Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Huh menihän se Loebin haasteen vuoristo pätkäki kullalle. Ei oikeastaan lopulta ollu edes vaikea. :) Sitä ennen sain Nascaritkin kullalle ja Nascar auton siitä. Tänään tuntuu sujuvan peli. :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

DFgt:llä ajaminen on muutoin maistunut, mutta tuntuu että vaikka force feedback on täysillä ja simulator-tilassa ja kaikki avut poissa niin ohjaus tuntuu hieman kevyeltä. Kaipaisin lisää raskautta ohjaukseen.
Ei taida missään autossa olla noin raskas ohjaus oikeassa elämässä(taih no, tehostamaton ohjaus paikallaan veivatessa on ehkä himpusen raskaampi) kun dfgt:ssä on tossa pelissä. Olis hienoa jos pelissä olis progressiivisesti nopeuden mukaan säätyvä ohjausvastus, kuten nykyautoissa joissain on. Helpottais paikoillaan kääntelyä, mutta silti olisi tuntumaa kun pitää ajaa kovempaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Vaihteeksi fiilistelyä ajoista suomipoppoolla:

[MEDIA]2968[/MEDIA]
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Ei taida missään autossa olla noin raskas ohjaus oikeassa elämässä(taih no, tehostamaton ohjaus paikallaan veivatessa on ehkä himpusen raskaampi) kun dfgt:ssä on tossa pelissä.

Pakko kommentoida, vaikka offariksi meneekin.

Meikäläisen vanha -84 vuosimallin GTI Golffi ilman ohjaustehostinta 195 leveät(eli kapeat kuin mitkä) kesärenkaat alla ja 40 mm madallettuna oli sellainen parkkipaikkojen kauhu, että alta pois. Ratti oli totta kai vaihdettu normaalia pienempää rallirattiin, eikä ollut kyllä oikein toivoa kääntää renkaita kun auto oli paikallaan. Jos oli vielä vähän vähemmän ruista ranteessa (tyttöystävä), niin pienessä vauhdissakaan ei ollut helppoa, esim. juuri parkkipaikoilla. Onneksi nykyisestä ohjaustehostin löytyy. Ei noita 225 leveitä 18 tuumaisia oikein muuten kääntelisi.

Sitten vielä itse pelistä:
Nyt kun ratti himottaa kovasti, ja ilmeisesti kovin kirjava tuo tuki ja rattien taso tuntuu olevan, niin onko joku testannut peliä useammalla ratilla? Jos on esim. päässyt ajelemaan dfgt:llä ja g27:lla, niin onko tuntumassa minkälaisia eroja? Antaako g27 esim. huomattavasti enemmän vastusta? Toki hinnan puolesta tuo dfgt taitaa olla se järkevin vaihtoehto.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Kuinka moni on muuten saaanu "pennyless" -trophyn? Ois ehkä ollu fiksuinta löydä heti alussa lompakko nollille kun nykyään on aina pari kymppiä siellä lopussa joita ei saa mihinkään:(
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Kuinka moni on muuten saaanu "pennyless" -trophyn? Ois ehkä ollu fiksuinta löydä heti alussa lompakko nollille kun nykyään on aina pari kymppiä siellä lopussa joita ei saa mihinkään:(

Hankin tuon heti ekoista rahoista, eli auto, viriosia ja sen jälkeen loput pari kymppiä GT-autoon.

Aloita vaikka uusi ura.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Siitä seuraavaksi lähdin katselemaan niitä öljynvaihtoja sun muita ja siellä heti body rigidity jutussa joutui 30 000 maksamaan toimenpiteestä. Ajelin vielä nuo kisat suht siististi eli mitään megamällejä ei tullut, hirvittää ajatuskin että käy uuden Weyronin kanssa vähän kokeilemassa ja heti pamahtaa tuo 500 000 lasku:confused:
Joku voisi tosissaan ottaa selvää että vaikuttaako tuo toimenpide oikeasti mihinkään vai ihan turhaanko siihen noita krediittejä heitellään?

Tää nyt tuntuu olevan kaikille aika vaikea tajuta :o Eikös jo nelosessa ollut sama homma vai muistanko väärin?

Eli siis, ihan parin kisan jälkeen jo voi uusillekin autoille tehdä tuon restoren, mutta ei siitä mitään apua ole. Se on vain mahdollisuus tehdä se. Sama asia kuin öljyjen vaihto, senkin voi tehdä mutta ei sitä parin kilometrin välein ole järkeä tehdä :)

Eli varmaan käytetyille autoille joilla mittarissa jotain +200 000km tuosta voi jotain apua ollakin.. Tästä kun ei mitään virallista tietoa kai ole niin vaikea sanoa, mutta hukkaan heitätte rahanne jos aina kisan välein sen tekee ;)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

2 kysymystä:

1. Voiko paint item värejä käyttää loputtomasti?
Esim. voinko maalata joka auton oranssiks?

2. Miten custom musicit laitetaan soimaan?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Pakko kommentoida, vaikka offariksi meneekin.

Meikäläisen vanha -84 vuosimallin GTI Golffi ilman ohjaustehostinta 195 leveät(eli kapeat kuin mitkä) kesärenkaat alla ja 40 mm madallettuna oli sellainen parkkipaikkojen kauhu, että alta pois. Ratti oli totta kai vaihdettu normaalia pienempää rallirattiin, eikä ollut kyllä oikein toivoa kääntää renkaita kun auto oli paikallaan. Jos oli vielä vähän vähemmän ruista ranteessa (tyttöystävä), niin pienessä vauhdissakaan ei ollut helppoa, esim. juuri parkkipaikoilla. Onneksi nykyisestä ohjaustehostin löytyy. Ei noita 225 leveitä 18 tuumaisia oikein muuten kääntelisi.

Sitten vielä itse pelistä:
Nyt kun ratti himottaa kovasti, ja ilmeisesti kovin kirjava tuo tuki ja rattien taso tuntuu olevan, niin onko joku testannut peliä useammalla ratilla? Jos on esim. päässyt ajelemaan dfgt:llä ja g27:lla, niin onko tuntumassa minkälaisia eroja? Antaako g27 esim. huomattavasti enemmän vastusta? Toki hinnan puolesta tuo dfgt taitaa olla se järkevin vaihtoehto.

Nyt ajattelin jatkaa offtopikkia: Juuri tämä on nykyisissä autopeleissä ongelma, että ratin ffb:hen sekoitetaan keskenään se, mitä tunnet vartalossa esim. penkin läpi ja se mitä tunnet ratin lävitse. Tarkoitan siis sitä, että ffb -ratilla ajaessa tunnet paljon enemmän kuin oikeasti tuntisit. Tämä siksi, että saisi edes jonkun käsityksen mitä siinä virtuaaliautossa tapahtuu.

Ratkaisuksi olen ajatellu semmosta ffb penkki (360deg alusta ja 6DOF hydrauliikka) + ffb ratti yhdistelmää, jossa tuntemukset jaettaisiin mahdollisimman realistisesti. Ratti tuntuisi siis uudemmassa autossa sellaselta löllöltä ja vanhemmassa (ei ohjaustehostinta) aidon jäykältä. Tämä konsepti ei varmaan toimisi ainakaan konsolipuolella, mut PC puolella vois olla ehkä mahdollinen tulevaisuudessa. Kiitos ja kumarrus. :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Nyt jeesiä tohon IC-2 BMW M5 tehtävään! Vielä pitäis saada kultaan oikeuttavasta ajasta pois reilu pari kymmenystä mutta ei meinaa millään onnistua. Ajolinja mielestäni paras mahdollinen

E: Menihän se!!
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

2. Miten custom musicit laitetaan soimaan?

En ole itse tätä vielä väsännyt, mutta voisi kuvitella ensin tarvittavan soittolistan, jonka olet koonnut siellä XMB:n puolella jo valmiiksi. Nappaat tämän GT5:n Audio-valikossa käyttöön ja jo alkaa humpat soida.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Päivityksiä ja uusia ominaisuuksia tulossa (tai ainakin suunnitteilla) piakkoin.

http://www.gtplanet.net/

Ainakin tuo free roam kuulostaa kivalta ja mielenkiintoiselta. Sekä se että online kisoista saisi massia.

Mutta saas nyt nähdä toteutuuko mikään ja jos toteutuu niin milloin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Jos on esim. päässyt ajelemaan dfgt:llä ja g27:lla, niin onko tuntumassa minkälaisia eroja? Antaako g27 esim. huomattavasti enemmän vastusta? Toki hinnan puolesta tuo dfgt taitaa olla se järkevin vaihtoehto.

En ole DFGT:llä kokeillut, mutta G27:lla ajelevana ei tarvitse pitää forceja täysillä saadakseen tuntumaa. G27:ssa takaisin potkii kaksi moottoria DFGT:n yhden sijaan, joten varmasti eroa tuossa suhteessa on.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Päivityksiä ja uusia ominaisuuksia tulossa (tai ainakin suunnitteilla) piakkoin.
http://www.gtplanet.net/

Polyphony Digital continues to work on fully supporting the Logitech G25 and G27, though Yamauchi admits he would like a “new steering device soon”…

Eli kyllä ne väkertää noiden G-Sarjan rattien paremman tuen kanssa koko ajan...


Nyt kun ratti himottaa kovasti, ja ilmeisesti kovin kirjava tuo tuki ja rattien taso tuntuu olevan, niin onko joku testannut peliä useammalla ratilla? Jos on esim. päässyt ajelemaan dfgt:llä ja g27:lla, niin onko tuntumassa minkälaisia eroja? Antaako g27 esim. huomattavasti enemmän vastusta? Toki hinnan puolesta tuo dfgt taitaa olla se järkevin vaihtoehto.
Työkaverille käytiin viime viikolla DFGT hakemassa julkkarissa ja pari kisaa sillä kokeilin heti tuoreeltaan. Ihan ok, ratti sentään eikä mikään padi, liukujen voimat tuntuivat ja asialliselta tuntui meno.

Tulin sitten kotiin, asensin oman GT5:n ja laitoin G25:n kiinni. Jo ensimmäisissä mutkissa eron huomasin, tuntuma on jämäkempi, enkä nyt tarkoita voimien määrää, vaan yleis-tuntuma eli autoissa tuntuisi olevan enemmän massaa ja enemmän asfaltin pinnassa.

Jos rahaa on G-sarjalaiseen ja GT5:sta pelaa niin miksi ostaa muovinen DFGT? Onhan tässäkin threadissa muutamat viime viikkoina kommentoineet samaa ja jotkut vaihtaneet DFGT:n > G-sarjalaiseen kun ovat päässeet kokeilemaan, eroa on kuten Comfort > Racing renkaissa.

Jos sitten uppoutuu kunnon fiilistelyyn niin onhan näissä vielä kytkin sekä H-kaaviokin.

DFGT:
+ Hinta
- Voimien Tuntuma (Löysähkö & kevyen oloinen tunne)
- Muoviset polkimet ja muoviset & pienet ratin "viikset", käytännössä isot napit

G25/27:
+ Voimien Tuntuma (Jämäkkä & Auton massan tuntu)
+ Alumiiniset polkimet ja metalliset, isot ratin viikset (mikrokytkimillä)
- Hinta
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

EIkös DFGT:ssa ole pienempi ratin kehä kuin G-sarjalaisissa? Tai on ainakin omasta mielestäni kun ennen nykyistä G25:sta DFGT:lla ajelin.

Jos lompakossa on myttyä sen verran ylimääräistä että hinta ei sanele ratin hankintaa niin ehdottomasti G-sarjalainen (nykyään siis vissiin G27 taitaa saada ainoastaan uutena?!



edit; sen verran vielä lisään, että varsinkin turismoa pelaillessa ja kohdalle osuessa hieman helpomman kilpailun, on varsin mukavaa ajella menemään H-vaihteistolla ja kytkimellä. DFGT:llä nyit sitten ainiaan niitä "snadeja" viiksiä tai tuuppailet sekventaalista isompaa pesään.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

En ole itse tätä vielä väsännyt, mutta voisi kuvitella ensin tarvittavan soittolistan, jonka olet koonnut siellä XMB:n puolella jo valmiiksi. Nappaat tämän GT5:n Audio-valikossa käyttöön ja jo alkaa humpat soida.

Itse kokeilin tuota, mutta en oikein vakuuttunut siitä, että soittolistaa olisin saanut valittua, kun X:llä sai hyväksyttyä ja aina vaan siirtyi valikkorakenteessa eteenpäin pysähtyen lopulta soittolistalta löytyvään ekaan biisiin. Jäi vielä silloin taustamusiikit niin hiljaselleen, etten itse asiassa edes kuullut mikä siellä soi, mutta en kyllä tunnistanut siitä pihinästä ensimmäistäkään soittolistani biisiä. Täytyy tutkailla tarkemmin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Itse en saanut toimimaan kun yhden biisin esim. sinne kisaan. Mukavaa kun aina sama biisi soi kun aloittaa kisan, sitten se toistuu siinä kisan aikana ties kuinka monta kertaa. :D Ois kiva saada koko soittolista sinne samanlailla kuin änäriin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Enkö vaan oo huomannut, mutta eikö tosiaan ole mahdollisuutta tuunata jarruja? Siis eihän ne tosiaan tunnu tarvitsevankaan tuunausta, mutta onhan se vähän outoa kun auto voidaan päivittää 100 heppaisesta vaikka 800 heppaiseksi, mutta jarruihin ei tartte koskea. Mun mielestä oikeassa elämässä pitäis jarruillekin tehdä jo tuossa vaiheessa tehdä jotain :)

Mitenkäs muuten toi "Racing Modifications" ja niiden tekeminen autoon? Kaikille autoille sanoo, että ei voida tehdä kys. autolle. Pitääkö olla kaikki perustuunaukset tehty ensin tappiin asti joka kategoriassa (body, engine, turbot jne) ennen kuin onnistuu? NFS Shiftissa tais olla jotenkin vastaava systeemi.

Muuten pakko sanoa, että peli on addiktoinut vaikka edelleen vähän harmittaa, ettei auto vaurioidu kunnolla vaikka vedän 200km/h lasissa katuradalla seinään :)
 
Ylös Bottom