Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Eanf2u5XQAAVOXh.jpg

Tätä tarkoitin elikkä pohdin onko tulevassa GT7 paljonkin näitä autoja. Kutsun näitä Super Cars ja kyllä olen tutkinut WIKI:ä... jos kerta Le Mans rata ja Le Mans auto niin en ymmärrä miksi ei voisi olla kuvitteellista Le Mans 24 tunnin kilpailua, vaikkapa 24 minuuttia...

Varikko osuudet ovat ihan yhtä tärkeä osa kisaa kuin radan tapahtumat. Parhaimmillaan varikolla voisi mennä jopa minuutti jos auto oikein huonossa kunnossa + samalla kuskin vaihto. Eli tuollainen esim. CO-OP tilana mahtava, ajetaan esim. 6/6/6/6 minuuttia, 2 pelaajaa!
Sinullahan oli Xbox? Osta Forza Motorsport 7. Siellä on yksinpelissä 250 mailin Le Mans kisa, joka ajetaan näillä LMP autoilla. Ei tarvitse odotella ja ihmetellä GT7:aa, vaan voi käydä heti kokemassa tämän. Minulla taisi mennä noin tunti ja 40 minuuttia, että siinä saa ihan kunnolla ajaa kisaa.

Viimeksi muokattu:
Miten tuo eroaa nykyisestä kun mukana on formulaa joilla ajetaan kilpaa tokion motarilla ja rallia paskoilla sora fysiikoilla joissa ajetaan kilpaa useampaa autoa vastaan.
Se on juuri sitä mitä tarkoitin. Nuo ovat olleet onneksi vain kuriositeettinä ja yksittäisinä eventteinä, mutta ei onneksi ole yritetty upottaa jotain formula- tai ralliasarjaa mukaan. Nuo kaikki pitäisi heittää kuuseen pelistä.

Gran Turismon virallinen tili julkaisi yllättäen uuden teaserian, joka liittyy Polyphonyn ja Sony AI:n yhteistyöhön tekoälyn saralla. Projektista kerrotaan lisää 9. päivä. Teaserin perusteella tämä liittyy jollain tapaa Gran Turismoon, kenties AI ajajien aiempaa parempaan kyvykkyyteen.

Viimeksi muokattu:
^ Aika varmasti ei voi, koska se ei ole koskaan ollut mahdollista.
Tai no ykkösen arcade moodissa taisi olla vaikeustason valinta, mutta itse urassa sitä ei ole koskaan ollut.

^ Aika varmasti ei voi, koska se ei ole koskaan ollut mahdollista.
Tai no ykkösen arcade moodissa taisi olla vaikeustason valinta, mutta itse urassa sitä ei ole koskaan ollut.
GTS:n Custom kisoissa voi säätää Ai:n tason, plus kattavasti muitakin kisan asetuksia, kierosmäärästä, vaurioihin, kulumiin, likaisen alueen vaikutuksesta, imuapuun yms. Paljon vaihtoehtoja, mieluisan kisan tekemiseen. Online lobyssa on vielä muutama säätö enemmän, kuin yksinpelin customeissa, mutta sielä ei ole sitten Ai:ta.

Hmm... eli onko nyt sitten luvassa loputon määrä kisoja, joissa AI:sta? ei ole mitään vastusta... todella toivon että tuo huominen ilmoitus on jotain todella maagista.

Hmm... eli onko nyt sitten luvassa loputon määrä kisoja, joissa AI:sta? ei ole mitään vastusta... todella toivon että tuo huominen ilmoitus on jotain todella maagista.
Mä ja MariusFin taidetaan olla ääripäistä. Siinä missä mulle riittää pienet muutokset jotta olen tyytyväinen niin Marius tuntuu vaativan koko pelin muuttamisen ylösalaisin :D.

Mä itseasiassa en muista mikä on viimeisin GT peli mitä pelasin ja enkä sitä, että miksi se GT pelaaminen jäi multa. Muistaisin että se liittyi jotenki juuri noihin kisoihin ja niiden vähenemiseen. GT 3 ja 4 pelejä ainakin pelasin. GT 5 pelistä en ole varma että oonko sitä pelannut.

Shuffle Race takas GT7:aan ja ollaan plussalla hyvin pitkään!
Oli vain GT5:ssa. Online-moodi, jossa huoneeseen liittyjille systeemi arpoi suorituskyvyltään tasoitellusta pakasta N-sarjan normiauton. Ne kisat jäivät mieleen helppoina lähestyä ja jännittävinä. Oi niitä Nür-kisoja!

Itse toivoisin B-spec moden paluuta, olino se nyt GT 5? Viimeksi. Yllättävän paljon sai hupia modista missä katsotaan kun tekoäly ajaa ja käskytät sitä.

Oli siitä hyötyäkin. Olikos se gt 4 missä tuo ekan kerran oli ja mä yritin ajaa nyrren 24h kisan ihan itse, mutta "vain" 16 tunnin jälkeen oli pakko päästää virtuaali kuski ajamaan pariksi tunniksi kun itse nukuin ja sen jälkeen taisin vielä kolmisen tuntia ajaa itse.
Tuon kisan ajaminen kokonaan on mun bucket listilla, mutta tuskin tulee koskaan toteutumaan.

Mä ja MariusFin taidetaan olla ääripäistä. Siinä missä mulle riittää pienet muutokset jotta olen tyytyväinen niin Marius tuntuu vaativan koko pelin muuttamisen ylösalaisin :D.

Hmm...?

Nämä koko pelin muuttavat muutokset ovat sellaisia joita on monissa ajo peleissä tänä päivänä. Odotan suurella innolla huomista, tuleeko jotain tietoa tekoälystä. Se on selvää että Gran Turismo ei uskalla / eikä tarvitse muuttaa sitä kaavaa, jolla peli myy vuodesta toiseen.

Eikä sitä tietenkään päätä 1 kaveri siellä SONY:lla... eikä muuallakaan. Nämä maailmalla valtavat pelisarjat, kuten FIFA taikka GT taikka joku CoD tuntuvat menevän sillä omalla peruskaavalla vuodesta toiseen. Eikä ole helppo uudistaa pelisarjaa suurella kädellä, MUTTA... nämä josta puhun on tehty monissa peleissä ja voisi luulla etteivät ne ole niin valtavia uudistuksia.

On suorastaan naurettavaa että osa teistä kiihko faneista puolustaa sitä että GT-sarjassa ei ole kunnon vauriomallinnusta. Nyt puhutaan kuitenkin autolla kaahailusta.

Sillä voi olla tekemistä jotain lisenssien kanssa ja ainahan GT on ollut kiiltokuvapoika joka ei paljoa vaurimallinuksella mässäille.

Siihen löytyy muuten paljon parempia pelejä esim:

GT ja Forza motorsporit olleet sellaisia pelejä mitä on kiva lähtee pelaa eikä hampaat irvessä pelata joka mutkaa.

Hmm...?

Nämä koko pelin muuttavat muutokset ovat sellaisia joita on monissa ajo peleissä tänä päivänä. Odotan suurella innolla huomista, tuleeko jotain tietoa tekoälystä. Se on selvää että Gran Turismo ei uskalla / eikä tarvitse muuttaa sitä kaavaa, jolla peli myy vuodesta toiseen.

Eikä sitä tietenkään päätä 1 kaveri siellä SONY:lla... eikä muuallakaan. Nämä maailmalla valtavat pelisarjat, kuten FIFA taikka GT taikka joku CoD tuntuvat menevän sillä omalla peruskaavalla vuodesta toiseen. Eikä ole helppo uudistaa pelisarjaa suurella kädellä, MUTTA... nämä josta puhun on tehty monissa peleissä ja voisi luulla etteivät ne ole niin valtavia uudistuksia.

On suorastaan naurettavaa että osa teistä kiihko faneista puolustaa sitä että GT-sarjassa ei ole kunnon vauriomallinnusta. Nyt puhutaan kuitenkin autolla kaahailusta.

Eikö kannata sitten pelata niitä muita monia ajopelejä Gran Turismon sijaan? Minustakin on ihan tylsää, kun F1-peleissä ei ole panssarivaunuja ajoradalla tai Bubble Bobblea minipelinä. Naurettavaa on lähinnä kiihkoilla näistä samoista asioista sivutolkulla nimenomaan ilman sitä tolkkua.

Hmm.. aika minimaaliset erot, joissain näytti sport paremmalta, joissain 7. Edelleen vaikuttaa jotakuinkin Sport 1.5 versiolta.

Joko on saatu AI kuskit mukaan onlineen? Pelattiin neljän kaveruksen kesken sporttia, mutta kun tasoerot on isoja ni ihan älytöntä ilman AI kuskeja. Ei siinä kauaa jaksa neljästäön ajella.

Autojen osto tuossa on kyllä edelleen ihan hirveä.. miksi pitää tietää ensin minkä maan/maaosan tuotos on kyseessä, mennä sinne, valita erikseen valmistaja ja sielä vielä erikseen ao. valmistajan auton osto osion alle. Plussana että näitä on ilmeisesti ripoteltu muihinkin paikkoihin (erikoisautot tms)
Jo GTS:ssä tämä sama ärsytys.. ja joissain päivityksissä tullut uusia autoja ja se "new" merkki valmistajan yläpuolella hävinnyt niin mistään ei tiedä mitkä on uusimmat autot.

Forzan tyylinen vaakasuuntainen selailu on autojen ostossa toiminut parhaiten, kaikki kerralla selattavana tai hyppäys halutun valmistajan kohtaan. Filtteröinti ja sorttaus myös monilla termeillä onnistuu.

Mutta ei kun tekijän visio...

Ylös Bottom