Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä
Pystyykö muistia lisäämään muuten, kuin tekemällä kokonaan uuden PS3:n tehtaalla ja lisäämään muistia?
Ei. Ja muistin lisääminen konsoliin kesken konsolisukupolven on harvemmin johtanut mihinkään hyvään - jos koskaan. Eli näillä eväillä mennään.
No, kerro, tuliko peli-intoa ja fiilistä lisää, vai siirrytkö takas ohjaimen pariin
Tämän yön perusteella tekee hyvin vahvasti mieli ottaa kapula taas kauniiseen käteen ja myydä koko ratti pois. En tiedä, mitä merkillistä on tapahtunut, mutta siinä missä ilman mitään ajoapuja padilla homma sujuu, ratilla auto on poikittain tai seinässä jo ennen ensimmäistä mutkaa. Kokeilin useammalla eri autolla, kun ensin epäilin tuon johtuvan liian tehokkaasta (400+ hv) kärrystä. Vaan ei. Auto toisensa jälkeen käyttäytyi niin holtittomasti, että lopulta väänsin suosiolla KAIKKI helpotukset päälle. Niiden kanssa pysyin sentään tiellä, mutta siltikin lievää levottomuutta ohjauksessa oli.
Täytyy vielä antaa yksi mahdollisuus DFP:lleni, mutta tän session jälkeen näyttää aika synkältä. Eikä tilannetta ainakaan helpota tuo sohvan reunalla kökkiminen. Ajoasennosta tulee väkisinkin sellainen, että nyt muutaman tunnin jälkeen selkä- ja vatsalihaksiin sattuu. Ei kiva.
Siis minun autoissa ei tule koskaan mitään damagea olemaankaan?
Kyllä niissä on vauriomallinnus ollut mukana ihan alusta saakka. Todennäköisesti ajat vaan sen verran siististi, ettei näkyviä vaurioita synny. Siitähän tuota GT5:tä on kovasti moitittu, että vaikka damaa tuleekin, pitää autoja rusikoida oikein olan takaa, että mitään alkaa näkyä.
Yön aikana tuli jollain premium-Lamborghinillä (600+ hv) ajeltua pitkin seiniä kolmen kierroksen kisassa toistakymmentä kertaa, ja tuloksena oli vain pienenpieni konepellin vääntyminen. (Tahallani en ajanut niin huonosti, vaan ratin kanssa kaasun kontrolloiminen polkimilla oli lähes tuskastuttavan vaikeaa. Ei tää kyllä koskaan ennen näin huonosti ole mennyt. GT4:ssä ja GT5P:ssä ratin kanssa oli vielä nautinnollista ajaa.)