Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 [Hype & hankintahekumointi | 24.11.]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Mun mielest on hyvä et tehdää tollane kiituri peliin. Kisoja sillä ei varmastikkaan paljoa ajella, mut tulipa noissa vanhemmissakin peeloiltua juurikin nuilla puupyöräisillä (mersuko oli?) ja muilla patalaiskoilla autoillla ilman mitään hallittavuutta. Joku tollane "kevennys" sopii joka peliin. Eri asia kuin realistinen se on, mut who cares. se on vaan PELI! ;)

Ja tä proto auto tuskin ol vaikuttanut päivääkään GT5 julkaisuun.
 
Mahtaako tuon realiajan lisäksi saada realiaikaisen sään esim suzukaan? Ajaa jotain 24h kisaa siellä realiajan säällä ja kellonajoilla ni ois aika helmee
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Tänään tipahti sokoksen kanta-asiakaslehden marraskuun painos. Tässä on, että GT5 Collectors Edition 69,95e. Aika kummaa, että heillä olisi jotenkin sitä kun ei oo koko peliä edes vielä julkaistu.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Aika kummaa, että heillä olisi jotenkin sitä kun ei oo koko peliä edes vielä julkaistu.
Suurikin yllätys, että mainoslehdyköitä taittava porukka ei oo aina niin ajan tasalla tuotteiden muuttuneista julkaisuajoista?

Ihan inhimillinen virhe siis.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Mäksä taas yllättäen whineemässä GT5:n uudesta ominaisuudesta/yksityiskohdasta ja kuinka sen ajan olisi voinut käyttää johonkin muuhun. Huoh.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Mäksä taas yllättäen whineemässä GT5:n uudesta ominaisuudesta/yksityiskohdasta ja kuinka sen ajan olisi voinut käyttää johonkin muuhun. Huoh.

No vaikka ei ois käytetty aikaa mihinkään muuhun, niin naurettava lisä peliin tuo siltin on minun mielestäni. :)

Mutta on se kumma miten täälläkin porukka hehkuttaa vesipisaroita tuulilasissa, ja miten ne jopa kulkevat tuulen suuntaan, samoin head trackiä pidetään hyvänä lisänä, ja kuitenkin ei ole mitään väliä jos ei ole joka autossa ohjaamonäkymää. :D Tuossa on aika iso ristiriita juuri sen vuoksi, kun nuo ominaisuudet (loistavat sellaiset), ei ole läheskään koko pelissä käytössä.


Mut jos itse aiheeseen taas. Niin miten tossa on noi ralli jutut tehty. Jos joka "EK" generoidaan, niin ajetaanko siellä kelloa vastaan, vai AI autoja vastaan? Ja jos ajetaan autoja vastaan, niin onko siellä vain 1 auto lisänä kuten noissa messudemoissa siinä radalla, vai onko sielläkin se 16 pelaajaa max?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Mut jos itse aiheeseen taas. Niin miten tossa on noi ralli jutut tehty. Jos joka "EK" generoidaan, niin ajetaanko siellä kelloa vastaan, vai AI autoja vastaan? Ja jos ajetaan autoja vastaan, niin onko siellä vain 1 auto lisänä kuten noissa messudemoissa siinä radalla, vai onko sielläkin se 16 pelaajaa max?

Autot lähtee 10s välein matkaan ja kelloa vastaan ajetaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Autot lähtee 10s välein matkaan ja kelloa vastaan ajetaan.

Onko siellä sit erikseen kisoja, jotka on sellasia kuin nyt nähty sorapätkä. Eli rata, jossa ajetaan yhtä AI-kuskia vastaan? Eli onko tos tavallaan EK tyyppinen ralli, ja asfaltti kisat. Sit lisäksi normi rata-ajoa ja sit rallicrossin tapaista rata-ajelua?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Onko siellä sit erikseen kisoja, jotka on sellasia kuin nyt nähty sorapätkä. Eli rata, jossa ajetaan yhtä AI-kuskia vastaan? Eli onko tos tavallaan EK tyyppinen ralli, ja asfaltti kisat. Sit lisäksi normi rata-ajoa ja sit rallicrossin tapaista rata-ajelua?

Ura-moodista ei tiedetä vielä paljoa (että onko urassa yleisö-EK tms), mutta rataeditori pystyy tekemään pisteestä pisteeseen pätkiä ja yleisö-EK:n tapaisia ratoja. Ympäristöjä pitäisi olla neljä erilaista ratageneraattorissa ja sieltä varmasti löytyy soraa, lunta ja asfalttia.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Ainakin tuolla sivulla mainittiin, että Newey oli vain konsulttina, ja tuo autohan on PD poikien haaveissa ollut "unelma-auto". Joten mistä sitä tietää kuka sen lopult on tehnyt, ja millä panostuksella.

Jokatapauksessa yhtä turha pelleily auto, kuin PES11:sta olevat kurpitsa päät.

Kyllä tuo on Neweyn ja hänen kehitystiiminsä oma tuotos. Vain mallinnus peliin valmiiden parametrien pohjalta on PD:n tekoa.
Sen verran voin pelifirman toimintaa läheltä seuranneena kertoa, että esim. nuo PESsin kurpitsapäät on tehty silloin kun graafikoilla on ollut hommat jo loppu ja joku toinen osasto tekee vielä peliä. Silloin tehdään noita lisäreitä. Eli ne, toisin kuin väität, EIVÄT ole poissa niistä rakkaista ohjaamukuvakulmistasi.
Tööttejä EI TEE graafikot. Äänipuolen pojista ja parista ohjelmoijasta, jotka tekevät hetkessä tuollaiseen sopivan koodinpätkän, ei ole graafikoiksi mallintamaan ohjaamoita. Lisäksi on selvää, että jo ajat sitten PD:llä oli ymmärretty, ettei kaikkiin standard-autoihin saada ohjaamoa mallinnettua "riittävän hyvin" joten se dumpattiin ja keskityttiin premiumeihin. Tarkkaa tietoa ei varmaan koskaan saada, mutta uskon, että kyseinen päätös tehtiin jo pari vuotta sitten.
Eli kutakuinkin kaikki noista featureista, joista valitat, ovat sellaisia, joiden tekijöistä ei olisi ollut mitään hyötyä mallintamaan ohjaamoita.

Siitä voidaan toki olla eri mieltä PD:n kanssa, että olisiko edes geneerisen näennäisohjaamon väsätä kaikkiin standard-autoihin. Itselleni tämä olisi kelvannut.

Eli ei valiteta noista lisäfeatureista. Ei ne ole ohjaamomallinnuksesta pois.
 
Eli väität että ne jotka mallintavat näitä protoja peliin (käsittääkseni sekin auto tarvitsee grafiikkaa), tai 800 standardi autoa eivät vaadi grafiikantekijöitä yhtään? Tai eikö peruutusvalo tarvitse eri grafiikkaa valolla ja ilman?

Joten eikö nämä silloin ole pois esim sieltä ohjaamonuvakulmasta :)

Mutta joo, niitä ei joka autossa ole ja niillä mennään.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Ympäristöjä pitäisi olla neljä erilaista ratageneraattorissa ja sieltä varmasti löytyy soraa, lunta ja asfalttia.
Joo, ainakin neljä, mutta jopa niinkin monta kun 8-10 eri teemaa. Ainakin 9 erilaista pikkukuvaa on nähty Course Editorista julkaistuissa screenshoteissa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Eli väität että ne jotka mallintavat näitä protoja peliin (käsittääkseni sekin auto tarvitsee grafiikkaa), tai 800 standardi autoa eivät vaadi grafiikantekijöitä yhtään? Tai eikö peruutusvalo tarvitse eri grafiikkaa valolla ja ilman?

Joten eikö nämä silloin ole pois esim sieltä ohjaamonuvakulmasta :)

Ei standard-autoja mitään mallinneta, sehän niissä on ideana, että ne ovat suoraan malleja vanhoista peleistä (GT4/GTPSP). Ja myös peruutusvalot ovat kokonaisuuteen nähden melko pieniä yksityiskohtia, eli eivät ne todellakaan vieneet yhdenkään premium-auton paikkaa. GT6:ssakaan ei tulla näkemään kaikissa autoissa sisäkuvakulmaa, sen voi jo käytännössä sanoa ääneen jos peli kerran vielä PS3:lle tulee. Premiumien määrä korkeintaan tuplaantuu ja se olisi jo todella hieno saavutus PD:lta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Uskokaa jo, että kauppojen sun muiden ilmoittamilla päiväyksillä ei ole mitään arvoa. Vasta kun Sony antaa virallisen tiedon, sit voidaan joko juhlia tai kiroilla.

Käyt turhaa taistelua, TT-2k. Yksi maailman suurimmista ihmeistä on tuo ihmisten loppumaton ja kyltymätön spekulaatio erinäisten nettikauppojen päivämääräpovailuista.
 
Tänään pitäis tulla uus julkaisupäivä viimeistään lupauksien mukaan. Mutta kuten jo aikataulut on jo aiemmin jo nähty niin ei tulla viellä tänäänkään näkemaan tai kuulemaan virallista julkaisupäivää.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Tänään pitäis tulla uus julkaisupäivä viimeistään lupauksien mukaan. Mutta kuten jo aikataulut on jo aiemmin jo nähty niin ei tulla viellä tänäänkään näkemaan tai kuulemaan virallista julkaisupäivää.

No näinpä. Uusi julkaisupäivämäärähän luvattiin tämän kuun loppupuolella.
 
Ylös Bottom