Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Varmaan pitäisi laiskuudeltaan selailla ketjua läpi, mutta onko muillakin ilmennyt jäätymisongelmia onlinen puolella?.

Ongelma tiedossa ja tilanteeseen tulossa päivitys. Jos haluaa ilman turhia latauksia pelata niin kannattaa kytkea pleikkari pois netistä
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Itselläni on DFP ja nyt huomasin että pelissä animaatio kääntyy 90 astetta (yhteen suuntaan), mutta ratti on 900 asteen tilassa, jolloin pelissä ratin animaatio kääntyy 90 astetta siinä vaiheessa kun olen kääntänyt rattia jo 200 astetta. Onko DFGT samanlainen ja tietääkö kukaan miten saisin ratin toimimaan 180 asteen tilassa. Prologueta varten löysin näppäin yhdistelmän Select + R3 + Oikea pedaali, mutta tämä ei ainakaan pelitilanteessa vaihtanut tilaa, en sitten tiedä missä kohtaa olisi pitänyt painaa.

Tuntuu että rattituki olisi hieman puutteellinen, mutta ehkä tätä on tarkoitus ennemmin pelata padin kanssa.
Tämä olisi minustakin mukava tietää.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Itselläni on DFP ja nyt huomasin että pelissä animaatio kääntyy 90 astetta (yhteen suuntaan), mutta ratti on 900 asteen tilassa, jolloin pelissä ratin animaatio kääntyy 90 astetta siinä vaiheessa kun olen kääntänyt rattia jo 200 astetta. Onko DFGT samanlainen ja tietääkö kukaan miten saisin ratin toimimaan 180 asteen tilassa. Prologueta varten löysin näppäin yhdistelmän Select + R3 + Oikea pedaali, mutta tämä ei ainakaan pelitilanteessa vaihtanut tilaa, en sitten tiedä missä kohtaa olisi pitänyt painaa.

Tuntuu että rattituki olisi hieman puutteellinen, mutta ehkä tätä on tarkoitus ennemmin pelata padin kanssa.

DFGT:ssä ei voi muokata kääntyvien asteiden määrää ollenkaan. täys ysisatku aina.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

DFGT:ssä ei voi muokata kääntyvien asteiden määrää ollenkaan. täys ysisatku aina.

Tarkoitatko että GT5:ssa ei pysty? Kyllä Shiftissä ainakin pystyy. Ehkä en osaa, mutta minä en ainakaan löydä mitään asetuksia DFGT:n. En siis tuohon astelukuun, forceen etc...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

DFGT:ssä ei voi muokata kääntyvien asteiden määrää ollenkaan. täys ysisatku aina.

No kuinka paljon sun täytyy kääntää yhteen suuntaa asteissa että se on pelissä kääntynyt sen 90 astetta? Itseni täytyy kääntää 200 astetta eli joka kurvissa missä riittäisi 90 asteen kääntö niin joudun kääntämään paljon enemmän, on kuin laivaa ohjaisi.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

beddis: DFGT:ssä on se punainen "rullanappi+enter" oikealla sekä plusmiinus vasemmalla laidalla ratin keskiössä.
dfp1.jpg

DFP

logicool_dfgt01.jpg

DFGT

On noissa nyt aika selkee ero

drunkMF: DFP:ssä käsittääkseni on ihan mekaaniset haitat (vai säädettävä "forcejarru" joilla kääntömahdollisuutta pystyy rajoittamaan, DFGT:ssä tätä ei mun mielesä pysty tekemään mitenkään. DFP:hen en ole ikinä itse koskenut, DFGT on hyllyssä



No kuinka paljon sun täytyy kääntää yhteen suuntaa asteissa että se on pelissä kääntynyt sen 90 astetta? Itseni täytyy kääntää 200 astetta eli joka kurvissa missä riittäisi 90 asteen kääntö niin joudun kääntämään paljon enemmän, on kuin laivaa ohjaisi.

no jyrkin mitä oon tähän mennessä tarvinnut oli se Tsukuban takanurkan mutkassa ajettava national B-lisenssin "slow in-fast out", saa kääntää sen 180' että pösön nokka taittuu. Hytistä ajoin mutta en kiinnittänyt huomiota siihen paljonko bittikuski käsiään käänsi. tuossa jäin ruhtinaalliset 0,004sec kullasta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Itselläni on DFP ja nyt huomasin että pelissä animaatio kääntyy 90 astetta (yhteen suuntaan), mutta ratti on 900 asteen tilassa, jolloin pelissä ratin animaatio kääntyy 90 astetta siinä vaiheessa kun olen kääntänyt rattia jo 200 astetta. Onko DFGT samanlainen ja tietääkö kukaan miten saisin ratin toimimaan 180 asteen tilassa. Prologueta varten löysin näppäin yhdistelmän Select + R3 + Oikea pedaali, mutta tämä ei ainakaan pelitilanteessa vaihtanut tilaa, en sitten tiedä missä kohtaa olisi pitänyt painaa.

Tuntuu että rattituki olisi hieman puutteellinen, mutta ehkä tätä on tarkoitus ennemmin pelata padin kanssa.

Kyllähän tuo tilan vaihto onnistuu pelistä riippumatta DFP:llä, mutta löytämäsi ohjeistus on väärä tai sitten on tullut lukuvirhe.

Select + R3 + Right Paddle vaihtaa tilan, viimeisenä painetaan siis oikean puolista ratista löytyvää vaihdenappia.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

beddis: DFGT:ssä on se punainen "rullanappi+enter" oikealla sekä plusmiinus vasemmalla laidalla ratin keskiössä.

Juu, kyllä minä tämän tiedän. Edelleenkin, minulla on Driving Force Pro, jossa Logitechin logon tilalla GT-logo. Tätä rattia myytiin silloin joskus nimellä Driving Force Pro GT. Tavallisessa DFP:ssä oli se Logitechin logo tuossa GT-logon tilalla nääs. Tulinko nyt jo vihdoin ymmärretyksi? :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Tarkoitatko että GT5:ssa ei pysty? Kyllä Shiftissä ainakin pystyy. Ehkä en osaa, mutta minä en ainakaan löydä mitään asetuksia DFGT:n. En siis tuohon astelukuun, forceen etc...

Pelin pitää todellakin tukea DFGT:tä että hienosäädöt ovat mahdollisia. Ainoat asetukset ovat hakkausforcejen teho ja power steering apu. Esimerkiksi ratin keskitysforceja ei ole mahdollista säätää (vakiokeskitysforce on voimakkaampi kuin G25/G27).
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Lotus kisasta ei tuu ajoavuillakaan sit taas mitää.

Mä pääsin sen niin, että pistin avut melko täysille, johonkin 8 muistaakseni, ja sitten vain törkeätä ajoa, pientä tönimistä oli havaittavissa ajon aikana, jarrutukset melkomyöhään ja koko ajan peesissä, niin pääsin viidenneksi...
Itsekkin kokeilin sitä monen monta kertaa ensin ilman apuja, ei tullu mitää ni luovutin ja laitoin noi avut päälle, ABS ja mikä se toinen olikaan :eek:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Vähän noob-kysymys, mutta miten homma nyt menee esim. tuossa aloittelijat-karsinassa, jossa otin sieltä sellainen Toyotan pikku autot -kisan ja en meinaa millään pysyä porukan perässä. Yritän töniä, kikkailla, ajaa puhtaasti yms, mutta aina ne painavat kohtuu helposti ohi (siis vaikka pääsisin esim. 4:ksi, niin kohta painavat suoralla ohi ja olenkin sijalla 10 tms). Mielestäni (nyt lv.4 ehkä) en saanut ostettua kuin yhden Toyotan mikä tuohon kisaan käy.. Pitääkö siis jotenkin tuunara autoa vai missaanko jotain? Kun jotenkin oletin, ettei suuria vaikeuksia vielä pitäisi tuossa aloittelijoiden puolella tulla..
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Vähän noob-kysymys, mutta miten homma nyt menee esim. tuossa aloittelijat-karsinassa, jossa otin sieltä sellainen Toyotan pikku autot -kisan ja en meinaa millään pysyä porukan perässä. Yritän töniä, kikkailla, ajaa puhtaasti yms, mutta aina ne painavat kohtuu helposti ohi (siis vaikka pääsisin esim. 4:ksi, niin kohta painavat suoralla ohi ja olenkin sijalla 10 tms). Mielestäni (nyt lv.4 ehkä) en saanut ostettua kuin yhden Toyotan mikä tuohon kisaan käy.. Pitääkö siis jotenkin tuunara autoa vai missaanko jotain? Kun jotenkin oletin, ettei suuria vaikeuksia vielä pitäisi tuossa aloittelijoiden puolella tulla..

Osta siihen esim: sport putkisto (halvin), moottorin ohjausyksikkö, "power filtteri :D" ja sitten vaikkapa vielä se sport catti sekä jos vielä tarvetta niin se halvin moottorin viritys paketti. Noilla nyt jo luulis pärjäävän ja eikä maksakaan kauheita.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Nyt sain ratin tilan vaihdettua 180 tilaan, ajattelin loogisesti että paddle = pedaali mutta ei se englanti olekkaan niin helppoa :D

Nyt ongelma on se että ohjaus on yliherkkä, tosin FFB tuntuu paremmalta.

Huomasin myös että kun kartingisssa (en tiedä muista autoista) kääntää rattia niin sitten kun ratin animaatio lakkaa kääntymästä niin renkaat jatkavat vielä hetken, jonka jälkeen vielä 20 astetta oma ratti voi kääntyä vaikuttamatta peliin mitenkään, samantapainen myös 900 asteen tilassa.

Oletteko te jotka pidätte ratin tuntumaa hyvänä edes pelanneet PC:llä esim. Live for Speediä vai miksi täällä kehutaan niin paljon tuota tuntumaa ratilla? Sisällöllisestihän Gran Turismo tietenkin hakkaa LFS:n mennen tullen, mutta ohjaustuntuma siinä on valovuosia edellä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Ok, no minulla on myös DFP ja ei ole ollut mitään vatkaus ongelmia missään pelissä.
Eli hyvin todennäköisesti vika on ratissasi.


Juu, kyllä minä tämän tiedän. Edelleenkin, minulla on Driving Force Pro, jossa Logitechin logon tilalla GT-logo. Tätä rattia myytiin silloin joskus nimellä Driving Force Pro GT. Tavallisessa DFP:ssä oli se Logitechin logo tuossa GT-logon tilalla nääs. Tulinko nyt jo vihdoin ymmärretyksi? :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

g25 toimii kuin unelma, forcet 10, simulation, mutta mikä on tuo powersteering-säätö? Poissa päältä olen pitänyt kun en eroa ole huomannut, luullut ainakin ns. ajoavuksi? Paras tuntuma kun se ei ole käytössä? Peli muuten loistava mutta hud:in säätämättömyys häiritsee, kai siihen tottuu...
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Elikkä siis, saako tuon DFGT 900 asteen veivausta säädettyä jotenkin pienemmäksi? Onko se juuri tuo select + R3 + oikea pedaali? Missä tilassa peli pitää olla että tämän säädön pystyy tekemään, ihan asetuksissa vaan vaiko suoraan pelissä?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Oletteko te jotka pidätte ratin tuntumaa hyvänä edes pelanneet PC:llä esim. Live for Speediä vai miksi täällä kehutaan niin paljon tuota tuntumaa ratilla? Sisällöllisestihän Gran Turismo tietenkin hakkaa LFS:n mennen tullen, mutta ohjaustuntuma siinä on valovuosia edellä.

No tuo nyt on paskapuhetta. Toki nuo halpisratit hyötyy LFS:n suuremmasta muokattavuudesta ja säädöistä kontrollien suhteen, mutta esim. G25:llä ero GT:n suuntaan on selvä.

Ja pitää ollakin. LFS on jo kohta kymmenen vuotta vanha peli, joten ohi on mentäväkin.
Sen sijaan Iracingille GT ei mahda rattituntumassa ja ajomallissa mitään. Toki taas erona on myös toisen valtaisa sisältö ja toisen hyvin kapeaan, mutta sitäkin tarkempaan siivuun keskittyminen.

Kertoo jotain Iracing kokemuksestani. Kaikki Nascar special eventit ekalla läpi kultana. Vähän liiankin tuttua kauraa.

EDIT. Niin ja kysymykseesi. Pelaan noita PC-simuja viikottain, joten kokomusta on.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Tää maali systeemi o kyl iha pehmee.. Ostin m3 bemun mustana, maalasin vanteet samalla mustalla, maalasin myöhemmin auton hopeiseksi mutta tulin katumapäälle ja halusin auton takaisin mustaksi. Kas vain.. pitäisi ostaa uusi auto iha vaa siks et sais sen saman mustan värin tonne items:iin .. voi kristus :mad:
 
Ylös Bottom