Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

No nyt! 1:47.663 aika riitti juuri ja juuri kultaan! Kauhean työn ja tuskan takana tämä kyllä oli. Lopulta laitoin koko HUDin piiloon ja kisasin vain omaa parhaan ajan haamua vastaan niin että sille oli annettu 0.2 sekunnin etumatka. Monta päivää saanut jo kaahata sen perässä ja tänään 251 kilometrin jälkeen sain sen voitettua!

Nyt on kyllä niin pieni ero kultarajan kanssa (0:00.035) että jos tuo maailmanennätys yhtään paranee, putoan samantien hopealle. Pääseekin jännäämään keskiviikkoon asti kuinka käy. Ei sillä, varmaan pystyisin ihan vähän vielä parantamaan aikaani, mutta nyt ei enää jaksa.
 
Myös renkaat kuluu pätsin jälkeen huomattavasti nopeemmin, tokyo expressway grindi rata mis mul on sports hard renkaat kestivät 12 kierrosta ja lähti just joku minimaalinen suiru, nyt 12 kierroksen jälkeen eturenkaissa ei oo mitää kuvioo jäljellä ja takarenkaissa joku sentti, just hikisee pystyy ajaa maaliin ilman pit stoppia. Racing softit varmaa kuluu nykyään parin kierroksen jälkeen käyttökelvottomiks. Tämä varmasti vaikeuttaa hieman näitä pitkiä kisoja kun pitää entistä tarkemmin miettii milloin käy varikolla ilman et joutuu jonon hännille. En oo viel muita ratoja testannut mut olettaisin et hankalampaa on.

Edit: Nii ja colission eli auto ottaa damaa paljon herkemmin, ennen kun oli varaa hieman kovempaa kolhia nii nyt auto ottaa vaurioo pienimmistäki raapasuista, ehkä jopa yliherkästi. Ei siinä, kannustetaa ajaa paremmin mut ihan pikku tömpsäys jo tekee vaurioo.
 
Viimeksi muokattu:
Onnistuin ihmeen kaupalla nürren circuit experensen sectorit ajaa kaikki kultaan, koko radan onnistuin pääse alle 7min joka sekin on jo meikäläiselle suuri saavutus, saa nähää riittääkö hermot vetää koko rataa kultaan, on sen verran pitkä rata muistaa. Mut jos joskus tässä onnistun nii sillo kyl roiskuu sampanja pullot.
 
Renkaiden kuluminen nyt pääsin jälkeen älytöntä. Span tunnin kisaa ei edes kannata yrittää ajaa. RH kiekot sulaa alle viiden kierroksen jälkeen. Sama juttu Barcelonan uudessa 800 pp kisassa. 4 ja puoli kiekkaa ja vasen takarengas oli entinen. Huoh.... Voipi sitten pelailla vaikka Metro Exodusta.
 
Siinä tunnin kisassa tulee niin älytön johto, joku tyyliin 3min et kyl siinä on varaa käydä vaik asumassa varikolla vaihtamassa renkaita, tokyo expressway menee ilman varikkoa 12 kierrosta vaikka renkaat onki täysin kuluneet kisan loputtuaan, mut siinäkin johto on jotain 30-40 sekunttia.
 
Siinä tunnin kisassa tulee niin älytön johto, joku tyyliin 3min et kyl siinä on varaa käydä vaik asumassa varikolla vaihtamassa renkaita, tokyo expressway menee ilman varikkoa 12 kierrosta vaikka renkaat onki täysin kuluneet kisan loputtuaan, mut siinäkin johto on jotain 30-40 sekunttia.
Aika Heikki olet, jos viidessä kiekassa saat kolmen minuutin johdon....
 
Aika Heikki olet, jos viidessä kiekassa saat kolmen minuutin johdon....

:D En tietenkään tarkoittanut että viides kiekos, vaan tunnin kisas noin 20min jälkeen on sen verran mennyt toisten edelle vaikka joutuukin käymään hieman useemmin varikolla.
 
:D En tietenkään tarkoittanut että viides kiekos, vaan tunnin kisas noin 20min jälkeen on sen verran mennyt toisten edelle vaikka joutuukin käymään hieman useemmin varikolla.
Silloin taannoin kun tuota tuli ajettua säännöllisesti lähes päivittäin, lopussa oli kaikki 1 - 3 kierrosta perässä.
 
Otetaanpa komentoa takas koskien tuota McLaren MP4/4-formulaa. Tuossa perjantain ja lauantain asiaa pyörittelin ja tänä aamuna sitten vetäisin liipaisimesta ja laitoin sen 8 miljoonaa sileäksi, miljoona vielä jäi. Autona todella hieno, kiva ja legendaarinen. Ajopuolessa ei kerrassaan mitään valittamista ja äänetkin oikein komeat. Todella kiva ajettava! Kylmiltään Nordschleifellakin tuli aika siisti 6:25 ihan 'naatiskellessa'. Siihen päälle vierähti sitten Spalla hyvä tovi naama leveässä virneessä. Todella hieno nostalgiatrippi aikaan, jolloin aloin itse formuloita 90-luvun alkupuolella seuraamaan. Tuli aika Senna-mainen fiilis.

Voin sanoa, että kyllä kyseinen auto kannattaa ihan nostalgia- ja historiamielessä lunastaa, jos tuon 8 miljoonaa saa itselleen järkevällä työmäärällä grindattua. On se sellainen historiallinen auto kuitenkin. Pelkkä time trial tuolla pitkin pelin legendaarisia moottoriratoja on mieltä ylentävä kokemus. Auto on kuitenkin yksi moottoriurheiluhistorian ikonisimmista, legendaarisimmista ja menestyksekkäimmistä: kyseisellä 1988 F1-kaudella sillä voitettiin 15 kilpailua 16:sta ja kerättiin myös 15 paalupaikkaa 16 mahdollisesta.

Todella hieno kulttuuriteko, että kyseinen auto nyt pelistä löytyy. Kallishan se on kiistämättä, eikä sille sopivia kisojakaan oikein löydy, mutta kuten sanottua, sillä pelkkä time trialinkin ajo saa naaman erittäin leveään hymyyn.
 
Varsinkin Mclaren F1 katuauto. GT Sport;issa auton saa miljoonalla creditillä, GT7 hinta 18 miljoonaa!

Ostin sen tos ku oli tos legendary kaupas, 18 millii ja vieläpä melko paska auto ajaa. Mut keräilymieles näitä tulee ostettua. Tavotteena saada kaikki mut siihen voi mennä tovi.
 
Kai sekin vähän juhlimisen arvoinen on että onnistuin ajaa nürren hopea aikaan 6:45.199 semmonen 7sekunttia pois kulta ajasta, siinä joutuu hieman reenaa ajamista. On hauska rata mut tätä yrittäessä pitää sulkee koko muu maailma ja ajatukset pois päästä ja keskittyä pelkästään rataan. Sit kun viel niin pitkä nii teet jossain 4min kohalla yhenkin virheen ja alusta. Eikä täs tai kuten missään muussakaan radassa ole varaa ajaa ns sunnuntai ajelua, pakko vetää täysillä ja täydellisesti mut nürrestä vaikeeta tekee just sen pituus ja todella vaikeat ja vaaralliset mutkat.
 
Kyllä noi kulta-ajat tuntuu aika kaukaisilta itselle noissa online time trialeissa o_O 1:49:851 jäänee parhaaksi tästä Dragon Trailista, ei taida jaksaa enempää vääntää. Aika taistelu oli tuohonkin. Harmittavasti jäi vain 6 satkua hopeasta, mutta toki sen hopean raja saattaa vielä parantua.

En oikein tiedä millä autolla noita kannattais ajella. Randomilla vuokrailen aina jonkun.
 
Kyllä noi kulta-ajat tuntuu aika kaukaisilta itselle noissa online time trialeissa o_O 1:49:851 jäänee parhaaksi tästä Dragon Trailista, ei taida jaksaa enempää vääntää. Aika taistelu oli tuohonkin. Harmittavasti jäi vain 6 satkua hopeasta, mutta toki sen hopean raja saattaa vielä parantua.

En oikein tiedä millä autolla noita kannattais ajella. Randomilla vuokrailen aina jonkun.
Alfa Romeo 155 v6. Tuolla jäin 2 kymmenyksen päähän kullasta.
 
Ite kokeilin kourallisia mut parhaalta lopuks sit tuntui nissan gr3. Oha noi kulta-ajat ihan alien saavutksia, hopeakin on. Mut tässä radassa nyt hopea tuli niin helposti että pakko oli alkaa yrittää kultaa, yleensä just hikisee pääsen hopealle ja jätän siihen.
 
Tupakkamainokset ehkästii formuloista ja kaikkialta 1000 vuotta sitten, mut pakkoha sitä oli ladata Sennan formulaa ne alkuperäiset marlboro logot.
 
Oliskos täällä joku ketä osais auttaa kun yritän ajaa tota WTC 600pp Tokyo Expressway kisaa läpi mut millään autolla en siinä onnistu... Ja autojen säätämisestä tai ylipäätään autoista en mitään ymmärrä et saa kyllä tarkat ohjeet jakaa jos joltain löytyy :D Ja kiitokset tottakai jo etukäteen :)
 
Kyllä täytyy todeta että nää päivitykset on pilannut tän pelin totaalisesti. Nykyään renkaat näyttää punaista jopa ensimmäisessä mutkassa (!), Mihinkään kisaan ei löydy enää oikeasti hyvää autoa esim grindaukseen. Tätä PP systeemiä vihaan yli kaiken, millään hyvällä autolla et pääse kisaan.

Kisassa kun pääset ekaksi niin pitää mennä jo varikolle ja taas putoat viimeiselle sijalle kun ai autojen ei tarvii koskaan käydä varikolla. Toikin on maailman tyhmin juttu että muissa autoissa riittää polttoaine paljon omaa autoa kauemmin. Totesin tänään että sähkö porschella ei päässy edes yhtä kierrosta kokonaan .

Alkuun peli oli hyvä, nykyään ihan paska.
 
Kyllä täytyy todeta että nää päivitykset on pilannut tän pelin totaalisesti. Nykyään renkaat näyttää punaista jopa ensimmäisessä mutkassa (!), Mihinkään kisaan ei löydy enää oikeasti hyvää autoa esim grindaukseen. Tätä PP systeemiä vihaan yli kaiken, millään hyvällä autolla et pääse kisaan.

Kisassa kun pääset ekaksi niin pitää mennä jo varikolle ja taas putoat viimeiselle sijalle kun ai autojen ei tarvii koskaan käydä varikolla. Toikin on maailman tyhmin juttu että muissa autoissa riittää polttoaine paljon omaa autoa kauemmin. Totesin tänään että sähkö porschella ei päässy edes yhtä kierrosta kokonaan .

Alkuun peli oli hyvä, nykyään ihan paska.
Olen ollut kyseisestä pelistä pidempään jo tauolla, joten ei olet tullut tuollaisia päivityksiä nähtyäkään. Onko siis todella niin, että sinänsä noin muuten ihan asiallisilta kuulostavat uudistukset renkaiden kulumiseen ja varikolla käymisen tarpeeseen liittyen eivät sitten tosiaan koske AI-autoja lainkaan? Jos siis noin todellakin on, niin johan on todella ala-arvoisen surkeaa pelisuunnittelua. Toivottavasti tähän asiaan löytyy jokin järjellinen selitys, tai joutaa sitten pysymäänkin tauolla GT7.
 
Ylös Bottom