Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 6

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Gran Turismo 6

Formulalla ajoin, ajofiilis iha surkee ku vertaa F1 2013 peliin. Renkaat naurettavan näköset ohjaamo kuvakulmasta. Se kans huvitti, kun rattia käänsi, niin ohjaamo kuvakulmassa ratti menee ääri asentoon ja kun kääntää itse lisää, niin renkaat käänty vielä vaikka kuinka paljon ja pelissä ratti + kädet ei enää liiku mihkää.

Varmaan ihan hyvä että näin on :D
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Edit: taas lähdin peliä koittamaan. Gamereactorin arvostelussa valitettiin ettei tehokkaita autoja saa sivuluisuun. Menin ja päätin tuhlata rahojani Ferrariin. 458:iin. Meni kyllä aivan hukkaan 250tonnia. Kisassa auto puskee vain suoraan ja pienilläkin vaihteilla kaasupohjassa mennään vain suoraan, ei pätkääkään poikittain. Ihan ku olis jollain focus rs:llä painellut. Kyllä taas ketuttaa ja joku muu peli koneeseen. Aaargh, mitä kuraa.

Vaikka tuo(kin) auto kyllä aliohjaa aika rankasti niin kyllä sen nyt helposti sivuluisuun saa jopa sports hardeilla.

- Ne isommat kisat kun on juuri tylsintä osaa koko peliä. Kaikki urheiluautot jotka muissakin peleissä on, ja armottoman tylsiä ajaa. Itse nautin juuri tämän pelin alkupään kisoista..tai on en kisoista,mutta niissä tarvittavista autoista. Loppua kohden menee ihan pakkopullaksi. GT5:ssa ajoin väkisin kaikki kullalle ja aloin ajelemaan alkupään kisoja eri autoilla.

Tähän +1000. Ei millään jaksaisi noita viimeisiä kisoja ajaa läpi. Varsinkaan tuon AI:n kanssa, törmää perään lähes koko ajan jos käytössä on hitaampi auto. Ei muutenkaan nappaa nuo nopeammat autot yhtään, ja nuo sporttisemmat renkaatkin on mitä on...


Näköjään comfort hard/medium toimii nykyään vähän paremmin mitä GT5ssä, sopii ihan hyvin vanhoihin tai tehottomiin autoihin. Tekee ajamisesta selvästi hauskempaa, IMO. Jos online kisoja ei lasketa, tulee yleensä heitettyä auton alle reilusti huonommat renkaat mitä siinä valmiina on. Ferrari Dinostakin tuli ihan hauska ajettava ;)
 
Vastaus: Gran Turismo 6

SRF (Skid Recovery Force) jäänyt päälle valikoista?

Mikäs tää on?

Tänää huomasin että oli force feedback 5 ja se steering type amateur asennossa. Kukaa rattimies huomannu ajotuntumassa eroa kun säätää steering typen simulationiksi?

En mä tälläsiä osannu ees GT vitosessa ajatella. Paljoa en kerenny ajaa, mutta kyllä saa ajamisen meininkiä aikaseks oisko ollu Mustangilla jossa joku 500 heppaa. Ihmettelin kun yliohjas nätisti, oisko ollu viel pehmeillä slickseillä kun sai nätisti perän irti. Tästä peli hetkestä jäi hyvä maku.

Soralla tuntuu kans meno asialliselta.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Ehdottomasti simulaatio-asetukset ja ainakin itellä forcet täysillä ja viel kaikki avut pois niin alkaa olla tuntuma kohillaan. Rattina Fanatecin Porche 911 GT 2 ja ainakin se sais vääntää viel enemmän vastaan. Onko kukaan löytänyt keinoa lähettää auto jollekin kaverilistalla olevalle niinkuin oli vitosessa vai onko tuo poistettu tästä?
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Mikäs tää on?

Tänää huomasin että oli force feedback 5 ja se steering type amateur asennossa. Kukaa rattimies huomannu ajotuntumassa eroa kun säätää steering typen simulationiksi?

En mä tälläsiä osannu ees GT vitosessa ajatella. Paljoa en kerenny ajaa, mutta kyllä saa ajamisen meininkiä aikaseks oisko ollu Mustangilla jossa joku 500 heppaa. Ihmettelin kun yliohjas nätisti, oisko ollu viel pehmeillä slickseillä kun sai nätisti perän irti. Tästä peli hetkestä jäi hyvä maku.

Soralla tuntuu kans meno asialliselta.

SRF on lähinnä kasuaalipelaajia varten: vähentää auton liukumista (varsinkin hallinnan menetyksen jälkeen).
Eikös tuo ratin simulaatioasetus ollut vain niille parille vanhimmalle ratille tarkoitettu? Täytyypä tsekata..
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Jos ei lisenssejä lasketa niin mitä mieltä muut on mutta minusta tuntuu että noi kart kisat on vaikeimpia kisoja tässä pelissä. Se lähtee niin helposti hallinnasta. Ja jos pyrkii ajamaan siten ettei lähe niin kärki karkaa joten periaatteessa on pakotettu ajamaan hiukan "riskillä".


Mutta sellaista kysyisin kun on tuo % niin riittääkö 100 % saavuttamiseen jokaisesta kisasta tulos vai täytyykö se olla voitto jokaisesta kisasta + kulta jokaisesta lisenssistä
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Kart kisat on vaikeampia, mut ei haastavampia. AI ajaa vain kovempaa, mutta ei haasta yhtään paremmin. Mukavinta antia kuitenkin pelistä.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Pystyykö jostain muuttamaan asetuksia kun pelaan ihan ps3:n omalla ohjaimella? En löytänyt pikaisella vilkuilulla paikkaa missä muuttaa ohjaimen asetuksia, nyt esim kun laittaa manuaalivaihteet niin toimivat l2 / r2 painikkeista joita olen tottunut käyttämään jarruna ja kaasuna.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Jonkin verran tullu taas pelattua ja toivottavasti pääsee vähän taas testaa kun hommasin 40 tuumasen töllön toho kuppipenkki kehikkoon ratin taakse.

Ensimmäisen testauksen jälkeen olin tosi pettynyt, mutta kun kaikki ajoavut on pois ja täältä foorumilta vasta huomasin kun oli puhetta Skid Recovery Forcesta, se on pois päältä ja ratin asetuksista simulation, niin jotenkin tuntu että se Bemarin rata-autokin alko yliohjaa eikä puskenu enää läheskään samalla tavalla kuin alussa.

Lisäksi omaa mokaa myös ollut siinä, kun lähes aina tullut viritettyä autot täysin, niin alle laittanut pehmeät slicksit.

Hetki sitten tosiaan olin niin pettynyt, mutta nyt musta tuntuu että kyseessä tosiaan on simulaattori, jonkun amerikkalaisen autonkin kun viritin ja piti alla sportti kovat renkaat, niin kyllä siinä sai tarkkana olla.

Oisko ollu Nurburgringillä kun ajoin jollain Ferrarin n. 700 heppasella, niin en muista koska olisin niin montaa kertaa vetäny pihalle ja pyöriny radalla :D.

Nää nyt on omia tuntemuksia, mutta itse tehnyt sen virheen että aina ennen alla ollut slicksit ja pehmeät. Pitäähän niiden renkaiden ero tuntua.

Tuntuu tosiaan että panostettu on myös ratilla ja polkimilla ajaville.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Pitää toki renkaiden eron tuntua, mutta ei slicksit mitään kiskoja auton alle tee. :D
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Kuvaileeko kukaan muu omia autoja tuolla Photo Modessa?

Onko heittää hyviä vinkkejä kameran säätöihin, olisi mukava kun saisi mahdollisimman aidon näköisiä kuvia napsittua :)
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Itse olen vasta kaksi kuvaa ottanut. Sitä en tiedä kuinka realistisina joku niitä pitää, mutta itse olen tyytyväinen.
Pikes peak audi goodwood radalla: http://imageshack.com/a/img834/7809/rl38.jpg
Willow springs jossa kohteena on auton sijasta tien tekstuurit koska se näyttää hemmetin hienolta: http://imageshack.com/a/img811/2572/816i.jpg
Kuvien resoluutio on 3240*2160 joten kannattaa katsoa täysikokoisena jotta esm audin ajovalojen yksityiskohdat pääsee oikeuksiinsa.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Kuvaileeko kukaan muu omia autoja tuolla Photo Modessa?
Parisataa kuvaa jo ottanut, joista n. 40 kpl napsinut talteen ja exportoinut XMB:lle asti. Pitäisi vielä jaksaa siirtää ne USB-kepukan kautta tietokoneelle ja sitä kautta julkiseen nettiin ihmeteltäväksi.

Onko heittää hyviä vinkkejä kameran säätöihin, olisi mukava kun saisi mahdollisimman aidon näköisiä kuvia napsittua :)
Koska en ymmärrä oikeasta valokuvauksesta mitään, otan kuvia GT6:ssakin ihan vaan summanmutikalla ja erilaisia asetuksia kokeilemalla. Eli ensin valitsen kivan kuvakulman, sommittelen kohteen jotakuinkin haluamaani paikkaan, ja sit vaan testailen erilaisia filttereitä, valotusaikoja ja/tai tarkennuksia. Kun kivat säädöt on löytyneet, muutan kuva-asetuksista 2X-koon* päälle, jolloin saa noita upeita n. 8 megapikselin kuvia.

* Taitaa kulkea nimellä Magnification, ja on oletuksena 1X.
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Itse olen vasta kaksi kuvaa ottanut. Sitä en tiedä kuinka realistisina joku niitä pitää, mutta itse olen tyytyväinen.
Pikes peak audi goodwood radalla: http://imageshack.com/a/img834/7809/rl38.jpg
Willow springs jossa kohteena on auton sijasta tien tekstuurit koska se näyttää hemmetin hienolta: http://imageshack.com/a/img811/2572/816i.jpg
Kuvien resoluutio on 3240*2160 joten kannattaa katsoa täysikokoisena jotta esm audin ajovalojen yksityiskohdat pääsee oikeuksiinsa.

Kivaa toi asfaltti. Saako linkkiä jakaa FB-kavereilleni?
 
Vastaus: Gran Turismo 6

1.02 versio ladattavissa. Kokoa n.1.2gt
http://www.gtplanet.net/gt6-patch-1-02-christmas-update-now-available-red-bull-x-challenge-login-credit-bonus-more/

Tulee mm red bull X haasteet ja se vanha tuttu login bonus eli jos vaikka viitenä päivänä käynnistää pelin niin saa tupla rahat kisoista. Muutenkin ollaan kisojen palkkioita nostettu ja esim international a kisoista saa nyt 160% enemmän. Siihen tuo log in bonus päälle niin kyllä kelpaa.

Vieläkö itketään, että peli on tehty mikromaksuja varten?
 
Vastaus: Gran Turismo 6

1.02 versio ladattavissa. Kokoa n.1.2gt
http://www.gtplanet.net/gt6-patch-1-02-christmas-update-now-available-red-bull-x-challenge-login-credit-bonus-more/

Tulee mm red bull X haasteet ja se vanha tuttu login bonus eli jos vaikka viitenä päivänä käynnistää pelin niin saa tupla rahat kisoista. Muutenkin ollaan kisojen palkkioita nostettu ja esim international a kisoista saa nyt 160% enemmän. Siihen tuo log in bonus päälle niin kyllä kelpaa.

Vieläkö itketään, että peli on tehty mikromaksuja varten?
Juu, huomasin myös että aika iso mälli tullut ladattavaksi (iso mun netillä). Ihan hyvä että tuli tuo login bonus, mutta maaleja ei vissiin tule sen mukana lainkaan niinkuin ennen?
 
Vastaus: Gran Turismo 6

Komeita kuvia pelle! Varsinkin tuo Willow Springs on hieno.

Ps. tuo ei ole Pikes Peak Audi, vaan ihan "perus" B-ryhmän Sport S1 Quattro. Pikes Peak versiossa on reilusti enemmän siipeä, ja värikin taitaa olla erilainen.
 
Ylös Bottom