Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Peli-ilo tuli kyllä takaisin! Sain tänään jo Formula GT:n, ja Championship tuli ajettua. Mukavaa vääntöä oli, mutta joillan radoilla AI tykkäs spinnailla aika järkyttävän paljon, ja oli aika yksinäistä. Fuji ja Monaco oli melko tasaista vääntöä, Suzukan kyllä skippasin, kun oli jo yli 100 pisteen johto. Joskus myöhemmin sitten se. Huomenna taidan ajaa Indy 500 ja Laguna Seca endurance.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Tuli ajettua noi kaikki heti putkeen.. ekaks kirjotin ylös autot ja vaatimukset.. sitten ostelin tarvittavat rassit ja ajelin nuo pois. Oli kaikki yhden yrityksen juttuja, ja vissiin 4/5 kisasta sain ajaa koko viimeisen kierroksen yksin.. eli ehkä hiukan vaikeustasoa lisää, varsinkin jos palkinnot on tuota luokkaa tulevaisuudessakin.

Millä autolla vedit sen viimeisen kisan? Ite päässy Nissan GTR '07:lla toiseksi, tosin autoon saisi vielä muutaman viri osan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Millä autolla vedit sen viimeisen kisan? Ite päässy Nissan GTR '07:lla toiseksi, tosin autoon saisi vielä muutaman viri osan.

Mulla oli ilmeisesti jostain kisasta voitettuna joku Nissanin konseptiauto, oli ainut tallissa joka kelpasi. Tuunailin siihen sitten mahdolliset palikat ja voitto tuli helposti. Voin tarkistaa sen vaikka heti kun laitan bobin ajelemaan, editoin sitten tähän tarkalleen millä sen ajoin.

EDIT:Nissan GT-R concept (Tokyo motor show 2001)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Voi jumalauta palaa kiinni tuohon seasonal challangen Fiat 500 haasteeseen. Kaikki muut challanget on kullalla, mutta tähän on mennyt yli 9 yritystä ja lähin mitä olen päässyt on 0,007 sekunttia! Kaikki jarrutuspaikat on niin myöhään kuin mahdollista, auto säädetty ja kaikki muukin tehty, mutta se Audi A2 karkaa vaan liikaa suoralla pikku Fiiatilta. Olisko mitään vinkkejä tähän?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Voi jumalauta palaa kiinni tuohon seasonal challangen Fiat 500 haasteeseen. Olisko mitään vinkkejä tähän?

Hommasitko viripalat? Kaikki mitkä ei vaikuta painoon ja tehoon eli voimansiirto, vaihdelaatikko, kytkin, jousitus ja korinjäykistys on sallittua kamaa. Itellä meni ekalla noilla. Nyt en muista mihin nopeuteen vaihteiston säädin. Taisin jopa tiputtaa hieman, että kiihtyi kovemmin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Ja kukaan ei täällä minuun luotta lainaamaan minulle ferraria siihen, joten se on aika turha tässä tapauksessa :S

No pistäs mulle kamupyyntöä, niin saat turhan Ferrarini. PSN: artzi10


Hommasitko viripalat?
Kaikki on sport ilmanputsarista täysin säädettävään vaihteistoon. Välitykset on 140'ssä, eli alhaisimmat mitä löytyy, sillä auto ei edes kiihdy suoralla 140 vauhtiin. Ainoa mikä puuttuu, on korinjäykennys.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

* Improved force feedback on the RedBull X2010
Onko tämä todella totta? Tänään kun tuolla ajelin ja siis DFGT kehissä niin ajattelin että se ratti on paskana kun se rämisi ja rätisi siihen malliin? Vähän auttoi kun käänti forcet pienelle mutta edelleen tuntui todella oudolta? Miltä se on sitten tuntunut tätä ennen?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

eli ehkä hiukan vaikeustasoa lisää, varsinkin jos palkinnot on tuota luokkaa tulevaisuudessakin.

Ei missään tapauksessa. Saisivat tuplata nykyistenkin GT-life kisojen palkinnot, että loppuisi tuo typerä grindaus ja aikaa jäisi enemmän autopornolle.... Eiku siis keräilylle.

Herran Jeesus sentään. Löysin pätevän B-Spec kuskin. Vielä kummitätini nimellä. K. Kokkonen painaa parhaimmillaan kuin ihmiskuski. Eikä tarvi paapoa ja vaikka hitsaa heti ekalla sekunnilla kiinni, niin ei tee juuri lainkaan virheitä. Ovaalia ei kyllä osaa ajaa, mutta eipä nuo muutkaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Onko tämä todella totta? Tänään kun tuolla ajelin ja siis DFGT kehissä niin ajattelin että se ratti on paskana kun se rämisi ja rätisi siihen malliin? Vähän auttoi kun käänti forcet pienelle mutta edelleen tuntui todella oudolta? Miltä se on sitten tuntunut tätä ennen?

En ole itse kokeillut mutta ennen päivitystä normiforceilla (5) vatkas mutkasta ulos tultaessa niin maan perkeleesti. Rystyset valkosena sai puristaa että auto pysyi suorassa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Milläs porukka on vetänyt tuota Expertin History Car Cuppia? Itse yrittänyt jo huippunsa viritetyillä Ferrarilla ja Shelby Cobralla mutta ei tule mitään. Eikö tässä muu auta kun kerätä 20.000.000cr. kisa autoon?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Casual-pelaajat voi pelata niit nfs burnout jne sarjan pelejä, joita siis on ihan hauskaa ja helppoa pelata padilla. Hyvä et ei ole tehty kompromisseja padi pelaajia ajatellen. Pitkästä aikaa peli jossa ratista on enemmän hyötyä kuin haittaa. Toki on niitä korealaisia hypridejä jotka taitavat tämänkin niin hyvin padilla kuin vaan voi, mutta perus jonne pystyy ratilla ajamaan paremmin, pienen rattiin perehtymis tuokion jälkeen.

Oli kyllä mahtava päivitys kertakaikkiaan. Hemmetin hienoa ajaa premium autoilla nyt kun ottaa hudin ja kartat pois ruudusta :P. Kierrosajat varmaan hidastuu ainaki alkuu jonkiverra, mut onpahan nyt vähä enempi haastetta, kun siitä on ollut puutetta jo tovin.
Olin kuin puulla päähän lyötynä, kun AI ei ajanut entiseen tapaan päin. Tuossa ajelin niitä seasonal eventsien GT-R haastetta, ja spinnasin siinä tunnelissa, niin tuo AI oikeesti jarrutti ja väisti reilusti, eikä vain tylysti ajanut päin, kuten ennen pätsiä olisi varmasti käynyt.
Mittaristoista, ainakaan tänään ajamissani autoissa, ei ollut vaikeuksia saada selvää. Autoina oli siis GT-R 07', Fiat 500 08', Dodge Challenger 70' ja se ennakkolahjaks saatu Nissan G-TR race car taij mikä sit olikaa :).
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Milläs porukka on vetänyt tuota Expertin History Car Cuppia? Itse yrittänyt jo huippunsa viritetyillä Ferrarilla ja Shelby Cobralla mutta ei tule mitään. Eikö tässä muu auta kun kerätä 20.000.000cr. kisa autoon?

B-Spec - Extreme series - Like the wind
Palkintona Toyota 7, sillä ekan kerran

A-Spec - Endurance - Indy 500
Palkintona Jaguar XJ13, sillä tokan kerran (trophyn takia :D).
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Olen nyt vähän kahden vaiheilla, hankkiakko peliä vai ei. Suurimpana miinuksena se, että en omista rattia. Onko tämä mistään kotoisin pädillä? F1 2010 on mielestäni ihan ok pädillä, kertookaahan vähän mielipiteitä!

Kyllä tätä padilla pelaa. Aikaisempiin turismoihin nähden paljon parannusta, pysyy tehokkaammatkin autot aika hyvin tiellä. Muut autopelit mitä olen ps3:lla pelannut ovat nfs:shift ja wrc ja eipä noissakaan moittimista ole ollut, tosin shiftiin tuntumaa joutui aika kauan hakemaan kun siinä oli niin paljon säätelymahdollisuuksia padille.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Kokemuksista G-ratilla onlinen puolella: itellä G-27,jarru päällä vähän väliä.Mutkissa,mutkista ulos tullessa,nopeissa loivissa kaarteissa kanttarien ylityksissä perä alta ja huomaa kuinka jarrupalkki oli välähtänyt.Kaiken tarkoituksena tehdä G-ratilla ajava hitaaksi tai saada se ulos radalta.Kytkimellä ajettaessa jättää kaasua päälle ettei vaihde mene sisään,uskotellen että se on oma vaihtamis moka.Jos nopeus riittää ajamaan kärki sijoista niin erittäin agressiivista häirintää.Lain vastaista,tietäis vaan mitä pykälää käyttää.Kaikki vaikeudet katoaa kun ottaa konsolin pois verkosta ja lataa pelin uudestaan päälle.Uskomatonta,ei ois uskonu 12 vuoden GT pelailun ratilla jälkeen törmäävänsä tämmöseen kusetukseen.Jos toi poistetaan jollain päivityksellä,miksi sen täytyy olla nyt noin rankkaa?-Ei nettiin tällä ratilla
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Kokemuksista G-ratilla onlinen puolella: itellä G-27,jarru päällä vähän väliä.Mutkissa,mutkista ulos tullessa,nopeissa loivissa kaarteissa kanttarien ylityksissä perä alta ja huomaa kuinka jarrupalkki oli välähtänyt.Kaiken tarkoituksena tehdä G-ratilla ajava hitaaksi tai saada se ulos radalta.Kytkimellä ajettaessa jättää kaasua päälle ettei vaihde mene sisään,uskotellen että se on oma vaihtamis moka.Jos nopeus riittää ajamaan kärki sijoista niin erittäin agressiivista häirintää.Lain vastaista,tietäis vaan mitä pykälää käyttää.Kaikki vaikeudet katoaa kun ottaa konsolin pois verkosta ja lataa pelin uudestaan päälle.Uskomatonta,ei ois uskonu 12 vuoden GT pelailun ratilla jälkeen törmäävänsä tämmöseen kusetukseen.Jos toi poistetaan jollain päivityksellä,miksi sen täytyy olla nyt noin rankkaa?-Ei nettiin tällä ratilla

Pakko sanoo et kuulostaa kyl melkosen uskomattomalta *kröhm*:lta :D. Onko joku muu muka oikeesti tollaseen törmänny? Kuulostaa meinaa niin typerältä ettei mitään jakoa :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Kaikki on sport ilmanputsarista täysin säädettävään vaihteistoon. Välitykset on 140'ssä, eli alhaisimmat mitä löytyy, sillä auto ei edes kiihdy suoralla 140 vauhtiin. Ainoa mikä puuttuu, on korinjäykennys.

Ite oikasin viimesessä neulansilmässä audia kylkeen ja voitto parilla sekunilla.

Sport ilmanputsari, madallettu, vaihteisto, aero osat ja vanteet.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Sen verran noista päivityksen myötä tulleista eventeistä.

Tuota Indyä Challengerilla vetäessä huomasin, että autoa saa virittää, kunhan ei koske painoon, taikka tehoihin. Etenkin tuolle Challengerille saa uskomattomia aikaan, kun hankkii säädettävän lootan ja maksimit tuonne 260km/h. Tuon lisäksi jäykistää korin ja kytkimen ja LSD:n naksauttaa paikoilleen, niin perä pysyy kurissa.

Tulos: Voitto ekalla kunnon yrityksellä 30 sek erolla. Vika kiekka oli pelkkää liu'uttelua. 750000cr ja taso nousi suoraan 18 ->20. Toimii myös noihin muihin kisoihin. Fiiattikin saa sen pienen lisän, mikä helpottaa hommaa kovin.

Eipä tohon challengeriin kannata muuta ostaa kuin se loota, sillä yksistään tulee ylivoimainen voitto, ihan turhaan tuhlaa rahojaan enempään. Kaik muut kisat meni täysin vakiokalustolla kakkoseks, enkä taida ees jaksaa koittaa enempää, ei niistä niin paljoa enää rahaa saa...100-300 tonnia enää.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Anna PS3:n hoitaa homma, se kyllä tukee oikeaa resoa. Sitä paitsi sun "full HD" -tv skaalaa lopulta tuon 720p-reson 1080p:hen, vaikka kuinka Pleikasta yrität kikkailla.

Ei ole ihan niin yksinkertaista...

Omalla kohdallani HDready töllö, pleikka vääntää 1080i tilaan ja GT5 näytti siinä aika riipivältä. Pakottamalla pleikankin natiiviin 720p tilaan, selkeä ero parempaan.

Kannattaa siis kokeilla, ihan tapauskohtaisesti, mikä setti parhaiten omalla kohdalla toimii.
 
Ylös Bottom