai sitten ralli EK, jolloin lähtö ja maali ovat eripaikassa. Maksimipituus on 10 kilometriä. Ja näitä ratoja voi nimenomaan sitten jakaa verkossa.

Tavallisia Formula / Nascar / yms. kilparatoja soralla päällystettynä? :P

Ihan hyvältä tuo kuullostaa. Pääasia että aikaan saa omia ratoja, niin ei ainakaan kyllästy ajamiseen vähään aikaan. Vaikkei mitään editoria olis ollutkaan, niin olisin silti tyytyväinen, sillä tuo 70(?) rataa riittää mulle ihan mainiosti - varsinkin kun on kokematta kaikki aiempien GT-pelien radat.

Loputon määrä ratoja ja 1000 autoa ei kuulosta kyllä yhtään hassulta :)

Eiks mukana ollut vielä mutkien tiukkuus ja kallistukset?Vai oliko jostain muualta.Kyllä tolla jotain hyvääkin varmaan onnistuu luomaan.

Eiks mukana ollut vielä mutkien tiukkuus ja kallistukset?Vai oliko jostain muualta.Kyllä tolla jotain hyvääkin varmaan onnistuu luomaan.

Mukana on mutkien tiukkuus ja kallistukset, lisäksi noita ratoja voi ajaa ainakin kaverilistalta löytyvän kans netissä

Jenkkilässä Best Buy -tavarataloketjuissa on esillä uusi GT5-demo, ja sen perusteella vauriomallinnusta on hieman taas parannettu (joskaan ei se edelleenkään mitään Burnout-tasoa ole).

5jtztf.jpg

261clxk.jpg

Lähdelinkistä löytyy parit muutkin kuvat.

Update! Vielä vähän lisätietoa vaurioiden synnystä.

Also Asane confirmed that the damage is based on your angle and speed (much like Kaz said). So it's not the same prebaked stuff every time you hit something.

Lähde: NeoGAF

Kelpaa minulle! Enempää en alunperin odottanutkaan.

Jep, onhan toi jo ihan eritasolla aiemmin nähtyyn verrattuna.

Joo, on kyllä tuollaisena ainakin itselleni ihan riittävä. :). Pitäs varmaan laittaa kohta ennakkotilaus sisään jos meinaa pelin saada marraskuun alussa käsiinsä.

Joo, on kyllä tuollaisena ainakin itselleni ihan riittävä. :). Pitäs varmaan laittaa kohta ennakkotilaus sisään jos meinaa pelin saada marraskuun alussa käsiinsä.

Oma kappale on varattu GameStopista jo vuosi sitten :D Muutin sen tuossa Mafia 2:ta hakiessani vielä Collector's Edition-varaukseksi, joten oma pitäisi olla marraskuun alussa hyppysissä. Kyllä tässä alkaa jo kädet vähän syyhytä, kun julkkari on kuitenkin nyt oikeasti jo lähellä.

Mahtavalta näyttää toi vaurionmallinnus, vihdoin! :P En edes noin radikaalia hajoamista odottanut, joten yllätyin positiiviseksi. Tossahan on parempi vaurionmallinnus kuin vaikka Forza 3:ssakin. :0 Vielä toivoisin, että 250 km/h suoraan seinään ajaessa kisa loppuis siihen, vaikkei se auto nyt noita kuvia enempää hajoaiskaan (oikeessa elämässä menis varmaan rusinaksi). Tois vähän lisää varovaisuutta siihen ajoon ettei mutkassa lähe luistamaan, kun on tuota nopeutta vähän päälle 200. :D

Pystyyks tolla Course makerilla tekee Jyskälän kaltaisia ralliteitä? Voiks hyppyjä ja nyppyjä tehdä ton kanssa? Ja sit viel yks, onkos WRC autot realistisempia/parempia kuin tulevassa WRC -pelissä? Pitäis pian ostopäätös tehdä, että kumman ostaa...

Pystyyks tolla Course makerilla tekee Jyskälän kaltaisia ralliteitä?
Todennäköisesti ei. Ylipäätään tiedot tuosta ratojen luomisesta ovat vielä varsin epämääräisiä, ja perustuvat enemmän spekulointiin, tulkintaan ja valistuneisiin arvauksiin kuin täsmälliseen faktatietoon. Käytännössä tarkoittaa sitä, että kaikkiin väitteisiin kannattaa suhtautua varauksella. On siis viisaampaa vaan odotella siihen asti, että pelin lopulliset arvosteluversiot on jaettu, ja sitä kautta saatu luotettavaa tietoa.

Tuonkin videon tekija mainitsi etta oli hieman hankaluuksia pelata ja kayttaa kameraa samanaikaisesti, eli ois tarvinnut olla kaveri mukana.
Ja etta vauriomallinnus on pois paalta replayssa, mika on ilmeisesti syyna siihen etta videoiden suhteen on ollut hiljaista..

Ylös Bottom