Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Autojen osto tuossa on kyllä edelleen ihan hirveä.. miksi pitää tietää ensin minkä maan/maaosan tuotos on kyseessä, mennä sinne, valita erikseen valmistaja ja sielä vielä erikseen ao. valmistajan auton osto osion alle. Plussana että näitä on ilmeisesti ripoteltu muihinkin paikkoihin (erikoisautot tms)

Koska Gran Turismossa kaikki huonot asiat ovat "ominaisuuksia", eikä niitä tarvitse muuttaa miksikään. Jälkeenjääneisyys on siis ilmeisesti jollain kieroutuneella tavalla hyve, ainakin fanipoikien mielestä.
 
Koska Gran Turismossa kaikki huonot asiat ovat "ominaisuuksia", eikä niitä tarvitse muuttaa miksikään. Jälkeenjääneisyys on siis ilmeisesti jollain kieroutuneella tavalla hyve, ainakin fanipoikien mielestä.
Kyllä Gran Turismon käyttöliittymän kömpelyydet on itteäni rassanneet jo vähintään GT4:stä asti. Sen karttamainen valikko oli käytettävyydeltään varsin surkea, ja vielä GTS:ssäkin joitain asioita on tehty turhan hankalaksi sen sijaan, että käyttäjä voisi nopeasti loikata esim. ostamaan kisaan sopivaan auton.
 
Sama vaikeus jatkuu näemmä perus virittelyssä.. osat on jaoteltu Sports, Club sports, semi racing, racing, extreme osoihin (jossa jokaisessa samat osat mutta eri "tasoisina") sen sijaan että olisi esim moottoriin liittyvät omanaan ja siellä nokka-akseleissa n kpl vaihtoehtoja. Ei nyt kaupoissakaan oikeasti ole yksi nurkkaus luokan luokan 1 kaikille viriosille ja toinen nurkkaus luokan 2 osille vaan osat löytyy omista osioistaan, jarrut jarruosastolla jne.

En oikein tiedä mitä tuolla luokittelulla ajetaan takaa.. kun haluttu osien kombinaatio on kuitenkin ajajan mietymyksistä kiinni.. onko sitten että sen nissan gtr:n voi virittää asiasta tietämätön helpommin kun menee vaan extreme osioon ja ostaa kaiken :)

Itse haluaisin tuossa virittelyssä paljon enemmän tuon osakombinaation vaikuttavan moottorin käytökseen. -> valitse huonosti niin turbolagi on aivan järjetön tai koko turbo ei pääse toiminta alueelle ollenkaan tai turbon kapasiteetti loppuu jo 5000rpm jne. mutta lienee toive ajattelua autopeleissä yleensäkään vaikka toteutus ei älyttömiä vaatisikaan. Ai kun turboissa voisi valita vapaasti pako ja imupuolen speksit tai nokka-akseleissa asteet ja nostot jne.
 
Gran Turismon virallinen tili julkaisi yllättäen uuden teaserian, joka liittyy Polyphonyn ja Sony AI:n yhteistyöhön tekoälyn saralla. Projektista kerrotaan lisää 9. päivä. Teaserin perusteella tämä liittyy jollain tapaa Gran Turismoon, kenties AI ajajien aiempaa parempaan kyvykkyyteen.

Yamauchin mukaan tämän julkistus olisi "tänään kello 13 Japanin aikaa", mikä oli jo 8.5 tuntia sitten, mutta Kazin japaninkielinen twiitti oli tehty vasta alle puoli tuntia sitten, joten joku tulkinta/käännösongelma tässä lienee. Ehkäpä on sittenkin 01.00 Japanin aikaa huomisen puolella, eli kello 18 Suomen aikaa tänä iltana.
 
Viimeksi muokattu:
No mitä olette mieltä ns. rallikentistä? GTS:ssä minusta ajatus oli sinänsä hyvä.. jos vaan kentät olisi olleet mielenkiintoisempia & monipuolisempia materiaalien ja pinnanmuotojen suhteen ja ajettavuus olisi ollut edes samalla tasolla kuin asfaltilla.. kävi siis niin että toteutus kusi totaalisesti. Että miksi noita on edes mukana jos suhteuttaa mikä oli niiden toteutus GTS:ssä?
 
On minunkin oltava samaa mieltä. GT5:ssä oli jopa erikoiskokeita kartturin kera, mutta niiden toteutus niin tiestön kuin fysiikoiden suhteen oli kyllä niin puolivillainen ettei koko pelimuodolla oikein mitään tehnyt. Joskus GT2:ssa "ralli" oli vielä ihan perusteltu pelimuoto vaikka nyt sitten uutuudenviehätyksen ja ennennäkemättömän monipuolisuuden vuoksi, mutta nykyisin GT:n kannattaisi kyllä puhtaasti keskittyä rata-ajopuoleen tai sitten vaihtoehtoisesti tehdä ralliosuudet kokonaan alusta uusiksi ja mielellään omaksi pelikseen. Mutta eiköhän siellä samat, yhtä mitäänsanomattomat muiden autojen seassa ja näkymättömien seinien välissä soralla liukumiset nähdä seiskassakin.
 
En ole näiden tarkoitusta ikinä ymmärtänyt. Ajo- ja fysiikkamallinnus on ihan erilaista kuin rata-ajossa, joten mielestäni ihan turhaa resurssien hukkausta näihin panostaa, kun toteutus ei tosiaan ole kovinkaan hyvä.
Aikoinaan PSP:n Gran Turismossa oli myös ralliosuuksia ja selvästi Polyphonyllä ei oikein luotettu, että kukaan osaisi ajaa rallia varsinkaan talvikelissä, kuten ainakin yksi stage oli. Oma aika siinä oli ekalla yrittämällä sekuntikaupalla parempi kuin tavoite kulta-aika :D
 
Heh, vielä enemmän GTS 1.5 vaikuttaa.. nyt tuli GTS:ssä uutinen että statsit jne siirtyy GT7 palvelimelle julkaisun yhteydessä että voi jatkaa niillä sitten GT7:ssa :oops:

edit: nojoo, DR ja SR pääosin.. muuhan on kosmeettista tauhkaa..
 
Heh, vielä enemmän GTS 1.5 vaikuttaa.. nyt tuli GTS:ssä uutinen että statsit jne siirtyy GT7 palvelimelle julkaisun yhteydessä että voi jatkaa niillä sitten GT7:ssa :oops:

edit: nojoo, DR ja SR pääosin.. muuhan on kosmeettista tauhkaa..
Tämä on aika pöljää. Ne jotka on ajanut paljon GTS:ää saa aika ison edun julkaisussa, kun ei tarvitse rämpiä läpi heikkojen SR lobbyjen. Miksi näin? Eihän nyt muutenkaan vaikka FIFAssa statsit siirry edellisen vuoden versiosta seuraavaan.
 
Itse pidän Brand Centralista. Mielestäni se on mukava ominaisuus pelissä ja mukavaa vaihtelua muiden pelien tylsiin autolistoihin. Ja ihan kiva, että autojen osto on jaoteltu Brand Centraliin, käytettyihin autoihin ja legendeoihin.

Se ei vaan tosiaan ole kauhean käytännöllinen ja sulava, ei oikein tätä päivää. Noiden lisäksi saisi olla joku nopea listaus mistä selata kaikkia autoja, jos niin haluaa tehdä. Lisäksi kisoja valittaessa, voisi olla mahdollisuus ostaa kisoihin sopivia autoja.

Eli pidän tekijän visiosta, mutta lisäksi voisi olla asioita jotka nopeuttavat valikkoseikkailuja.

No japanilaiset videopelit ovat yleensä omalaatuisia käytettävyydeltä, eikä Gran Turismo tee siihen poikkeusta.
 
Autojen osto tuossa on kyllä edelleen ihan hirveä.. miksi pitää tietää ensin minkä maan/maaosan tuotos on kyseessä, mennä sinne, valita erikseen valmistaja ja sielä vielä erikseen ao. valmistajan auton osto osion alle. Plussana että näitä on ilmeisesti ripoteltu muihinkin paikkoihin (erikoisautot tms)
Jo GTS:ssä tämä sama ärsytys.. ja joissain päivityksissä tullut uusia autoja ja se "new" merkki valmistajan yläpuolella hävinnyt niin mistään ei tiedä mitkä on uusimmat autot.

Forzan tyylinen vaakasuuntainen selailu on autojen ostossa toiminut parhaiten, kaikki kerralla selattavana tai hyppäys halutun valmistajan kohtaan. Filtteröinti ja sorttaus myös monilla termeillä onnistuu.

Mutta ei kun tekijän visio...
Itse taas en tykkää pätkääkään siitä FH5 listauksesta. 500 autoa sivusuunnassa… ei kiitos.
Lisäksi kun et mistään näe paljonko olet milläkin ajanut ja kisoihin mentäessä et näe edes sitä New kuvaketta. Sieltä on aivan äärettömän ärsyttävä etsiä mieleistä autoa.

Juuri tuo ”maailmankartta” on se mikä mulle GT:n tekee GT:ksi. ”Hmm, tänään vois pelata aasialaisilla, mitäs merkkejä siel on tarjolla. Hmm, okei no Hondalla en oo ajanu hetkeen, mitäs niillä on?”
Sit taas FH:ssa se sporttaus pitää edelleen kaiken siinä miljoonan auton sivuttaislistauksessa mikä on tylsä ja ärsyttävä käyttää.

Tuo GT ei ole todellakaan nopein, mutta mulle juuri se isoimpia fiiliksen tuojia. FH5 ei ole kiva, eikä kovin nopea etsiä jotain uutta.
Jos puhtaasti käytettävyyttä miettii ja unohtaa kaiken muun, niin tekisin ihan eri tavalla tuon fh5:n:kin valikon.

GT yksi ydinosa on rauhassa nauttia siitä autopornosta ja auton osto ja juurikin selvät jaottelut eri maanosien mukaan on tosi iso tekijä siinä. Ja siinä tuo maailmankartta kyllä tekee todella onnistunutta työtä. Sen ei ole tarkoituskaan olla mitäänsanomaton hälläväliä prosessi.

GT:ssä on triljoona ärsyttävää asiaa käyttöliittymässä, mutta kyllä tuo auton osto ja radan valinta kuuluu olla maapallossa ja sais muutkin pelit tehdä vastaavia.
 
Tarkoitushan on erottaa sikailijat omiin karsintoihin ja jos on jo kerran läpikäynyt sen prosessin, sen pitäisi riittää.
Olen tästä samaa mieltä, mutta silti tämä on erikoista. Jos asiaa ajattelee vaikka niin, että jos on pelannut minkään sarjan edellistä osaa, niin saa rankit mukaansa seuraavaan osaan. Outoa. Isoa etua toisille ja samaan aikaan uusille pelaajille tympeää.

Juurikin isoimpana ongelmana näen uudet kuskit, jotka joutuvat sikailukarsintoihin, kun siellä ei nyt sitten näitä GTS:n siististi ajavia kuskeja nähdä, vaan pelkästään ne sikailijat (+ uudet kuskit). Sanoisin, että rankit nollaamalla kisaaminen olisi siistimpää kautta linjan.
 
Olen tästä samaa mieltä, mutta silti tämä on erikoista. Jos asiaa ajattelee vaikka niin, että jos on pelannut minkään sarjan edellistä osaa, niin saa rankit mukaansa seuraavaan osaan. Outoa. Isoa etua toisille ja samaan aikaan uusille pelaajille tympeää.

Juurikin isoimpana ongelmana näen uudet kuskit, jotka joutuvat sikailukarsintoihin, kun siellä ei nyt sitten näitä GTS:n siististi ajavia kuskeja nähdä, vaan pelkästään ne sikailijat (+ uudet kuskit). Sanoisin, että rankit nollaamalla kisaaminen olisi siistimpää kautta linjan.
Tällähän palkitaan lojaalit sarjan pelaajat!
Ei se sen ihmempää ole...
 
Ylös Bottom