Omenanraato
Well-Known Member
Striimiäkin mikroautoilusta on ollu jo ajat sitten 

Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
On.Ittellä ainakin kiinnostus tuohon karting-ajoon n. 4.8 %, mutta kysyn silti: onko karteissa ratin takaa -kuvakulmaa?
It’s hard to believe that after all these years of waiting for GT5 that it can still catch us by surprise, but that’s exactly what happened when Kazunori Yamauchi recently revealed a whole bunch of new features for his most-anticipated game to date. Quite apart from being one of the most stunning-looking games ever made, GT5 has an RPG mode, track creator and karts. So much for not being able to teach an old dog new tricks.
The RPG mode is actually called B-Spec (with the main racing modes under the A-Spec banner) and had been planned since GT3. Yamauchi wasn’t able to complete it back then, but now he can include his vision of a Gran Turismo RPG on the disc with GT5. In B-Spec you will play through the game as a race team director as you recruit drivers, enter competitions and then get your guys ready for the race.
You’ll be able to build up to six drivers through the game, each of whom you’ll be able to motivate and command during a race, but you can’t control them directly. Instead you need to train them, improve their experience and manage them correctly to get the wins. The greatest challenge will be the 24-hour races in which you’ll need four drivers as you pit your wits against the elements, fatigue and your opposition. It looks like a fantastic new mode that turns Gran Turismo on its head and proves yet again that GT5 could make all other sim-racers obsolete.
Gran Turismo 5 (PS3) exclusive preview | NowGamer
Mitä tohon videoon tulee niin itse jälki ei ole ollenkaan niin huonoa kuin kuvissa, mutta entistä pahemmalta vaikuttaa kun näki millaisilla nopeuksilla vedettiin suoraan seinään ja pieni naarmu, kuten monesti sanottu, tehkää kunnolla tai tehkää se aika jotain muuta.
Saanko tiedustella millähän "simulaattoreilla" ajat, jos niissä on hyvä vauriomallinnus?
Ja puhutaanko nyt semmoisista vaurioista jotka näkyvät visuaalisesti vai tuntuvat ns. rattiin?
Itselleni ei semmoista simulaattoria ole vielä vastaan tullut, jossa olisi hyvät ulkoiset vauriot?
Muistetaan jälleen kerran, että demopömpeleissä pyörivä koodi ei ole ensinnäkään lopullista, ja voi muutenkin olla säädetty siten, että kuka tahansa kädetön pelijournokin tai jenkkitavaratalon takatukkatrukkikuski pystyy sen parin kierroksen setin ajamaan, vaikka kuinka ajelisi päin seiniä. Uskon, että kunhan GT5 on oikeasti julkaistu, ja sitä pelaa realismiasetukset tappiin väännettynä, ei vauriomallinnus ole lähellekään noin anteeksiantava.... jos ajan 200km/h seinään, tuloksena ei ole pikku klommo, ja kunnes ajan 5 kertaa putkeen niin, ni sit alkaa olee nokka kasassa...)
No siis jo moneen kertaan mainittu toca 3, jopa siinä oli parempi, dirt/grid (joo joo, lisenssit ja lisenssit, mut ei niiden autojen matkantekoa tarvi lopettaa vaikka hieman aidomman näköisesti menis kasaan..jos ajan 200km/h seinään, tuloksena ei ole pikku klommo, ja kunnes ajan 5 kertaa putkeen niin, ni sit alkaa olee nokka kasassa...)
No siis itse olen alusta asti ollu sitämieltä et jos ei pystytä ajan, tekniikan tai jonkun muun suhteen tekemään asioita kunnolla, niin ollaan tekemättä. En mä ajaessa näe miten rutussa auto on, eikä kiinnosta peruutusvalot, ku niitä tärkeimpiä juttuja kun vaa tehtäis ja hiottais sekin aika, esim just ajoon vaikuttava vaurio
Tuolla periaatteella ei sitten olisi olemassa kuin pelkkiä fantasiapelejä.jos ei pystytä ajan, tekniikan tai jonkun muun suhteen tekemään asioita kunnolla, niin ollaan tekemättä.
No siis itse olen alusta asti ollu sitämieltä et jos ei pystytä ajan, tekniikan tai jonkun muun suhteen tekemään asioita kunnolla, niin ollaan tekemättä. En mä ajaessa näe miten rutussa auto on, eikä kiinnosta peruutusvalot, ku niitä tärkeimpiä juttuja kun vaa tehtäis ja hiottais sekin aika, esim just ajoon vaikuttava vaurio
Muistaakseni E3:n yhteydessä Sonyn edustaja sanoi suoraan, että autot eivät tule hajoamaan siihen pisteeseen ettei niillä voi ajaa, koska autonvalmistajat eivät tähän suostu. Sitä ei siis kannattane liikaa odotella tai osoitella PD:tä, että miksi eivät tehneet autoista kokonaan hajoavia. Autopeli joka perustuu näin vahvasti yhteistyöhön autonvalmistajien kanssa, on pakko tanssia ainakin jonkin verran heidän pillinsä mukaan.
"Kunnolla" ei ole sama kuin "vastaa todellisuutta"Fysiikat eivät vastaa todellisuutta, grafiikat eivät vastaa todellisuutta, tuntuma ei ole todellinen, eli ei olisi koko peliä kannattanut tehdä sitten ollenkaan?
Mielestäni sanoin että vauriot jotka vaikuttavat ajamiseen on tärkeitä, graafinen ruttaantuminen ei. Ohjaamoon ei suoraan olisi kelvannut "musta kehikko" vaan yleiskojelauta, jossa olisi esim ratti ja mittaristot vaihdelleet automerkkien välillä tms, ja niidenkään ei ois tarvinnu olla mitään valokuvantarkkoja.En pysty käsittämään, miten ohjaamokuvakulman hylkääminen "simulaatiossa" on katastrofi, mutta vauriot voisi jättää pois kokonaan? Samoin ohjaamoon olisi kelvannut puolivillainen PSP:n musta kehikko, mutta koska vauriomallinnus ei ole täydellinen, niin se pitäisi jättää pois?
ajotuntuma numero 1 kuvakulma numero 2, muut asiat numero 3...