Autoista tuli mieleen, että täytyypä kehaista yhtä. Viikolla oli legendary dealershipissä special pickinä Jaguar XJ220 vuodelta '92 ja 'hetken mielijohteesta' tuli se ostettua, kun ei maksanut kuin vajaa 600k ja halusin koittaa jotain uutta. Itselle Jaguar merkkinä on ollut aina jostain syystä sellainen 'väliinputoaja', kun brittimerkeistä Aston Martin(koska 007!) ja McLaren(koska Senna, Häkkinen ja Räikkönen!) ovat olleet niitä mielenkiintoisempia. Jaguarin kohdalla asiaa ei myöskään varmaan auta se, että mallit on nimetty ja numeroitu jotenkin 'epäselvästi'. Mallimerkinnät eivät itselleni, vaikka automies olenkin ihan koulutukseni ja työnikin puolesta, ole koskaan oikein sanoneet Jaguarin kohdalla mitään.
Onhan tuo malli ollut pelissä esillä ennenkin, mutta jäänyt jostain syystä ostamatta. Päivityksessähän tuo on lisätty, joten varmaan silloin on ollut jotain mielenkiintoisempaa ostettavaa. Nyt tuli ostettua ja oli kyllä mieluinen yllätys, kuinka kiva on ajaa! Vakionahan tuossa on se reilu 500 hummaa ja noin 650 Nm vääntöä. Sporttisoftit heitin alle ja ei kun radalle. Aika muikea hymy tuli, kun alkoi laskettelemaan tuolla. Omaan makuun tuo 400-600 hevosta on se ihanneteho, kun autot kulkevat lujaa, mutta ovat silti 'helppoja' ajettavia. Tuosta tehokkaammat tuntuvat usein sitten olevan liian nopeita ja mutkat tulevat vähän silmille. Ohjaimella hankala ajaa noin tehokkailla tarkasti.
Jaggesta tuli niin ulkoisesti kuin ajo-ominaisuuksiltaan vähän mieleen saman ikäluokan Honda NSX, mutta tehokkaampana! Ulkomuodossa on vähän jotain samankaltaisuutta ja tuntuu imeytyvän tiehen vähän samalla tyylillä kuin 90-luvun NSX. Hondan muotoiluhan perustui lentokoneen siipeen ja downforcen tuottoon pelkän muodon kautta. Onkohan tuossa Jaggessa ainakin vähän samaa ominaisuutta, kun tuntui niin paljon olevan pitoa ja imua, vaikka tehoa kuitenkin varsinkin aikalaisekseen paljon? No oli, miten oli, niin kyllä on hyvä ja kiva peli ajella. Vakiona ja sporttisofteilla noin 650PP, eli sopii alle 700 pisteen kisoihin oikein namukkaasti.