Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Ok...Ford Mustangin kutsuhuuto soi kovana korvissa joten kait se on kurvattava skodalla giganttiin huomenissa...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Kannattaako huomenna kuskata giganttiin 59 euroa ja hakea tämä peli jos ei ikinä kikinä meinaa rattia ostaa?

Ihan ehdottomasti, jos olet viimeaikoina ilmestyneitä autopelejä pelaillut padilla, niin niihin verrattuna tämä on varsin hyvä padipeli, ihan minimiavuillakin pystyy pelailelmaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Hah onpa hauska kattel ku b-specissä oma kuski driftailee kaikki mutkat clio v6 kans :D
Taisin valita jonkun urpon mun kuskiksi b-speciin, se painelee kuula punasena pitkin nurtsia jos sitä edes vähän kehottaa antamaan hanaa :mad:
Just ostin sille yarikseen uuden vaihdelootan ja ei ku sijoitus vaan putoaa :D Ite piti kokeilla ja pääsinkin samalla pommilla a-specissa heti voittoon, miten ton b-specin kuskin ominaisuudet kannattaa valita? Kehittyykö se? :o
 
Taisin valita jonkun urpon mun kuskiksi b-speciin, se painelee kuula punasena pitkin nurtsia jos sitä edes vähän kehottaa antamaan hanaa :mad:
Just ostin sille yarikseen uuden vaihdelootan ja ei ku sijoitus vaan putoaa :D Ite piti kokeilla ja pääsinkin samalla pommilla a-specissa heti voittoon, miten ton b-specin kuskin ominaisuudet kannattaa valita? Kehittyykö se? :o

Anna sil kunnon auto alle. Ite lykkäsin viritetyn m3:n ekaa kisaan ja se voitti 20sekalla vaik käskin kokoajan mennä täysiä, ei kertaakaan nurmikolle. Järkyttävän hitaasti se siltin ajo. :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Anna sil kunnon auto alle. Ite lykkäsin viritetyn m3:n ekaa kisaan ja se voitti 20sekalla vaik käskin kokoajan mennä täysiä, ei kertaakaan nurmikolle. Järkyttävän hitaasti se siltin ajo. :)

Believe it or not.. meikäl oli kans se 08' m3. meni heittämäl ykköseks. nyt ku otin Vitz kisan ni taistelee tossa 1-3 sijoista. Vähä persiistä sinäänsä toi b-spec kun noi vastustajat ei juurikaan virheitä tee, ellei script niin määrää, kun taas tuo oma vähän väliä pyörähtelee.

:edit:

jes nyt toi K.Kökkönen tuli 8. viimeisel kierroksel fuji speedwayn siin tiukas sikaanis tää kökkönen vetää sitä seinää päin ja jää siihe ihmettelee et mitä tekis, ja päästää 7 autoo ohi. Taitaa men kuski vaihtoo pian ku ei yhtää painetta kestä. Katotaa ny viel.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Believe it or not.. meikäl oli kans se 08' m3. meni heittämäl ykköseks. nyt ku otin Vitz kisan ni taistelee tossa 1-3 sijoista. Vähä persiistä sinäänsä toi b-spec kun noi vastustajat ei juurikaan virheitä tee, ellei script niin määrää, kun taas tuo oma vähän väliä pyörähtelee.

:edit:

jes nyt toi K.Kökkönen tuli 8. viimeisel kierroksel fuji speedwayn siin tiukas sikaanis tää kökkönen vetää sitä seinää päin ja jää siihe ihmettelee et mitä tekis, ja päästää 7 autoo ohi. Taitaa men kuski vaihtoo pian ku ei yhtää painetta kestä. Katotaa ny viel.

Kyllä b-specissä vastustajat tekee myös virheitä. Yleensä kisan loppuvaiheessa kun alkaa niiltäkin ilmeisesti voimat loppumaan. Monesti näkee pyörähdyksiä, jopa monen auton pyörähdyksiä yhdessä nipussa :D

Kyllä se oma kuski myös kehittyy leveleiden noustessa. Kannattaa varmastikin kuskia luodessa katsoa tyyppi, joka on coolin puolella ja omaa hyvän fyysisen kunnon. Noita ainakin aluksi tarvitaan tiellä pysymiseen, ajotaitojen lisäksi. Liian tehokasta autoa ei myöskään kannata aloittelevalle kuskille antaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Ostin pelin torstaina, enkä jaksa käydä koko sivua läpi (etsin äsken 10 min vastausta tästä ketjusta), mutta olen nyt lvl 9 ja autokaupassa on todella vähän autoja, niin tuleekohan sinne jossai vaiheessa lisää autoja vai mistä niitä löytää?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Joo olis täs semmonen pulma et oon vähä viritelly mun honda civiccii -97 vissii ja nyt siinä on semmoset 380 heppaa:D no pulma on se että vahteet ei oikeen sillee toimi et jos on automaatilla niin se huudattaa ykkös vaihteella kauan..et ostin kyl parhaan vaihdelaatikon mut ei oikee pelitä..onko yhtää neuvoo mitä tehdä vois?
 
Ostin pelin torstaina, enkä jaksa käydä koko sivua läpi (etsin äsken 10 min vastausta tästä ketjusta), mutta olen nyt lvl 9 ja autokaupassa on todella vähän autoja, niin tuleekohan sinne jossai vaiheessa lisää autoja vai mistä niitä löytää?

Uusissa autoissa on kaikki Premium autot.

Käytetyissä autoissa on standardi autot, ja ne vaihtuu jatkuvasti, niitä on noin 800 jotka siellä vaihtuu.

Ja Martti, jos on paras laatikko, niin muuta välityssuhteita pidemmäksi.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Kannattaako huomenna kuskata giganttiin 59 euroa ja hakea tämä peli jos ei ikinä kikinä meinaa rattia ostaa?

Totta kai. Itsekin pelaan padilla ja hyvin toimii. Ratti tuo sitten sitä extra realismia ja on monen ykkösvalinta, mutta eiköhän kaikki isot autopelit ole suunniteltu molemmille. Eli eikun kauppaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Taisin valita jonkun urpon mun kuskiksi b-speciin, se painelee kuula punasena pitkin nurtsia jos sitä edes vähän kehottaa antamaan hanaa :mad:
Just ostin sille yarikseen uuden vaihdelootan ja ei ku sijoitus vaan putoaa :D Ite piti kokeilla ja pääsinkin samalla pommilla a-specissa heti voittoon, miten ton b-specin kuskin ominaisuudet kannattaa valita? Kehittyykö se? :o

Sain kyllä päivän naurut tästä :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Padilla kun pelailee niin millä itse pidätte ABS:ssää?

Onko myös jotain muita asetuksia jota kannattaisi ehdottomasti huomioida padilla pelatessa?
 
Kysynyt tätä pariinkin kertaan ilman vastausta:

Onko jossain välissä tulossa yksinpeliin varikkokäynnit (bensan ja renkaiden kuluminen) ja endurance kisat? Jos on niin millä levelillä ja missä.

Ei ainakaan vielä ole osunut moista silmään muualla kuin onlinessa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Padilla kun pelailee niin millä itse pidätte ABS:ssää?

Onko myös jotain muita asetuksia jota kannattaisi ehdottomasti huomioida padilla pelatessa?

Mulla on ABS 1 ja sitten ASM on, muut offilla.
Tuo ABShan on ateikolla 0-10 joten vähän oudosti ainakin mulla riitti tuo 1, 0:lla ei oiken mulla pysynyt radalla (tai sitten en jaksanut harjoitella).
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Itte niissä säädöissä oli sielä lopussa joku märän radan pito juttu joka oli automaattisesti aina low mutta muutin se realiks. Mitäs kokemuksii tästä jengillä on? Onkos lumi märkää vai kuivaa? Vaikuttaako siihen. Entäs kuivan asvaltin pitoon. Entäs kun haluutte todella kovan aika kierroksen niin otatteko tractuonit kokonaan pois? Eipä mulla oikee tällöin toimi. Sitte oletan ettei kannata totutella siihen luiston vakaajaan. Pystyykös fysiikkoja määrittämään onlineen mentäessä. Entä onko fysiikat aina vaikeimmalla tasolla gt modissa practis kuhdassa. Mites mun mielestä ratti on kovin tunnoton, voiko olla jokin säätö pielessä laitoin kyllä ratin Simulation ja forcet 10. Laitoin Cobraan isoimman koneen kiinni ja maksoin itteni kipeeks. Lopputulos ei ollu mieleinen vaa on liikaa tehoo. Saako osia poistettua? Kannattako vaan lisätä osia? Loppujen lopuks en haluiskaa raiskata tätä kaunokaista vaan vertailla sitä normaalina muihin klassikoihin. Noh monta kysymystä vastatkaahan kun kerkeätte:) kiitos.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Padilla kun pelailee niin millä itse pidätte ABS:ssää?

Onko myös jotain muita asetuksia jota kannattaisi ehdottomasti huomioida padilla pelatessa?

Ykkösellä ABS, joskus kokeillut kolmosellakin, muut ajoavut pois, paitsi ajolinja niillä radoilla, jotka eivät ennestään ole tuttuja, että oppii jarrutuspaikat.

EDIT: Vaikka näkisihän ne jarrupaikat kyllä vaihdenäytöstäkin, kun alkaa vilkkumaan.
 
Moottorin viritystä ja korin kevennystä ei voi perua, muut saa orkkikseksi.

Edit, olen myös todennut (jo TT:ssä aikanaan), että ajolinja opettaa väärät ajolinjat ja väärän jarrutuskohdan. Kierrosajat parantuneet kummasti kun otti ajolinjan pois ja vaan alkanut ajamaan "perstuntumalla".
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Jaahas muutama ilta takana ja ajatukset ovat hyvin ristiriitaiset. Päällimmäisenä mielessä on ihmetys siitä mihin se kaikki pelin kehittämiseen kulunut aika on mennyt. Ehkä pädikuski ei sitä ymmärrä kun ei ratilla pääse vääntämään.

Vakavasti tässä kyllä harkitaan ratin ostoa, sillä se on aika välttämätön kapistus pelistä kunnolla nauttimiseen. Jotku special challenget tuntuvat jopa mahdottomilta pädeillä. En saa esim. millään klaarattua Indy challengea, jossa pitää ajaa radan ulkoreunassa sillä jyrkempien kaatojen radalla. Padilla kun nakkisormilla ohjaus on on tai off ja joko ollaan tötsissä tai sitten halaillaan radan reunaa.
 
Ylös Bottom