Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä (katso myös GT5-yhteisön keskustelut)

Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Porukka testaillu tuota Buick Special '62 autoa? Hullu peli. Mitään tuningia en oo vielä tehny ja huiput muistaakseni sielä +350km/h ja kiihtyy 0-100km/h... liian lujaa ^^

On muuten melko mainio peli toi Buick. Ainoa ongelma tosin on, että se on muistaakseni standard. Ajelin sillä joitain kisoja, tuli vähän yllätyksenä, että se kulkee niin lujaa.. ;) Ei meinaan näytä miltään hirveältä raketilta, vaikka toki sieltä niitä heppoja löytyy muutama.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Onko tosiaan nii nettä tuota b-spec kuskia pitää kokoajan olla käskyttämässä ettei se ala ajamaan liian hiljaa ? vaikka annat sille maintain pace käskyn niin hetken kuluttua se alkaa itsestään taas laskea sitä, tämä tapahtuu silloin jos ero on kasvanut yli 5 sek ja se ei enään osaa nostaa sitä nopeutta itsestään ennenkuin kaveri on puskurissa kiinni ja 10 sek johto on hävinnyt yhdessä kierroksessa.

Kyllä sitä varmaan pitää säännöllisesti käskyttää jos persoonallisuus on viileän puolella (veikkaisin että vastaavasti kuumakallea pitää hillitä). Oma lemmikkistigini on hieman keskimääräistä coolimpi ja alkaa myös jäätyä jos sille ei huuda, eli tuo palkki todennäköisesti määrää suoraan sen kuinka otsa kuumenee tai viilenee. Alkupuolella toki on mittarit tapissa ja haalarit märkänä kun äijä taistelee joukon keskellä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Turhaan olen repinyt hiuksia päästäni noiden lisenssien ja special eventtien kanssa. Sinnehän saa sillämielin ajoapuja päälle että ne on heittämällä kultamitalilla. :(
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Kyllä sitä varmaan pitää säännöllisesti käskyttää jos persoonallisuus on viileän puolella (veikkaisin että vastaavasti kuumakallea pitää hillitä). Oma lemmikkistigini on hieman keskimääräistä coolimpi ja alkaa myös jäätyä jos sille ei huuda, eli tuo palkki todennäköisesti määrää suoraan sen kuinka otsa kuumenee tai viilenee. Alkupuolella toki on mittarit tapissa ja haalarit märkänä kun äijä taistelee joukon keskellä.

Joo tuo riippuu kuskin luonteestaa miten se ajaa ilman käskyttämistä. Tuli huomattua kun meikän "Schuhmacher" veteli ilman käskyjä täydellä raivolla nurmikon puolella :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Sinnehän saa sillämielin ajoapuja päälle että ne on heittämällä kultamitalilla. :(

Tuo on varmaan totta siinä beginner-osiossa, mutta taitaa jo aika nopeasti tulla parempaa AI-vastusta kehiin. En ainakaan itse enää pääse heittämällä ykköseksi (voi tosin johtua myös autosta ja mahd. tuunauksen puutteesta - ja tietenkin köykäisistä ajotaidoista). Forza 3:ssa (jossa tosin "vaikeustason" pystyi selkeämmin valitsemaan) pääsin su-ajelemalla aika pitkälle pelissä, mutta sama ei nyt ihan toimikaan.. Ainakin siltä tuntuu.

EDIT: Ah, vai puhutteko B-Specistä? Tsori. ;)
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Onko tosiaan nii nettä tuota b-spec kuskia pitää kokoajan olla käskyttämässä ettei se ala ajamaan liian hiljaa ? vaikka annat sille maintain pace käskyn niin hetken kuluttua se alkaa itsestään taas laskea sitä

Jep. Noin tapahtuu. Homman nimi on pitää sen kuskin "paine" siinä sini-punamittarin keskellä. Eli kun kuski pääsee johtoon alkaa hänen paineensa laskea. Samalla kun se laskee sinisen puolelle alkaa hän löysäillä. Käskytä kiihdyttämään ja niin kauan kuin pallero pysyy poissa punaiselta, kuski ajaa kovaa, mutta ilman virheitä. Jos taas annat laskea paineen siniselle, niin se alkaa taas löysäilemään. Näin siis alkumatkasta. Level 10 jälkeen olen huomannut, että kiihdytyskäskyt kestävät noin 5 min.

Kannattaa katsoa myös vastustajien kameroista, sieltä yläkulmasta oikealta, millaisella hapella ne ajaa. Jos takana tulija on jo ihan hapoilla, mutta yrittää silti pää punaisena, niin sen voi silloin jo varmaksi sanoa, että parin seuraavan mutkan aikana se on ojassa/katollaa/rengasvallissa.

Tuosta saa sitten jo amateur-tasolla sen verran hyviä palkintoja, että kannattaa panostus. Itse keskityn hetkisen vain tuohon B-Specciinn.

Ekat nettikisa suoritettu. Heti voitto ja kaksi idioottia estolistalle.:D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Ekat nettikisa suoritettu. Heti voitto ja kaksi idioottia estolistalle.:D

Eilen yritin kisaan päästä, mutta jostain syystä en milläään päässyt radalle asti aulasta. Auto oli valittuna ja sääntöjen mukainen, mutta "go to track" ei vaan koskaan onnistunut.

No, samassa aulassa oli muita suomalaisia, ja yksi kaveri heitti heti ystäväpyynnön johon mielijohteesta vastasin ok, ja heti tämä jantteri alkoi kärttämään autoa "lainaksi", koska "myin vahingossa autoni enkä pääse kisoihin ja rahat oli loppu" :D No, ihmettelin hetken ja katsoin sitten pelin kautta hänen profiilinsa ja siellä oli rahaa yli 200k ja autojakin 9. En tosiaan autoa "lainannut".

Uskomatonta miten porukka jaksaa yrittää "varastaa" jopa virtuaaliautoja :mad: Tämän kaverin nimimerkki mukailee erään suomalaisen jääkiekkojoukkueen nimeä.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Taas tunti vierähti Loebin Rally Challengen lumi radan parissa. Pää hajos ja päädyin käyttään ajoapuja et sain hopean. Jäin pronssistakin ties kuinka monta sekunttia ilman apuja.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Homman nimi on pitää sen kuskin "paine" siinä sini-punamittarin keskellä. Eli kun kuski pääsee johtoon alkaa hänen paineensa laskea. Samalla kun se laskee sinisen puolelle alkaa hän löysäillä. Käskytä kiihdyttämään ja niin kauan kuin pallero pysyy poissa punaiselta, kuski ajaa kovaa, mutta ilman virheitä. Jos taas annat laskea paineen siniselle, niin se alkaa taas löysäilemään. Näin siis alkumatkasta. Level 10 jälkeen olen huomannut, että kiihdytyskäskyt kestävät noin 5 min.

Kiitoksia vastauksesta :) Ei muuten mutta toivoisi tosiaan että nuo käskyt toimisi hivenen pidempään. Olen kylläkin vasta lvl 6.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Taas tunti vierähti Loebin Rally Challengen lumi radan parissa. Pää hajos ja päädyin käyttään ajoapuja et sain hopean. Jäin pronssistakin ties kuinka monta sekunttia ilman apuja.

Sielt a-specsistä voittaa C4 wrc:n jossain vaiheessa, sillä menee aikaisempaan rallihaasteeseen ja sieltä se keskimmäinen. Joutuu ajelee 3 vai 5 ek:ta lumirallia niin oppii ajamaan lumella. Ite opin siinä sen miten pitoa on jatkuvasti. Tuota ennen koitin kerran loebin lumi pätkää ja jäin yli 10 sek pronssista, vaikka sorat tuli suoraan kullalle. Noh, harjottelun jälkeen kerran koitin ja yli 2sek kultarajan alle. Tuntui aika helpolta siin vaiheessa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Tuo b-spec ei suoraan sanottuna kiinnosta pätkääkään. Mielummin ajelisin itse.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Odotin tolta Veyronilta ehkä vähän liikaa kun sillä ajelu ei tuntunut oikeen miltään :eek: No, nyt viritin sen tappiin ja on ihan törkeen hauska vehje :D
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

EDIT: Ah, vai puhutteko B-Specistä? Tsori. ;)
Ei vaan A-Specistä, Beetä en ole edes kokeillut. Aamun taistelin tuon lööpin rallihaasteen kanssa ilman apuja. Ensimmäinen kultaan, toinen töin tuskin pronssille ja viimeinen lumikoe meinasi aiheuttaa ohjaimen sinkoutumisen televisoruutuun. Sitten hoksasin katsoa sitä ajoapulistaa ja onnistuin jopa ohittamaan sen haamuauton avut päällä.
 
Sais olla garage sellane et pääsee oikee sinne talliin kävelee samaan tyyliin ku test drivessä. Vaikkei kaikkii sais samaa talliin ni sais ainaki valita mitkä autot on missä. Ja tietty photomodea pystyis käyttää siellä :drool:
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Eilen yritin kisaan päästä, mutta jostain syystä en milläään päässyt radalle asti aulasta. Auto oli valittuna ja sääntöjen mukainen, mutta "go to track" ei vaan koskaan onnistunut.

Oletko varma, ettei radalla ollut vielä kilpailua menossa? Tuolloinhan sinne ei pääse muuta kuin spectaamaan muiden ajoja. Meillä eilen keskeytettiin skaba sovitusti, mutta eräs jatkoi urhoollisesti lähes loppuun asti. Odoteltiin muut kiltisti katsomon puolella siihen asti ja osa porukasta yritti viestittää kaikin keinoin kisan keskeytyneen.

Verkkopeliä eilen koko ilta ja hyvin toimii. Turhaan pelkäsi tason puolesta jauhautuvan sikanaudaksi. Hyvin siellä kulkee ihan keskivertokuskinkin näkökulmasta. Siniristilipun kantajia löytyi kyllä ihan random-servuillakin ilahduttavan runsaasti ja yleensä kärkipaikoilta.

Privaservut ovat vähän niin ja näin, kun ilmeisesti niihin ei pääse muut kuin hostaajan kaverilistalta löytyvät? Eilen pidettiin julkista auki, josta kuitenkin lensi jengiä sitä mukaa pihalle kun piti saada jollekin suomalaiselle kisapaikka lähtöruudusta. Hostin säädöillä saatiin samantapaiset autot kaikille, tai sitten peli arpo jokaiselle omansa (shuffle car select). Oli muuten vaihteeksi erittäin virkistävää ajaa ilman sitä ajolinjaa.

Yleisesti verkkopuoli näyttäisi ajavan asiansa hyvin. Kaverikutsut menee käytännössä XMB:n kaverilistan kautta viestittelyllä; "Tuu tänne pelaa!". Hostilla on kaikki valta ja pelikokeuksesta saa todellakin sellaisen kuin haluaa.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Mitenkä pirussa tuon Nascar special eventsin oikein pääsee padilla läpite. Siis sen jossa pitää ajaa tiettyä reunaa. Top Gearin lotus challenge oli lastenleikki tämän rinnalla :(
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Taas tunti vierähti Loebin Rally Challengen lumi radan parissa. Pää hajos ja päädyin käyttään ajoapuja et sain hopean. Jäin pronssistakin ties kuinka monta sekunttia ilman apuja.
Mulla taas ei tule tuosta lumella ajamisesta apujen kanssa mitään. Toscana melkein kullalle (voin helposti parantaa sen kullalle) ja Chamonix muutaman yrityksen jälkeen juuri ja juuri pronssille ilman ajoapuja, mutta siitä Eigeristä ei tule mulle mitään. Viidestä yrityksestä kerran pääsin maaliin ja sekin oli sekuntteja hitaampi kuin pronssiaika. Siinä alussa pysyn hyvin kyydis, mutta keskivaiheella putoo.
 
Mahdollisimman vähän luistossa ja ihan sisältä kurvia. Jarruttaa vain suoraan mennessä, sit ku kääntää ni hanaa.

Ratilla tuntee hyvin, varsinkin lumella koska on pitoa (ratti on jämäkkä), ja kun pito menee niin ratissa ei mitään tuntoa.

Edit: ja kun pito menee niin isompaa vaihdetta heti.
 
Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä

Mitenkä pirussa tuon Nascar special eventsin oikein pääsee padilla läpite. Siis sen jossa pitää ajaa tiettyä reunaa. Top Gearin lotus challenge oli lastenleikki tämän rinnalla :(

Ite just eilen ajoin tuosta ne helpoimmat ja ja keskitason eli just tuon jossa pitää ajaa radan reunan ja niiden tötteröiden välissä. Se on kyllä suht helppo ainakin jos tatilla ajaa, ite sain kaikki kullalle melko helposti. Eli käytä tattia tuossa
 
Ylös Bottom