Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Mites tuos gamereactorin pikku jutus luki et yli miljoona viritysosaa mut ei mul ainakaan tuningparts oo paljoo niit osia

siis epäilemättähän tässä on käyny niin et ku viritys osat ei käy muuhun kuin siihen autoon mihin ostat sitä.. nii onhan niitä sit paljon jos erikseen noi samat osat laskee jokaiseen autoon :o
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Mites tuos gamereactorin pikku jutus luki et yli miljoona viritysosaa mut ei mul ainakaan tuningparts oo paljoo niit osia
Ei tuollaisiin lukemiin taida päästä muuten kuin laskemalla, että jokaiseen yli tuhanteen autoon asennettu viritysosa on oma uniikki esineensä - vaikka näin ei tietystikään ole. Eli humpuukia moinen väite.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Sääli, että näillä omilla laitteilla ei voi verkossa ajella ja siksi sanoisinkin, että aikamoinen pettymys tämä tieto itselle oli.
Mistä lähtien ei ole voinut ajaa? Itse ainakin ajoin jo viikko sitten ensiautoksi ostamallani viritetyllä TypeR Civicillä verkossa, eikä auto ollut edes suosikkilistalla.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

No onko joku jo kerännyt tarpeeksi hilloo että on päässyt kokeilemaan formuloita tai uudempia Lemans Protoja (R10,908). Pelistä ilmeisesti löytyy myös 24h kisa vai onko jopa useampiakin. Ja onko kisat toteutettu siten, että voi perustaa oman kuski kolmikon, jotka vuorottelee. Itse tietysti yhtenä ajajana. Tulis muuten aika pitkä ajorupeama:D. Ja sekin vielä ettei tarvitsisi olla kokoajan "käskemässä" kuskeja. Harmittavasti tällä hetkellä työmatkalla niin ei pääse itse pelailemaan:(, tällä hetkellä tais olla a-spec 21 ja b-spec vain viisi. Pitäis hankkia slim-malli niin vois tarpeen mukaan raahata hotelliin;). No eipähän kyllästy ihan heti. Luulis että tuossa driftaus:eek: videossa rupeis jo renkaat olemaan aika loppu.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Kyl palaa kiinni tuohon NASCARin viimeisiin haasteisiin. Olin juuri saamas sitä toista kovalla vaivalla pronssille, kun aivan maaliviivan edessä tekoäly spinnauttaa mut ja diskaus siitä mulle. Mä en saa mutkiin yhtään nopeutta ja AI vetää musta sisäpuoleltakin ohi vaikka kuinka leveää linjaa ajan. Mitään vinkkejä?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Tamagotsin, siis Yamauchin jutustelua...
Tästä selviää suoraan syyt siihen, miksi head tracking toimii vain arcade-tilassa ja mihin katosi YouTube-tuki: ei vaan riittänyt muisti PS3:ssa.

As you may know, many players noticed that GT5’s face-tracking functionality only worked in Arcade mode. According to Yamauchi, it’s not available in GT mode due to memory issues with the PS3.

&

The YouTube replay upload feature had to be pulled from the final version of the game because it took a very long time to render and it consumed too much memory. Yamauchi is still considering it, however.

Myös palikkaisten varjojen teknistä taustaa valotettiin, ja Yamauchi suoraan myönsikin, että haluaisi itsekin saada asiaan parannusta. Nähtäväksi sitten jää, jääkö pelkäksi haaveeksi.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Kyl palaa kiinni tuohon NASCARin viimeisiin haasteisiin. Olin juuri saamas sitä toista kovalla vaivalla pronssille, kun aivan maaliviivan edessä tekoäly spinnauttaa mut ja diskaus siitä mulle. Mä en saa mutkiin yhtään nopeutta ja AI vetää musta sisäpuoleltakin ohi vaikka kuinka leveää linjaa ajan. Mitään vinkkejä?

ABS pois. Kokeile. ;)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Pelistä ilmeisesti löytyy myös 24h kisa
Huhuja kuulin että tasolle 25 päästessä A-Speciin aukeaa salattu endurance osio, huomenna tiedän sanoa varmuudella kun pääsen tuolle tasolle.

E. Vähän olenki ihmetelly ku taso noin alhaalla ja kisat on yhtä vaille ajettu. Melkoinen grindaaminen olis ollu tasolle 40.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Saapuihan peli viimein omaankin postilaatikkoon. Pikaisesti sitä piti käydä tietty testaamassa ilman mitään asennuksia tai päivityksiä ja hyvin peli näytti rullaavan. Päivityksen jälkeen otin käyttöön omat musiikit jotka toimivat hienosti mutta sitten ongelmat alkoivat.

Viimeisen tunnin aikana peli jäätynyt noin kolmesti, muutaman kisan pääsee vetämään mutta sitten jäätyy kisassa viimeisellä tai toisiksi viimeisellä kierroksella. Välillä tämän voi ennustaa siitä ettei taustamusiikkia kuulu lainkaan (CUSTOM).

Täytyypä poistaa tuo GT asennus tiedosto ja ladata päivitys uudestaan sekä tällä kertaa asennella peli ihan kokonaisuudessaan jos vaikka ongelmana olisi tuo "optional" asennus :rolleyes:. vika voi myös olla tietty noissa karting haasteissakin kun niiden aikana jäätymiset ilmaantuivat.

Palaa vaan pikkuhiljaa hermot näiden nykypelien jäätyilemisien kanssa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Onkos kukaa päässy kokeilee vielä sitä Redbullin ihmetehohirviöf1prototyyppiä? Vai eikös sen tässä nyt pitänyt pelissä kuitenkin olla, vai olenko käsittänyt väärin..
Special Events!
Level 30 avaa Red Bull X1 Challengen, josta ilmeisesti saa palkinnoksi tuon auton.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Itsellään hajos pleikka seuraavan päivänä kun gran turismo tuli, niin kysyisin että onko porukan mielipide muuttunut GT:stä positiiviseen vai negatiiviseen suuntaan kun nyt olette peliä pelannut enemmän kun sen pari päivää?
Olen kolme yötä putkeen GT5:n parissa valvonut ja pelannut. Aivan ensireaktio oli ehkä pikkaisen pettymys, mutta sen jälkeen iski sellainen vanha kunnon Gran Turismo -imu. Vaikka etenkin noita ajokorttitestejä on ajellut jo toista vuosikymmentä eri inkarnaatioissaan, on se sadas- ja tuhannesosien hinkkaus edelleenkin hämmentävän mukaansatempaavaa. GT4:ssä en B-Specistä juuri piitannut, mutta tässä pelissä omaa O. Newton -kuskia tullut käskytettyä jo muistaakseni tasolle 8 asti. (A-Specissä taidan olla tasolla 12.)

Niin, ja tähän asti olen pelannut pelkällä padilla ihan vain saadakseni kunnollista vertailutuntumaa siihen erääseen toiseen merkittävään autopeliin, jota X360-ratin puuttuessa olen pakostakin joutunut ohjailemaan pelkällä kapulalla. Tänä yönä on tarkoitus ottaa Driving Force Pro -ratti tosikäyttöön. Sitten nähdään, nouseeko fiilis jo katosta läpi. :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

muutama volvo kuva :D pientä iskareitten säätöö nii joha alko keulii:D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Palaa vaan pikkuhiljaa hermot näiden nykypelien jäätyilemisien kanssa.

SKulaako sulla online muuten? Oon tässä parin päivän aja itse googlannu ja koittanu etsiä ratkasua omaan jäätyilyyn / server connection problemsiin melko tuloksetta. Tuntuu kansainvälisestikin melko harvalla olla samaa ongelmaa kuin allekirjoittaneella vaikka päivitykset on tehty ja asennus täysi.

Ei kai tässä auta kuin vartoilla taas jotain päivitystä, jotta pääsis onlinena pelaamaan - yksinpelikin alkaa pikku hiljaa olemaan 20 levelillä.

...EI taida edelleenkään Konsoliifinin lukijoista kellään olla enää online ongelmia?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

SKulaako sulla online muuten? Oon tässä parin päivän aja itse googlannu ja koittanu etsiä ratkasua omaan jäätyilyyn / server connection problemsiin melko tuloksetta.

En ole vielä ehtinyt kokeilemaan, muttei ainakaan offline moodissa pelailu auttanut jäätyilyyn. Monet noista maailman jäätymis tapauksista tuntuu jotenkin liittyvän menuihin kun itsellä ongelma ilmenee välillä itse ajossa. Mahdollisia ongelman tuottajia on musiikki kipaleiden japanilaiset merkit (Yamaguchi wtf!) tai sitten tuo etten peliä vielä asentanut. Löytyi ainakin yksi tapaus tuosta kartting jäätyilystä myös joten tiedä sitten.

Peli ei kuitenkaan jäätynyt vielä 1.0 versiolla, mutta tämä taas bugittaa custom musalistan kanssa (soittaa aina soittolistan ensimmäistä kappaletta jos se jäi kesken. (kyllä shuffle oli päällä)).
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Jos joku nyt vielä siitä jaksoi haaveilla, että damage pelissä parantuisi levelien kasvaessa, niin siihen nyt on jonkinlainen selvyys saatu. Eli damage valitettavasti on mitä on alusta loppuun asti. Ainakin niin kauan, kunnes tuo päivityksellä toivottavasti korjataan..
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Onkos kukaan bongannut Jay Lenon Tank Caria käytettynä? 136km ajettu. pyynti 3997280 krediittiä. Ei mul sellaseen rahaa oo. :(
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Tein päivällä todellisen löydön käytetyistä autoista:
Tommy Kaira ZZII 4wd ja melkein 500 heppaa painoa 1000kg hintaa 50 000.
Tuunauksien jälkeen 740bhp 940kg :D.
Onlinessa jengi oli aika ihmeissään ku ainoa auto joka tolle pärjäs kiihdytyksessä oli veyron. Radalla sillä taas voittaa aika helposti Zonda R mut kilpa-autoja ei oo tullu paljo vastaan..
 
Ylös Bottom