Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 [Hype & hankintahekumointi | 24.11.]

Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Luulisi kuitenkin jo pikkuhiljaa heidänkin tajuavan että ei oletella enää mitään.. alkaahan tuo touhu vähän jurppimaan täälläkin päin. PR osastoa voisi vähän kouluttaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Luulisi kuitenkin jo pikkuhiljaa heidänkin tajuavan että ei oletella enää mitään.. alkaahan tuo touhu vähän jurppimaan täälläkin päin. PR osastoa voisi vähän kouluttaa.

No sattuihan sellainenkin ihme, että Duke Nuke´em Forever valmistui! Eiköhän tämäkin saada puodin hyllyyn... Joskus. Heräsi vaan sellainen pelko takalistoon, että mitä, jos tämä peli onkin yhtä susi kuin PSP:n Turismo!?!? :eek: Jos se ajaminen ei olekaan nautinto, tai on muuten vain pelillisesti ryssitty? Japanialaset kun ovat tunnetusti sellaista sakkia, että jollekin asialle on kiva omistaa koko elämä ja viilata pensselin vetoa paremmaksi hamaan loppuun asti... Sitten toimistolle on marssinut joku pamppu ja sanonut: "No niin Zen-mestarit! Tää ajopeli pitäis saada kauppaan vielä tässä konsolisukupolvessa!". Siinä menee äkkiä perfektionisteilta pasmat sekaisin. Saattaa tulla keskeneräinen peli. Johan sitäkin etukäteen pyydettiin anteeksi, että 60fps ei pidä aina pintaansa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Heräsi vaan sellainen pelko takalistoon, että mitä, jos tämä peli onkin yhtä susi kuin PSP:n Turismo!?!? :eek: Jos se ajaminen ei olekaan nautinto, tai on muuten vain pelillisesti ryssitty?

Itellä sama fiilis. Näitä lykättyjä pelejä on nähty ja eipä ole aina ollut kaunista katseltavaa. Esim too human boxilla joka piti vissii tulla ps1 va ps2 alunperi. Pienehkö pettymys oli myös alan wake jota hierottiin ja siirettiin julkkaria. Ja näitä nyt on muitakin joita en juuri nyt muista. Mut toivotaa et sieltä tulee rautainen ajopeli. Tai toivotaa mielummi muovista, ku toi pleikka ei varmaa lue rautaisia kiekkoja (=.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Ite taas pelkään sitä että jos nettipeli on yhtä huono kuin prolossa. Oli niin hirveät ne sääntö ja performance points kikkailut että huh huh. Toivotaan parasta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Itseä ei jostain syystä tuo nettipeli kiinosta tässä pelissä :eek: Johtuuko se sitten juuri siitä, että Prolossa se oli syvältä. Tokihan sitä tulee sitten pelattua, mutta tuskin kovin paljoa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Itseä ei jostain syystä tuo nettipeli kiinosta tässä pelissä :eek:
Sama homma. Toivottavasti eivät tunge trophylistalle mitään "Voita 100 16pelaajan verkkopeliä" -trophyjä.
Minulle ainakin mielenkiintoisinta on pelin ura-moodi ja siinä viritellä ja kokeilla eri autoja.
Mikäs sen hauskempaa kuin ostaa joku 80-90-luvun vaihteen vanha auto ja virittää se huippuunsa ja virityksen varrella vertailla kuinka suuret vaikutukset aikoihin mikäkin muutos tuo jossain yhdessä ja samassa kisassa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Onneksi demoa kokeilleet (messuilla tms) ovat oletettavasti huomanneet että siinä tärkeimmässä, eli fysiikkapuolella ollaan menty kyllä eteenpäin. Se riittää jo pitkälle minun kirjoissa. Uudet fysiikat, enemmän ratoja kuin prolossa ja privaattihuoneet niin amen.
 
Onneksi demoa kokeilleet (messuilla tms) ovat oletettavasti huomanneet että siinä tärkeimmässä, eli fysiikkapuolella ollaan menty kyllä eteenpäin. Se riittää jo pitkälle minun kirjoissa. Uudet fysiikat, enemmän ratoja kuin prolossa ja privaattihuoneet niin amen.

Joo siis kyllä ajaminen oli niin nautintoa et oksat pois, parasta mitä ps3 ajopeleillä on tarjota. Ilman gt5:n pelaamista en ois ees uskaltanut tilata g27:aa. Eli helposti pleikan paras ajopeli tulossa.

Ja nettipelikin tulee olemaan parasta ja monipuolisinta mitä on pleikalla ajopeleissä nähty.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Onneksi demoa kokeilleet (messuilla tms) ovat oletettavasti huomanneet että siinä tärkeimmässä, eli fysiikkapuolella ollaan menty kyllä eteenpäin. Se riittää jo pitkälle minun kirjoissa. Uudet fysiikat, enemmän ratoja kuin prolossa ja privaattihuoneet niin amen.

Täyttä asiaa puhuu kärkinimi. Onhan tätä moni palstalainen päässyt kokeilemaan messuilla ja kommentit ovat olleet ylistäviä. 'Jo' Academyssä fysiikat olivat mun mielestä loistavat!
 
'Jo' Academyssä fysiikat olivat mun mielestä loistavat!

Mut gt5 tuntuis olevan academyn ja prolon välistä, eli voi ehkä olla jopa yllätys tuo tuntuma joillekkin. Academyssä kieltämättä oli turhan armoton, messuversiossa oli omaan makuun ainakin parempi siltä osin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Yamagotcihan mainitsi, että Academy TT oli "säädetty" vaativaksi. Mitä lie tarkoittanee, mutta lämpötilaa +8C ei voinut olla huomaamatta käyttöliittymästä julkaistuissa kuvissa. Kun nyt oletettavasti tuo ilman --> radan lämpötila oikeasti vaikuttaa niin osa huomatuista eroista TT:n ja demojen (oletettavasti normaalit lämpötilat radoilla) välillä voi johtua tästä. Toki muutakin kehitystä, tai ainakin muutoksia, on varmasti tehty.

ScreenHunter_01Oct311328.jpg
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Olen myös kuullut sellasta juttua, että pelin kylkeen jonkinsortin forcefeedback ratti olisi ehdoton.
Ei siis minkään hifistelyn takia, vaan sen takia, että kontrollit ohjaimella pelatessa ovat yliherkät eikä tatilla ohjaamisesta tule mitään.
Onko kellään kokemusta messuilla tms. ajamisesta pelkällä ohjaimella ja sen tuntumasta?
Tokihan ratti olisi kova homma, mutta maksaahan ne aina ylimääräistä ja minusta aina oletuksena pitäisi olla se, että peliä voi pelata parhaalla mahdollisella tavalla ilman lisäkustannuksia.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

kontrollit ohjaimella pelatessa ovat yliherkät eikä tatilla ohjaamisesta tule mitään.
Pro-fysiikoilla varmasti onkin, mutta kyllähän Gran Turismot ovat aina olleet ns. kaiken kansan autopelejä, eikä vain tosiharrastajien pelejä, joten kyllä peliä on mahdollista myös padilla pelata.

Tokihan ratti olisi kova homma, mutta maksaahan ne aina ylimääräistä ja minusta aina oletuksena pitäisi olla se, että peliä voi pelata parhaalla mahdollisella tavalla ilman lisäkustannuksia.
Tuo oletushan on kuin yrittäisi saada halvan ja hyvän. Silloin joutuu yleensä ostamaan ne molemmat.
Ja kyllä niitä kelvollisia ratteja saa aika halvallakin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Pro-fysiikoilla varmasti onkin, mutta kyllähän Gran Turismot ovat aina olleet ns. kaiken kansan autopelejä, eikä vain tosiharrastajien pelejä, joten kyllä peliä on mahdollista myös padilla pelata.

Myyntiluvuista voisi tosiaan näin päätellä.
Kyllä minä proloa jonkun aikaa padilla pelailin vaan kun se lopullinen versio oli just tulossa silloin niin jäi sillon vähemmälle.

Eipä liene PS3lle vielä autopeliä jota ei jokseenkin sujuvasti voisi padilla pelata.
Pelistä riippuen se vaan vaatii vähäsen erilaista pädittämistä, joten luottavaisin mielin oottelen (siis ei ainakaan pelaamatta jää vaikka mulla ei ole rattia).

Ja aika luottavainen olen tuohon ilmestymisajankohtaankin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Tuossa olisi nyt sitten edes vähän järkevämpi/uskottavampi julkkari kun nämä play.com/amazon.com jne.. En siltikään usko mitään ennenkun köröttelen VW Golfilla niitä ensimmäisiä challengeja omalla plösöllä. [/skepsis]
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Olen myös kuullut sellasta juttua, että pelin kylkeen jonkinsortin forcefeedback ratti olisi ehdoton.

Nyt tulee liikaa OT, eli potkikaa persuuksiin vaan, mutta laitetaan nyt yhteen paikkaan kaikkia.

Ratti/Padi on varmaan aika henkilökohtainen asia. Itsellänikään ei ole aikaisempaa GT kokemusta (muuta kuin noi demot), mutta luulen että asetuksilla saa sopivaksi pädille. Itselläni PS3 (~1.5v sitten ostin) on eka pelilaite jossa on pädi ja ennen sitä on ollut ~20v ajokortti, niin ensimmäinen kerta oli tuskasta padillä ajaminen. Opettele ny siinä etusormilla kaasu ja jarru ja peukulla ohjaus. Aivan kamalaa. Aivot ihan solmussa. No siitä sitten ostinkin DFGT, niin sen jälkeen on yhtä juhlaa, ja ajokin tuntuu luontevalta. Jaloille on ne hommat mitkä niille kuuluu. Ja toi force feedback on kyllä hieno lisä ajotuntuman lisäämiseen. Kun ei ole "perstuntumaa", niin on ainakin "käsituntuma" rataan.


OT vieläkin: Suosittelen että näitä newssejä/blogeja/youtube videota seurailee. Hyvää materiaalia ajosimulaattoreista

Juha
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Planetista:

ScreenHunter_01Nov011245.jpg


Yellowbirdi tekee paluun :) (en kyllä epäillytkään missään vaiheessa)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 [Joulu 2010]

Olen myös kuullut sellasta juttua, että pelin kylkeen jonkinsortin forcefeedback ratti olisi ehdoton.
Ei siis minkään hifistelyn takia, vaan sen takia, että kontrollit ohjaimella pelatessa ovat yliherkät eikä tatilla ohjaamisesta tule mitään.

Kyllä tuota padillakin pelaa, mutta esim. Driving Force GT tuo paljon tuntumaa ajamiseen. Itse opettelin tuota ratin käyttöä GT Academy Time Trialissa, pieksi padilla pelaamisen 10-0. Alkuun tuokin on tosin hankalaa, mutta suosittelen ratin hankkimista jos haluat pelistä enemmän irti.
 
Ylös Bottom