Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Onkos kukaan bongannut Jay Lenon Tank Caria käytettynä? 136km ajettu. pyynti 3997280 krediittiä. Ei mul sellaseen rahaa oo. :(
Tuon sai jostain kilpasarjasta palkinnoksi mutten tähän hätään muista että mistä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

g25 käytössä ja pädi valikoissa hyppimistä varten myös käytössä, saako noihin specialeventteihin ghostia radalle ollenkaan? Olisi mukava 'haastaa' se kun yrittää saada kultaa tietenniin kaikista ajoista. Lisäksi gtacademyssä sen niin huomasi että aika paranee vauhdilla kun on se oma paras veto siinä kilpakumppanina.

Ja jos ei saa niin mihin sen sitten saa, lisensseihin? Kysyn koska tuo g25 ratti ei ole tuettu nappuloiltaan niin mietityttää että pitääkö se ghosti osata laittaa johonkin tiettyyn nappiin jotta sen sitten saa esiin...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Nyppä tuli eteen eka kunnon realismiglitsi itellä, museolinttoihinkin ruiskuvermeet ja sporttikatit! Tupla-tripla-...kaasaria, sano! jos kerran on miljaardi ajoneuvokohtaista viritysosaa niin oishan sielä ny voinu kaasareita olla, ja vaikka minipelinä venturituplien synkkausta? (älkää kertoko tamakotsille, gt6 ei muuten valmistuisi ikinä)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Voin sanoa että 1000 autoa autotalliin on oikeastaan mahdoton tehtävä. Jollei se riitä että on ollu mutta myyny pois.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

muutama volvo kuva :D pientä iskareitten säätöö nii joha alko keulii:D

hei mistä sait vollen :) ?

Omassa tallissa tällä hetkelle ford focus, volvo c30, Maserati Gran turismo, Ferrari f599, avo-ferrari california(?), camaro69, buick. Tehoa kaikissa ihan vietävästi , parhaimpana f599 802hp huiput 413km/h normivaihteston mukaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Nyt on melkein viikko tullut hyvin intensiivisesti pelattua ja täytyy sanoa että lievän alkupettymyksen jälkeen on peli juuri niin hyvä kun ounastelinkin. Ajaminen on vaan niin pirun hauskaa vaikka alla olisi minkälainen kulkupeli ja se on itselleni tärkeintä. Jos jotain huonoa pitää keksiä niin standardiautojen saatavuuden olisi voinut tehdä hieman helpommaksi (ei vieläkään näy sitä prkl:n formulaa missään).

Ensimmäinen endurance-kisa (Grand Valley 300km) tuli tänään ajettua ja jälkeenpäin mietittynä tuo Toyota Minolta oli ehkä "lievä" overkill siihen kisaan. Renkaiden kulumisen huomasi hyvin ja suosittelen menemään varikolle mielummin yhden kierroksen aikaisemmin kuin myöhemmin, ei meinaa nimittäin radalla pysyä.

A-spec level 26 ja B-spec level 15, seuraavaksi neljän tunnin Tsukuba Roadster-kisaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

mitä väliä tuolla käytettyjen autojen kilometri määrällä on?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Vihdoin ja viimein Bugatti Veyron tupsahti talliin palkintona.
On muuten suhteellisen härski laite tuo HKS.n Evo VII, voimaa kuin pienessä kylässä (kaikilla viripalikoilla varsinkin), painaa karvan yli tonnin ja tietty nelikko.
Voi kyllä todeta jo 2692 kilsan jälkeen että kannatti todella odottaa nämä vuodet GT5.sta.
Ja kohti leveliä 22...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Tästä selviää suoraan syyt siihen, miksi head tracking toimii vain arcade-tilassa ja mihin katosi YouTube-tuki: ei vaan riittänyt muisti PS3:ssa.

Ööö, siis en sittenkään ollut väärässä, kun muistelin, että youtube-tuki piti tulla, eikä tullut, mutta miksi en saa edes Arcade-muodossa head trackingiä toimimaan, vaikka kämppä on valoisa ja valikot käyty laittamassa kuntoon?

Pystyykö muistia lisäämään muuten, kuin tekemällä kokonaan uuden PS3:n tehtaalla ja lisäämään muistia?

Tänä yönä on tarkoitus ottaa Driving Force Pro -ratti tosikäyttöön. Sitten nähdään, nouseeko fiilis jo katosta läpi. :)

No, kerro, tuliko peli-intoa ja fiilistä lisää, vai siirrytkö takas ohjaimen pariin :D

Jos joku nyt vielä siitä jaksoi haaveilla, että damage pelissä parantuisi levelien kasvaessa, niin siihen nyt. Eli damage valitettavasti on mitä on alusta loppuun asti.

Eli minulla ei ole minkäänlaista damage-mallinnusta, koska en ole yhdessäkään autossani nähnyt pienenpientä naarmuakaan, saati lommoa, ja olen vasta levelillä 17... Siis minun autoissa ei tule koskaan mitään damagea olemaankaan?
PS: Ajan pelkillä Premium autoilla :p
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

mitä väliä tuolla käytettyjen autojen kilometri määrällä on?

Moottori ei ole ihan täydessä terässä ja runko on löystynyt vanhemmissa autoissa... nuo saa sieltä GT autosta korjattua, mutta ison tukun rahaa saa noihin pudottaa etenkin jos meinaat jotain klassikkokilpuria alkaa puunaamaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Pystyykö muistia lisäämään muuten, kuin tekemällä kokonaan uuden PS3:n tehtaalla ja lisäämään muistia?
Ei. Ja muistin lisääminen konsoliin kesken konsolisukupolven on harvemmin johtanut mihinkään hyvään - jos koskaan. Eli näillä eväillä mennään.

No, kerro, tuliko peli-intoa ja fiilistä lisää, vai siirrytkö takas ohjaimen pariin :D
Tämän yön perusteella tekee hyvin vahvasti mieli ottaa kapula taas kauniiseen käteen ja myydä koko ratti pois. En tiedä, mitä merkillistä on tapahtunut, mutta siinä missä ilman mitään ajoapuja padilla homma sujuu, ratilla auto on poikittain tai seinässä jo ennen ensimmäistä mutkaa. Kokeilin useammalla eri autolla, kun ensin epäilin tuon johtuvan liian tehokkaasta (400+ hv) kärrystä. Vaan ei. Auto toisensa jälkeen käyttäytyi niin holtittomasti, että lopulta väänsin suosiolla KAIKKI helpotukset päälle. Niiden kanssa pysyin sentään tiellä, mutta siltikin lievää levottomuutta ohjauksessa oli.

Täytyy vielä antaa yksi mahdollisuus DFP:lleni, mutta tän session jälkeen näyttää aika synkältä. Eikä tilannetta ainakaan helpota tuo sohvan reunalla kökkiminen. Ajoasennosta tulee väkisinkin sellainen, että nyt muutaman tunnin jälkeen selkä- ja vatsalihaksiin sattuu. Ei kiva.

Siis minun autoissa ei tule koskaan mitään damagea olemaankaan?
Kyllä niissä on vauriomallinnus ollut mukana ihan alusta saakka. Todennäköisesti ajat vaan sen verran siististi, ettei näkyviä vaurioita synny. Siitähän tuota GT5:tä on kovasti moitittu, että vaikka damaa tuleekin, pitää autoja rusikoida oikein olan takaa, että mitään alkaa näkyä.

Yön aikana tuli jollain premium-Lamborghinillä (600+ hv) ajeltua pitkin seiniä kolmen kierroksen kisassa toistakymmentä kertaa, ja tuloksena oli vain pienenpieni konepellin vääntyminen. (Tahallani en ajanut niin huonosti, vaan ratin kanssa kaasun kontrolloiminen polkimilla oli lähes tuskastuttavan vaikeaa. Ei tää kyllä koskaan ennen näin huonosti ole mennyt. GT4:ssä ja GT5P:ssä ratin kanssa oli vielä nautinnollista ajaa.)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

On muuten suhteellisen härski laite tuo HKS.n Evo VII, voimaa kuin pienessä kylässä (kaikilla viripalikoilla varsinkin), painaa karvan yli tonnin ja tietty nelikko.
Voi kyllä todeta jo 2692 kilsan jälkeen että kannatti todella odottaa nämä vuodet GT5.sta.
Ja kohti leveliä 22...

Käypää ajaa tota hks:ää nyrrellä sateella ja yöllä. :)

Ei oo meinaa pyyhkijöitä. :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Tämän yön perusteella tekee hyvin vahvasti mieli ottaa kapula taas kauniiseen käteen ja myydä koko ratti pois. En tiedä, mitä merkillistä on tapahtunut, mutta siinä missä ilman mitään ajoapuja padilla homma sujuu, ratilla auto on poikittain tai seinässä jo ennen ensimmäistä mutkaa. Kokeilin useammalla eri autolla, kun ensin epäilin tuon johtuvan liian tehokkaasta (400+ hv) kärrystä. Vaan ei. Auto toisensa jälkeen käyttäytyi niin holtittomasti, että lopulta väänsin suosiolla KAIKKI helpotukset päälle. Niiden kanssa pysyin sentään tiellä, mutta siltikin lievää levottomuutta ohjauksessa oli.

Oiskohan sul sama ongelma, ku mulla aikoinaan DFP:n kans, elikkäs kaasu menee lähes heti pohjaan. kannattaa seurata kaasu ja jarrupalkkia, et meneekö oikein.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Mistä lähtien ei ole voinut ajaa? Itse ainakin ajoin jo viikko sitten ensiautoksi ostamallani viritetyllä TypeR Civicillä verkossa, eikä auto ollut edes suosikkilistalla.

Voihan vietävä. Tätä rämppäsin pitemmän aikaa ja koitin kaikkea mahdollista, mutta en onnistunut.

Sittenhän voisin haastaa kaikki kynnelle kykenevät pienimuotoiseen kilvan ajoon.
Sarjana voisi toimia vaikka 1969 Chevrolet Camaro racing modificationit. Eli historic sarjaa.
Jos kiinnostusta löytyy, niin voisin tuonne verkko puolelle laittaa topicin pystyyn ja kehitellä vaikka sen sarjan rungon, radat ja pisteytyksen valmiiksi ennen sitä.

Kättä pystyyn ketä kiinnostaa.
 
Sarjana voisi toimia vaikka 1969 Chevrolet Camaro racing modificationit. Eli historic sarjaa.

Kättä pystyyn ketä kiinnostaa.

Täällä.
Kaikki historic-luokat kiinnostaa. Tuossa voisi tehdä viikottaiset vaihtuvat luokat, joihin määritellään mitkä autot saa osallistua. Olisipa tässä silti Forzan luokkajakosysteemi, niin tasaisten kisojen luominen olisi vielä helpompaa kuin nyt.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Onhan TT-2k varmasti myös optionsin rattiasetuksista amateur vaihdettu pro tai simulation tasolle? Tuo Amateur sisältää käsittääkseni jonkin sortin automaattisia vastaheittoja ja ainakin prolossa oli itselle mahdotonta ajaa tuon kanssa.
 
Ylös Bottom