Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 [Hype & hankintahekumointi | 24.11.]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Atlas-83 sanoi:

Tossa ei edes törmäilty, näytettiin vain rumasti romutettua autoa.

Onko tässä 70 rataa ja 1000+ autoa? Ihan jees mutta Forzassahan oli yli 100 rataa? Eipä se taida niin olla väliksi mutta kivempihan se olisi isommalla määrällä ratoja.
Missään listaa kaikista automerkeistä? :eek:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Onko tässä 70 rataa ja 1000+ autoa? Ihan jees mutta Forzassahan oli yli 100 rataa? Eipä se taida niin olla väliksi mutta kivempihan se olisi isommalla määrällä ratoja.

pelistä löytyy Pelaaja lehden esittelyn mukaan Course maker jolla voi vaikuttaa radan mutkien määriin, niiden tiukkuuteen, pituuteen ja teemaan.

että saahan tuollakin sit jotain pientä lisää ratojen määrään tavallaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Onko tässä 70 rataa ja 1000+ autoa? Ihan jees mutta Forzassahan oli yli 100 rataa?

Eihän forzassa ollut kuin noin 25 uniikkia rataa ja variaatioita tuo sata?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Missään listaa kaikista automerkeistä? :eek:

Haluaisin itsekin nähdä listan kaikista pelissä olevista autoista, jotta pääsisi jo suunnittelemaan autotallin sisältöä. Eipä taida kuitenkaan olla olemassa muuta kuin fanien tekemiä epävirallisia "toivelistoja", plus joitain suppeita listauksia trailereista ja kuvista bongatuista autoista?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Missään listaa kaikista automerkeistä? :eek:
Ei. Netistä toki löytää ties millaista listaa, mutta ovat lähinnä koosteita trailereista, screenshoteista ja demoista bongatuista autoista - tai pahimmillaan ihan silkkaa fan fictionia. Ehkä "virallisin" kiesilista löytyy GT Planetista.

Nämä autojen ja ratojen määrät ja tiedot tulevat elämään ihan julkaisuun asti, joten siihen mennessä kannattaa vaan tuudittautua ajattelemaan, että ratoja on paljon ja autoja vielä enemmän.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Jos pelissä on 70 uniikkia rataa niin minä syön hatullisen paskaa. 20 voi olla muttei 70.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Jos pelissä on 70 uniikkia rataa niin minä syön hatullisen paskaa. 20 voi olla muttei 70.

Johan sitä on tuossa parilla edellisille sivulla jankattu ja tätä oli myös GT planetin pojat kysyneet Yamauchilta henkilökohtaisesti Gamescomilla ja vastaus oli että ratoja on yli 70 eri paikassa. Eri asia sitten että uskooko heitä, mutta eipä tuosta poikkeavaakaan "virallista" tietoa ole.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Jos pelissä on 70 uniikkia rataa niin minä syön hatullisen paskaa. 20 voi olla muttei 70.

Pidetään tämä lupaus tallessa niin tarkistetaan asia 2. Marraskuuta ;):D . Itsekin olen skeptinen ilmoitetun ratamäärän suhteen, mutta olihan GT4:ssa vajaa 40 uniikkia rataa niin en menisi lupaamaan mitään suuntaan tai toiseen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Voisiko joku valaista mua, että mikä tuosta uudesta vaurionmallinnuksesta tekee niin kauhean? Luin Pelaajalehden kommentteja tuosta ja kaikki valitti tuosta. Tässä poimintoja:

"Noiden kuvien perusteella vois toivoa, että se vauriomallinnus olis jääny pois."

"Vaikken PS3:a omistakaan, niin saanen sanoa, että näytti kovasti joltakin keskeneräiseltä versiolta pelistä. Vaikea uskoa, että julkaisuversio näyttää noin tökeröltä."

"Vauriomallinnus? Enemmänkin pilalle mennyt yritys käyttää Paint:a…"

"Pakko sanoa että jos ton näkönen se vauriomallinnus on koko versios niin saavat jättää sen pois"


Tässä tuo Pelaajan uutinen ja kommentit.


Itse ihmettelen. Minusta tämä ja tämä kuva näyttää oikeen hyvältä (vaikka jälkimmäisessä tuo etumaski on taittunu vähän hassusti). En kyllä yhtään tajua tätä vihaa vaurionmallinnusta kohtaan. Oottiko kaikki jotain Burnout-tasosta rusinointia? Miks kaikki sitten valittaa että tuo mallinnus on vedetty överiksi? Mistä ne tietää paljon noitaki autoja on runnottu seinään ennen kuvan ottoa. Tuskin ne vaan yhestä 50 km/h törmäyksestä tommoseksi menee.
 
No kyllä toi aika kaamealta näyttää, tuon ajan ku ois muuhun käyttäny ja näkyvän damagen jättänyt kokonaan pois ni ois ollu parempi, ajoon vaikuttava damage sit taas sais olla rajumpaa.

Mut siis ei toi näytä kyl mistään kulmasta katottuna edes siedettävältä gt:n vaatimaan tasoon nähden
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Itse ihmettelen. Minusta tämä ja tämä kuva näyttää oikeen hyvältä (vaikka jälkimmäisessä tuo etumaski on taittunu vähän hassusti). En kyllä yhtään tajua tätä vihaa vaurionmallinnusta kohtaan. Oottiko kaikki jotain Burnout-tasosta rusinointia? Miks kaikki sitten valittaa että tuo mallinnus on vedetty överiksi? Mistä ne tietää paljon noitaki autoja on runnottu seinään ennen kuvan ottoa. Tuskin ne vaan yhestä 50 km/h törmäyksestä tommoseksi menee.
No onhan varsinkin tuo jälkimmäinen kyllä aika surullista mallinnusta vaikka miten päin katsoisi. Burnoutiin saakka ei tarvitse mennä kun jo päälle neljän vuoden takainen TOCA Race Driver 3 pystyi parempaan eikä kakkonenkaan sen kummempi ollut. Kun kerran kunnolla mällää, neljäsosa autosta katoaa taivaan tuuliin ja kisa jää siihen. Ei koko vauriomallinnuksessa tuon kummemmasta ole kyse ja tuskin GT5 tuosta huolimatta yhtään sen huonompi kokonaisuus ole mutta jos noiden shottien perusteella pitäisi valita nauttiiko Turismonsa vahingon kera vai kokonaan ilman niin jälkimmäisen puoleen tulisi kallistuttua.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Itse ihmettelen. Minusta tämä ja tämä kuva näyttää oikeen hyvältä (vaikka jälkimmäisessä tuo etumaski on taittunu vähän hassusti). En kyllä yhtään tajua tätä vihaa vaurionmallinnusta kohtaan. Oottiko kaikki jotain Burnout-tasosta rusinointia? Miks kaikki sitten valittaa että tuo mallinnus on vedetty överiksi? Mistä ne tietää paljon noitaki autoja on runnottu seinään ennen kuvan ottoa. Tuskin ne vaan yhestä 50 km/h törmäyksestä tommoseksi menee.

Mun mielestä toi on melkoisen realistinen, sillä olin kesällä pienessä törmäystilanteessa kyydissä (törmättiin n. 40km/h vauhdista toista autoa kylkeen) ja auton nokka muistutti törmäyksen jälkeen hyvin paljon tuota jälkimmäistä kuvaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

GT5 ja Burnoutia EI voi vertailla keskenään. Toisessa on täysin keskitytty eri asioihin. Minustakin jotkut kuvat näyttävät lievästi sanottuna oudolta, mutta pääasia on se että sieltä löytyy se vaurionmallinnus. Tässä tapauksessa se näkyy ulkoisesti ja vaikuttaa ohjaukseen, vaihdelaatikkoon ja yleiseen kulkuun. Voi kuinka KAUHEA haloo olisikin tullut jos vaurionmallinnuksen sijaan olisikin tehty vain n+1 määrä lisäautoja (ei sitä cockpit-skeidaa tähän kiitos). Heti olisi tämän simulaattorin leiman voinut jättää pelistä pois. Tämä on ihan oikea suunta tehdä pelistä entistä realistisempi. Ja ei teidän koko ajan pelatessanne tarvitse katsella rumasti irvistävää Ferraria, sillä ette juuri koskaan tule saamaan autoa tuohon kuntoon ja jos se on ainoa tavoitteenne, niin jättäkää ihmeessä peli hyllyyn ja ostakaa joku muu siihen tarkoitukseen sopiva tekele. Ja jos lähdetään vertaamaan muihin autopeleihin, sellaisiin jossa tarkoitus ajaa oikean elämän kilpaa, niin niissä yleensä se vaurion mallinnus ei ole yhtään kummoisempi. Vähän sama kuin urheilupeleissä selostus. Aina hankala saada aidontuntuiseksi ja missään pelissä se ei ole hyvä. Molemmat vaihtoehdot voi disabloida pois.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

TOCA Race Driver 3 pystyi parempaan eikä kakkonenkaan sen kummempi ollut. Kun kerran kunnolla mällää, neljäsosa autosta katoaa taivaan tuuliin ja kisa jää siihen. Ei koko vauriomallinnuksessa tuon kummemmasta ole kyse...
TOCA pelit on tehty oikeista kilpasarjoista. Lisenssit ja autot omistaa FIA, ei autonvalmistajat. Vielä emme voi sanoa mitä tapahtuu kun GT5:ssa kerran kunnolla mällää, mutta demojen kuvat eivät ole välittäneet yhtä suurta kasaan painumista. Tämä viittaa paljolti siihen autonvalmistajien ehtoon autojen liikkeessä pysymisestä. Eihän se ole mahdollista jos etulokarit painuvat noinkin lyttyyn.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Ei tuo nyt itsestäni ollenkaan pahalta näytä, ainoastaan nuo puskurit näyttää joissain kuvissa hölmöitä, kun ne ovat vain hieman rutistuneet, mutta nousseet lähes konepellin päälle. Ja tämä ei edelleenkään ole lopullinen vauriomallinus, toki kovin paljon muutoksia tuohon ei varmaan pystytä tekemään, eikä minun puolestani tarvitsisikaan.

Nuo Pelaajalehden kommentit kyllä ihmetyttää. Aina vaan valitetaan kaikesta mahdollisesta, ja jos joku ei "täytä GT:n standardeja", niin sitten se on automaattisesti paskaa ja poistettava pelistä, ja "nyt se peli taas myöhästyy, Gran Turismo Forever hahahha xDXD!"

Minkähän takia se peli on näin pitkään ollut kehityksessä? Koska PD kuuntelee. Toki tämä viimeisin viivästys saattoi johtua Sonyn 3d ja Move painostuksesta, mutta se ei ole pointtina. Ne pelit tehdään meille faneille, pelaajille, kaikkien näiden ominaisuuksien seassa joku typerältä näyttävä puskuri ei meinaa mitään. Ja mekaaninen damage, se on nyt varmistettu, mutta tosiasiassa porukka vain huutaa sitä sokeana, mutta poistaa heti sen käytöstä, kun se auto ei GT:ssä pysykään niin hyvin tiellä kuin Burnoutissa. GT on oikeastaan aivan väärällä alustalla PS3:lla, koska pleikkarin nykyinen pelaajakunta ei ilmeisesti arvosta juuri mitään. Ehkä Polyphonyn pitäisi fixata oma GTstation-pelilaite, jolle pelinsä tekisi.

Edit. Ja jos halutaan verrata (halutaan kuitenkin) GT5:ttä ja Forzaa, niin tuo vauriomallinnus ei ainakaan häviä Forzan vastaavalle. Olen iloisesti yllättynyt.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Kuten jo tässäkin näytettiin nini Tocassa oli esim jo huomattavasti parempi vaurionmallinnus, eikä tarvi ottaa edes huomioon sitä et siin autot jäi tienposkeen, toisin kuin gt:ssä lisenssien takia, rumaa tuo on siltin, toki porukka valittaa jos vauriomallinnusta ei ole, mutta jos sen tekee ni tekis edes sinnepäin, eikä tollasta.

Edelleen, edes se perus cockpit joka autoon ois ollu se parempi satsauksen kohde, mutta kun ei niin ei, pelaajia kun ei todellakaan näytetä kuuntelevan, tai no kuunnellaan, mutta tehdään vain ne pienet asiat, ei mitään oikeasti peliin vaikuttavaa (pakkivalot, jarrujäljet, savut jne lisätään, joilla ei oikeasti niin merkitystä siin ajaessa ole)...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Edit. Ja jos halutaan verrata (halutaan kuitenkin) GT5:ttä ja Forzaa, niin tuo vauriomallinnus ei ainakaan häviä Forzan vastaavalle. Olen iloisesti yllättynyt.

Etenkin kun vaurionmallinnuksen on luvattu olevan dynaaminen, eikä kasa purkitettuja peltiryppyjä ja tekstuurien vaihtumista, kuten kilpailijoissaan. Olipa silti aikakin tulla tuo. Jo Viper Racingissa auvoisella 90-luvulla oli tuo dynaaminen vaurioituminen ja ei peli ainakaan huonompi sen kanssa ollut, vaikka joskus saikin todellisuutta uhmaavia metallinvääntymisiä aikaan. Eipä kyllä itseäni vaikuttanut tuo Forzan 100km/h seinään ja lamput rikki vaurinmallinnus, mikäli sitä nyt joku edes pitää vertailukohtana. Tosin eipä tuolla itselle juuri merkitystä ole, koska en harrasta tuota sikahäkkistelyä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Edelleen, edes se perus cockpit joka autoon ois ollu se parempi satsauksen kohde, mutta kun ei niin ei, pelaajia kun ei todellakaan näytetä kuuntelevan, tai no kuunnellaan, mutta tehdään vain ne pienet asiat, ei mitään oikeasti peliin vaikuttavaa (pakkivalot, jarrujäljet, savut jne lisätään, joilla ei oikeasti niin merkitystä siin ajaessa ole)...

Vauriomallinnus ei mielestäsi kelpaa GT:n vaatimalle tasolle, mutta ottaisit kuitenkin 800:n autoon tökeröt sisäkuvakulmat. Tuo, jos joku, ei kelpaisi GT:n tasolle, Yamauchi tuskin on edes tosissaan harkinnut sitä.

Ja luuletko tosiaan, että siinä, missä PD olisi voinut mallintaa 800 autoa premium-tasolle, siis 800 autoa lisää tällaisella yksityiskohtaisuudella, he olisivatkin vain tyytyneet tekemään mainitsemasi peruutusvalot, jarrujäljet ja savut ja haistattamaan faneille. Meillä olisi 1000 premium autoa, jos se olisi mahdollista, mutta ainoastaan 200 oli.

Etenkin kun vaurionmallinnuksen on luvattu olevan dynaaminen, eikä kasa purkitettuja peltiryppyjä ja tekstuurien vaihtumista, kuten kilpailijoissaan.

En nyt menisi puhumaan mitään siitä, mitä on luvattu, kun ei olla vielä mitään saatu.
 
Ei kojelaudan tarvitse mitenkään tökerö olla vaikka se ei premium autojen tasolla olisikaan, ois esim pelkkä kojelauta, ei muuta, tuossa kun ratilla ajaessa tuntuma muuttuu ohjaamon ulkopuolelta ja luulis et ajotutuma on se prioriteetti numero yksi, ja jos se muuttuu niin ei luulisi pd:lle käyvän. Samoin peökän standard ohjaamon mallinnuksen ois voinu aikoja sitten jo esim ulkoistaa muualle, sen sijaan movea, 3Dtä jne tehdään. Ja olkootkin lisensseistä kiinni, niin kyllä siinä paljon herkemmin nojailee AI:ta vastaan toiseen autoon kuin muissa peleissä, ihan johtuen siitä että vauriomallinnusta ei ole ollut, ja uudessakaan ei ilmeisesti kauheasti ajoon vaikuta. Realismia sekin syö.


Mut oli miten oli, rumaa toi vauriomallinnus on, oisivat senkin ulkoistaneet ja hioneet itse vain ajamista :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Hype, julk. 3.11.2010]

Ei kojelaudan tarvitse mitenkään tökerö olla vaikka se ei premium autojen tasolla olisikaan, ois esim pelkkä kojelauta, ei muuta...
Voisihan se yksi kojelauta olla vaikka miten blingbling, mutta sen käyttäminen kaikissa autoissa olisi mielestäni tökeröä, ei niinkään kojelaudan ulkonäöllä ole väliä.


Samoin peökän standard ohjaamon mallinnuksen ois voinu aikoja sitten jo esim ulkoistaa muualle, sen sijaan movea, 3Dtä jne tehdään.
Tuskin ne Movea ja 3d:tä kehittäneet ohjelmoijat olisivat mitään ohjaamoa tehneet muutenkaan, ei kaikki tee siellä kaikkea, joka hommalle on oma tekijä. Kai PD olisi voinut palkata jotain tuhat ihmistä mallintamaan autoja 24/7, silloin voisi ollakin niitä premiumeja. PD:n ja Yamauchin mentaliteettiin hommien ulkoistaminen tuskin olisi sopinut.

Ja olkootkin lisensseistä kiinni, niin kyllä siinä paljon herkemmin nojailee AI:ta vastaan toiseen autoon kuin muissa peleissä, ihan johtuen siitä että vauriomallinnusta ei ole ollut, ja uudessakaan ei ilmeisesti kauheasti ajoon vaikuta.
Sitä on ilmeisesti päästy jo testailemaan valmista peliä, kun osataan arvioida toisiin autoihin nojailemisen vaikutus mekaniikkaan ja ajofysiikoihin. Ja millä tavalla tuollaisen nojaamisen muuten pitäisi ylipäätäänkään vaikuttaa autoon, kuin muutamilla naarmuilla? Et kai nyt mitään runttailemista harrasta?

Mut oli miten oli, rumaa toi vauriomallinnus on, oisivat senkin ulkoistaneet ja hioneet itse vain ajamista :)
Oikeastaan hassua, miten pieneksi osaksi koko hypeä on jäänyt se itse ajamisen laatu, mutta se nyt tuskin on ongelma. Kyllä sitäkin on hiottu. GTplanetin analyysien mukaan fysiikat ovat parantuneet entisestään TT:stä, jotka taas olivat huomattavasti parantuneet Prologuesta. Ajaminen on varmasti ok.
 
Ylös Bottom