Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Jessus hakkasin tunnin verran tota Top Gear challengee. Mediumia missä vedää Elisellä. Kovat renkaat alla ja aivan yhtä tuskaa. Viidenneks pääsin ja se sai riittää et sai pronssin.

Abs ja traction control molemmat 1:llä muut pois päältä. Perä lähtee hiukan helposti alta. Haluan tietää onko joku päässy 1 siinä tai edes 2. Olenko vaan niin sunnuntaikuski.

Joo se bussi challenge nyt meni vielä kultana läpi parin kiroilu session jälkeen mut tämä oli täyttä tuskaa. Loppujen lopuks kun pääsin maaliin asti olin sit toinen ja se riittää toistaseks, mutta kyllä sai varmaan 20-30 kertaa yrittää kun pienikin virhe ja suoritus hylätään... puhumattakaan että tuo elise on ihan hirvee ajaa :D

Niin ja mitä ne meinaa kun saa palkinnoks jonkun Horn 210 tai vastaavaa mut en ole löytänyt niille mitään käyttöö ? Huomasin muuten myös et peli on omaan silmään paremma näköinen kun sitä pelaa 720p modessa eikä 1080.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Oli tylsää, niin päätin vähän hassutella ja testailla GT5:n vauriomallinnusta muutamalla Premium-autolla. Lopputuloksena sain selville, että PD on kuin onkin tehnyt peliin myös mekaanisen damagen ulkoisen lisäksi. Harmi vain, että normaalisti pelaamalla sitäkään ei taida koskaan tulla huomaamaan..
http://img832.imageshack.us/i/highspeedring.jpg
http://img832.imageshack.us/i/highspeedring.jpg/
http://img137.imageshack.us/i/superspeedwaydaytona.jpg/
http://img840.imageshack.us/i/superspeedwayindy.jpg/

Gran Turismo 5:ssä siis on ihan kohtuullisen toimiva vauriomallinnus, ainakin joissakin autoissa. Tai siis olisi, jos vaurioiden aikaansaaminen ei vaatisi monen minuutin tahallista kolarointia. Fordin ralliauto hajoaa lopulta ihan hienosti ja Ferrarikin kelvollisesti. Golf sen sijaan taitaa olla melkoisen tuhoutumaton, koska kymmenen minuutin kolaroinnin jälkeen ainoa vaurio on jokin epämääräinen tahra konepellissä.

Ford oli ainoa, jonka huomasin kokeneen minkaanlaista mekaanista damagea. Sen huippunopeus putosi jonnekin 150km/h:n tietämille, kun tarpeeksi kauan kolaroi.

Edit. Hmm, kuvat vaatii ehkä pientä hienosäätöä..
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Nyt otettu tyypit Chromeline-kieseistä, poislukien Lambo. Kelpo pelejä ovat, tosin ajan mieluummin noita amateur-tason skaboja mieluummin 135i:llä. Kaikki palkinnoks saadut standardiautot on myyty tietenkin helvettiin.

Ainoa mikä nyt ekana tulee mieleen puutteita on se että haluisin suurimman osan HUDista veks, kun kuitenkin ajan koko ajan ohjaamosta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Paljos teillä se asensi sitä dataa alussa? Mulla kysy et asennetaanko jotai 8GB, ku jostain oon lukenu et sen pitäis olla 10GB? Ja myös heti kun alkuvalikkoon pääsi niin valitteli ettei voi yhdistää ja vähän aikaa täyty ootella sitä että pysty liikkuun alkuvalikossa, latasin sen päivityksen ja kaiken jo tähän peliin.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Huomasin muuten myös et peli on omaan silmään paremma näköinen kun sitä pelaa 720p modessa eikä 1080.

Onhan siellä muutama video-asetus jolla voi saada jotain aikaan. Myös näyttölaitteessa voi olla eri asetukset 720p ja 1080p-materiaalille jos vaikka olisi sattunut nollaantumaan.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Mikähän ihme täs pelis oikein mättää ku lataa valikoissa ihan perkeleen kauan vaikka asennettu kovolle. Siin mis tulee se musta GT ruutu ni välil menee melkee 1min ennekö tapahtuu mitään. Todella ärsyttävän kauan kestää.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Mikähän ihme täs pelis oikein mättää ku lataa valikoissa ihan perkeleen kauan vaikka asennettu kovolle. Siin mis tulee se musta GT ruutu ni välil menee melkee 1min ennekö tapahtuu mitään. Todella ärsyttävän kauan kestää.

Samaa vikaa täällä. Pari kertaa joutunu lopettamaan pelin ja käymään dashboardin kautta kun ei ole jaksanu odottaa. Todella loppuun asti hiottu tuote.

edit. no nyt tilttas valikkoon eikä auta kuin buutata. Vittujen kevät.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Juu, aiemmin tuli laitettua samantyyppinen viesti, mutta se poistettiin varmaankin kielenkäytön takia.

No nyt tulin uudestaan kirjottamaan kun ei kiehu enää niin paljon kuin päivällä. Mutta kuitenkin olen tänään n. 4 tuntia peliä hinkannut, ja 3 kertaa se on jäänyt jumiin. 2 Kertaa peli jäi jumiin siinä Top Gearin Volkkari challengessa. No on se kyllä aika ikävää jos todellakin olen ainoa, jolla tämä tapahtuu. Muissa peleissä samaa ongelmaa ei ilmaannu. PS3:kin on uusi. Ostettu n. kuukausi sitten. No täytyy toivoa että se siitä itsellään jotenkin korjaantuu.. Vähän kyllä epäilen.

Tässä oli minun arvioni pelistä. Ei kyllä hirveästi hätkäyttänyt ainakaan minua, jos todellakin jatkossa viellä jäätyy, että ei saa millään muulla toimimaan, kuin käynnistämällä PS3:sen uudelleen.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Itellä juminu kerran jopa niin että tuli buutissa Sonyn vikailmokyselykin. Joten kyllä sieltä bugia löytyy.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Vihdoinkin Top Gear Elise challengesta kulta! :)
Millonkohan ton radan saa Gt modeen, että pääsee rellestämään omilla autoilla?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

GARGH! Pitääkö tässä alkaa tosissaan pohtia 3D-töllön ostamista. Kummallista ettei arvosteluissa ole pahemmin tuotu esille tätä ominaisuutta - etenkin jos 3D:n toteutus on parasta mitä tämän hetkisistä peleistä löytyy. :confused:

Olisiko syy ihan niin yksinkertainen, ettei saiteilla ole 3D-töllöjä? En tiedä tarkkaan miten homma menee, mutta jos arvostelijat tekevät "duunia" myös kotona, niin tuskin kaikilla on 3D mahdollisuutta. Toisaalta vähän ihmetyttää, ettei isommilla saiteilla ole varaa edes yhteen 3D-töllöön, osa kuitenkin ihan liikeyrityksiä.

(OT) Briteissä ilmeisesti tarjotaan ihan hyvää diiliä..
Free PS3/GT5 with Bravia 3D tellies PlayStation 3 News - Page 1 | Eurogamer.net
Olisipa Suomessa sama (jos tosiaan kaikki Sonyn 3D-mallit sisältyvät diiliin, eikä vain joku kallein..)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Aargh. Menin ensimmäistä kertaa pelaamaan B-Spec luokkaan niin siinä näköjään pitää laittaa AI kuski ajamaan puolestasi?? Ei kyllä yhtään kiinnosta tämmönen, haluaisin itse ajaa, prkl :mad
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Aargh. Menin ensimmäistä kertaa pelaamaan B-Spec luokkaan niin siinä näköjään pitää laittaa AI kuski ajamaan puolestasi?? Ei kyllä yhtään kiinnosta tämmönen, haluaisin itse ajaa, prkl :mad

Voi voi voi. Sehän siinä on katsos ideana. Tiimipäällikköys, kuskien käskytys. Mikäli mieli halajaa ajaa itse, niin se on A-Spec sitten.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

R1 zoomia voi ohjata valikoissa oikealla nännillä, kun sitä joku kyseli. Itsekkin, kun tätä poikeuksellisesti pelaamaan kuvaputkella.
 
Ylös Bottom