Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Annetaan nyt vähän vinkkiä siihen lotuskisaan:

-Kaikki avut päälle, kaikki!
-Tönimistä on pakko hyödyntää
-TÖRKEETÄ ajoa, joka mutkassa täytyy jarruttaa myöhään ja leikata rumasti eteen.
-Mutkaan tullessa pysyy poissa ajolinjalta koska AI jarruttaa todella aikaisin.
-Draftaa jokaisessa mahdollisessa tilanteessa, tämä pätee myös sambabussiin vaikka siitä ei näennäisesti ole hirveästi hyötyä.
-Tuuria!
-Radalla on pari kohtaa joissa voi huijata ihan sumeesti ja oikaista:
-Eka mutka, vältä punavalko-raidoitettu alue ja leikkaa tötsien vasemmalta puolen niin ei tarvitse kiertää chikaania.
-Hammerheadissa voi ajaa ensimmäisen vasemman ohi (vältä punaisia tötteröitä, valko-oranssit on OK) ja leikata hidastelevien eteen ennen sitä pitkää oikeaa.

Toivottavasti noista on jotain hyötyä, vaikea se on mutta itse sain jollain ihmeen kaupalla molemmista TG haasteista kultaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

No tuo nyt on paskapuhetta. Toki nuo halpisratit hyötyy LFS:n suuremmasta muokattavuudesta ja säädöistä kontrollien suhteen, mutta esim. G25:llä ero GT:n suuntaan on selvä.

Ja pitää ollakin. LFS on jo kohta kymmenen vuotta vanha peli, joten ohi on mentäväkin.
Sen sijaan Iracingille GT ei mahda rattituntumassa ja ajomallissa mitään. Toki taas erona on myös toisen valtaisa sisältö ja toisen hyvin kapeaan, mutta sitäkin tarkempaan siivuun keskittyminen.

Kertoo jotain Iracing kokemuksestani. Kaikki Nascar special eventit ekalla läpi kultana. Vähän liiankin tuttua kauraa.

EDIT. Niin ja kysymykseesi. Pelaan noita PC-simuja viikottain, joten kokomusta on.

Mitä eroa on G25 ohjauksessa verrattuna DFP, molemmat ratit kun ovat 900 asteen ratteja tupla FFB moottoreilla, ei mitään tietäekseni.

iRacing ja LFS ajotuntuma on lähes samanlainen, LFS kun on päivittinyt moneen kertaan sen kymmenen vuoden aikana vaikka nimi ei olekkaan muuttunut LFS 5:ksi.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Onko tosiaan niin että padilla ajaessa ei voi ajaa näppäimillä, vaan pitää käyttää niitä hemskutin tatteja.?
Onko tosiaan niin että 80% pelaajista ei edes vilkaise mitä pelin asetuksista voi säätää, vaan on pakko päästä heti radalle?
Täällä on suunnilleen joka sivulla joku kyselemässä itsestäänselvyyksiä joihin löytyisi ratkaisu jos käyttäisi kaksi minuuttia siihen että klikkaisi sen Options -valikon auki.

Itse ainakin pelistä riippumatta selaan ensin asetukset läpi ja teen niihin tarvittaessa omasta mielestäni pakolliset muutokset.
Yleensä lähes joka pelissä joutuu ainakin musiikin tasoa laskemaan ääniefektien tasoa alemmas.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Niin että kun pelissä pitäisi olla se 900->> autoa ja en itse löydä "kaupasta" läheskään niin montaa autoa ja monissa kisoissakin tarvitsisi joitakin autoja joita ei sitten löydy... Eli aukeaako tässä autot jotenkin levujen mukaan vai miten?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Tää maali systeemi o kyl iha pehmee.. Ostin m3 bemun mustana, maalasin vanteet samalla mustalla, maalasin myöhemmin auton hopeiseksi mutta tulin katumapäälle ja halusin auton takaisin mustaksi. Kas vain.. pitäisi ostaa uusi auto iha vaa siks et sais sen saman mustan värin tonne items:iin .. voi kristus :mad:

Siis hetkinen? Onko ne maalit mitä kertyy ostetuista autoista kertakäyttöisiä? Missä logiikka?


ps. Oisko paha tehdä "GT5 rattimallit+säädöt+kaikki+jne+tms" topikki? Kun olis kiva lukea täältä itse pelistä, eikä pelkistä rateista.. Jos ei onnistu oma topic niin voisko rattilörinät mennä sinne rattitopikkiin mikä on jo olemassa. Kiitos!

pps. Milläs vekottimella kannattaa laittaa b-spec käyntiin? Se mun setä ei pysy housuissaan yhtään mutkaa millään kokeilemallani kärryllä. Luulen kumminki et siinä on päämääränä olla ensimmäinen ja voittaa kisa, eikä olla se kenellä on eniten hiekkaa ja nurmikkoa pölykapseleiden välissä.
 
Niin että kun pelissä pitäisi olla se 900->> autoa ja en itse löydä "kaupasta" läheskään niin montaa autoa ja monissa kisoissakin tarvitsisi joitakin autoja joita ei sitten löydy... Eli aukeaako tässä autot jotenkin levujen mukaan vai miten?

Käytettyjenautojen kaupassa vaihtuu autot jatkuvasti.


Ja rateista, se ero on Dfgt:n (joka mul oli) ja g27:n (joka on nyt) välillä niin uskomaton ettei sitä voi edes tajuta. Ja Dfgt:ssä on käsittääkseni yks moottori.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Siis hetkinen? Onko ne maalit mitä kertyy ostetuista autoista kertakäyttöisiä? Missä logiikka?


Oi kyllä juurikin näin. Ei mitää järkeä :mad: "moi ostin tässä uuden 100k auton iha vaa sen takia et saan maalattua toisen auton samalla värillä" . Näinhän se menee oikeastikin *peukut pystyyn*
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Mutta tiiätkö että tuleeko niitä autoja sinne dealershippiinkin vaikka joskus... Kun siellä on nyt niin "niukka" valikoima.
 
Mutta tiiätkö että tuleeko niitä autoja sinne dealershippiinkin vaikka joskus... Kun siellä on nyt niin "niukka" valikoima.

Ne käytetyt vaan kiertää siel, enempää kerrallaan ei ole eikä tule.

Edit:

Eli rautalangasta: uusissa autoissa on vain Premium autot. Ne on kaikki siellä.

Käytetyissä näkyy ne muutama (kymmen) autos ja ne vaihtuu jatkuvasti, joka kisan jälkeen esim. Ja ne on kaik standardeja.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Itse otin käsittelyyn dfp ratin asetukset, tai siis sen toisena olevan, ei kiertonapills varustetun ratin nappikartan ja säädin sen haluamakseni. Toimi heti kerrasta, kun vaan tietää mikä nappi on mikäkin ratissa ja mikä ruudulla. Kokeilemalla ja päättelemällä onnistuu.
Itsellä G25.

En kyllä käsitä, vaikka valitsen jonkin ratin pelin listasta ja muokkaan nappeja, sitten menen ympyrällä asetuksista pois mutta g25 on edelleen samat "väärät" asetukset, pyyhkijät ja töötti ei toimi ollenkaan ja käsijarru pysyy ympyrässä, normi ohjaimella toimii kun kokeilin.
Pystyykö sen jotenkin valitsemaan listasta että käyttäisi eri ratin asetuksia koska tuntuu että kun muokkaa listassa olevia ratin asetuksia niin g25 silti käyttää jotain omia asetuksia?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Miten mä en löydä tätä (Nordschleife) rataa es arcade modin time trialista ? Kertokaahan mulle nyt missä toi pitäs olla ja millä nimellä ???
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Miten mä en löydä tätä (Nordschleife) rataa es arcade modin time trialista ? Kertokaahan mulle nyt missä toi pitäs olla ja millä nimellä ???

Löytyy sieltä Special Event -> AMG Driving Academy.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Tuli kyllä huomattua eilen että jos jossain kisassa tuntuu ettei pysty millään ihan kärki autojen vauhtiin, niin pelkästään sport soft renkaiden hommaaminen autoon autta ihan pirusti. Oli meinaan se mini kisa ihan pirun vaikee voittaa niillä comfort ? soft renkailla, mut sen jälkeen kun heitti nuo uudet kumit alle niin kierrosajat parani sekunti kaupalla ja muut oli vaan taustapeilissä pienenä pisteinä. Eikä maksa kun 8000cr :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Tää tallipäällikkö moodi o iha pirun hauska jos joskus tuntuu siltä et o kiva kattella uusintoja eikä välttämät just sillo jaksais keskittyy ajamisee :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Tää tallipäällikkö moodi o iha pirun hauska jos joskus tuntuu siltä et o kiva kattella uusintoja eikä välttämät just sillo jaksais keskittyy ajamisee :D

Viel ku sais kelattua ettei tarttis kattoa ku AI vetää mun 500 heppasella autolla 30sek huonompia kierroksia ku mä ite.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Kokeilin tossa just Logiteching G27 ja mun on kyllä pakko ostaa uus ratti, Driving Force Pro ei vaan enää riitä kun toi G27 oli sen verran nannaa :D Ihan törkeen upee tuntuma autoon, parasta kyytiä housut jalassa :D

En tiedä jos joku on kysynyt tätä ketjussa, mutta mistä tohon arcade moodiin saa mm. Nordschleifen ja Top Gearin testiradan? Ja mitenköhän noita oman autotallin autoja voi käyttää arcadessa? Sori jos tähän on jo vastattu, olen kärsimätön :rolleyes:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

En tiedä jos joku on kysynyt tätä ketjussa, mutta mistä tohon arcade moodiin saa mm. Nordschleifen ja Top Gearin testiradan? Ja mitenköhän noita oman autotallin autoja voi käyttää arcadessa? Sori jos tähän on jo vastattu, olen kärsimätön :rolleyes:
Ihan mutu työpäivän päätteeksi. Joku tietäväisempi tarkentakoot. Luulisin et ne molemmat radat aukeaa sinne kunhan oot suorittanut tarvittavat special eventit.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Tarkoitus oli pelata padilla tätä peliä, mutta ajeltuani boxin puolella ratilla tuntuu hyvin ankealta touhulta.
Jos jollain kokemusta sekä DFGT:stä sekä mikkiksen FF-ratista (boxille) niin kumpihan mahtaa tuntua paremmalta ?

Ja sitten viellä sitä kysyisin kun saan pelissä lvl. ja minut palkitaan autolla X niin mahtaako sillä olla jokin tarkoitus että ne annetaan "lipukkeena" eikä suoraan autona talliin, vai onko tässä pelissä se vain tehty noin selkeyttämään palkintoja ?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Kokeilin tossa just Logiteching G27 ja mun on kyllä pakko ostaa uus ratti, Driving Force Pro ei vaan enää riitä kun toi G27 oli sen verran nannaa :D Ihan törkeen upee tuntuma autoon, parasta kyytiä housut jalassa :D

En tiedä jos joku on kysynyt tätä ketjussa, mutta mistä tohon arcade moodiin saa mm. Nordschleifen ja Top Gearin testiradan? Ja mitenköhän noita oman autotallin autoja voi käyttää arcadessa? Sori jos tähän on jo vastattu, olen kärsimätön :rolleyes:

Radat saa kun pelaa sieltä special eventeistä nuo läpi tietyllä tasolla ja laita autot suosikkeihin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Viel ku sais kelattua ettei tarttis kattoa ku AI vetää mun 500 heppasella autolla 30sek huonompia kierroksia ku mä ite.
Ajata sitä enemmän niin se oppii ajaan paremmin ja ehkä jää enään 20 sekunttia sun ajoista. Aika pitkä rata muuten jos 30sekuntia jää... :rolleyes:
 
Ylös Bottom