Aika vähänhän tuota GT sporttia tuli pelattua juuri noiden juttujen takia, mutta DR/SR oli C/S (Pcars2 ~A1550). ~20h oli peliaikaa pelin sisäisessä kellossa, joista suurin osa noita privalobbyja eli Konsolifin GT sport sarjaa tuli ajettua hetki. Vertaan muihin kuskeihin jotka on ajanu samoja Assetto/pcars ym sarjoja ja tiedän aika tarkalleen ns. suoritustason. Eli tyyliin mun pitäis jäädä heille ~0.5s-1s kierroksella ja hyvänä päivänä saattaisin Assetto/pcars2:ssa voittaakin ks. kuskit, kuitenkin GT sportissa jäin ~3-4sek kierroksella mikä oli jotain ihan uskomatonta koska tuo on jotain lämmittelykierrosvauhtia. Varsinkin kun tuo oli omasta mielestäni ns. ihan maksimipace enkä millään keksi miten saisin edes sekuntia pois, saati neljää.
Toki kun asiaa miettii niin se oli lopulta aika selvää. Jarruissa ei ollut mitään tietoa, koska lukottaa ja koska pysähtyy. Välillä valuu samasta merkistä pitkäksi ja välillä jarrutaa 30m liian aikaisin (samaa ongelmaa ei ole muissa peleissä). Eli varmuuden vuoksi pitää jarruttaa vähän liian aikaisin. Sitten laivamainen ohjaus, eli kuvailisin tuntumaa siten, että ohjaan ratilla pädiä joka ohjaa autoa (en suoraan ratilla autoa). Hiukan venemäinen ohjaus, eli tulee ihme viiveellä. Tästä syystä apexiin osuminen todella hankalaa ja missaan ne toistuvasti (ei samaa muissa peleissä). Sitten vielä tuo kaasun avaus, eli pidon rajaa on todella vaikea löytää. Auto joko lähtee ympäri tai ei, mutta käsillä on todella vaikea korjata yliohjausta (ei muissa peleissä) ja vielä kun autot vähän aliohjaa mutkiin, että tekisi mieli kääntää kaasulla, mutta ei onnistu. Tähän soppaan kun lisätään "ohjaa takapenkiltä"-FOV (ok käytin lopulta konepeltikameraa) ja Fanatecin G29 emulaatio (eli tärisee suorillakin) niin enpä noin suurissa vaikeuksissa ole ajopeleissä ollut.
Kohtalontovereita tuntuu olevan monta, jotka ovat jotakuinki samoilla linjoilla kanssani, mutta sitten taas todella paljon on myös niitä, joiden mielestä ajomalli on todella hyvä.