Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Hämmentävää kaksijakoisuutta pelin graafisessa loistossa:

Katurata yöllä sateella, kaupungin valot kiiltaavät tien pinnasta upeasti, sadepisarat iskeytyvät tien pintaan, ilotulitus taustalla, mutta samalla auton nostattava sumu jotenkin hajottaa auton renderöinnin ja reuna-alueilla on ilmeellistä palikoitumista. Selvä bugi jonka joku tuleva patch toivottavasti korjaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Karvalakkikuljettaja kun ollaan. Vasen jalka otettiin juhlallisesti käyttöön vasta A-spec lvl 14.

Mä en kyllä edes ymmärrä, että miten kukaan voi jarrutella oikealla jalalla, varsinkaan tällasessa pelissä jossa pitäisi ajaa nopeita kierroksia? Ehken se tässä vielä menee, mutta Formulapelissä mahtais olla melkosta ripaskaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Saako noita lobbyja privaksi mitenkään? Olisi myös kiva jos tuon kisan käynnistämisen voisi estää muilta kuin hostilta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Saako noita lobbyja privaksi mitenkään? Olisi myös kiva jos tuon kisan käynnistämisen voisi estää muilta kuin hostilta.

Jos lobbyn tekee Community -> My Loungen kautta (siellä profiilin, login jne. alapuolella) niin se on yksityinen. GT Life -ruudusta Open Lounge on julkinen.
Käynnistykseen ei kai ole vielä mitään poppakonstia, mutta eiköhän tuommoiseen tule pian korjausta.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Apuva. Päivityksen jälkeen peli ei enää käynnisty. "Accessing game data. Please do not switch off the system while the HDD access indicator is flashing." HDD-valo ei kuitenkaan vilku, eikä systeemi ota vastaan OK:n klikkausta. Jumissa on. Mitä tehdä?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Toimi eilen illalla mainiosti. Kurvin sessiossa olin tunti puoltoista ja ei mitään hämminkiä. Tiedä sit kuin kauan oli jätkät sitä ennen jo ajellu.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Itsellä siinä söi miestä lähinnä se että luokan ainoa ajamaton kisa ja sopivaa autoa ei vain ollut myytävänä, kun niitä tarvittavia standard autoja ei niin vain mennä ostamaan vaan pitää odotella että käytettyjen autojen sivulle sattuisi ilmestymään tarkoitukseen sopiva menopeli ja se voi joskus näköjään kestää kauan.

Joo en tälle asialle hirveästi ajatuksia uhrannut kunnes vasta nyt kun tarvitsisi yhden auton viidestä jotka käyvät tiettyyn kisaan ja nyt pitäisi sit toivoa että yksi niistä putkahtaisi esiin 800 auton pakasta hirveellä tuurilla, kuka hemmetti tuon idean on keksinyt...-.-
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Onko tuo jokin muotijuttu, kun kaikki itkee noista valikoista? Ette ole ilmeisesti pelanneet vanhoja Turismoja, jos niissä teistä oli selkeämmät valikot, koska aivan yhtä "sekavat" nekin oli.

Se että jokin on ollut aina "paskaa" ei tarkoita sitä, etteikö sitä voisi korjata.
Pelin valikot on hirveät. Kaiken joutuu hakemaan milloin mistäkin ja yleensä kolmen valikon takaa. Muutenkin pelistä näkee, että se on tehty japanissa. Kaikki on niinkuin ennenkin, mutta hieman päivitettynä. Ettei vain kotakuilta mene pää sekaisin, jos jotain muutetaan. Yleinen käytettävyys verrattuna vaikka Forzaan, joka sekään ei omalla toteutuksellaan häikäissyt, on suoraan sanottuna perseestä.

Onneksi itse ajaminen on nami-nami nannaa.

Silti tulee mieleen, että nyt kun fysiikkamoottori on saatu graffojen ohella kuntoon, niin Sony voisi ostaa Bizarren ja ulkoistaa seuraavan GT:n, tai sivusarjan, sille, jotta itse peli saataisiin päivitetyä samalle tasolle ajettavuuden kanssa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Onks noist lisensseist jotain hyötyäki, muutaku "virtuaali pippelin" ja omien tietojen/taitojen kartuttaminen?

Pystyyks DFGT ratin aste määrää säätämään?

Ei pysty, ajotuntuman kuuluu olla sellainen kuin se on. Kun kyseessä on Gran Turismo se ei ole vika vaan OMINAISUUS.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Silti tulee mieleen, että nyt kun fysiikkamoottori on saatu graffojen ohella kuntoon, niin Sony voisi ostaa Bizarren ja ulkoistaa seuraavan GT:n, tai sivusarjan, sille, jotta itse peli saataisiin päivitetyä samalle tasolle ajettavuuden kanssa.

Tuolla kirjoitti V2.fi:n peliarvostelija osuvasti:

Jonkin verran Japanissa ja japanilaisten kanssa pyörineenä olen oppinut heidän perusluonteestaan jotakin. Toisaalta siihen kuuluu suuri ylpeys omista tuotteista ja niiden äärimmäinen hiominen, kunnes ollaan todella lähellä täydellisyyttä. Vastapoolina tälle on se, että ylpeys muuttuu joskus putkinäöksi, ja omaan tuotteeseen keskitytään niin, ettei aina nähdä metsää puilta.

Kyseessä on tälläisenään jo huipputuote, kun ollaan keskitytty fysiikoihin ja grafiikkaan. Maailma on kuitenkin ympärillä mennyt eteenpäin ja se mikä oli joskus riittävä kattaus, on nyt vain osa sitä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Mä en kyllä edes ymmärrä, että miten kukaan voi jarrutella oikealla jalalla, varsinkaan tällasessa pelissä jossa pitäisi ajaa nopeita kierroksia? Ehken se tässä vielä menee, mutta Formulapelissä mahtais olla melkosta ripaskaa.

Täytyykö tässä ajaa nopeita kierroksia? Peruuttamallakin tuntuu voittavan kaikki muut paitti eventit.
Ite ainakin jarrutan sillä jalalla jarrua jolla olen aina jarruttanut. Eli oikealla. Ei vaan vasemmassa jalassa ole jarrulle sopivaa tuntumaa. Virtuaaliautossa ei tosin tule se väärän jarrujalan paska käyttäytyminen niin hyvin esiin. Sen voi jokainen huomata vaikka 1:1 autollaan. Ratilla muutenkin turha kikkailla kierrosajassa pädille. Fiiliksen takia ratilla itse ajan.

Mä en ymmärrä miten joku voi tuosta vaan alkaa vasemmalla jarruttelemaan. Tosin, jos ei ole oikeata autoa, niin normaali toimintatapa ei ole vielä iskostunut selkärankaan.

Pelissä eniten uituttaa joka välin törkeet latausajat, vaikka peli on muka kovolle asennettu.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Karvalakkikuljettaja kun ollaan. Vasen jalka otettiin juhlallisesti käyttöön vasta A-spec lvl 14. Ero on kyllä aivan silmiinpistävä ja jarrutuksiin on tullut nyt selvää särmää, entisen sinnepäin polkaisujen jälkeen. Tässä on vaarana tyylin siirtyminen myös tuonne oikeaan ajamiseen. Aikanaan Project Gotham Racing tuotti tälläisen väliaikaisen lieveilmiön :D


Jos autossa on keppivaihtteet käytän oikeaa jarruttuksessa, jos käytän vasenta jarrussa niin aika vaikeaa painaa oikealla kytkintä :D.
Ei tämä mikään täydellinen simulaattori ole, mutta ajan pelissä juuri niin kuin oikeilla autoillakin. Käytän myös sitä vaihtamistapaa mikä autossa oikeasti olisi.
Hitaampaahan tuo on mutta ei haitaa minua. Tärkeintä että ajaminen maistuu.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Ei ainakaan itsellä, WRC Focuksella testannut ajaa 200km/h seinään Arcadessa, eikä kolhuakaan tullut.

Arcadesta en tiedä, mutta ihan gt lifen puolella jo ekassa sunday cupissa sain kolhittua mazdaani (premium), ja sitte mul oli siel jenkkiauto kisas (beginner tasolla), joku plymari aluks testissä kunnes vaihdoin corvetteen. Niin AI pyöräytti mut, ja toinen täräytti suoraan sit keulaan ku olin radalla väärinpäin. Sen jälkeen katoin ni keula aivan rutussa ja vinksallaan.

Muissa tilanteissa en ole edes koko vauriomallinnusta koskaan katsonut kun ajan aina kopista, tai standardeja puskurista, niin ei niitä näe.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Peli on vielä ostamatta, ja kun nyt on luettuna tämän keskustelun kaikki 31 sivua näitä kirjoituksia tästä pelistä, ni pitäskö se nyt ostaa vai ei...Saiskohan tuoho yläreunan rattikymysyksen tilalle konsolifin jäsenien GT5 arvostelun 1-10 asteikol, ni näkis mitä porukka on oikeesti mieltä näitten kaikkien kirjotuksien takana? :rolleyes: Pelin julkasusta menny 3 päivää ja tullu 2 päivitystä, onkohan tuossa joulun tienoilla jo 15-20 päivitystä, millokoha se peli on oikeesti valmis ja kantsis sijottaa muutama oravannahka? :cool:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Oli lähel et olis ratit ja pelit lentäny romukoppaan. Ajanu b licensen kullaks ja puolet a lisensseistä, kun peli päättää yhtäkkiä jäädä jumiin. onneks ne ei hävinny sieltä..

Meinasin vaan sillä ratin aste säädöllä, kun ajelin monacoa onlinessä wrc autoilla, niin meinas lähteä järki niitte kääntösäteesee. Joutu vääntää ratin kaikis tiukois mutkis iha tappii ja silti ei meinannu kääntyä. jos driftaili kurvit, ni kumit kulu alta aikayksikön..
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Saiskohan tuoho yläreunan rattikymysyksen tilalle konsolifin jäsenien GT5 arvostelun 1-10 asteikol, ni näkis mitä porukka on oikeesti mieltä näitten kaikkien kirjotuksien takana?

Ei kannata vielä mitään arvosanoja alkaa latelemaan. Pelissä on syvyyttä sen verran pitkälle, ettei edes ensimmäinen viikko riitä pohjaan näkemään. Tälle pitää antaa peliaikaa enemmän. Verkkopelin metkut vielä lähes täysin kokematta, kuten myös Arcade-muoto. Yhteisölliset tekijät myös täyttä hebreaa. Menty pelkästään uramoodissa ja sekään vielä edes puolessa välissä.

Kyseessä on pakkohankinta jokaiselle autopelien ystävälle, se on jo kuitenkin selvää :)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Vuosien odotus ja viimein peli asentumassa ja vieressäkin odottaa uusi DFGT käyttöön ottoa.

Toimitettiinko ennakkotilaajan edut muuten jonkinsortin paperilapulla missä on storeen käyvä koodi sillä itse en sellaista saanut, eipä toi nyt kauheesti haittaa.

Onko ne samat autot kuitenkin avattavissa pelaamalla?
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Vuosien odotus ja viimein peli asentumassa ja vieressäkin odottaa uusi DFGT käyttöön ottoa.

Toimitettiinko ennakkotilaajan edut muuten jonkinsortin paperilapulla missä on storeen käyvä koodi sillä itse en sellaista saanut, eipä toi nyt kauheesti haittaa.

Onko ne samat autot kuitenkin avattavissa pelaamalla?

On avattavissa, itselle ennakkotilaaja autot tuli ''virallisella'' psn lapulla
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Yleinen käytettävyys verrattuna vaikka Forzaan, joka sekään ei omalla toteutuksellaan häikäissyt, on suoraan sanottuna perseestä.

Minä ainakin otan piljoona kertaa mielummin tuon GT:n "tunnelmallisen" interfacen kuin tuota Forzan taulukkolaskentaohjelmalta näyttävää kliinistä valikkoa.. makuasioita lienee.
 
Ylös Bottom