Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Mulla on asetuksissa Force 10 mutta powersteering on. En ole kokeillut mitä vaikuttaa ajamiseen jos ottaisi pois mutta ei se ainakaan lähtöruudussa vatkaa tai kaasutuksesta.

Töyssyisillä radoilla ratti rupeaa vatkaamaan kun auto haluaa muuttaa suuntaa mutta esim tasaisella kaupunki radalla ei tuollainen normi mustangi vatkaa yhtään ja menee suoraan pitämättä ratista kiinni.

Tässä ohjeuksessa on kyllä se kiva, että ratti pyörii enempi kui normaalisti peleissä, joten jos tulee paha tappisladi on ratti oikeasti käännetävä tappiin ja käsiä pyöriteltävä eikä vain käännetä samalla otteella edes takas. Näin jää moni huima sladi korjaamatta kuten oikeasti jäisi. Tietty kun on "vatasen jalat ja omat kädet" niin kädet ei vaan kerkiä mukaan. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Kyllä tuo G27 vatkaa jos on epätasainen tie aika paljonkin. Mutta ei se nyt paikallaan ruudussa vatkaile :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Väittäisin, että rattisi on viallinen jollain tapaa. Ei tuollaisesta käytöksestä kukaan muu ole tainnut raportoida?

G27 ei vatkaa, mutta kanttarit kyllä tuntuvat täristyksenä ratissa.

Joo, epäilisin rattia kyllä kanssa koska 3 päivän ajon aikana ei itel ole ollut dfgt kanssa mitään ongelmaa. Ja graffoissa ainoa bugi on ollut varjot jaa niihinkään ei ehdi keskittyä... Ajan varmaan sen verran kovempaa... :rolleyes:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Siin top gearin bussi kisassa toisel yrityksel ykköseksi. Jarruissa voi ihan huoletta painaa ohi ilman osumista ees keneenkään. Aluks tuntu vaikeelta mut helppo se olikin. Lotus kisasta ei tuu ajoavuillakaan sit taas mitää.

Ok, no pitää yrittää vielä sit oikein ajatuksen kanssa. Eli ilman jarrua. :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

G27 ja Forcet kympissä, ei vatkaa. Mutkissa hiukan tärrää.

Siin top gearin bussi kisassa toisel yrityksel ykköseksi. Jarruissa voi ihan huoletta painaa ohi ilman osumista ees keneenkään. Aluks tuntu vaikeelta mut helppo se olikin. Lotus kisasta ei tuu ajoavuillakaan sit taas mitää.

Bussikisa jäi ekan parin yrityksen jälkeen odottamaan parempia hetkiä, mutta Lotus-kisassa useampia ajoapuja päällä selvisin lopulta kolmanneks. Useamman yrityksen sekin kyllä vaati.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

no nyt on pelailtu vaa ohjaimel pelii ku ratti hajos ekana iltana mut joo kaks ekaa lisensii vedetty kullaks ja 3 lisenssis eli ic on vedetty jo 6 kullaks ja tänää sit jatketaa tuota urakkaa:D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Väittäisin, että rattisi on viallinen jollain tapaa. Ei tuollaisesta käytöksestä kukaan muu ole tainnut raportoida?

Mulla rattina Login Driving Force EX ja Prologuessa oli yllä kuvatty jäätävä ravistus. Nytten GT5:ssa on pelannut niin kuin pitääkin. Ihan kevyttä vatkausta tulee jos auto lähtee vähänkin hakemaan/heittelehtimään suoralla...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Mulla rattina Login Driving Force EX ja Prologuessa oli yllä kuvatty jäätävä ravistus. Nytten GT5:ssa on pelannut niin kuin pitääkin. Ihan kevyttä vatkausta tulee jos auto lähtee vähänkin hakemaan/heittelehtimään suoralla...

Pelitilanteissa tietysti ratti elää sen mukaan mitä tapahtuu ja minkälainen tie on alla, mutta tasaisella tiellä ja varsinkaan paikallaan seistessä ei minkään ratin pitäisi vatkata mihinkään.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Beddis: Ei mulla vaan vatkaa DFGT omiaan (kumpi sulla nyt on, DFP vai DFGT, kirjoitit että DFPGT)

Driving Force Pro GT, niinkuin kirjoitin. Vaikka ei tuolla vissiinkään normaaliin DFP:hen taida olla muuta eroa kuin logo ratin keskellä?
logitech%20driving%20force%20pro%20gt.jpg


Mutta ihmettelen kyllä sitä, että ratissa olisi vikaa. Se kun on toiminut kaikilla muilla autopeleillä kuin unelma (F1CE, F12010, Dirt, Dirt2 ym). Vaan ei tuo vatkaus ole ihan normaalia tosiaan, jo 80 km/h vauhdissa vatkaa niin, ettei yhdellä kädellä saa pidettyä suorassa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Täällä aivan sama. Pitoja puuttuu reilusti vastustajiin nähden. Olis kiva nähdä, jos tuon on joku päässy läpi!

Itsellä meni se Lotus kisa vähemmillä yrityksillä ykköseksi kuin Kleinbus kisa :eek:

Tyypilliseen Gran Turismo tyyliin nämä ovat kyllä niin skriptattuja kuin voi olla, täytyy olla tietyssä vaiheessa ohittanut tietty määrä autoja että on mitään mahdollisuuksia kultaan.

Vaikein kulta on toistaiseksi itsellä Special eventseissä olevassa Grand Tour kisassa, olisko nyt se kolmas missä pitää pimeässä Toscanassa ajaa Lambolla. Ei siinä mitään mutta kun siellä on säkkipimeää ja ajovalot valaisee n.5 metriä tietä auton edestä, tuo tulee vaatimaan kymmeniä yrityksiä jotaa oppii ulkoa sen noin kolmen minuutin tienpätkän :S
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Täällä aivan sama. Pitoja puuttuu reilusti vastustajiin nähden. Olis kiva nähdä, jos tuon on joku päässy läpi!
? Moni tuosta maininnut, mutta ei minusta tuossa ollut muuta erikoista kuin paska auto ajaa. Toisella yrityksellä läpi niin että heilahtaa voittajana. Avut poissa paitsi abs 1:llä kun nuo dfgt ratin polkimet ovat sen verran paskat pelata ilman abs.

Ei minulla dfgt tärrytä mitenkään oudosti kuten joku tässä mainitsi, mutta tuo jarrubugi on näkynyt, että oletuksena on hieman jarrua päällä. Pleikkarin boottaus auttoi siihen. Jossain toisessakin pelissä olen saman joskus havainnut. Harmi että takuu jo ummessa. Muuten hyvä ratti mutta muoviset polkimet..

Muutenkin harmittaa kun wheel stand pron ostin dfgt ratille enkä logitech g25/g27 rateille. Nyt on päivittämisessä pykälä enemmän kynnystä kun ei sama teline käy. :(
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Mutta ihmettelen kyllä sitä, että ratissa olisi vikaa. Se kun on toiminut kaikilla muilla autopeleillä kuin unelma (F1CE, F12010, Dirt, Dirt2 ym). Vaan ei tuo vatkaus ole ihan normaalia tosiaan, jo 80 km/h vauhdissa vatkaa niin, ettei yhdellä kädellä saa pidettyä suorassa.
No jossain on vikaa kun esim. mulla kyseinen ratti toimii normaalisti. Kannattaa kokeilla vaikka irrotella usb-johtoa tai muuta. Mulla on nyt eka ratti ja täytyy sanoa että en nyt niin tykkää force feedbackistä, mutta on siitä hyötyä. Eilen virittelin tätä autoa (Hommell Berlinette R/S Coupe) ja sain kyllä maittavasti auton sladiin vaikken nyt mikään "rattimies" olekaan. Eli selvästi tunti kyllä käsissä et nyt lähtee. Ei pädillä samaa voisi kokea. :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

No jossain on vikaa kun esim. mulla kyseinen ratti toimii normaalisti. Kannattaa kokeilla vaikka irrotella usb-johtoa tai muuta.

Ei johdon irrottelu auta, tämä sama ongelma on siis ollut kaikilla PS3:n GT-peleillä (Prologue, Academy, GT5).
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Oli kyllä huikeeta vetää Lotuksella se top gearin kakkoshaaste!Kultaa tuli tovin yrittämisen jälkee mahtavalla 0,062 erolla!
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Saan oman DFGT:n forceoskilloimaan kun suoralla hieman kääntää rattia (juuri sen verran että keskitysforce tuntuu) ja päästää vain irti. Vaikka alla olisi lussu Fiat500. Sen joutuu sitten hieman voimalla estämään että saa loppumaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Onko tosiaan niin että padilla ajaessa ei voi ajaa näppäimillä, vaan pitää käyttää niitä hemskutin tatteja.? :confused:
 
Kyllä tuo G27 vatkaa jos on epätasainen tie aika paljonkin. Mutta ei se nyt paikallaan ruudussa vatkaile :D

Prolossahan siis jos tasaisella irrotit ratista niin vatkaus alkoi ja lopulta auto pyörähti, tähän se on korjattu.

Ja kuten joku sanoi niin bussikisa "jarruitta" se taittuu kolmosella joka mutkaan kun hiukan kaasua höllää, ehkä yks mutka Mis jarrua tarvitaan.
 
Ylös Bottom