Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo 7

Vielä näistä online time trialiesta, nyt mikä on meneillään nii kulta aikaan olis enää jotain 0.200sek tai jotain semmosta, sit mikä oli viimeks nii sai hikipäissään vääntää että pääsi edes hopeelle, nyt on niin ärsyttävän lähellä, noh oha täs pari viikkoa viel aikaa. Se nii riippuu et mikä auto kyseessä, tietenkin myös rata nyt kun on semmonen rata minkä tuntee melko hyvin jo entuudestaa. Siinä vaan niin turhautuu ku pitää saada jotain pennejä pois ja pieniki virhe nii jää yritykseks.
 
Vuotoja tämän kuukauden sisältöpäivityksestä. Kolme autoa tulossa, jotka aikalailla tunnistettu. Porsche Cayman GT4, Pontiac GTO 60-70-lukujen vaihteesta ja sitten se ainakin omalle kohdalle isoin paukku: Ayrton Sennan ja Alain Prostin ajama McLarenin F1-auto! Mahdollisesti myös tulossa uusi rata, mutta siitä ei vielä vahvistusta.

Itselle Senna on se kaikkien aikojen kovin F1-kuski, joten enemmän kuin tyytyväinen tuohon formulaan. Porsche kuuluu myös omiin suosikkeihin, joten tuo Cayman tullee sopimaan enemmän kuin hyvin itselle kyseisen luokan kisoihin!

 
Hei taas pitkästä aikaa.

Jos kisaaminen järjestetyissä ja striimattavissa kisoissa kiinnostaa, niin parhaiten se onnistuu GTFR:n sarjoissa. Ohjeet osallistumiseen ym. tiedot löytyy osoitteesta https://gtfr.fi/

Tänään alkaa uusi sarja ja kaikki uteliaat voivat seurata ykkös-huoneen tapahtumia noin klo 19 alkaen täältä:

Ja kertokaahan myös kavereille, joilla olisi kiinnostusta ajaa oikeasti ja rehdisti kilpaa hyvässä seurassa, että GTFR:stä löytyy myös PC:llä järjestettävät sarjat. Yli 1200 simuilijan joukkoon mahtuu kaiken tasoiset kuskit ja jokaiselle löytyy tasoistansa seuraa.

T. mirkkuliisa
 
"Lääh puuh" Ensimmäinen online time trial gold saavutettu, oli melkosta vääntöö ja usko meinas mennä. Kävin viel juutubest kattoo ajolinjat ym nii kai se jotain auttoi, kulta ajasta puuttui jotain 0.100sec nii ei meinannut millää saada sitä pois vaikka olevinaan kuinka täydellisiä linjoja ajoin. Tässä nyt menossa olevassa radassa on se tosi hankala "chicken death" kurvi joka on käytännössä pakko mennä kaasu pohjas, hieman vaa höllää kaasua että saa linjan kohilleen. Siinä kurvissa meni monesti kahtasattaa seinään.

Lopulta aika 1:47.520, maailmanennätykseen pitäs viel saada jotain 3sec pois :D No joo emmää sitä ees halua yrittää vaa edelleen ihmettelen näitä alieneita jotka vetää näit kun itte hikiseen epätoivossa sain sen ensimmäisen kullan. Lets goo!

Erilaisia autoja tuli kokeiltua mut parhaimmalta tuntui Nissan GT-R Gr.4.
 
"Lääh puuh" Ensimmäinen online time trial gold saavutettu, oli melkosta vääntöö ja usko meinas mennä. Kävin viel juutubest kattoo ajolinjat ym nii kai se jotain auttoi, kulta ajasta puuttui jotain 0.100sec nii ei meinannut millää saada sitä pois vaikka olevinaan kuinka täydellisiä linjoja ajoin. Tässä nyt menossa olevassa radassa on se tosi hankala "chicken death" kurvi joka on käytännössä pakko mennä kaasu pohjas, hieman vaa höllää kaasua että saa linjan kohilleen. Siinä kurvissa meni monesti kahtasattaa seinään.

Lopulta aika 1:47.520, maailmanennätykseen pitäs viel saada jotain 3sec pois :D No joo emmää sitä ees halua yrittää vaa edelleen ihmettelen näitä alieneita jotka vetää näit kun itte hikiseen epätoivossa sain sen ensimmäisen kullan. Lets goo!

Erilaisia autoja tuli kokeiltua mut parhaimmalta tuntui Nissan GT-R Gr.4.
Vau, onneksi olkoon! Tällä kertaa innostuin kanssa yrittämään ajan parantamista oikein huolella ja parhaimmillaan olen päässyt 1:47.996 aikaan. Sinänsä on paljon parempi tulos kuin kertaakaan aiemmin, mutta kyllähän se jäisi vähän harmittamaan jos noin pienestä jää kiinni kullan saaminen. Muistaakseni kultaraja oli eilen 1:47.697 niin tasan 0.3 sekuntia parempi aika riittäisi.

Tuo on muuten jännä tuo autovalinta. Netissä monet ovat puhuneet GT-R:n ylivoimaisuudesta tässä haasteessa, mutta itselle se ei jotenkin sovi ja kyseisellä autolla en pääse edes 1:50 alle. Aiemmin huristelin McLarenilla, mutta päädyin kokeilemaan Lamboa muutama päivä sitten ja sillä olen pärjännyt paljon paremmin.

"chicken death" kurvi on muuten pirun haastava saada päähän silleen että saa tehtyä joka kerta kunnolla. Muutaman kerran olen saanut sen ajettua läpi täydellä kaasulla ilman mitään hölläämistä, mutta suurimman osan ajasta ajaa seinään jos yrittää näin. Varmasti saisin sen puuttuvat 0.3 sekuntia pelkästään tästä jos saisi luotettavasti ajettua vain täysiä, mutta varmaan pitää muualta nipistää.
 
Vau, onneksi olkoon! Tällä kertaa innostuin kanssa yrittämään ajan parantamista oikein huolella ja parhaimmillaan olen päässyt 1:47.996 aikaan. Sinänsä on paljon parempi tulos kuin kertaakaan aiemmin, mutta kyllähän se jäisi vähän harmittamaan jos noin pienestä jää kiinni kullan saaminen. Muistaakseni kultaraja oli eilen 1:47.697 niin tasan 0.3 sekuntia parempi aika riittäisi.

Tuo on muuten jännä tuo autovalinta. Netissä monet ovat puhuneet GT-R:n ylivoimaisuudesta tässä haasteessa, mutta itselle se ei jotenkin sovi ja kyseisellä autolla en pääse edes 1:50 alle. Aiemmin huristelin McLarenilla, mutta päädyin kokeilemaan Lamboa muutama päivä sitten ja sillä olen pärjännyt paljon paremmin.

"chicken death" kurvi on muuten pirun haastava saada päähän silleen että saa tehtyä joka kerta kunnolla. Muutaman kerran olen saanut sen ajettua läpi täydellä kaasulla ilman mitään hölläämistä, mutta suurimman osan ajasta ajaa seinään jos yrittää näin. Varmasti saisin sen puuttuvat 0.3 sekuntia pelkästään tästä jos saisi luotettavasti ajettua vain täysiä, mutta varmaan pitää muualta nipistää.

Siis hetkinen, muuttuuko se kultaraja jotenkin vai?
 
Siis hetkinen, muuttuuko se kultaraja jotenkin vai?
Eikös se muutu, jos maailman kärkiaika muuttuu. En ole varma, mutta näin ainakin itse sen ajattelin toimivan.

Hopea-tason kuski olen yleensä, voisi kyllä kokeilla kuinka lähelle pääsee tuota kulta-aikaa. Veikkaan, että useampi sekuntti jäädään. Haasteen ekana päivänä tuli jo muutama kierros testattua GTR:llä, mutta pitää katsoa mikä tilanne on nyt.
 
Eikös se muutu, jos maailman kärkiaika muuttuu. En ole varma, mutta näin ainakin itse sen ajattelin toimivan.

Hopea-tason kuski olen yleensä, voisi kyllä kokeilla kuinka lähelle pääsee tuota kulta-aikaa. Veikkaan, että useampi sekuntti jäädään. Haasteen ekana päivänä tuli jo muutama kierros testattua GTR:llä, mutta pitää katsoa mikä tilanne on nyt.

No sitä mä ihmettelinki ku viime radassa olen 110% että sain hopea ajan, sit kävin tsekkaa nii oliki muuttunut pronssiajaksi. Noh tämähä sit onki jännitystä se pari viikkoa että pysyykö kulta-aika, ite myös olen hopeakuski ja sekin menee hikiseen. Se on varma että tästä ajasta mitä nyt sain en enää parempaan pysty kun 1:47.520 oli suuren työn takana et tuskin enää siitä parempaan kykenen ellei käy joku ihme tuuri, mut tämäkin aika oli melko uhkarohkeaa ajelua. Eihän tää maailman parhaimmille kuskeille oo mikää saavutus mut ois se kiva eka kulta ansaita.
 
Vau, onneksi olkoon! Tällä kertaa innostuin kanssa yrittämään ajan parantamista oikein huolella ja parhaimmillaan olen päässyt 1:47.996 aikaan. Sinänsä on paljon parempi tulos kuin kertaakaan aiemmin, mutta kyllähän se jäisi vähän harmittamaan jos noin pienestä jää kiinni kullan saaminen. Muistaakseni kultaraja oli eilen 1:47.697 niin tasan 0.3 sekuntia parempi aika riittäisi.

Tuo on muuten jännä tuo autovalinta. Netissä monet ovat puhuneet GT-R:n ylivoimaisuudesta tässä haasteessa, mutta itselle se ei jotenkin sovi ja kyseisellä autolla en pääse edes 1:50 alle. Aiemmin huristelin McLarenilla, mutta päädyin kokeilemaan Lamboa muutama päivä sitten ja sillä olen pärjännyt paljon paremmin.

"chicken death" kurvi on muuten pirun haastava saada päähän silleen että saa tehtyä joka kerta kunnolla. Muutaman kerran olen saanut sen ajettua läpi täydellä kaasulla ilman mitään hölläämistä, mutta suurimman osan ajasta ajaa seinään jos yrittää näin. Varmasti saisin sen puuttuvat 0.3 sekuntia pelkästään tästä jos saisi luotettavasti ajettua vain täysiä, mutta varmaan pitää muualta nipistää.

Sen verran viel siitä "chicken death" kurvista että se kaasun hölläys mitä tein oli hyvin hyvin olematon, tyyliin millin nosti jalkaa (sormee) kaasulta että sai sen täydellisen ajolinjan. Itekki kokeilin vetää muutaman kerran kaasu pohjas mut se johti lähes aina 200km/h seinään.
 
1:48.125 Vähän on vielä hakemista muutamassa mutkassa ajotyylin kanssa. Oma optimi aika näytti olevan datan mukaan 1:47.4xx, joten sinänsä kultaan voisi olla mahdollisuus jos saa kierroksen osumaan kunnolla.

Toki voisi kokeilla myös ratin kanssa, mutta on siinäkin omat haasteensa. Kaasu/jarru tuntuma ja palaute on jopa parempaa Dual Sensen kanssa.

Edit. 1:47.773 vähän vielä pois ajasta.
 
Viimeksi muokattu:
1:48.125 Vähän on vielä hakemista muutamassa mutkassa ajotyylin kanssa. Oma optimi aika näytti olevan datan mukaan 1:47.4xx, joten sinänsä kultaan voisi olla mahdollisuus jos saa kierroksen osumaan kunnolla.

Toki voisi kokeilla myös ratin kanssa, mutta on siinäkin omat haasteensa. Kaasu/jarru tuntuma ja palaute on jopa parempaa Dual Sensen kanssa.

Edit. 1:47.773 vähän vielä pois ajasta.

Ittelläni oli kans toi paras aika jotain 1:47.700jotain ja siitä piti sit vääntää sitä murto-osaa pois kunnes tuli se omalle kohalle täydellinen linja ja lopuksi onnistui saamaa sinne 1:47.520. Mut ilmeisesti se voi tosta vielä muuttua joten ei juhlita ennen kun eventti on ohi. En muuten ois jaksanut vääntää mut oli nii pienestä kiinni, yleensä tyydyn hopea sijoitukselle.
 
Ittelläni oli kans toi paras aika jotain 1:47.700jotain ja siitä piti sit vääntää sitä murto-osaa pois kunnes tuli se omalle kohalle täydellinen linja ja lopuksi onnistui saamaa sinne 1:47.520. Mut ilmeisesti se voi tosta vielä muuttua joten ei juhlita ennen kun eventti on ohi. En muuten ois jaksanut vääntää mut oli nii pienestä kiinni, yleensä tyydyn hopea sijoitukselle.
Oppi ainakin tämän Kroatian radan ajamaan. Se mutkayhdistelmä ennen jyrkkää alamäkeä oli itselle isoin haaste, mutta vihdoin sen oppi niin pystyi ajamaan useasti 1:47 alkuisia aikoja ja pääsi myös kultakerhoon mukaan (1:47.430).

Pää kyllä hajoaa tuohon Mount Panoraman Circuit Expierenceen. Sitä on jopa ihan hauska ajaa, mutta jostain syystä ei meinaan millään tulla nappikierrosta. Satoja kilometrejä jo sitä vääntänyt eri päivinä ja demo aikaa pystyy tosi hyvin haastamaan, kunnes lipsuu seinään tai jotain muuta tapahtuu.
 
Kaverille oli mount panorama myös painajainen mut jostain syystä ite vedin sen noin kymmenel yrityksel, eniten vaikeuksia jostain kumman syystä tuotti laguna sega circuit experience (nyt en siis laske nürree tähää soppaan ku se on ihan jo oma lukunsa), on tää kyl kumma peli ku joilleki ne "helpot" on toisille vaikempia ja toistepäin. Toki välil joissakin radois on sit sitä tuuriakin mukana, laguna segasta muodostui lähinnä inhokki ja pelko ajaa sitä joka varmaa osittain vaikeutti asiaa.
 
Kyllä noilla päivittäiskilometreilläkin voi ihan hyvää tiliä tehdä, vaikka tuntuisikin, että harvoin osuu kohdalle mitään isompaa rahapalkintoa. Jos viikon tai kahden välein osuu kohdalle mielenkiintoinen ja arvokas auto, niin ilmaista tuloahan se on sekin. Ehdin juuri 'alkaa kyllästyä' tuohon edelliseen onnenpyöräautoon, Aston Martiniin, kun napsahti sitten neljän tähden pyöräytyksestä Ford GT vuosimallia '17. Näyttäisi brands centralissa maksavan uutena 550k, että ihan kiva onnenpotku.

Itselle nuo Ford GT:n eri mallisarjat ovat oikeastaan aina näyttäneet hieman liian futuristisilta ulkomuotonsa puolesta, että olisin raaskinut niitä ostaa sen sijaan, että olisin käyttänyt pelimerkkejä Porschen tai Ferrarin puolella, joten ihan kiva, että nyt pääsi sitten ilmaiseksi kokeilemaan. Cafe Menuistahan taisi saada sen wanhemman Ford GT:n jostain vuosituhannen alusta ja sitä muutamassa kisassa taisin käyttääkin ja oli ihan hauska laite. Tämä uudempi on kyllä vielä hauskempi, vaikka voin kyllä sanoa, että aavistuksen liukas peli sporttisofteilla. Keskittymistä vaatii. Latasin kyseiseen laitteeseen vielä sellaisen ainakin omasta mielestäni hienon sinivalkoisen Shelby-aiheisen liveryn, joka toi mukanaan ihan tyylikkään takaspoilerinkin. Vakiotehot, sporttisoftit ja pientä downforce-lisää spoikasta tuottavat 665pp noin suunnilleen. Ihan hauska peli vaikkapa turbo- tai jenkkikisojen ajeluun.
 
Tässä nyt omistaa jo yli puolet autoista ja kaikenlaisia ajanut, sit välillä ostaa läpällä jonkun "tavis" auton ja olettaa sen olevan ihan paska ajaa, kun taas joku ferrari GTO joka ulkoasun perusteella olisi tosi hyvä ajaa onkin ihan paska ajaa. Enivei, ostin sit toyota athlete crownin:

crown.jpg
Auto yllätti täysin, aivan hemmetin hyvä auto ajaa 599pp sport softit, downforcee ja jotain pientä säätöö, en ois uskonut kyl alun perusteella, vedin paremman ajan tällä kun sillä yli 3 millin ferrari gto.lla. Tämmöseks ns "tavis" autoks ehkä yks parhaimpia ajokokemuksia. Tosin eihän ne hinnat nyt oo mitää jotka takaa sen parhaimman ajon, ihmettelen vaan, luulis että jotkut ferrarit tuntuis olevan parempia ajaa näin äkkiseltää kun joku toyota erikoisversio.

Ferrareista puheenollen, monet niistä ovat melko kökkäjä, ärhäkkäitä kyllä mut melko haastavia sit kuitenkin ajaa.
 
Huomenna sitten serverihuoltoa ja tämän kuukauden päivitys. Circuit De Catalonyan, eli Barcelonan, radalle uutta layoutia ja tosiaan jo ne silhouteista tunnistetut kolme autoa.

 
Kuvitteksmä mut ihan kun tän pätsin myötä autot on jotenkin helpompia/parempia ajaa? Eräski circuit experience lamborgiinilla oli ennen nii hemmetin kankee autoo kääntyy ym nii nyt meni nii ketterästi, ehkä tuuriaki mut on täs jotain tehty. Huomenna ilmeisesti saadaa ne loput autoista, nyt oli vaan porche myynnis mut formula ja pontiac tulee huomenna legendary kauppoihin (tai niin olin lukevinaan), nyt siel on se joku Dior erikoisauto.
 
Kuvitteksmä mut ihan kun tän pätsin myötä autot on jotenkin helpompia/parempia ajaa? Eräski circuit experience lamborgiinilla oli ennen nii hemmetin kankee autoo kääntyy ym nii nyt meni nii ketterästi, ehkä tuuriaki mut on täs jotain tehty. Huomenna ilmeisesti saadaa ne loput autoista, nyt oli vaan porche myynnis mut formula ja pontiac tulee huomenna legendary kauppoihin (tai niin olin lukevinaan), nyt siel on se joku Dior erikoisauto.
Fysiikka päivityksiä ainakin patch noten mukaan. Taisi olla jousitusta säädetty ja lukkoja. Lisäksi "wireless controller performance", mitähän se meinaa? Rellun Cliossa ainakin jarrutus tuntui ohjaimessa oudolta. Lisäksi ihmeen tasaiselta sekä pehmeältä ajo tuntui vakio Cliolla ja Celicalla.

Toki olivat uusia autoja itselle, täytyy huomenna testata tutuilla ja vähän tehokkaammilla autoilla. Tai jos vaikka löytyisi youtubesta joku video muutoksien testauksesta.
 
Annetaan noottia ja runtua silloin, kun sille paikka on. Polyphony kusi tuon McLaren MP4/4:n, eli Sennan formulan, julkaisun aika huolella. Yhden auton kohdalla kaksi asiaa täysin metsään. Ensinnäkin hinta, sitä löytyy 8 miljoonan krediitin edestä. Toisekseen se, ettei kyseiselle autolle ole 'tehdassäädöillä' tarjolla kunnon kisoja, kun siitä löytyy 895 pp:n edestä tehoa ja downforcea ostettaessa.

Nuo kaksi asiaa tuovat isomman ongelman. Jotta kyseisen auton voisi saada hyväksytysti mukaan vaikkapa isompien rahojen offline-kisoihin, pitäisi siitä rajoittaa tehoja jne. niin paljon, ettei se enää olisi se Sennan McLaren kuin ulkoisesti. Menee siis ns. maku autosta. Noihin rahakkaisiin kisoihinhan sillä pitäisi päästä, jotta autoa käyttämällä pääsisi kuolettamaan tuota hankintahintaa. Jos hinta olisi jäänyt 5 miljoonaan tai alle, niin tuo kisa-asia ei olisi niin vakava. Auton hinnan pitäisi siis olla matalampi, tai sille pitäisi olla tarjolla järkeviä kisoja, joilla tuon 8 miljoonaa pääsisi 'kuolettamaan' järkevällä aikataululla.

Itse grindailin tuossa ja vajaat 9 miljoonaa löytyy krediittejä nyt, mutta vielä en autoa raaskinut ostaa, vaikka kovasti tekisi mieli. Senna oli ja on kuitenkin Senna. En haluaisi ostaa noin kallista autoa, jos en pääse kyseisellä autolla sitten hankintahintaa kuolettamaan. Mikä pointti ostaa 8 miljoonan auto ja sitten käyttää ihan jotain toista autoa kuolettamaan sen hankintahintaa? Tuolla hinnalla peliin olisi ehdottomasti pitänyt lisätä jollekin kunnon moottoriradalle(esim. Suzuka, Barcelona tai Monza) 900pp kisa, josta voisi tienata "miljoonan tunnissa".
 
Ylös Bottom