Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo Sport

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SkyPolaris
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    ps4
Ratilla ajaminen on myös tehty ihan hyvin, peli tarjoaa huomattavasti kevyempää ja hauskempaa pelattavaa kuin vaikkapa Assetto Corsa PC:llä.

Hauskaa ku tää kommentti toistuu monissa keskusteluissa. Mun mielestä GT sport on by far haastavin ajopeli mitä PS4:lla löytyy. Johtuu siitä että ei ole tuntumaa ja auto ei käyttäydy kuten sen olettaisi käyttäytyvän, missään muussa pelissä en ole niin paljon saanut turpaani muilta kuin tässä. Siksi ihmetyttääkin, että osa tuntuu olevan lähes immuuneja GT sportin ajotuntuman omituisuuksille.
 
Hauskaa ku tää kommentti toistuu monissa keskusteluissa. Mun mielestä GT sport on by far haastavin ajopeli mitä PS4:lla löytyy. Johtuu siitä että ei ole tuntumaa ja auto ei käyttäydy kuten sen olettaisi käyttäytyvän, missään muussa pelissä en ole niin paljon saanut turpaani muilta kuin tässä. Siksi ihmetyttääkin, että osa tuntuu olevan lähes immuuneja GT sportin ajotuntuman omituisuuksille.
Mielenkiintoista!
Mitä tarkoitat "muilla" pelaajilla? Dailyissä vai kaveriporukassa tullut häviöitä? Raotatko noita omituisuuksia ajotuntumasta? Ja missä tilanteissa jäät muille näiden omituisuuksien takia? Kiinnostaa vielä sun SR/DR -tasot?
Tuo "PS4:n haastavin" myös mietityttää, että laitatko todella Assetto Corsan listallasi helpommaksi? Fanatecilla taidat ajaa?
p.s. Nämä kysymykset aidosti mielenkiinnosta.
 
Nyt täytyy vähän lieventää kritiikkiä.. rengaslogiikka on outo..sports soft on huomattavasti ajettavampi kuin sitä "parempi" racing hard.. 300hp etuvedoilla tuntuma alkaa olla sitä mitä odottikin. 200-300hp takavedoilla myös eikä sinällään outoja sivuluisuja ihan vahingossa tule.. nuo 400hp m4 on turhan herkkä ja jauhaa ohjausliikkeellä edelleen vauhdeissa missä en kuvittelisi sen luistelevan..

Pädiohjaus on tosiaan julkaisun ajoista muuttunut vastaohjaus helvetistä melkolailla ajettavaan muotoon.. tehokkaammat autot on kysymysmerkki..
 
Mielenkiintoista!
Mitä tarkoitat "muilla" pelaajilla? Dailyissä vai kaveriporukassa tullut häviöitä? Raotatko noita omituisuuksia ajotuntumasta? Ja missä tilanteissa jäät muille näiden omituisuuksien takia? Kiinnostaa vielä sun SR/DR -tasot?
Tuo "PS4:n haastavin" myös mietityttää, että laitatko todella Assetto Corsan listallasi helpommaksi? Fanatecilla taidat ajaa?
p.s. Nämä kysymykset aidosti mielenkiinnosta.

Aika vähänhän tuota GT sporttia tuli pelattua juuri noiden juttujen takia, mutta DR/SR oli C/S (Pcars2 ~A1550). ~20h oli peliaikaa pelin sisäisessä kellossa, joista suurin osa noita privalobbyja eli Konsolifin GT sport sarjaa tuli ajettua hetki. Vertaan muihin kuskeihin jotka on ajanu samoja Assetto/pcars ym sarjoja ja tiedän aika tarkalleen ns. suoritustason. Eli tyyliin mun pitäis jäädä heille ~0.5s-1s kierroksella ja hyvänä päivänä saattaisin Assetto/pcars2:ssa voittaakin ks. kuskit, kuitenkin GT sportissa jäin ~3-4sek kierroksella mikä oli jotain ihan uskomatonta koska tuo on jotain lämmittelykierrosvauhtia. Varsinkin kun tuo oli omasta mielestäni ns. ihan maksimipace enkä millään keksi miten saisin edes sekuntia pois, saati neljää.

Toki kun asiaa miettii niin se oli lopulta aika selvää. Jarruissa ei ollut mitään tietoa, koska lukottaa ja koska pysähtyy. Välillä valuu samasta merkistä pitkäksi ja välillä jarrutaa 30m liian aikaisin (samaa ongelmaa ei ole muissa peleissä). Eli varmuuden vuoksi pitää jarruttaa vähän liian aikaisin. Sitten laivamainen ohjaus, eli kuvailisin tuntumaa siten, että ohjaan ratilla pädiä joka ohjaa autoa (en suoraan ratilla autoa). Hiukan venemäinen ohjaus, eli tulee ihme viiveellä. Tästä syystä apexiin osuminen todella hankalaa ja missaan ne toistuvasti (ei samaa muissa peleissä). Sitten vielä tuo kaasun avaus, eli pidon rajaa on todella vaikea löytää. Auto joko lähtee ympäri tai ei, mutta käsillä on todella vaikea korjata yliohjausta (ei muissa peleissä) ja vielä kun autot vähän aliohjaa mutkiin, että tekisi mieli kääntää kaasulla, mutta ei onnistu. Tähän soppaan kun lisätään "ohjaa takapenkiltä"-FOV (ok käytin lopulta konepeltikameraa) ja Fanatecin G29 emulaatio (eli tärisee suorillakin) niin enpä noin suurissa vaikeuksissa ole ajopeleissä ollut.

Kohtalontovereita tuntuu olevan monta, jotka ovat jotakuinki samoilla linjoilla kanssani, mutta sitten taas todella paljon on myös niitä, joiden mielestä ajomalli on todella hyvä.
 
Viimeksi muokattu:
Taas kun vähän pelailin lisää niin pitää ihmetellä "miksi näin?" Eli nyt kun on tuo GT League yksinpeli puolella niin miksi se on tuomoinen "aja millä lystää" miksi ei ole pakotettu ajamaan maksimissaan sillä luokalla mikä on kisassa merkattu? Vai onko tämä näin vain "beginner" osiossa??
Mitään erityistä ei kyllä noissa tapahdu vaikka ajaa kisat läpi..?? eli ei mitään cup voitto extraa jne.. ja rahaakin tulee heikommin kuin noista mini challenge osioista??

En ole online kisoja nyt ajellut mutta onko siellä sellaisia kisoja luistonesto ja ajonvakautus pakotuksella pois kaikilta? On meinaan niin törkeen helppoja ajaa apujen kanssa vs. ilman että ihan itkettää...
 
Aika vähänhän tuota GT sporttia tuli pelattua juuri noiden juttujen takia, mutta DR/SR oli C/S (Pcars2 ~A1550). ~20h oli peliaikaa pelin sisäisessä kellossa, joista suurin osa noita privalobbyja eli Konsolifin GT sport sarjaa tuli ajettua hetki. Vertaan muihin kuskeihin jotka on ajanu samoja Assetto/pcars ym sarjoja ja tiedän aika tarkalleen ns. suoritustason. Eli tyyliin mun pitäis jäädä heille ~0.5s-1s kierroksella ja hyvänä päivänä saattaisin Assetto/pcars2:ssa voittaakin ks. kuskit, kuitenkin GT sportissa jäin ~3-4sek kierroksella mikä oli jotain ihan uskomatonta koska tuo on jotain lämmittelykierrosvauhtia. Varsinkin kun tuo oli omasta mielestäni ns. ihan maksimipace enkä millään keksi miten saisin edes sekuntia pois, saati neljää.

Toki kun asiaa miettii niin se oli lopulta aika selvää. Jarruissa ei ollut mitään tietoa, koska lukottaa ja koska pysähtyy. Välillä valuu samasta merkistä pitkäksi ja välillä jarrutaa 30m liian aikaisin (samaa ongelmaa ei ole muissa peleissä). Eli varmuuden vuoksi pitää jarruttaa vähän liian aikaisin. Sitten laivamainen ohjaus, eli kuvailisin tuntumaa siten, että ohjaan ratilla pädiä joka ohjaa autoa (en suoraan ratilla autoa). Hiukan venemäinen ohjaus, eli tulee ihme viiveellä. Tästä syystä apexiin osuminen todella hankalaa ja missaan ne toistuvasti (ei samaa muissa peleissä). Sitten vielä tuo kaasun avaus, eli pidon rajaa on todella vaikea löytää. Auto joko lähtee ympäri tai ei, mutta käsillä on todella vaikea korjata yliohjausta (ei muissa peleissä) ja vielä kun autot vähän aliohjaa mutkiin, että tekisi mieli kääntää kaasulla, mutta ei onnistu. Tähän soppaan kun lisätään "ohjaa takapenkiltä"-FOV (ok käytin lopulta konepeltikameraa) ja Fanatecin G29 emulaatio (eli tärisee suorillakin) niin enpä noin suurissa vaikeuksissa ole ajopeleissä ollut.

Kohtalontovereita tuntuu olevan monta, jotka ovat jotakuinki samoilla linjoilla kanssani, mutta sitten taas todella paljon on myös niitä, joiden mielestä ajomalli on todella hyvä.
Kiitos vastauksesta!
Onhan tuo ymmärrettävää. Ratti, jonka softa-tuki käytännössä puuttui pelistä olisi varmasti vaatinut enemmän turhauttavaa sisäänajoa.
Nyt pelissä on jo virallinen Fanatec-tuki, mutta ratin moninaisten säätöjen asetus tuottaa yhä omistajilleen ongelmia lukemani mukaan. Se nyt ei varmaankaan ole ainoastaan GT Sportin ongelma, kun omia parhaita asetuksia alkaa jahtaamaan, eikä niitä aivan heti kaikki löydä.
Minä odottelen uutta T300RS-rattiani kauppaan saapuvaksi. Päädyin siihen uudelleen selkeän PS4- ja GT Sportin softatuen takia, vanha menee varaosiksi.
 
Kyllähän tämä on pakko nyt ostaa, kun on storessa niin hyvässä tarjouksessa. Tämä on kuitenkin konsoleilla ainut realismiin pyrkivä ajopeli, missä nettipuoli toimii hyvin, pystyy laittamaan pelin päälle ja melkein samantien pääsee ajamaan virallisilla servuilla.

Pistän kyllä paljon senkin varaan että uudet rengasfysiikat toimii, ainakin paperilla kuulostaa siltä että oikeaan suuntaan ovat menossa.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksesta!
Onhan tuo ymmärrettävää. Ratti, jonka softa-tuki käytännössä puuttui pelistä olisi varmasti vaatinut enemmän turhauttavaa sisäänajoa

Joo, rattipäivityksen jälkeen ajoin yhden kierroksen. Totesin, että FFB on parantunut ja noita ratin keskittämisongelmia ei ole (eli ratti vatkaa suorilla) mutta muuten valitettavasti tuntui tasan samalta kuin ennenkin joten se oli viimeinen kierros GT sporttia tod.näk erittäin pitkään aikaan. Sääli kyllä, kun tässä pelissä on loistava tuo online-puoli
 
Kertokaapas viisaimpina mistä noita autoja voi virittää? Jossain luki ettei vois mutta sitten luki perään että voi, ohjeilla paina nappia vaikka ennen peliä. Edellisissä versioissa ne löyty näppärästi mutta nyt homma sakkaa ja menee kohta hermo
 
Kertokaapas viisaimpina mistä noita autoja voi virittää? Jossain luki ettei vois mutta sitten luki perään että voi, ohjeilla paina nappia vaikka ennen peliä. Edellisissä versioissa ne löyty näppärästi mutta nyt homma sakkaa ja menee kohta hermo
Ainakin ennen kisaa siitä auton asetuksista.. viritys ja viritys... lähinnä suoria numero muutoksia, ei varsinaisia viritysosia.
 
Ainakin ennen kisaa siitä auton asetuksista.. viritys ja viritys... lähinnä suoria numero muutoksia, ei varsinaisia viritysosia.

Eli varsinaista viritys kauppaa ei ole? mistä saa ostettua millillä auton uutta tekniikkaa, niin ettei sunday cupissa ole kellään saumaa.. onneks ei peli paljoa maksanut
 
Eli varsinaista viritys kauppaa ei ole? mistä saa ostettua millillä auton uutta tekniikkaa, niin ettei sunday cupissa ole kellään saumaa.. onneks ei peli paljoa maksanut
Ei ole pelinsisäistä Biltemaa tällä kertaa. Autojen tehon lisääminen ja keventäminen hoituu auton säätösivulla olevilla Level Up -säätimillä, joissa löytyy muutama eri teho-/painotaso. Nuo tasot avataan Mileage-pointseilla, joita kertyy ajaessa.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään tulleen tai sitä edellisessä päivityksessä tuli muutoksia ohjaamokameraan. Joko FOV on muutunut, tai sitten kamera on defaulttina huomattavasti lähempänä rattia, nyt tuon saa säädettyä tarpeeksi lähelle.

Vai kuvittelenko vaan, mitä mieltä muut on :eek: Nyt kun testasin Ferrari GT3 niin vaikutti aika samalta kuin ennenkin, eli tais olla väärä hälytys, Ferrari GR4 vissiin hämäs.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään tulleen tai sitä edellisessä päivityksessä tuli muutoksia ohjaamokameraan. Joko FOV on muutunut, tai sitten kamera on defaulttina huomattavasti lähempänä rattia, nyt tuon saa säädettyä tarpeeksi lähelle.

Vai kuvittelenko vaan, mitä mieltä muut on :eek: Nyt kun testasin Ferrari GT3 niin vaikutti aika samalta kuin ennenkin, eli tais olla väärä hälytys, Ferrari GR4 vissiin hämäs.
Kahden auton kabiineja korjailtiin:
https://www.gran-turismo.com/gb/gtsport/news/00_4140485.html

Ja viralliset FiA-sarjat saatiin tänään käyntiin. :)
 
Mikä ihme tuo jumputus ääni on mikä kuuluu selvimmin ohjaamosta ajettaessa. Välillä alkaa kuulumaan bassona, bumb, bumb, bumb, bumb ja sitten yhtäkkiä lakkaa, tekee tuota joka kisassa ja monta kertaa, en keksi tuolle mitään järjellistä selitystä.
 
Mikä ihme tuo jumputus ääni on mikä kuuluu selvimmin ohjaamosta ajettaessa. Välillä alkaa kuulumaan bassona, bumb, bumb, bumb, bumb ja sitten yhtäkkiä lakkaa, tekee tuota joka kisassa ja monta kertaa, en keksi tuolle mitään järjellistä selitystä.
Minusta ne on Tokion radassa betonilaatan saumat. Joku muu voi heittää parempia arvauksia :)
 
Ai ne on betonilaattoja. Luulin, että se ääni tuli ilmavirrasta kun ajeli katulamppujen ohi :D

Jotenkin nuo laatat kuulostaa vähän järkevämmältä syyltä...
 
Ai ne on betonilaattoja. Luulin, että se ääni tuli ilmavirrasta kun ajeli katulamppujen ohi :D

Jotenkin nuo laatat kuulostaa vähän järkevämmältä syyltä...
Juu. Tuntuu jumputus myös rattiin. Ehkä sielläolon tunne kasvaa hieman mutta tiedän myös, että moiseen saumasimulaatioon on joillakin mennyt hermot. :rolleyes: Itse kyllä tykkään.
Jaappanin teistä vielä, eli ne punaiset asvalttiosuudet on mallinnettu pitävimmiksi, kuten oikeasti on. Myös ne, mutkissa olevat, antavat mielenkiintoista voimapalautetta näpeille.
 
Moi, olemme suomalainen yhteisö nimeltään GT Finland Racers ja järjestämme kisoja useamman kerran viikossa.
Pääosin pelaamme Gt-Sporttia ja tässä järjestetään Keskiviikkosin sarjaa, sekä Perjantaisin One Make- kisoja.


Kisat ovat matalankynnyksen kilpailuja ja jokainen on tervetullut, taitotaso on vasta-alkaneesta aina pro- tason kuskeihin.

Muita sarjojamme on:
1. Project Cars 2 = Iceman Challenge, ajamme RX-autoilla talvikisoja legendaarisilla Gp-radoilla. (Syyskuussa alkaa uusi sarja ja luokka)
2. Dirt- Rally = A-Ryhmä nyt vuorossa, 1vk aikaa ajaa ralli. ( Aina kun sarja päättyy, niin alkaa uusi uudella kalustolla)
3. Assetto = Sarja suunnitteilla.
4. F1 2017 = Sarja suunniteilla.

Teemme FiSRA:n kanssa yhteistyötä ja sarjataulukot sekä rapsat julkaistaan siellä.

Sarjat löytyy Facebookista, Discordista, FiSRASTA ja meidän omilta nettisivuilta.

Facebook:
https://www.facebook.com/search/top/?q=gt finland racers

Discord:
https://discordapp.com/invite/7SayW3A

FiSRA:
http://simracing.fi/fisra

Nähdään radalla!


-IlpoLarha / GTFR YP
 
Ylös Bottom