Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Kyllä itse ainakin ajoin sekunnin pari nopeampia kierroksia kun tankki oli puolillaan vs tankki täynnä (renkaat vaihdoin uudenkarheisiin mutta lisää löpöä en ottanut varikolla)

Varmaan juuri tuo renkaiden vaihto lisäsi sun nopeuttasi? En kyllä itse huomannut vauhdin parantuvan puoli tankkia vs. täys tankki -tilanteessa, kun molemmilla kerroilla oli uudet renkaat. Tietenkin voi olla, että olen niin puusilmä enkä havaitse eroa, vaikka sitä oisikin. ;)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Varmaan juuri tuo renkaiden vaihto lisäsi sun nopeuttasi? En kyllä itse huomannut vauhdin parantuvan puoli tankkia vs. täys tankki -tilanteessa, kun molemmilla kerroilla oli uudet renkaat. Tietenkin voi olla, että olen niin puusilmä enkä havaitse eroa, vaikka sitä oisikin. ;)

Tarkoitan tottakai nopeimpia kierroksia täydellä tankilla vs nopeimpia kierroksia puolittaisella tankilla... Tsukuballa mazda roadster endurancessa täyden tankin kanssa 1:03.xxx ja puolittaisella 1:01.xxx. Ihan selkeä erohan tuossa on ja kun sen verran monta kierrosta saa alle kun renkaissa on vielä hyvä pito niin tuskin omista puukäsistä/jaloistakaan on kyse että olisi epätasaista ajoa ollut.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Olen miettinyt että miks ihmeessä ne kaikista suurimmat expat ja rahat pitää tulla niillä fuckin' superautoilla. Miks jollain perus kompakti autoilla ei vois kisata suurista rahamääristä. Leveli molemissa speceissä sen verran korkeella että on vaa niitä superkisoja jäjellä. Niillä kun ei oikeasti jaksa ajaa. se on vaa suorittamista. Mutta jollain vähän vanhemmalla takavetosella kisaaminen on.. siis siinä on sitä fiilistä ja sen taki tämä peli on niin hauska kun se nyt on. Mutta ei vaa jaksaisi pelata niitä vanhoja kisoja uudestaa pelkästään sen takia että saisi ajaa niillä. Jos vaikka onlinessa suomalaisten kanssa saisi tälläisiä kioja aikaiseksi?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec keskustelu

Mistähän helvetistä tässä pelissä on tarkoitus saada rahaa ? Autot maksaa miljoonia mutta kisoista saa vain hiluja, alkaa tyystin loppua mielenkiinto. Äxpeetäkin pitäisi seuraavaa endurancea varten grindata yli 800 000 xp että voi osallistua :mad:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec keskustelu

Mistähän helvetistä tässä pelissä on tarkoitus saada rahaa ? Autot maksaa miljoonia mutta kisoista saa vain hiluja, alkaa tyystin loppua mielenkiinto.

Ehkäpä tässä pelissä ei ole tarkoituskaan saada jokaista mahdollista superautoa omaan talliin viikon pelaamisen jälkeen? Kun on tahkonnut kisoja urakalla, ja vaivalla saanut tarvittavat miljoonat kokoon, on saavutuksen tunnekin hieman erilaista kuin parin kisan voiton jälkeen saavutettuna. Eikös?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec keskustelu

Kyllä kai peleissä kumminkin on tarkoitus päästä eteenpäin ? Tuon seuraavaan endurance-kisan avaaminen vaatii n. 10 tunnin xp-grindaamisen :rolleyes:

E. Tähän mennessä Indy 500 - ovaalia ajettu n. 1250 kierrosta rahaa tai kokemusta keräten.
E2. Sitäpaitsi tätä on pelattu jo 2,5 viikkoa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec keskustelu

Ehkäpä tässä pelissä ei ole tarkoituskaan saada jokaista mahdollista superautoa omaan talliin viikon pelaamisen jälkeen? Kun on tahkonnut kisoja urakalla, ja vaivalla saanut tarvittavat miljoonat kokoon, on saavutuksen tunnekin hieman erilaista kuin parin kisan voiton jälkeen saavutettuna. Eikös?

Pelissä tulis siltin päästä etenemään, ei vain ole mielekästä ajaa uudestaan ja uudestaan kymmeniä..oikeasti kymmeniä kertoja samaa kisaa uusiksi. Niitä kisoja vain on maximissaan 1/3 siitä määrästä mitä toi peli vaateisi. Ei niitä autoja todellakaan heti tartte saada, mutta kun joutuu ajelemaan vain ihan tiettyjä kisoja. Ite haluan ajaa tavis autoilla ja mitä saan yhdestä beginner FR kisasta...384 expaa..laskeppa kauanko menee ajaa et saan vaikka 1,5 miljoonaa täyteen. Toinen vaihtoehto on ajella niitä myöhempiä kisoja joissa joutuu super tai kilpa-autoilla ajaa. Niillä ajaminen ei kuitenkaan ole mielekästä, joten kyllä on pelin suunnittelussa kisojen suhteen menty metsään. Ja jos on rataeditoria, itse valitsemia kisoja jne mahdollisuus ajaa, niin miksi ei niistä saa expaa ja rahaa. Sen jälkeen pelin yksinpeli ois lähes loputon ja peli jaksaisi kiinnostaa gt6:n tuloon.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec keskustelu

Mistähän helvetistä tässä pelissä on tarkoitus saada rahaa ? Autot maksaa miljoonia mutta kisoista saa vain hiluja, alkaa tyystin loppua mielenkiinto. Äxpeetäkin pitäisi seuraavaa endurancea varten grindata yli 800 000 xp että voi osallistua :mad:

Eipäs unohdeta missä tämä peli on tehty... Jaappaniassa. Siellä grindaus on se juttu.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec keskustelu

Toivotaan että tämäkin peli saisi prologuen tapaan päivityksen, jossa nostettaisiin palkintoshekkien summia. Nythän ne ovat varsinkin enduranceista lähinnä säälittävät. Ja siinäkään ei ole mitään järkeä, että b-specista, jonka kisat ovat 2x pidempia, saa puolet vähemmän hilloa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec keskustelu

Pelissä tulis siltin päästä etenemään...

Totta, mutta pelkkää A-speciä tahkoamalla eteneminen on vaikeampaa, kuin jos vie eteenpäin samalla B-speciä, special eventejä sekä lisenssejä. Kaikista saa rahaa, XP:tä, palkintoja ja avattua uusia osioita.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - A-Spec keskustelu

Totta, mutta pelkkää A-speciä tahkoamalla eteneminen on vaikeampaa, kuin jos vie eteenpäin samalla B-speciä, special eventejä sekä lisenssejä. Kaikista saa rahaa, XP:tä, palkintoja ja avattua uusia osioita.
Lisenssit on kaikki vähintään hopealla, super on täysin kultaisena. Special eventtejä on amg driving school ja red bull x1 challenge kesken, muut on ajettu kultaan. Ja ainakin minun osalta x1 jää suorittamatta, se ei vain pädillä onnistu. Siitä huolimatta on tasolta 31 tasolle 32 luvassa se aiemmin mainitsemani 10h grindausta ja seuraava uusi endurance(nyrre 4h) avautuu vasta tasolla 32. B-Spec on tasolla 24 mutta se nyt ei paljon lohduta kun xp kertyy eri tilille, saadut rahasummat on vähäisiä bspec kisoissa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Ite oon tahkonnu European Leaguee Audi R10 TDI:llä, 5 kierrosta ja voitosta saa 83000 krediittiä.Ratakierros kestää minuutin molemminpuolin pääsääntöisesti.Saihan siinä tietty parit kierrokset ajella kun keräsin sen 10 milliä Ferrarin F1 2010 pirssiin:)
 
Avut minimissä - nopein vauhti?

Moni täällä kertoo ajavansa kokonaan ilman ajoapuja, mutta onko niin, että siten myös on mahdollista ajaa absoluuttisesti kovimpia aikoja? Itelläni on ohjaimena dfGT ja useimmiten avuista vain ABS 1:llä ja skid recovery päällä. Ja tietty ajolinja, mutta se ei vaikuta auton suorituskykyyn. Jos nollaan nuokin, pääsenkö kovempaa?
 
Vastaus: Avut minimissä - nopein vauhti?

Itelläni on ohjaimena dfGT ja useimmiten avuista vain ABS 1:llä ja skid recovery päällä. Ja tietty ajolinja, mutta se ei vaikuta auton suorituskykyyn. Jos nollaan nuokin, pääsenkö kovempaa?

ABS kannattaa pitää ykkösessä, muuten tulee jatkuvasti lukkojarrutuksia. Skid recovery force saattaa hidastaa, en ole ikinä kokeillut niin en tiedä kuinka peli hoitaa tuon luiston korjaamisen (jarruilla, voiman vähentämisellä vai automaattisella ohjauksen korjauksella)
 
Vastaus: Avut minimissä - nopein vauhti?

ABS kannattaa pitää ykkösessä, muuten tulee jatkuvasti lukkojarrutuksia. Skid recovery force saattaa hidastaa, en ole ikinä kokeillut niin en tiedä kuinka peli hoitaa tuon luiston korjaamisen (jarruilla, voiman vähentämisellä vai automaattisella ohjauksen korjauksella)

Ite käytän kanssa tuota ABS 1:llä. Tuo SRF nopeutti minua siellä top gearin keskitason kisassa special eventseissä. En sitä kyllä muuten käytä.
 
Vastaus: Avut minimissä - nopein vauhti?

Moni täällä kertoo ajavansa kokonaan ilman ajoapuja, mutta onko niin, että siten myös on mahdollista ajaa absoluuttisesti kovimpia aikoja? Itelläni on ohjaimena dfGT ja useimmiten avuista vain ABS 1:llä ja skid recovery päällä. Ja tietty ajolinja, mutta se ei vaikuta auton suorituskykyyn. Jos nollaan nuokin, pääsenkö kovempaa?

Kannattaa iha oikeesti ottaa se ajolinja hel*****n. Ajat paranee ainaki itellä sekunteja lyhyissäkin radoissa. Itellä tulee ainaki liian orjallisesti seurattua sitä viivaa ja eipä niitä ratojakaan opi ollenkaan. Jarrutukset on välil ihan liian aikasin, ja ajolinjoissakin vähän mätää. Ihmettelen miten miten jengi jaksaa ees pelata sil viivalla :D. Saispa viel kartan ja sopivan vaihteen "ehdottajan" pois.
 
Vastaus: Avut minimissä - nopein vauhti?

Kannattaa iha oikeesti ottaa se ajolinja hel*****n. Ajat paranee ainaki itellä sekunteja lyhyissäkin radoissa. Itellä tulee ainaki liian orjallisesti seurattua sitä viivaa ja eipä niitä ratojakaan opi ollenkaan. Jarrutukset on välil ihan liian aikasin, ja ajolinjoissakin vähän mätää. Ihmettelen miten miten jengi jaksaa ees pelata sil viivalla :D. Saispa viel kartan ja sopivan vaihteen "ehdottajan" pois.

Samaa mieltä tuosta ajolinjasta, itseäni sotkee vaan sen olemassa olo, vaikka sitä en koskaan seuraakaan. Mutta se saa silmät keskittymään johonkin ihan muuhun kuin pitäisi. Tuosta vaihteen ehdottajastakaan ei oikeastaan muuta hyötyä ole, kuin se että vierailla radoilla, varsinkin jos on pitkiä suoria niin pystyy hiukan paremmin ennakoimaan tulevaa mutkaa ja jarrutus paikkaa, kun vaihde alkaa vilkkumaan.
 
Ylös Bottom