Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 [Hype & hankintahekumointi | 24.11.]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Red Bull X1 Prototype -hirmuauto on nyt paljastettu koko komeudessaan

Aluksi tulee WOW efekti, mutta kuinka mukava toi sitten on oikeasti ajaa kun Vettelkin sanoo "it's really very tricky car to drive". No sanoo sen jälkeen että, kun oppii ajamaan niin on se mukavata. No onko sitten sillain, että mennään kuin kiskoilla tuhatta ja sataa ja kun lipee, niin löytää itsensä puolukka metsästä.

No riippuu sitten ihan itsestään, millä tykkää ajaa. Mutta onhan se niinkin, että ei sitä Kübelwagenilla jaksa kovin kauan ajella isoilla radoilla ja voi olla että Red Bull X1 voi olla tuskasta ajaa jollain pikku kaupunkiradoilla.

No nähtäväksi jää...

Juha
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Kylläpäs nyt säätävät tuon GT Academyn kaa. Jättävät yhden jakson pois ja sitten ei tule edes tekstejä :mad:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

"Saat tilaisuuden ajaa X1-prototyyppiä, kun Gran Turismo 5 tulee myyntiin marraskuussa 2010."

Toivoa on siis saada se jo ihan lähiaikoina..:eek:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

"Saat tilaisuuden ajaa X1-prototyyppiä, kun Gran Turismo 5 tulee myyntiin marraskuussa 2010."

Toivoa on siis saada se jo ihan lähiaikoina..:eek:

Tuo X1-video (ja käännökset) on tehty samoihin aikoihin kuin E3-trailerikin ja luulen että käännöksiä ei ole päivitetty pelin myöhästymisen jälkeen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Aluksi tulee WOW efekti, mutta kuinka mukava toi sitten on oikeasti ajaa kun Vettelkin sanoo "it's really very tricky car to drive". No sanoo sen jälkeen että, kun oppii ajamaan niin on se mukavata. No onko sitten sillain, että mennään kuin kiskoilla tuhatta ja sataa ja kun lipee, niin löytää itsensä puolukka metsästä.

Saa olla aika tarkkana kaikkien liikkeidensä kanssa. Mikähän on Nürburgringin GP-radan keskimääräinen leveys? 370km/h mennään Schumacher-S:n ulostulossa. Jos pysyt ajolinjalla. :D

Jos tuollainen auto tehtäisiin oikeasti ja sillä pitäisi lähteä nykypäivän moottoriradoille, saattaisi olla kuljettajat aika vähissä. Nürburgringin viimeisen mutkan ympäri 185km/h, varmaan helposti joku 6-8 G:tä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Tuollaisia niiden formuloiden pitäis olla :D

Tosin kolari tai ajovirhe noissa vauhdeissa voi hieman sattua.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Tuo X1 on tavallaan aika koominen ilmestys GT5.ssä, pelissä jonka pitäisi olla kaikkien aikojen realistisin. Kaikkien fysiikan lakien mukaan tuon pitäisi upota rengaskasaan alta aikayksikön:rolleyes: Mutta en valita, tuon ratissa tulee takuulla hikikarpalo otsalle jo parin kierroksen jälkeen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

PlayStation-lehti PSM3:n Gran Turismo 5 -previkasta paljastuu taas pari uutta (?) juttua: ulkoisten vaurioiden lisäksi voi tulla ihan mekaanisiakin vikoja, eli vaihdelaatikot brakaa, jarrut pettää tai koko motti leikkaa kiinni. Autojen likaantuminen on sinällään vanha asia, mutta lehden jutun mukaan likaa tarttuu niin premium- kuin perusautoihinkin. Kaikissa koslissa on myös toimivat peruutusvalot ja töötti.

Lähde: GT Planet
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

No kui? Siinähän on imuri imemässä auto tiehen. 70-luvulla oli tuollasia parissa kilpasarjassa mutta ne sai banania ku ei toiset pärjänny.

Eipä nuo renkaat tota menoa kestäis. Veyronissakaan kestä 400 ajoa juur ollenkaan, ja tossa vedetään jossain shikaaneissakin 130km/h..
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Eipä nuo renkaat tota menoa kestäis. Veyronissakaan kestä 400 ajoa juur ollenkaan, ja tossa vedetään jossain shikaaneissakin 130km/h..

veyronin renkaat kestää sen 15minsaa kait 400kmh vauhdissa...mutta tankki on onneksi tyhjä 13minsassa...

Kun tuo X1 on vain tietokoneella tehty simulaatio ei varmaan ole tarvinnut miettiä mitään sellaista, miten tuo oikeasti saataisi tehtyä. Varmaan suunnitelmat ovat ihan realistiset ja laskelmat aidot mutta käytännön toteutus voi olla hankala jos esim. mutkissa tulee yli 5g jne, pitäisi kaverilla olla lentäjän varusteet painepukuineen jne ettei pyörry kesken kierroksen.
Eli ehkei tartte miettiä tuota oikeasti. Voi olla suht härski vetää nordslaiffella tuo X1. Moninpelissä vaan 16 pelaajaa, X1 ja nordslaiffe radaksi...kuinkakohan moni selviää edes puoliväliin ekaa kierrosta..:)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Eipä nuo renkaat tota menoa kestäis. Veyronissakaan kestä 400 ajoa juur ollenkaan, ja tossa vedetään jossain shikaaneissakin 130km/h..

Aika turha verrata Veyronin renkaisiin, kyseessä on kuitenkin siviiliauto.

Tuskin kestäisivät F1-autonkaan alla Veyronin renkaat pitkään, mutta silti F1-autot vetävät pitkiä stinttejä kisoissa. Ja sielläkin on rajoitukset minkälaisia renkaat saavat olla, tuon Red Bullin lähtökohtahan oli nimenomaan se, ettei sääntörajoitukset ole estämässä auton kehitystä. Kyllä rengastekniikallakin pystytään aika huikeita saavutuksia tekemään, jos rajoituksia ei ole.

Pienenä esimerkkinä se, että ovat ajaneet mm. ovaalilla 500 mailin kison yli 300km/h keskinopeuksilla jo vuonna -85 ja eiköhän näissäkin ollut jotain rajoituksia renkaille sääntöjen puolesta asetettu. Joten en nyt ihan ensimmäiseksi lähtisi Veyronin renkaiden perusteella kumoamaan tuota autoa sellaiseksi mikä ei ole mahdollinen. Veikkaan, että Herra Newey tietävää vähän paremmin mikä on mahdollista ja mikä ei, kuin me täällä.. :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Vaikka tehtäis minkälaiset renkaat, niin ei kyllä tulis kestämään järin kauaa, ei edes ovaalilla vedettäessä (huippuja sit jo 470km/h).

Kaiken kaikkiaan tollasen auton tekeminen peliin, ja ajan käyttäminen siihen on aivan älytöntä. Pelille ohjelmoija sanoo et se käyttäytyy näin, ja pysyy tiessä tasan näin hyvin ja kulkee näin kovaa.

Ajo näytti jo naurettavalta videolla.

Asia ois ihan eri ku tommone proto ois oikeesti olemassa, sillon vois olla jotain todellisuuspoihjaa miten voi oikeasti käyttäytyä, ja miten kovaa ihminen pystyy oikeesti ajamaan tommosella. Ihan turha enää tulla tekijöiden suunnalta lausetta "en oo ikinä tyytyväinen siihen mitä tää peli on ku tulee ulos", jos tekoaikaa hukataan tommoseen pelleilyyn.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Asia ois ihan eri ku tommone proto ois oikeesti olemassa, sillon vois olla jotain todellisuuspoihjaa miten voi oikeasti käyttäytyä, ja miten kovaa ihminen pystyy oikeesti ajamaan tommosella. Ihan turha enää tulla tekijöiden suunnalta lausetta "en oo ikinä tyytyväinen siihen mitä tää peli on ku tulee ulos", jos tekoaikaa hukataan tommoseen pelleilyyn.
Eihän tätä peliä ole mikään pakko ostaa eikä pelata jos noin kovasti risoo yhden auton olemassa olo ja sen mahdollisesti yliluonnollinen suorituskyky.

Johan näissä sarjan aiemmissa peleissä nähtiin jos jonkinlaista menoa.
YouTube - Gran Turismo 3 - 2147483647 km/h
Olisiko tuossa menossa kestänyt Veyronin tai Red Bullin renkaat, vai olisiko mahdollisesti Suzukin kori sulanut ilman kitkasta...

Tuskinpa nämäkään olisivat todellisuudessa minkäänlaista rata-ajoa kestäneet, mutta ihan mukava lisä nuo silti pelissä on.
0.jpg
0.jpg
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Mikä ihme siinä taas on niin vaikeaa lukea sitä tekstiä ajatuksella.

Ei, ei sitä peliä oo pakko ostaa.
Ei, ei sitä autoa ole pakko ajaa.

Jos vaan ois lukenut, niin mielestäni kirjoitin: "Ihan turha enää tulla tekijöiden suunnalta lausetta "en oo ikinä tyytyväinen siihen mitä tää peli on ku tulee ulos", jos tekoaikaa hukataan tommoseen pelleilyyn."

Siellä on ajopeleiltä olennaisia juttuja jätetty tekemättä, mutta simulaattoria mainostavaksi peliksi, sinne keksitään tollasia juttuja, tai laitetaan joka autoon tämän pelin kannalta tuiki tärkeä töötti ja peruutusvalot.

Olen pelannut GT5:sta ja en ole missään välissä väittänyt ettei sieltä hyvä peli olisi tulossa, vaan että pelintekijät on monelta osin keskittyneet ihan vääriin asioihin. Tämän jälkeen vielä kehtaavat sanoa ettei ole koskaan tyytyväinen lopputulokseen.

Esim Headtracking tulossa, sade efektit lasissa jne, todella mahtavia juttuja, mutta vain murto-osassa autoja..loppuja kun joutuu ajamaan sieltä nokalta, niin noita ei voi käyttää. X1 jätetty suunnittelematta, peruutusvalojen mallintamista mietitty uusiksi jne, ja tehty edes muutama auto lisää kunnolla. Vastapainoksi parisataa autoa pois, ja se aika taas käytetty vaikka 15 auton tekemiseen kunnolla. tms.

Ja edelleen, tulossa todella hyvä peli, mutta jos jotain asiaa kritisoi niin PD lasiset ihmiset on heti väittämässä ettei saa sanoa mitään pahaa, koska tässä ei ole mitään parannettavaa...Ei se vaan mene niin, täydellistä peliä ei tule, ja mitä paremmin peli tehdään, niin sitä vähemmän on urputettavaa tietysti. GT5:n kohdalla niitä urputettavia asioita on aika isoissakin ominaisuuksissa valitettavasti jo nyt tiedossa.

Toivon, ja uskon ettei niitä ainakaan lisää enää edes tule kun koko version saa käteen. Ja vaikka on näinkin isoja asioita tehty miten on, niin ei se siltinkään poista sitä, että peliä tullaan pelaamaan vuosi kaupalla jalkoväli märkänä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Nuo kritisoinnit vain tahtovat olla aina sitä, että niin kauan kuin peli ei ole über-realistinen simulaatio, niin mitään ns. "ylimääräistä" ei peliin saisi tehdä.

Tuskinpa X1:n suunnitteluun käytetty työaika on ollut pois pelin yleiseen realismiin vaikuttavasta työajasta. Eiköhän siellä PD:llä ole ihan omat tyypit suunnittelemassa grafiikoita, fysiikoita yms. eri osa-alueita. Se on sitten eri asia onko jonkin osa-alueen suunnittelussa liikaa vai liian vähän työvoimaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Tuskinpa X1:n suunnitteluun käytetty työaika on ollut pois pelin yleiseen realismiin vaikuttavasta työajasta. Eiköhän siellä PD:llä ole ihan omat tyypit suunnittelemassa grafiikoita, fysiikoita yms. eri osa-alueita. Se on sitten eri asia onko jonkin osa-alueen suunnittelussa liikaa vai liian vähän työvoimaa.
Ja eikös se mennytkin siten, että auton suunnitteli "ulkopuolinen" taho. Eli ainoa aika mikä on mennyt on tätä mediahärdelliä ja se, että pelissä on nyt yksi auto enemmän. Varmaan aika sama aika kun yhden "premium-auton" mallintamiseen mennyt tiimiltä. Ja itse ajalen tuolla mielummin hupimielessä kuin vaikka jollain "tavallisella" premium-autolla jos jotain on pitänyt jättää pois.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Ainakin tuolla sivulla mainittiin, että Newey oli vain konsulttina, ja tuo autohan on PD poikien haaveissa ollut "unelma-auto". Joten mistä sitä tietää kuka sen lopult on tehnyt, ja millä panostuksella.

Jokatapauksessa yhtä turha pelleily auto, kuin PES11:sta olevat kurpitsa päät.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Hyvä jätkät, taas on ketju täynnä turhaa paskaa.


TT-2k:n mainitsemien asioiden lisäksi lehtiartikkelissa vahvistetaan mm. "real track-time syncing", elikkä esimerkiksi jos illalla haluaa ajaa vaikkapa Suzukan rataa, voi sen ajaa japanin ajan mukaan, eli pimeällä (en tosin tiedä onko Suzukassa tuo yö-aikaan ajaminen mahdollista, kun ilmeisesti ihan kaikilla radoilla se ei ole). Tämä on tietenkin vaihtoehto, eli (esim eurooppalaisia) pelaajia ei tietenkään pakoteta ajamaan aasian ja jenkkiratoja pimeällä.

WRC-rallit tapahtuvat ilmeisesti niin että kaikki EK:t ajetaan Course Makerin generoimilla radoilla, eli ilmeisesti kaksi pelaajaa eivät voi vertailla keskenään omia ralliratojaan tyyliin "Hei jäbä, mikä sun aika on siinä EK 3-kolmosessa".

Musiikkivalikoimaa rajoittavat ainoastaan pelaajan musiikkiraidat sekä kovalevyn tila, eli custom soundtrack mahdollinen, vissiinkin vahvistettu jo aiemmin.

Jutussa mainittiin vielä että Special Eventsit vaihtuisivat tietyin väliajoin ettei peli kuivuisi kasaan.

Huhhuijaa kun tuli taas kaikkea pientä kivaa nippelitietoa. Huikea setti tulossa, unbiliivöbl. :eek:
 
Ylös Bottom